Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-14 00:49 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

redline_330d írta: Köszönöm az ötleteket.
Pár hete írtam a cd-t, de lehet a meghajtó öreg már... Elég világos lemezre írtam. Miylen cd-re érdemes kiírni a dolgokat? Az a 10 perces lefagyás is elõfordult már. Pedig leglassabban írtam a lemezt.
:


Ha jó a meghajtó egy Verbatim is tökéletesen megfelel akár 16X -os írással.

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-13 22:48 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

redline_330d írta: Valami gond van a navimmal... Nagyon lassan találja meg a tartózkodási helyet valamiért. Menet közben pedig fogalma nincs hol vagyok. Oylan mintha nem látná jól a mûholdakat. Valakinek van valami ötlete mi lehet a gond? Esetleg egy E46 service manual linket tudna küldeni valaki? a Kkonfigom: E46 Business (kis) navi, MK3-as meghajtóval.

Elõre is köszönöm!


Lemez, vagy meghajtóhiba. Ha rosszalkodik a meghajtó, képes lefagyni úgy a navi, hogy 10 percekig nem tér magához.
Elsõ körben kellene bele egy "új" lemez.

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-13 21:39 XENON utólag

laci320ci írta: Sziasztok!
Szerintetek a sima lámpába bele lehetne rakni a xenonos lámpa belsejét?Tehát ha veszek egy sima lámpát és szétszedem,akkor áttudom rakni a xenonos komplett belsejét?


Igen, minden gond nélkül. Csak a matrica és az állítókar a balos közlekedéshez fog hiányozni, de gondolom nem mész Angliába

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-13 12:05 Fûtés - Klíma

Az AUC heizung a lámpa melett van, és szmogot érzékel, ergo semmi köze a fûtéshez.
Ezt azért említettem meg, hogy a kieg fûtést nem a klímavezérlõ vezérli, hanem a motorvezérlõ, és nem-e nézte félre a szerelõd a hibakódot.


Csum írta:
bmw320d4 írta:
Tano írta:
Csum írta: diagnosztikás neekm azt mondta hogy a klíma fûtés rásegitõnél zárlatos valami egység ennyit írt szernte a gép, de én ebbõl,hogy találjam ki azt hogy most mi jó és mi rossz?


Hát ez az, nem is neked kellene kitalálni, hanem a szerelõnek. Magadban nem is fogod megtudni, hogy pontosan mi a rossz. Meg látatlanban más sem innen. Rá kell méregetni a kisegítõfûtésre, mert ezek szerint ott kell keresni a problémát nem a fûtéscsapnál.


Olvastam már vagy kétszer hibakódokat, de még klímavezérlõben nem láttam kiegészítõ fûtésre vonatkozó hibát.
Ami lehet, az esetleg auc heizung.
A kieg.fûtést a motorvezérlõ felügyeli (Ezért nincs neki biztosíték), ezért értelemszerûen ebben lesz eltárolva a hiba.


éretm és ha rámérek az auc heizung re! ez az egyik kis henger alak nem? egymás mellett van ebbõl kettõ! szóval ha rá márek milyen értéket kell mútatnia?
illetve ezeknek van közük ahoz,hogy ha le állítom a motort útánna gyújtáson csak 2percig nyom be forró meleg levegõt és útánna már hideget csak?

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-12 23:16 Fûtés - Klíma

Tano írta:
Csum írta: diagnosztikás neekm azt mondta hogy a klíma fûtés rásegitõnél zárlatos valami egység ennyit írt szernte a gép, de én ebbõl,hogy találjam ki azt hogy most mi jó és mi rossz?


Hát ez az, nem is neked kellene kitalálni, hanem a szerelõnek. Magadban nem is fogod megtudni, hogy pontosan mi a rossz. Meg látatlanban más sem innen. Rá kell méregetni a kisegítõfûtésre, mert ezek szerint ott kell keresni a problémát nem a fûtéscsapnál.


Olvastam már vagy kétszer hibakódokat, de még klímavezérlõben nem láttam kiegészítõ fûtésre vonatkozó hibát.
Ami lehet, az esetleg auc heizung.
A kieg.fûtést a motorvezérlõ felügyeli (Ezért nincs neki biztosíték), ezért értelemszerûen ebben lesz eltárolva a hiba.

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-11 22:51 Fûtés - Klíma

A kiegészítõ fûtés és a "kéthengeres" nem ugyanaz, ha a kieg. zárlatos, attól még müködik a fûtéscsap és a szivattyú.

A motorvezérlõben is benne van ugyanez a hiba?
Leírnád, hogy milyen hibát írt be a klímavezérlõbe?

