csatis1 fórum hozzászólásai

csatis1 Elküldve: 2012-11-30 14:47 Turbo

vikti írta:
vivaladiesel írta:
vikti írta: Hello midnekinek!
Olyan kérdés, hogy az nagy baj ha hallom ,hogy a turbo elég hangosan fütyül??
Vagy ez igy normális?



Ez a kopás/elhasználódás jele. Először csak fütyül, ez később átmegy bőgésbe ezt követően pedig letérdel a turbó...




Jah,értem és köszönöm a választ.


Nem feltétlenül a turbo maga a hibás.
Nálam lassan kezdett hangosodni, aztán éreztem egy kis kipuffogószagot indítás után. Kiderült, hogy a kipuff rezgéscsillapítóm ment szét, azért hallatszódott jobban a turbó is. Hátha neked is "csak" ez a baj.

csatis1 Elküldve: 2012-11-28 19:06 Elsõ lámpák

xlzx írta:
csatis1 írta:
xlzx írta: na megint kiégett a bal oldali izzóm..1hónap után új izzókkal..rendeltem megint izzókat,most már nonamet... persze, hogy nem ég... de tuti jó izzóval sem...

akkor valószínüleg a trafóm szállhatott el,nem?

nehéz kicserélni a trafót?

köszi!


Nekem mindig a jobb oldali ég ki... Évente kétszer.
A trafót kicserélni nem nehéz, pár csavar rögzíti a lámpatesthez. Csak ki kell hozzá szerelni a lámpát. De alapvetően nem nagy mutatvány.


és nem gondoltál még trafóra? valamitől csak kiég..rohadt xenon néztem,bontott trafók vannak 6-10 papír között.. a lámpát kiszedni meg 3 csavar kb


De, már gondoltam, egyszer cserélni is kellett. Alapvetően valami más gond lesz. Nálam szerintem inkább a vezetékeléssel lehet valami...

csatis1 Elküldve: 2012-11-28 18:00 Elsõ lámpák

xlzx írta: na megint kiégett a bal oldali izzóm..1hónap után új izzókkal..rendeltem megint izzókat,most már nonamet... persze, hogy nem ég... de tuti jó izzóval sem...

akkor valószínüleg a trafóm szállhatott el,nem?

nehéz kicserélni a trafót?

köszi!


Nekem mindig a jobb oldali ég ki... Évente kétszer.
A trafót kicserélni nem nehéz, pár csavar rögzíti a lámpatesthez. Csak ki kell hozzá szerelni a lámpát. De alapvetően nem nagy mutatvány.

csatis1 Elküldve: 2012-11-28 13:18 Gumiabroncs

YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
csatis1 írta:

A 2.7 is relatív. Az ideális guminyomást célszerű mindig a kocsiban jelölthöz állítani. Ha ettől eltérő méretű gumit használsz, akkor már marad a saját tapasztalat. Én csak a télikerék szettel járhatok 2.4-2.5-el (ez 0.2-vel magasabb, mint nyáron lenne). A nyárival 2.6-2.7.


tiedén már nem is gumi van, csak gumiszalaggal van körbetekerve.


csatis szerintem elírtad a téli alacsonyabb 0.2-vel
a nyomás egy dolog, az nem a gumi méretétől függ, csak több mennyiségű levegő megy bele.
flatland BMW, versenybringák 8-10Bar-os gumikkal mennek. az autóbuszokban 6.6-8Bar, de most gondold bele, ha elkezdenéd lecsupaszítani a buszt, vagy csak levennéd akereket és mérnél rajta egy nyomást.... meglepődnél. én ezért tartom viccesnek, amikor pl nekem rakták fel annó a gumikat. még az asztalon 2,5 Bar-ra felfújta. első utam a benzinkút volt. erre rámegy még az autó súlya és rögtön sok nyomás van benne.


Anubisz: ott a pont. Bár a 235/35R19 még inkább volt befőttesgumi, a 225/30R20 szigetelőszalag.

