Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-07 21:58 Egr szelep

Még ennek a beszerelése van hátra, és nem leszek álszent környezetvédõ:
18 10 0 412 761

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-07 21:50 Egr szelep

Hori írta:
bmw320d4 írta:
Hori írta:
bmw320d4 írta:
Hori írta:
gagyi írta: Köszi a segítség, túl vagyok rajta.
Egyébbként olvassatok utána ( ATC tuning .hu ) mi a funkciója, utána kezdjétek szétverni a verdát. Az enyém nem funkcionált rendesen, és olyan harmatos gyenge volt, mint egy 318D, de mindez már a multé



Azért arra kiváncsi lennék hogy szted mi a funkciója az egr-nek. és miért baj ha kiiktatod a rendszerböl


Nagymértékben csökkenti a nitrogén oxid hányadot és a kormot kipufogógázban, + csökkenti az égési hõmérsékletet.
Az AGR csak résztehelésen és alapjáraton vezet vissza kipufogógázt, ergo a gyorsuláshoz semmi köze, kivéve ha be van ragadva.

Én nem vakoltam le és nem is fogom, ugyanúgy a pillangókat se herélek, mivel azt pár mérnök oda tervezte, az úgy jó. Ha lóg, nem kihajigálni kell, hanem megjavítani.




Én eddig az összes autómban lefalaztam az egr-t nekem inkább kapjon tiszta levegõt a motor ne kormot, a környezetszennyezés pont nem érdekel, a pillangókat még olyan állapotban szedtem ki hogy nem volt rárakódva teljesen a korom volt fémtiszta része. de jobb az ha kint van mint ha bent veri szét a motrot. azt hogy mikor lóg vagy mikor szakad le a pillangó a tengelyrõl álltalában csak akkor szokták észrevenni ha már szétverte a motrot


Akkor már a kartergázszûrõt miért nem hajítottad ki? Innen is olajgõzt szív a motor tiszta levegõ helyett. Oda is lehetne tenni egy darab locsolótömlõt egy kifúrkált kólásflakonnal.

A pillangók nem poénból vannak beletéve, sokan még azt is megmagyarázzák, hogy jobban megy az autója kiherelélve. Ez érdekes, mivel a változó szívócsõhosszt nem 6 általánossal rendelkezõ földmûvesek találták ki, hanem mérnökök, és mint tudod, minden autógyár spórolni próbál a beépített anyagokkal, nem hiszem, hogy megdrágítva a gyártást egy szarabb motort gyárt.
Van erõsített pillangószelepes szívócsõ is, azt kell beépíteni.
A környzetszennyezésrõl írt véleményed nem kommentálom.......
Kérdezd meg Tano-t, neki se az AGR vakolástól lett jó az autója.



szerintem a 20d ben nem változó szivocsõ hossz van, mivel nem tudsz váltani a 2 hossz között csak rányitja a másik 4 torkot. sztem
jobban nem megy tõle hogy nincs benne pillangó max nincs annyi motorfékem, a nyomatékgörbe kicsit más pillangók nélkül de nem számottevõ /egr lefalazásával is változik a görbe kicsit még felfelé is mert ugyebár a több levegõ még sem korom/
Az álszent környezetvédõket nem értem kardoskodsz a környezetvédelem mellet és rákot okozo kocsival jársz!
Az autommal semmi gond nem azért vakoltam le az egr-t


Egy kicsit sarkítós fiú vagy, de nem baj, szerintem küldd el a technológiát Münchenbe, még lehet, hogy Anisits mellet fogsz ülni pár év múlva.

Ha adott mennyiségû levegõt két csövön áramoltatunk, X lesz a sebessége, és a két csõ hosszának összege lesz az eredõ hossz. Ha az egyik csövet lezárjuk, a levegõ sebessége 2X lesz, a csõhossz pedig 1/2.
Hogy ebben mi utal "nem változó szívócsõhossz"-ra, fogalmam sincs, de te biztos tudod kisujjból.
Kis fordulaton zárva a pillangó, a levegõsebesség 2X = jobb keverékképzés=nagyobb teljesítmény.
De ebben is biztos tévedek.

