Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-07 17:45 Társalgó

Egy ilyenem van csak.




[URL=http://kep.ivpicture.hu/221663.jpg][/URL][/img]

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-07 17:41 Elsõ lámpák

daidka írta: Nem tudja Valaki véletlen, hogy a kisérõfény hova van bekötve?


Mi is pontosan a kísérõfény?

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-07 17:39 320d turbó hiba

JanoE46 írta: Egy sem.A szerelõ,aki cserélte a turbót,azt mondta hogy biztos hogy minden a helyén van.(ebben én a mai napig nem vagyok biztos)Az egész egy kövérebb gázadással kezdõdött,hirtelen elment az erõ,és csörgést hallottam a motortérbõl.Mindez a lakhelyemtõl 2km-re,szinte alapjáraton hazagurultam még vele.Onnantól kezdve fehér füst alapjáraton is.Jött a szerelõ,megnézte,azt mondta turbócsre.Megtörtént,és jól mondod...az új turbó felrakása után,az elsõ indítás után 1perccel fel is kapta az olajat a cooler-bõl,és forgott,amit csak bírt,azt hittem ott akad összeA katalizátort is megnéztük,a kipufogórendszer tiszta az biztos.De azóta zajos a motor,és nem megy.


Gratula szerelõnek, ha nem tudta, hogy ki kell takarítani a levegõrendszert.
Megeshet (10-bõl nyolc), hogy elcseppentek a porlasztók, vagy szétporladt valamelyik vagy az összes dugattyú.

Minél hamarabb gépre kellene tenni, és nézni korrekciós értékeket, járásegyenletesség vizsgálatot, teljes rail és levegõtesztet.
Hiba esetén jön a kompresszió és nyomásveszteségmérés stb..

Gépre vele!

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-07 17:17 Valaki segítsen

jrtom írta: Mit csináltassak még szerinted velük, mert ha nincs hiba akkor ilyenkor mitlehet? Ma is elindítottam reggel a garázsban ahol 20 fok van és pöcc-re indult, de ha kint lett volna akkor ajaj , lehet kidobom a gyertyákat belõle, végülis már 60 ezer van bennük.

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Gyári BMW géppel ( GT1) van kiolvasva mindig a kocsi és nincs hiba.
vez. tengely jeladó is kilõve mert akkor nem is röffenik a kocsi ha szar.
Ne nagyon keverjük be a DIESEL bömbiket ide mert ott tök más dolgokon alapulnak a dolgok.


A dieselnél se totál szar a jeladó, csak a jelalak és a jelerõsség szar, ezért indul nehezen, de bocsi, hogy idekevertem.....
Gondolom csináltak a GT-vel egy kurztesztet, 'oszt jónapot'.


A háttértárolóban mindig benne van egy sikertelen indítás oka...
Nézzétek meg szkóppal a vez.tengelyjeladó jelalakját és amplitudóját indítózás közben.
Gondolom az üzemanyagrendszerteszt már megvolt, a hibatároló üres, tehát már csak ez maradt.

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-07 17:12 320d turbó hiba

JanoE46 írta: Sziasztok!Van egy 2002-es E46 320d-m.Turbócsere után vagyok,de az autó nem megy,a hangja olyan mint egy szívódízelé!Ha lepadlózom semmi füst,120km/h-nál olyan,mintha húznák visszafelé,a végseb. 150-160 kínkeservesen.Indulni indul szépen,hidegen is,melegen is.Ha valakinek van valami tippje,hogy mi lehet a baja,ossza meg velem!Már 3szerelõ nem tudott rá mit mondani...Elõre is köszi!


És a 3 szerelõbõl hány csinált teljes levegõrendszertesztet? Tudom, mindig ezt írom, de ez a legegyszerûbb módja a hibafeltárásnak.

Lehetséges okok:
-Rossz az új turbó
-nincs visszadugva a vákumcsõ
-rossz a a szabályozószelep
-ragad a geometria
-lyukas a turbócsõ
-leragadt az AGR
-hibás a MAP szenzor

Turbócsere elõtt milyen volt, ill.miért kellett cserélni? Nem pörgött szét a motor az olajtól?

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-07 00:29 Társalgó

2005-ben, amikor vettem az autómat, megkérdeztem egy rendõrt az okmányirodában, hogy hazamehetek-e zöldkártya nélkül, mivel azt az elõzõ gazda elhagyta, viszont a rendszámon ott volt az érvényességi matrica. A válasz az volt, hogy minkettõnek meg kell lenni (matrica és papír), de próbáljak valahogy hazamenni és minél hamarabb csináltassak egy zöldkártyát, és vigyázzak hazafelé, nehogy kárt okozzak, mivel ha ma kötöttem a biztosítást, csak másnap 00:00-tól érvényes.

Ez 2005-ben volt, lehet azóta változott a dolog....

