Ez egy archivált weboldal! bővebben
bmw320d4 fórum hozzászólásai

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-27 20:03 hangszoró??

splay írta: Akkor az lenne a kérdésem hogy ki tudja megjavítani esetleg csinálni rá RCA-kimeneteket?????????? cím??? telefon????? help????????


Már válaszoltam, és elküldtem az elérhetõségem.

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-27 15:07 hangszoró??

csu2 írta: Nem akarlak elkeseriteni, de szinte sehol sem vállalják a javítás. Egyszerûbb venni egy másik használtat. (azt viszont úgy vedd, hogy vidd el az autód, ott tegyék bele, hallgast 10-15 percet, probálj ki minden funkciót (fõleg a rádiók vételi érzékenységét, hangminõséget (találkoztam olyannal, ami digitális zajt kevert a hangba, amelyiken elmászkáltak az állomások, stb...), egyébként jó szarul megépített cucc), és ha minden oké, azután vedd meg. üdv!


Nem kell annyira elkeseredni, lehet javítani.

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-26 18:23 hangszoró??

splay írta: megnéztem mindent, sajnos csak 1 csatornán jön ki jel a bm 54 modulból!! mi tévõ legyek??


Lehet javítani, vagy cserélni az egészet.

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-26 13:13 újonc kérdései :)

Zolee írta:
jencispy írta:
bmw320d4 írta:

A DSC-s verziónál nem kell külön modul, azt a DSC alapból tudja.
Kell szerezned egy schaltzentrumot amiben van RPA (RDC) gomb + kell 1 szál vezeték a DSC-ig, a többit már géppel kell, amit szakszervíz nem fog és nem is tud megcsinálni.
Beszerzés az ebay-en...


A DSC-s verziót miért nem rakják bele gyárilag, amelyikben nincs RDC(rádiós)?

Jogos a kérdés, a leírtak alapján érthetetlen miért nincs benne gyárilag!
De utánagondoltam, amit bmw320d4 írt. Sztem a felprogramozás kivételével könnyen meg lehet valósítani schaltzentrum nélkül is! Amennyiben az RPA (RDC) gomb 1 sima egyállású kapcsoló, aminek mindössze annyi a feladata h a valószínûleg a DSC-hez csatlakozó 1 szál vezetéken keresztül 'resetelje' v nyugtázza a mûszerfalon, az adott esetben megjelenõ keréknyomásvisszajelzõ lámpát!?
Jól gondolom? bmw320d4?


Ugyanazért nem tették bele, amiért a BC-t is, pedig ennek is csak egy kapcsoló kell és kódolás.
Vagy ott van a gong funkció, ami a pdc-s autókban se müködik, pedig ezt is be lehet aktiválni és nem a piezó fog visitani, hanem gongolni fog.
Van még egy halom funkció, amit szimpla kódolással be lehet aktiválni pl: Tud az E46 is pittyegni a központi zár zárásakor és nyitásakor, riasztáskor tudja villogtatni a tompítottat is, stb...
Az RDC inicializáláshoz nem csak egy egyszerû egysarkú kapcsoló kell, sajnos meg kell venni a gyárit.
Nekem nincs kapcsoló, én diaggal inicializálom ha kell....

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-24 22:41 újonc kérdései :)

Zolee írta:
bmw320d4 írta:
Kétféle rendszer van, az egyik a jeladós-rádiós, a másik pedig a DSC-s.
Az elsõnél szenzorokat kell a kerekekbe építeni és a sárvédõkbe a vevõt+ a vezérlõegység.
A másodiknál csak be kell aktiválni a DSC-ben és a mûszerfalban. Így még inicialaizálni nem tudod a rendszert, ezért kell egy RPA-s schaltzentrum, és 1 szál vezeték.

Köszi bmw320d4!
A DSC-s verzió nem hangzik rosszúl! Az RPA alatt mit kell pontosan érteni? Jól gondolom h ez 1 modul, ami adott idõ alatt a kerekeken mért fordulatból és a megtett utból a DSC segítségével képez vmilyen viszonyszámot?! Esetleg beszerzési helyet és/vagy nagyságrendi árat tudsz mondani?
Elõre is kössz!