Én nem "szándékosan" szennyezem a környezetem, mint te....

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-07 21:17 320d Motor

Burns írta:
bmw320d4 írta:
Alesi írta:
Kristof77 írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Egy kis segitseget szeretnek kerni. Par hete az autom kb 1500-1600as fordulat kornyeken nagyon apron rangat ha tartom a fordulatot (4esben 60nal pl.), ha gyorsitok, huz szepen, semmi, ha visszaengedem a gazt, akkor is semmi, minden rendben, es mas fordulatokon sincs semmi, csak ebben a fordulatszam tartomanyban.
Szervizbe nem akartam eddig elvinni, mert tenyleg annyira jelentektelen a rangatas, hogy mas eszre se venne, aki nem minden nap ebben az autoban ul. Esetleg ti talalkoztatok mar ilyennel? Mi lehet ennek az oka?


A tankod tele van amikor csinálja vagy fele alatt? Csak hidegen van ez a rángatás vagy melegen is?



Hat, telitankoltam nemreg, es azt hiszem igy is csinalta, tehat ettol nem fugg. Melegen is csinalja. Miert? Lehet vmi mas is?



Próbáld meg azt, hogy amikor éppen rángat, nyomd meg a kuplungot kb 1cm-re. Ha abbahagyja a rángatást, akkor lendkerékhiba.


Vagy nem...

Ez a két lehetõség van...

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-07 21:16 Egr szelep

Hori írta:
bmw320d4 írta:
Hori írta:
gagyi írta: Köszi a segítség, túl vagyok rajta.
Egyébbként olvassatok utána ( ATC tuning .hu ) mi a funkciója, utána kezdjétek szétverni a verdát. Az enyém nem funkcionált rendesen, és olyan harmatos gyenge volt, mint egy 318D, de mindez már a multé



Azért arra kiváncsi lennék hogy szted mi a funkciója az egr-nek. és miért baj ha kiiktatod a rendszerböl


Nagymértékben csökkenti a nitrogén oxid hányadot és a kormot kipufogógázban, + csökkenti az égési hõmérsékletet.
Az AGR csak résztehelésen és alapjáraton vezet vissza kipufogógázt, ergo a gyorsuláshoz semmi köze, kivéve ha be van ragadva.

Én nem vakoltam le és nem is fogom, ugyanúgy a pillangókat se herélek, mivel azt pár mérnök oda tervezte, az úgy jó. Ha lóg, nem kihajigálni kell, hanem megjavítani.




Én eddig az összes autómban lefalaztam az egr-t nekem inkább kapjon tiszta levegõt a motor ne kormot, a környezetszennyezés pont nem érdekel, a pillangókat még olyan állapotban szedtem ki hogy nem volt rárakódva teljesen a korom volt fémtiszta része. de jobb az ha kint van mint ha bent veri szét a motrot. azt hogy mikor lóg vagy mikor szakad le a pillangó a tengelyrõl álltalában csak akkor szokták észrevenni ha már szétverte a motrot


Akkor már a kartergázszûrõt miért nem hajítottad ki? Innen is olajgõzt szív a motor tiszta levegõ helyett. Oda is lehetne tenni egy darab locsolótömlõt egy kifúrkált kólásflakonnal.

A pillangók nem poénból vannak beletéve, sokan még azt is megmagyarázzák, hogy jobban megy az autója kiherelélve. Ez érdekes, mivel a változó szívócsõhosszt nem 6 általánossal rendelkezõ földmûvesek találták ki, hanem mérnökök, és mint tudod, minden autógyár spórolni próbál a beépített anyagokkal, nem hiszem, hogy megdrágítva a gyártást egy szarabb motort gyárt.
Van erõsített pillangószelepes szívócsõ is, azt kell beépíteni.
A környzetszennyezésrõl írt véleményed nem kommentálom.......
Kérdezd meg Tano-t, neki se az AGR vakolástól lett jó az autója.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-07 21:05 320d Motor