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-06 22:26 Valaki segítsen

jrtom írta: Gyári BMW géppel ( GT1) van kiolvasva mindig a kocsi és nincs hiba.
vez. tengely jeladó is kilõve mert akkor nem is röffenik a kocsi ha szar.
Ne nagyon keverjük be a DIESEL bömbiket ide mert ott tök más dolgokon alapulnak a dolgok.


A dieselnél se totál szar a jeladó, csak a jelalak és a jelerõsség szar, ezért indul nehezen, de bocsi, hogy idekevertem.....
Gondolom csináltak a GT-vel egy kurztesztet, 'oszt jónapot'.

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-06 20:42 Valaki segítsen

Megeshet, vagy pl kontakthiba a csatinál, mint az M47N -M57 motorok rail szenzorjánál.
Próbálj kölcsönkérni egy szenzort.
Milyen hibát írt be?

InsectKiller írta: Na ez a vezérmûtengely jeladó ez 1 érdekes dolog, mert szinte az elsõk között volt azok között a dolgok között amiket kicseréltünk a kocsi megvétele után. Meg jó csomó jeladó volt benne cserélve....
De a gép kiírta a héten...De mondom az volt cserélve...Pedig ott van jött a válasz. Hát nem tom, akkor szar volna gyárilag v lehúzodott v mi?

bmw320d4 írta:
jrtom írta: Köszi az ötleteket, jó sokan reagáltatok rá
Naszóval diagnosztika az szinte minden héten volt és egy deka hiba sincs a kocsiban, sajnos! A légtömegmérõ is volt már terítéken, akkor simán lehúztam és másnap reggel láss csodát ugyan olyan szarul indult. Szóval szerintem kilõve az is mert amikor levan húzva akkor a DME beáll egy közép értékre és azon üzemel. Gyertya cserére rákéne szánnom magam, hátha segít. Trafó meg azért nem mert általába melegen adják meg magukat és azzal nincs gond mert simán jár a moci húz rendesen.
Szóval passz! Én gyanakszok még mindig egy hõfok jeladóra vagy gyertya.


A háttértárolót kellene megnézni, abban vannak az ilyen idõszakos hibák.
Pl M57-nél a vezérmûtengelyjeladó okoz indítási problémát ugyanígy csak adott hõmérsékletnél, de ha beindult, semmi baja.

Yellow!!!! Mi köze van az iditásnak a légtömegmérõhöz???? Létezik olyan paraméter, hogy indítási légtömeg?

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-06 20:33 Valaki segítsen

jrtom írta: Köszi az ötleteket, jó sokan reagáltatok rá
Naszóval diagnosztika az szinte minden héten volt és egy deka hiba sincs a kocsiban, sajnos! A légtömegmérõ is volt már terítéken, akkor simán lehúztam és másnap reggel láss csodát ugyan olyan szarul indult. Szóval szerintem kilõve az is mert amikor levan húzva akkor a DME beáll egy közép értékre és azon üzemel. Gyertya cserére rákéne szánnom magam, hátha segít. Trafó meg azért nem mert általába melegen adják meg magukat és azzal nincs gond mert simán jár a moci húz rendesen.
Szóval passz! Én gyanakszok még mindig egy hõfok jeladóra vagy gyertya.


A háttértárolót kellene megnézni, abban vannak az ilyen idõszakos hibák.
Pl M57-nél a vezérmûtengelyjeladó okoz indítási problémát ugyanígy csak adott hõmérsékletnél, de ha beindult, semmi baja.

Yellow!!!! Mi köze van az iditásnak a légtömegmérõhöz???? Létezik olyan paraméter, hogy indítási légtömeg?

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-06 19:08 Valaki segítsen

Kedves Yellow! Ezt mibõl gondolod?

YELLOW írta: nekem ez azt sugallja, hogy légtömegmérõ!

jrtom írta: Szeva mindenkinek!

Van egy 320i-m M54-es mocival és az lenne a bajság vele, hogy hidegen, mondjuk napi elsõ indításnál szarul indul. Ez alatt azt értem, hogy elindul de mindha nem menne vagy 3 henger a 6-ból és legtöbbször le is áll a moci, de viszont második indításra pöccre indul, ha garázsban áll, de ha viszont kint indítom amikor alig van pár fok akkor talán harmadszorra indul el. Amire eddig gyanakodtam, hogy az Ac-pumpa elengedi a nyomást és ennek kiküszöbölésére be is raktam egy nyomástartó szelepet közvetlenül a pumpához, de nem hozott eredményt,Sajnos.
Nem lehet valami hõfok érzékelõ bajság, mert hidegben szarabb a helyzet??? Ha valaki találkozott már ilyennel segíthetne, vagy várom az ötleteket. Elõre is köszi segítségeket!