A DSC-s verziónál nem kell külön modul, azt a DSC alapból tudja.
Kell szerezned egy schaltzentrumot amiben van RPA (RDC) gomb + kell 1 szál vezeték a DSC-ig, a többit már géppel kell, amit szakszervíz nem fog és nem is tud megcsinálni.
Beszerzés az ebay-en...

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-24 21:41 Tempomat - utólag?

zotya82 írta:
Steeef írta: Szia.Ki kell cserélni a kormánykapcsoló egységet.
A modul ára újonnan kb 100.000Huf és programozni kell kábelezni nem kell E90-nél.Van enél gazdaságossabb megoldás. Üdv.


Köszi! Egy százast nekem nem ér meg... Mi lenne a gazdaságosabb megoldás?


Bontott kormánymodul, nem szakszervízes beszerelés és programozás.
Szerintem....

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-24 21:39 újonc kérdései :)

Zolee írta: Sziasztok!
Ugyan korábban már feltettem a kérdést egy másik topicban, de nem érkezett rá válasz -
Be lehet-e építeni az autóba utólagosan keréknyomásellenõrzõ rendszert?
Ha igen, mi kell hozzá, és kb. mennyibe fáj a dolog?
Elõre is köszi!


Kétféle rendszer van, az egyik a jeladós-rádiós, a másik pedig a DSC-s.
Az elsõnél szenzorokat kell a kerekekbe építeni és a sárvédõkbe a vevõt+ a vezérlõegység.
A másodiknál csak be kell aktiválni a DSC-ben és a mûszerfalban. Így még inicialaizálni nem tudod a rendszert, ezért kell egy RPA-s schaltzentrum, és 1 szál vezeték.

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-23 14:31 Tempomat - utólag?

zotya82 írta: Sziasztok,

tud valaki segíteni, hogy e90-be is lehet tempomatot tenni utólag? Nemrég vettem az autót, tempomat viszont sajnos nincsen benne és érdekelne, hogy van-e rá lehetõség és hogy nagyjából milyen áron lenne.

Köszönöm


Igen, lehet.
Cserélni kell a kormánymodult, aztán kódolás és programozás.
Szervízben csak az új modult tudják programozni.

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-19 15:04 320d Motor

A tiedben nincs rail szenzor, tehát az nem lehet rossz.
Valszeg a turbó vákumcsöve repedt el, és mivel ilyenkor max a töltés, a mapszenzor visszaveteti az üzemanyagot a motorvezérlõvel, ezért nem megy csak újbóli gázadásra.
Érdemes lenne nézni egy turbótesztet GT-vel.

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-17 16:24 Társalgó

YELLOW írta: akkor csak jól gondoltam, hogy a software-ben kell módosítani, átírni a fordulat/sebesség arányokat...már ha lehet


Igen, ez tök egyszerû

Gondoltam már én is erre, csak még most nincs kedvem tetõre borulni 200-al az M3-ason.

Az addig rendben van, hogy kimásolod az 5.sebesség párezer paraméterét, és megemeled/lecsökkented az áttételnek megfelelõen, de a DSC parancsait vajon hogy fogja értelmezni? Majd azt mondja 140-nél vízes úton, hogy vegyük el tökre a gázt amire a DDE válasza az lesz, hogy elvettem, de azért satuzd le a jobb elsõt? Én nem akarom kipróbálni...

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-17 15:51 Társalgó

Woockie írta:
bmw320d4 írta: A hajtáslánc csak Can-en küld sebességjelet, amit az ABS dolgoz fel és küld a motor és váltóvezérlõnek.
A sebességet a jobb hátsóról számolja.

Akkor meg mindig nem ertem, milyen fordulatszamrol beszeltel. A 60km/h a jobb hatso kereken ha a fene fenet eszik is 60km/h marad, akarhogy is erem el. Minek kevertek ebbe bele a motor fordulatszamat? Hisz csak annyi kell hozza, h ha kevesebb a sebesseg, mint kellene, akkor tobb uzemanyag, ha tobb, akkor kevesebb uzemanyag kell, ha meg benyomtak a gazpedalt, akkor ne nyuljunk hozza.


