bbubbuka fórum hozzászólásai

bbubbuka Elküldve: 2012-05-15 22:12 Mi lehet a baj?

Leírom a kálváriám hátha csak egy embernek volt hasonló baja és mond valamit! Mert már az ideg-összeroppanás szélén állok..
Kocsim hibajelensége a következő: 4. henger gyújtáskimaradás-t ír a diag.
Hol csinálja, hol nem. Ha elkezd előjönni akkor alapjáraton főként. Kis gázt adok akkor meg be is indul.. Van mikor jó 200km-ig van, hogy szarakodik végig.
5 napot állt az autó kint Ausztriába. Mindent megnéztek amit lehetett.
Sorolom mik nem okozzák: -nem trafó, -nem kábelek,- nem befecskendező, -nem vezérműtengely jeladók, - nem gyertya , - nem valvetronic , hengeren a kompressziók is mind ugyanolyanok.
Kinti szervizbe is több helyen utána olvastak a témának. Külföldi fórumokon,ahol a vezérműtengely jeladókat mondják, de beraktunk ujjat és úgy is megmaradt a probléma.
A másik, hogy azt írják még mind a 4 trafót cserélni egyszerre. De hát kérdéses, hogy ez okozza-e problémát. Nagyon érdekes, dolog hogy pl. amikor leáll a 4.henger és bármit lehúznak a motorral meg visszadugnak és utána kiütik a hibát már is nem csinálja..
5 napos szerelgetés után azt mondták nekem, hogy semmiképpen nem mechanikai probléma ez hanem szoftveres. Tehát mindenképpen szoftver frissítést kellene elvégezni az autón. Amit ugye csak gyári BMW szalonba lehet megcsinálni. Hozzám az Eisenstadt-i és a Győri van a legközelebb. Az osztrákok 150-300 EURO körül kérnek el, holnap érdeklődök Győribe.
Van még egy olyan veszélye is ennek, hogy viszont megölheti a vezérlő egységet a történet.. De gondolom ha ezt gyári szalonba csinálják vállalnak garanciát..
Tippek? Ötletetek?
Mit mondjak pl. a Győri szalonba?
"4.henger gyújtáskimaradásom van alapjáraton, több szervizbe megfordultam és azt mondták, hogy szoftvert kell frissíteni aztán kész?"
Szeretem a kocsim, de egyszerűen ez már vicc amit művel velem.. Teljesen elvannak cseszve a napjaim emiatt az egész mese miatt...





bbubbuka Elküldve: 2012-05-09 15:17 Motor-váltó

Az mitől lehet, hogy reggel első indítás után, akárhogyan engedem fel a kuplungot és akármennyi gázt adok az egyesbe olyan az autó mint ha leakarna fulladni.
És ezt egymás után többször is eljátssza de csak egyesbe.. Ötlet?

bbubbuka Elküldve: 2012-05-06 11:51 Segítsetek!

YELLOW írta:
bbubbuka írta: Sziasztok a következő problémám lenne.
4. hengerem alapjáraton ugye leállt folyamatosan. Csak alapjáraton, vagy alacsony fordulaton 5.dikbe is akár..
De terhelés alatt sose vagy mondjuk 2e feletti fordulaton.
Egy spéci diaggal belet tanítva a valvetronicom azóta elmúlt a jelenség, mentem vele 300-400km-ert tegnap viszont megint elkezdte..
Ha kiviszem ausztriába a bmw szalonba lehet, hogy direkt ehhez való diaggal betudják állítani pontosan, vagy pedig a valvetronic haldoklik és nem fog segíteni diagos beállitás?
(a történethez hozzá tartozik, hogy nem gyertya, nem trafó, nem befecskendező okozza ezt hanem tuti, hogy a valvetronicom.. )


nekem is anno, mint írtam az osztrákoknál valvetronic-ot cseréltek. sajnos nem tudom pontosan mi volt a hibajelenség, mert akkor még nem az enyém volt az autó. de az is lehet, hogy csak valvetronic vezérlést vagy motort cseréltek.
amúgy nekem még az injektor is gyanús lenne, főleg ha csak abban a hengerben produkálja, és csak alacsony fordulaton.
szerintem bmw320d4 user megmondaná a tuttit, főleg ha meglátogatnád nyíregyházán.