Csum írta:
bmw320d4 írta: Az a kézhengeres valami a fûtéscsap és a zusatzwasserpumpe, ez kapcsolja a fûtést és keringeti a hûtõfolyadékot a fûtésrendszerben.
A faceliftes E46 20d-nél, ha szemben állsz az autóval, a motortér jobb oldalán van, a szervótartály mögött 20 centivel.

Tano írta:
Csum írta: kocsival szembe állva nálam jobb kézre van!! ez lenne akkor zárlatós, de ennek mi kõze van a klímához,mert a diagnosztika ahoz írta?
az autom meg gázolajos így akkor nem lehet benne aza webasto? vagy mire írtad,hogy az gázolajos?


Nekem még a régebbi 136 lovas van, így nem tudom elképzelni mi lehet pontosan az a két hengeres valami. Keresd már meg az ETK-ban, vagy egy képet linkelj be, hátha valaki felismeri, hogy te mire gondolsz konkrétan.
A kisegítõ fûtés az az amit belinkeltem.
A webasto gyártmányû rendszer volt kezdetben, ami gázolajat éget és úgy melegíti a vizet. Késõbb ezt felváltották egy elektromos berendezéssel, amit belinkeltem. Mivel azt mondtad a tiedbe nem a gázolajos berendezés van, ami a szélvédõ elõtti rekeszben helyezkedik el, így az elektromosnak kell lennie a tiedben.


amikor le állítom a kocsit és a gyújtást rajta hagyom akkor mind kettõ zúg!! de akkor mi lehet zárlatós?

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-11 16:11 ATC Nova chiptuning és szerviz

Már miért ne férnék oda? Nem pillanatpákával dolgozok, vagy gázlángos csatornaforrasztóval, hanem tûhegyû wellerrel.
Egy TSOP56-ot 1-2 perc alatt feldobok pákával, csak egy kis flux kell hozzá.
Ugyanígy a TQFP is felmegy, de 2 perccel tovább tart.

BGA-hoz viszont tényleg kell a hõlég és a paszta.

YELLOW írta: nah jó csak nem értem, hogy férsz oda pákával? amúgy felrakni is fel lehet, ettõl sokkal kisebb sûrûbb lábú csatikat pakolgatunk hõléggel, mondjuk néha nem árt egy kis kapton szalag, legalább nem olvad meg könnyen... elég kis alkatrészekkel dolgozunk mikroszkóp alatt, bár én nem konkrétan javító vagyok, de néhanapján unalomból jó.. bár emlékszem forrasztási tréningen, a sok kis sûrûkiosztású SOIC, QFP tokozású alkatrészeket mind pákával kellett felrakni, amit persze a valóságban mindig hõléggel teszünk, persze vigyázva nehogy hõsokk legyen

bmw320d4 írta: Kiforrasztás hélõgfúvóval, vissza pedig pákával. Én így csinálom.

YELLOW írta: kézzel? de nem pákával, hanem hõléggel ha ezt érted kézi alatt

bmw320d4 írta: Ez csak egy szimpla PLCC32, nem nagy kaland forrasztani.
Ettõl sokkal sûrûbb lábkiosztású (TSOP) tokokat is be lehet forrasztani kézzel, úgy hogy észre se lehet vennei, hogy nem gyári.

MenyusBMW írta:
Tyetyi írta:
YELLOW írta: nah ez kókány munka, és finoman fogalmaztam

bmw320d4 írta: Itt is van egy "Chiptuning a gyakorlatban":

Tavaly jött javításra, alig akart indulni, ha beindult, kormolt mint állat és nem bírt menni.
A hibatároló üres volt, viszont elõtte 2 hónappal chipelték meg Gyõrben.
Dróttal és ragsztópisztollyal javította meg az ember, miután nem csak a PAD-eket, de még 2centi fóliát is leégetett.

[URL=http://kep.ivpicture.hu/223308.jpg][/URL]

Atyaúristen! Az ilyennek sündisznót a seggébe....


Akkor az ATC mégis tud valamit?


[/img]

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-11 15:44 Fûtés - Klíma

Az a kézhengeres valami a fûtéscsap és a zusatzwasserpumpe, ez kapcsolja a fûtést és keringeti a hûtõfolyadékot a fûtésrendszerben.
A faceliftes E46 20d-nél, ha szemben állsz az autóval, a motortér jobb oldalán van, a szervótartály mögött 20 centivel.

Tano írta:
Csum írta: kocsival szembe állva nálam jobb kézre van!! ez lenne akkor zárlatós, de ennek mi kõze van a klímához,mert a diagnosztika ahoz írta?
az autom meg gázolajos így akkor nem lehet benne aza webasto? vagy mire írtad,hogy az gázolajos?