Már írtam, hogy 10% fordulatszám/sebesség -arány eltérésnél nem lehet bekapcsolni, illetve magától kikapcsol a tempomat. +nem tud hozzárendelni ehhez az arányhoz semilyen gyorsítási vagy lassítási paramétert.
Az arányokra azért van szükség, hogy megfelelõ legyen a befecskendezés és a töltõnyomás. Enélkül k..va agresszív lesz a motor, nem lesz tolóüzemi vezérlés és részterhelési üzemanyagszabályozás.
Sebességjel nélkül azt hiszi, hogy állsz, és ezért fordult az elõ, hogy 4000-es fordulattal mentem hatodikban, pedig a 136 lovas 215-nél le van szabályozva. (180-nál 3000-et forog hatodikban, számold ki a 4000-hez a sebességet)
Vagy ott van a pillanatnyi fogyasztásmérõ, ami szintén egy számított érték: Kell neki egy motorfordulatszám, motorhõmérséklet, gázpedálállás, sebesség és egy halom CAN üzenetben elküldött paraméter.
Ezek a vezérlõk már nagyon sok paramétert figyelnek, ha kell nagyon pontos számításokat végeznek és akár egy jeladó értékébõl kiszámítva a többiét is müködtetik a motort. Pont ettõl nehéz néha egy hibafeltárás...

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-17 15:21 Társalgó

Én is a harangcserére gondoltam elõször, de sajnos nem is hasonlítanak egymásra

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-17 15:04 kormánymû

Szerintem ne állíts rajta.
Mindegyik középen kopik ki, ha ráállítol a két szélsõ helyzetben szorulni fog.

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-17 14:03 Társalgó

YELLOW írta: eglátásom szerint, ha végiggondoljátok ti is, és talán megértitek az írásom, akkor egyértelmû, hogy a tempomat szoftverét kell módosítani


A tempomatnak nincs szoftvere,a motorvezérlõ rendezi az egészet.


Nem egyszerû beletenni a 6 gangost a 136 lovasba:
-Át kell szabni a harangot, mivel nem megy fel az indító.
-Át kell szerkeszteni az új lendkerékre a 4 fõtengelyjeladó tüskét, amit k..va pontosan kell, mert remegni és füstölni fog a motor mint állat.
-Át kell szabni a váltórudat is, mivel nem olyan szögben van a 4d1-ben a motor mint 4d4-ben.
A felfogatás és a kardán viszont stimmel...

Ennyi, én megcsináltam de nem szívesen kezdeném újra.


A hajtáslánc csak Can-en küld sebességjelet, amit az ABS dolgoz fel és küld a motor és váltóvezérlõnek.
A sebességet a jobb hátsóról számolja.

bmw320d4 Elküldve: 2009-07-17 11:33 Társalgó

Woockie írta:
wagusty írta: A 320d 136 lovassal már nem ennyire egyszerû a helyzet mivel ott egyrészt az önindító motor is máshol van a 150lovaséhoz képest és ráadásul azt a motor vezérlõt valószínûleg nem "készítették" fel arra ,hogy valamikor lesz 6dik sebesség így aztán tempomat 6dik-ban nem mûködik.
A 136 lovassal kapcsolatban eléggé biztosak az infók mivel pont egy forum tag építette sikerrel át a járgányát és márpedig neki 6dik sebességben nincs tempomat.

ez biztos? mi koze a tempomatnak ahhoz, h milyen sebessegben van az auto? imnsho semmi. ha jol ertem a wds abrat, a taa-bol veszi a control unit, hogy milyen sebesseggel is megy az auto eppen es az alapjan donti el, h valtoztat-e rajta, annak meg semmi koze a valtohoz, ha negyedikben gurul le egy dombon az auto, akkoris pont annyival gurul, mintha felfele megy erolkodve egy dombon masodik sebessegben.


Az én autómról írt Wagusty, és tényleg nincs tempomat 6.-ban.
Csak annyi köze van a váltónak a tempomathoz, hogy nem tud hozzárendelni 6.-ban sebesség/fordulatszám- értékekeket, és mivel ha a "csúszás" (itt sietés) nagyobb mint 10% akkor ki, illetve 6.-ban be se kapcsol.