Azért tuti, hogy a valvetronic szarakodik mert ha lehúzzuk a motorról akkor minden oké. Csak ugye akkor max. 50et megy az autó..
Mert most ez a valvetronic mikből áll össze? Keresgéltem ebay-en ott ilyen 200$ körül mennek.
http://www.ebay.com/itm/BMW-E4...48424eee91
Ez az ami kell nekem vagy valami teljesen más?

bbubbuka Elküldve: 2012-05-06 10:03 Segítsetek!

Sziasztok a következő problémám lenne.
4. hengerem alapjáraton ugye leállt folyamatosan. Csak alapjáraton, vagy alacsony fordulaton 5.dikbe is akár..
De terhelés alatt sose vagy mondjuk 2e feletti fordulaton.
Egy spéci diaggal belet tanítva a valvetronicom azóta elmúlt a jelenség, mentem vele 300-400km-ert tegnap viszont megint elkezdte..
Ha kiviszem ausztriába a bmw szalonba lehet, hogy direkt ehhez való diaggal betudják állítani pontosan, vagy pedig a valvetronic haldoklik és nem fog segíteni diagos beállitás?
(a történethez hozzá tartozik, hogy nem gyertya, nem trafó, nem befecskendező okozza ezt hanem tuti, hogy a valvetronicom.. )

bbubbuka Elküldve: 2012-04-29 09:39 Segítsetek!

A következő idegesítő problémám van.
Két olaj tömítésem is szar volt, egy a szelepfedélnél egy meg valahol alul az egy nagy tömítés volt jó sokba is került.
Sok ideig jártam úgy, hogy itt szivárgott az olaj természetesen nem sok csak egy nagyon pici mennyiség.
Viszont amióta kivannak cserélve azóta is ugyanúgy érzek egy kis olajszagot az utastérbe..ha kellően meleg a motor.
Olyan kérdésem lenne, hogy ha a kuplungom ég azt érezhetem a motor térből? Pl. ha beszagolok a hűtőrácson elöl.. ?
Ha nagyon keményen meghajtom az autót, akkor hidegbe a lámpánál sötétbe látok egy kis füstöt..
Ez lehet attól is, hogy égetem a kuplungot vagy az az olaj ami még anno kiszivárgott az még mindig valamennyire rajt van a motoron?

bbubbuka Elküldve: 2012-04-17 10:03 Valaki segítsen

YELLOW írta:
bbubbuka írta: Én arra gondoltam srácok, hogy bmw-s diaggal kell valamit beállítani a motoromon. Azt mondta a szerelőm, valamit a valvectronicnál és ő úgy mondta, hogy be kell tanítani a motort..
Csak furcsállom mert ilyet még nem hallottam.


jah valamit lehet kell, asszem pont az van a számlán rajta. valami DME tökömtudja...
nah várj lemegyek megnézem.

szerk.:áhh ebből nem derül ki. csak azt írja, hogy a DME lámpafény, gondolom a hiba miatt.


Most szerelőm hoz valami direkt bmw-s diagot, de ha azzal nem tudja belőni akkor vihetem bmw szerviz..
100-120 euros órabérek elég finomak..itt a környéken
Győri BMW-be nem tudja valaki milyen órabérrel futnak?

bbubbuka Elküldve: 2012-04-17 09:36 Valaki segítsen

Én arra gondoltam srácok, hogy bmw-s diaggal kell valamit beállítani a motoromon. Azt mondta a szerelőm, valamit a valvectronicnál és ő úgy mondta, hogy be kell tanítani a motort..
Csak furcsállom mert ilyet még nem hallottam.

bbubbuka Elküldve: 2012-04-17 08:33 Valaki segítsen

Létezik olyan, hogy motor betanítás?

bbubbuka Elküldve: 2012-04-14 21:12 Valaki segítsen

Robesz írta: Kompressziót és henger veszteséget kellene mérni, hogy a szelep problémát kizárjuk.