Nekem még a régebbi 136 lovas van, így nem tudom elképzelni mi lehet pontosan az a két hengeres valami. Keresd már meg az ETK-ban, vagy egy képet linkelj be, hátha valaki felismeri, hogy te mire gondolsz konkrétan.
A kisegítõ fûtés az az amit belinkeltem.
A webasto gyártmányû rendszer volt kezdetben, ami gázolajat éget és úgy melegíti a vizet. Késõbb ezt felváltották egy elektromos berendezéssel, amit belinkeltem. Mivel azt mondtad a tiedbe nem a gázolajos berendezés van, ami a szélvédõ elõtti rekeszben helyezkedik el, így az elektromosnak kell lennie a tiedben.

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-11 15:36 ATC Nova chiptuning és szerviz

Kiforrasztás hélõgfúvóval, vissza pedig pákával. Én így csinálom.

YELLOW írta: kézzel? de nem pákával, hanem hõléggel ha ezt érted kézi alatt

bmw320d4 írta: Ez csak egy szimpla PLCC32, nem nagy kaland forrasztani.
Ettõl sokkal sûrûbb lábkiosztású (TSOP) tokokat is be lehet forrasztani kézzel, úgy hogy észre se lehet vennei, hogy nem gyári.

MenyusBMW írta:
Tyetyi írta:
YELLOW írta: nah ez kókány munka, és finoman fogalmaztam

bmw320d4 írta: Itt is van egy "Chiptuning a gyakorlatban":

Tavaly jött javításra, alig akart indulni, ha beindult, kormolt mint állat és nem bírt menni.
A hibatároló üres volt, viszont elõtte 2 hónappal chipelték meg Gyõrben.
Dróttal és ragsztópisztollyal javította meg az ember, miután nem csak a PAD-eket, de még 2centi fóliát is leégetett.

[URL=http://kep.ivpicture.hu/223308.jpg][/URL]

Atyaúristen! Az ilyennek sündisznót a seggébe....


Akkor az ATC mégis tud valamit?


[/img]

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-10 22:07 alapjárat leesik, ingadozik

Tano írta:
bmw320d4 írta: Ez teljesen normális. Egyébként 730.


Ez gondolom a 150 lovasra vonatkozik, nem? Nekem a 136-os 830. Még mielõtt sokan elkezdenének aggódni, hogy nekik nem annyi...


Jah, fõleg ha automata.

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-10 21:47 alapjárat leesik, ingadozik

peetie írta: Mennyi a 320d-nek az alapjárata?
Most hogy rezgett a kipufogóm többet nézegettem, és arra lettem figyelmes, hogy olyan 750 körül van amikor áll a kocsi. De ha megyek vele, kirakom üresbe és gurul, akkor 850, és amikor teljesen megállok vele, akkor visszamegy az eredeti 750-re. És mindig ezt csinálja. Normális?


Ez teljesen normális. Egyébként 730.

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-10 21:45 ATC Nova chiptuning és szerviz

Ez csak egy szimpla PLCC32, nem nagy kaland forrasztani.
Ettõl sokkal sûrûbb lábkiosztású (TSOP) tokokat is be lehet forrasztani kézzel, úgy hogy észre se lehet vennei, hogy nem gyári.

MenyusBMW írta:
Tyetyi írta:
YELLOW írta: nah ez kókány munka, és finoman fogalmaztam

bmw320d4 írta: Itt is van egy "Chiptuning a gyakorlatban":

Tavaly jött javításra, alig akart indulni, ha beindult, kormolt mint állat és nem bírt menni.
A hibatároló üres volt, viszont elõtte 2 hónappal chipelték meg Gyõrben.
Dróttal és ragsztópisztollyal javította meg az ember, miután nem csak a PAD-eket, de még 2centi fóliát is leégetett.

[URL=http://kep.ivpicture.hu/223308.jpg][/URL]

Atyaúristen! Az ilyennek sündisznót a seggébe....


Akkor az ATC mégis tud valamit?


[/img]

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-10 21:44 ATC Nova chiptuning és szerviz

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-10 21:41 Összeszereléshez segítség

B320d írta: Hat akkor a 20-30 percbe belefertunk parszor.
Mivel lazitottatok le?Levegokulcsal?


Dehogy légkulccsal... Egy jófajta dugókulcs, méteres hosszabítással és reccs.

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-10 00:22 kormánymû

steve01 írta: Nekem is kotyog!! Középállásba van a kormány és fel-le rángatom (függõlegesen) nekem így kotyog, ez is erre a hibára utal?


Nem hiba, ez ilyen pár éves korára...