Alesi írta:
Kristof77 írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Egy kis segitseget szeretnek kerni. Par hete az autom kb 1500-1600as fordulat kornyeken nagyon apron rangat ha tartom a fordulatot (4esben 60nal pl.), ha gyorsitok, huz szepen, semmi, ha visszaengedem a gazt, akkor is semmi, minden rendben, es mas fordulatokon sincs semmi, csak ebben a fordulatszam tartomanyban.
Szervizbe nem akartam eddig elvinni, mert tenyleg annyira jelentektelen a rangatas, hogy mas eszre se venne, aki nem minden nap ebben az autoban ul. Esetleg ti talalkoztatok mar ilyennel? Mi lehet ennek az oka?


A tankod tele van amikor csinálja vagy fele alatt? Csak hidegen van ez a rángatás vagy melegen is?



Hat, telitankoltam nemreg, es azt hiszem igy is csinalta, tehat ettol nem fugg. Melegen is csinalja. Miert? Lehet vmi mas is?



Próbáld meg azt, hogy amikor éppen rángat, nyomd meg a kuplungot kb 1cm-re. Ha abbahagyja a rángatást, akkor lendkerékhiba.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-07 20:51 Egr szelep

Hori írta:
gagyi írta: Köszi a segítség, túl vagyok rajta.
Egyébbként olvassatok utána ( ATC tuning .hu ) mi a funkciója, utána kezdjétek szétverni a verdát. Az enyém nem funkcionált rendesen, és olyan harmatos gyenge volt, mint egy 318D, de mindez már a multé



Azért arra kiváncsi lennék hogy szted mi a funkciója az egr-nek. és miért baj ha kiiktatod a rendszerböl


Nagymértékben csökkenti a nitrogén oxid hányadot és a kormot kipufogógázban, + csökkenti az égési hõmérsékletet.
Az AGR csak résztehelésen és alapjáraton vezet vissza kipufogógázt, ergo a gyorsuláshoz semmi köze, kivéve ha be van ragadva.

Én nem vakoltam le és nem is fogom, ugyanúgy a pillangókat se herélek, mivel azt pár mérnök oda tervezte, az úgy jó. Ha lóg, nem kihajigálni kell, hanem megjavítani.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-05 19:31 Valaki segítsen

kerezsijoc írta: a progi neve passz de linux alatt futott.DE egyébként korrigál alapjáraton de általában 0 áll és üresben fordulaton változtat.

Akkor azt ajánljátok,hogy ne dugozzamle az AGR-t ? Mit csinál még vele a computer ? Ha ledugózom kevesebbet fog enni? mert mint láttátok írtam, hogy zabál is a kicsike.
Ha van valakinek 320d autómatája közölne nekem egy VALÓS fogyasztási adatot,hogy tudjak mihez viszonyítani.


A program vsz DIS volt, de én még akkor se láttam korrekciós értéket 1000-es fordulat felett.

Az AGR-rõl már leírtam a véleményem, szerintem az úgy jó ahogy van, + nem akarom teleszórni a levegõt nitrogén dioxiddal.
-Nem hiszem, hogy kevesebbet enne az autó a dugózástól.

A fogyasztásról: a 10 liter szerintem sok.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-05 14:12 Valaki segítsen

kerezsijoc írta: de pont így volt bent ülten és az én kezemben volt a laptop alapjáraton nem korrigált fordulaton igen. Egyébként ezt azért néztük meg mert elõtte voltcserélve az egyik porlasztó csúcs és akkor alapjáraton 2.6 ot korrigát fordulaton pedig 4,8 és e föléugrott


Na ilyet se láttam még, pedig már diagoltam vagy 2-3 db diesel BMW-t.

Milyen program volt az?

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-05 14:11 Valaki segítsen

Tiba írta: Nem vagyok nagy dízeles, de nem úgy szokták, hogy nem teljesen zárják le? valami pici lyukat hagynak rajta.