Ezt diaggal gondolom nem lehet? Most vittem el szervizbe, motor vezérléssel kapcsolatba lett valami lehúzva így mentem le vele 5km-ert ment minden hengerem így..
Az udvarba ahol állok kibaszott sok a nyest,remélem csak azok rágtak el valami kábelt..
Vicces, remélem ez nem megint 100k-s nagyságrendű anyagba fog fájni mert akkor kurva ideges leszek..





Funez szerintem nálam nem ilyen probléma lesz.

bbubbuka Elküldve: 2012-04-14 19:43 Valaki segítsen

HELP !!!!!!

Valaki hozzáértő pls. segítsen nem tudjuk mi a r.. b.. f@x van az autómmal!
Diag 4.hengerre írja a gyújtáskimaradást folyamatosan.
Raktunk bele új trafó,új gyertya.
Egyszer már volt egy 4.henger gyújtáskimaradásom akkor cseréltük is 4. hengeren lévő trafót megoldódott. Azóta volt hidrotőke cserém minden más és ugye az új trafó már máshova került vissza. Gondoltuk most is egy régi trafó szart be..
De rohadtul nem.. A tünetek a következők amit már lejjebb egyszer leírtam.
Alapjáraton leáll a 4. henger ha gázt adok akkor olyan mint ha menne, de már volt olyan hogy menetközbe is leállt.. De alapjáraton folyamatosan leáll.
Megnéztük befecskendezőket azok működnek.
A motor oldalánál, trafók felénél van egy csati ami valami motorból jön ki, nem tudom mi a szakneve.. Azt ha lehúzzuk akkor nem produkálja és megy rendesen.
A szelepektől van egy hidrotőke szerű tompa kopogás de viszont NEM hidrotőke.
Ezek a száraz tények, most hagyom majd ott a kocsit rokonnál holnap alaposabban szétkapja mert egyenlőre ez mind itt egy társasház udvarán történt..
Az a baj nem nagyon tudjuk mi a szar lehet a gond..
Valakinek bármi ötlet? Mihez nyúljunk?

bbubbuka Elküldve: 2012-04-12 11:36 Valaki segítsen

Köszi a segítséget korrekt válasz.
Sajnos csak itt az udvarba raktuk be az új trafót, nem volt semmi szerszám a szerelőmnél pl gyertyakulcs. ma hazafele munkából beugrik és hoz mindent akkor derül csak ki.
Remélem csak bevan köpve a gyertya és ezért nem müxik még a henger..
Csak fura,hogy már a 2. trafót nyírja ki a henger lehet véletlen műve is, csak érdekes..
Mennyibe kerül egy ilyen befecskendező cucc kb? Legolcsóbb,legdrágább? Csak, hogy tisztába legyek az árakkal !







harmas írta: Visszatérve az eredeti kérdésre: most tiszta a gyertya, vagy nem? Gyújtáskimaradásnál mint írták nem adna neki benzint=tiszta maradna, ha rossz az injektor (becsöpög) akkor hiába tiltaná az ECU, jutna üzemanyag a hengerbe=taknyos gyertya. Melyik van?
Az injektorokat le tudják próbálni padon, ha csak kisebb baja van, akkor egy UH-s tisztítás szokott segíteni. Ha nem, akkor csere, elég csak azt az egyet is.


bbubbuka írta:
Na megnéztük diaggal 4. hengerre írja a gyújtás kimaradást.
Beraktuk az új trafót még mindig szar.. Ki is vettük mielőtt tönkrecseszi.
Most mi lehet a hiba? Mentem ugye egy 50km-ert így, hogy szar volt a 4. henger lehet beköpte a gyertyát és ez a gáz? Vagy pedig szétmehetett a befecskendezőm?
Mert befecskenedözötöl van egy halk kopogás már egy ideje,de eddig nem volt semmi gáz.
Most melyik opció a valószínűbb?




harmas írta:
bbubbuka írta: Ha szar valamelyik gyújtótrafó az produkál olyat is,hogy alapjáraton ráz a motor és hülye hangja van? Viszont ha gázt adok akkor nem érzek különbséget és nem is tilt 2,5ezernél?