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-06 19:06 Valaki segítsen

Nem lehet ilyen még légtömegmérõ nélkül se.
Én egy diagnosztikát javaslok, abból azonnal kiderül a probléma, de már a hibatárolóban is ott van az ilyen hiba oka.

InsectKiller írta: Légtömegmérõ csinálhatja azt, hogy az autó nehezen indul, teker 1 csomót és utána alig akar menni. De ha újra indítozók akkor meg semmi gond...?!
Sztetek?

YELLOW írta: nekem ez azt sugallja, hogy légtömegmérõ!

jrtom írta: Szeva mindenkinek!

Van egy 320i-m M54-es mocival és az lenne a bajság vele, hogy hidegen, mondjuk napi elsõ indításnál szarul indul. Ez alatt azt értem, hogy elindul de mindha nem menne vagy 3 henger a 6-ból és legtöbbször le is áll a moci, de viszont második indításra pöccre indul, ha garázsban áll, de ha viszont kint indítom amikor alig van pár fok akkor talán harmadszorra indul el. Amire eddig gyanakodtam, hogy az Ac-pumpa elengedi a nyomást és ennek kiküszöbölésére be is raktam egy nyomástartó szelepet közvetlenül a pumpához, de nem hozott eredményt,Sajnos.
Nem lehet valami hõfok érzékelõ bajság, mert hidegben szarabb a helyzet??? Ha valaki találkozott már ilyennel segíthetne, vagy várom az ötleteket. Elõre is köszi segítségeket!

bmw320d4 Elküldve: 2009-11-06 13:00 ATC Nova chiptuning és szerviz

Kristof77 írta: Ráadásul a box nem veszik ki a végsebességkorlátot, ami szinte minden BMW-ben benne van a 116d-tõl a 325/330d-ig. Persze vannak olyan boxok is, amik alig vagy szinte semmit nem hoznak, azok nyogodtan használhatók.


A végsebességkorlátot nem a motorvezérlõ epromjának átírásával kell módosítani (eltüntetni), hanem gyári eszközökkel programozható a mûszerfalban 2 perc alatt.

Az meg, hogy egy fix módosított tartalmat töltenek fel egy adott motortipusra, teljesen zsákbamacska dolog, mivel csak a 136 lovasra 12 szoftver létezik, (3 különbözõ HW tipusra, 3 teljesítmény és EU besorolásra, és 2 féle váltóra) amibõl az utolsót 2003.10 hóban küldött ki a gyár.
Ebben az ATC tényleg jó, szemben a laptopos csávóval.

bmw320d4 Elküldve: 2009-10-31 20:33 Ajtónyítási Gondok!

Csum írta: valahogy nem akar menni nekem ez a kulcs betanításos dolog vagy valami más gond kell,hogy legyen már egy tucatszór próbáltam be tannitani de semmi eredmény:
lassan ott tartok,hogy meg próbálom én is szét vágni!
biztiket le ellenõriztem jó az össze központi zár mûködik csak a távirányitóra nem reagál a kocsi....


Mielõtt szétvágnád a kulcsot, szerintem meg kellene próbálni feltanítani egy másik autóra, illetve valaki más kulcsát a tiedre. Ezzel ki is van zárva az egyik és lehet kulcsot vágni, vagy.... antenna, GM hiba.

bmw320d4 Elküldve: 2009-10-31 12:26 E46 320d kombi porlasztócsúcs

30d -ben nincs IMA kód.

Az IMA-t az adott porlasztó paraméterei alapján generálják, és jól írtad, nincs memóriába téve (mivel a porlasztóban nincs is elektronika, csak egy tekercs), hanem a motorvezérlõbe kell beírni.
A polasztón csak egy számsort fogsz találni: 7 785 984 , és ez mindegyiknél ugyanez, mivel ez a gyártói cikkszám.

bmw320d4 Elküldve: 2009-10-31 11:37 Társalgó

hancurozo írta:
Timo írta: Nagyon büdös az autóm füstje
A motor nagyon jó állapotban van /diag. szerint/ 128 000 km van benne. 8 000 km-t mentem rá az olajcsere óta /Castrol Longlife 04 olaj/, Shell kúton tankolok.
Más dízel kocsikhoz képest büdös a szaga, szagolgattam az olajat, annak nincs égett szaga, színe is ok.
Tapasztalt valaki hasonlót? A hideg miatt lehet? /bár melegen is ugyanaz a szaga/

Esetleg hagyjam abba a szagolgatást ?

igen az összes modern dieselnek ilyen a szaga /euro3, euro4/
a katalizátor miatt van.


Nem a katalizátor miatt van ilyen szaga, hanem az AGR miatt.
Találkoztam olyan autóval, amiben ki volt herélve a katalizátor, mégis büdös volt, viszont lekötött/vakolt AGR-el megszünik a fojtogató szag.