De, az is nagy szokás. És ezt is észreveszi a motorvezérlõ, csak relative kicsi az eltérés, és nem rendel hozzá hibakódot. Ettõl még a szabályozás nem lesz kerek....

Mivel a motorvezérlõ vezérli ki az AGR-t is, ezért azt várja a légtömegtõl, hogy változni fog + kap egy halom égésterméket amitõl csökken az égési hõmérséklet ergó teljesen más befecskendezési idõk és dózisok kellennek a motornak.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-05 14:03 Valaki segítsen

kerezsijoc írta: +még 1 dolog azt mondták, hogy az AGR szelepet érdemes lezárni, de minek?
Lezártuk azonnal elõjött a motorhiba, kiszedtük eltünt.

Miért is jó lezárni az agr-t? Azon kívûl,hogy a sok ganét nem szívja vissza?!


Biztos sokan nem fognak velem egyetérteni, de én nem dugóznám le.
Hiába lesz tisztább a motor, ha a motorvezérlõ tudja, hogy vakami nem oké a légtömeg körül, és még azt is kiszámolja, hogy vsz AGR vakolás van a háttérben. Büntibõl elvesz egy kis motorteljesítményt párezer km után, és még az adaptációt is megborítja egy kicsit.

De ez az én véleményem.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-05 13:57 Valaki segítsen

kerezsijoc írta: amit kihagytam voltam kiolvastatni az agyát
és semmi hibát nem találtak.Egyszer egy régi hiba maradt meg a fõtengelyjeladó hiba (63000km)nel amit kitöröltünk és újra visszajött de szintén az elõbbi km nél pedig már 165evan benne. A fogyasztásra gyanakodva pedig megnéztük a porlasztókat és tökéletesek azaz a korrekciós eltérés max. 0,6 ami elvileg tökéletes (mivel az eltérésmax+- 4.0lehet) alapjáraton meg 0.


Olyan nincs, hogy semmi hibát nem találtak, ha az autó "rossz". Hibakód lehet, hogy nem volt, de hibás értékek biztosan akadnak.
Az alapjárati 0 korrekciót nem értem, szerintem fordítva volt: alapjáraton 0.6, fordulaton 0, mivel itt nem is korrigál.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-05 13:52 légzsak_

Tiba írta: És ha kikapcsolod, akkor durran a zsák ütközéskor?


Igen.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-05 13:33 légzsak_

Tiba írta: Anyós ülés ülõlapjában van.
Csokipapírnak is szokták hívni.
2 megoldás létezik, vagy csere, amit kárpitos tud csinálni, vagy egy ellenállás bekötése, ami azzal a negatívummal jár, hogy ha csattanás van, és nem ülnek a jobb egyen, akkor az is nyílik.
De egy modik megmondja, hogy mi a hiba, de szerintem nem az õvfeszítõ lesz...


Vagy ki is lehet kapcsolni szervízeszközökkel, és még ellenállást se kell forrasztgatni.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-04 21:36 NAVI Language?

Tiba írta: Moha-bát nem lehet átkonvertálni rá?


Én kisebbségi akcentusra gondoltam, de ha szeretnéd ez is megoldható.

bmw320d4 Elküldve: 2009-12-04 21:15 NAVI Language?

MitoGabor írta:
bmw320d4 írta:
Bombolo írta:
bmw320d4 írta:
Most készült el a magyarítás, és nem csak E90-hez, hanem minden prof navis autóhoz.

Gondolom hangja még az eredeti, csak a felíratok magyarok, igaz?


Még igen, de már folyamatban van a hang is, 1-2 hét kérdése az egész, már csak a hangok felmondása van hátra.


És ez mennyi pénz lesz? Vagy ingyen kirakod a fórumra ?


Ja, ingyen lesz, csinálok egy FTP-t és bárki szabadon letöltheti az anyagot, sõt még gépet is adok hozzá.
Eleinte szerettem volna érte pénzt is, de mivel csak 8 havi munkám van benne, ezért nem kell érte semmi, ennyit bármikor dolgozok ingyen.

Árakról privátban...