Fordulaton talán még xarabb lenne.
Viszont:
Szép őzbarna mindegyik gyertyád? Kipufogóvéged nem "kormos"? Fura szagú kipuf.gáz?
Okozhatja az egyenetlen járást valamelyik injektor is. "Belehuggyoz" a szívócsőbe. Alapjárat környékén sok ez a nafta, fordulaton már megeszi a motor. Persze ott sem egészséges. Amelyik hengernél esetleg taknyosabb a gyertya ott érdemes kutakodni. Diag nem feltétlenül jelzi, mert a nyitási idő jó, csak éppen nem zár tökéletesen (a nyomás meg ugye rajta van).
Érdemes lenne ezt Kristen76-nak is megnézni, hátha..






bbubbuka Elküldve: 2012-04-11 18:50 Valaki segítsen


Na megnéztük diaggal 4. hengerre írja a gyújtás kimaradást.
Beraktuk az új trafót még mindig szar.. Ki is vettük mielőtt tönkrecseszi.
Most mi lehet a hiba? Mentem ugye egy 50km-ert így, hogy szar volt a 4. henger lehet beköpte a gyertyát és ez a gáz? Vagy pedig szétmehetett a befecskendezőm?
Mert befecskenedözötöl van egy halk kopogás már egy ideje,de eddig nem volt semmi gáz.
Most melyik opció a valószínűbb?




harmas írta:
bbubbuka írta: Ha szar valamelyik gyújtótrafó az produkál olyat is,hogy alapjáraton ráz a motor és hülye hangja van? Viszont ha gázt adok akkor nem érzek különbséget és nem is tilt 2,5ezernél?


Fordulaton talán még xarabb lenne.
Viszont:
Szép őzbarna mindegyik gyertyád? Kipufogóvéged nem "kormos"? Fura szagú kipuf.gáz?
Okozhatja az egyenetlen járást valamelyik injektor is. "Belehuggyoz" a szívócsőbe. Alapjárat környékén sok ez a nafta, fordulaton már megeszi a motor. Persze ott sem egészséges. Amelyik hengernél esetleg taknyosabb a gyertya ott érdemes kutakodni. Diag nem feltétlenül jelzi, mert a nyitási idő jó, csak éppen nem zár tökéletesen (a nyomás meg ugye rajta van).
Érdemes lenne ezt Kristen76-nak is megnézni, hátha..


bbubbuka Elküldve: 2012-04-09 15:56 Valaki segítsen

Ha szar valamelyik gyújtótrafó az produkál olyat is,hogy alapjáraton ráz a motor és hülye hangja van? Viszont ha gázt adok akkor nem érzek különbséget és nem is tilt 2,5ezernél?

bbubbuka Elküldve: 2012-04-08 14:20 meg akar halni a bmw :|

Helioport írta:
bbubbuka írta: Elkezdett villogni a sárga motor sziluettem menet közben, 5.dikbe mentem 90-100-al hosszabb ideje. Utána folyamatosan égett,és 2,5e fordulaton tiltott a motor.
Megálltam hülye hangja is volt. Leállít/újraindít és minden oké volt.
Ez gyújtáskimaradás volt valamelyik hengeren?
Kedd előtt nem tudom rádugni diagra.


Én ilyenkor megállok, majd utána vontató vagy tréler. Sohasem várom meg míg elmúlik, mert rossz vége lesz, szétszaladnak a paripák...aztán csak feldobod, hogy bimmer bontódik...


Azért mert egy gyújtáskimaradás volt egy hengeren attól még nem lesz semmi gáz.
Mehetsz így több 100 km-ert is.. Majd kedden diagra dugják aztán kiderül melyiken..
Motorvédelem nem véletlenül van az autóba.
Nincs több 100k-m trélerre meg hajnali 4-kor nem hiszem, hogy valakit tudnék hívni emiatt..

bbubbuka Elküldve: 2012-04-08 04:53 meg akar halni a bmw :|

Elkezdett villogni a sárga motor sziluettem menet közben, 5.dikbe mentem 90-100-al hosszabb ideje. Utána folyamatosan égett,és 2,5e fordulaton tiltott a motor.
Megálltam hülye hangja is volt. Leállít/újraindít és minden oké volt.
Ez gyújtáskimaradás volt valamelyik hengeren?
Kedd előtt nem tudom rádugni diagra.