Yellow:
Gay-Lussac II. törvénye

Szóval, a fent említett törvény szerint zárt gázmennyiség esetén a gáz nyomása (p) egyenesen arányban változik a hőmérséklettel (T):
nő a hőmérséklet, vele arányosan nő a nyomás; csökken a hőmérséklet, vele arányosan csökken a nyomás.
Ez azt jelenti, hogy az egyes nyomásértékek és a hozzájuk tartozó hőmérsékletek hányadosa állandó.
A gumiabroncsba zárt levegő (vagy bármilyen más gáz) esetében is pontosan erről van szó: mivel a térfogat adott, a hőmérséklet megváltozásával a nyomás is vele egyenes arányban változik.

Tehát +0,2bar, nem -0,2bar.


én ezt értem és tudom. de azt írtad, hogy a télit 2.4 és 2.5-tel használod, de a nyárit 2.6 és 2.7
erre írtam, hogy a téli kevesebb 0,2-vel. mert Te azt írtad, hogy több. gondolom a télit nem -10 fokban fújtad fel. azt értem, hogy nyáron ez több. illetve ahogy surlódik a kerék, melegszik benen a gáz, nő a nyomás.


Most már értelek. Tudod nem mindig lehet a logikád követni.
Bár ezek szerint az enyém sem...
A lényeg, hogy a téli kerék szettem 205/50R17-es. Ezt a méretet nyáron 2.3-al használnám. Ehhez képest télen a 2.5 ugye 0.2-vel több.
A 19-es nyárival nem lehet összehasonlítani, az teljesen más tészta.

csatis1 Elküldve: 2012-11-28 13:05 Gumiabroncs

YELLOW írta:
anubisz írta:
csatis1 írta:

A 2.7 is relatív. Az ideális guminyomást célszerű mindig a kocsiban jelölthöz állítani. Ha ettől eltérő méretű gumit használsz, akkor már marad a saját tapasztalat. Én csak a télikerék szettel járhatok 2.4-2.5-el (ez 0.2-vel magasabb, mint nyáron lenne). A nyárival 2.6-2.7.


tiedén már nem is gumi van, csak gumiszalaggal van körbetekerve.


csatis szerintem elírtad a téli alacsonyabb 0.2-vel
a nyomás egy dolog, az nem a gumi méretétől függ, csak több mennyiségű levegő megy bele.
flatland BMW, versenybringák 8-10Bar-os gumikkal mennek. az autóbuszokban 6.6-8Bar, de most gondold bele, ha elkezdenéd lecsupaszítani a buszt, vagy csak levennéd akereket és mérnél rajta egy nyomást.... meglepődnél. én ezért tartom viccesnek, amikor pl nekem rakták fel annó a gumikat. még az asztalon 2,5 Bar-ra felfújta. első utam a benzinkút volt. erre rámegy még az autó súlya és rögtön sok nyomás van benne.


Anubisz: ott a pont. Bár a 235/35R19 még inkább volt befőttesgumi, a 225/30R20 szigetelőszalag.

Yellow:
Gay-Lussac II. törvénye

Szóval, a fent említett törvény szerint zárt gázmennyiség esetén a gáz nyomása (p) egyenesen arányban változik a hőmérséklettel (T):
nő a hőmérséklet, vele arányosan nő a nyomás; csökken a hőmérséklet, vele arányosan csökken a nyomás.
Ez azt jelenti, hogy az egyes nyomásértékek és a hozzájuk tartozó hőmérsékletek hányadosa állandó.
A gumiabroncsba zárt levegő (vagy bármilyen más gáz) esetében is pontosan erről van szó: mivel a térfogat adott, a hőmérséklet megváltozásával a nyomás is vele egyenes arányban változik.

Tehát +0,2bar, nem -0,2bar.

csatis1 Elküldve: 2012-11-28 11:59 Gumiabroncs

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Vasárnap felraktam a téliket, 205-öst. Azóta szinte mese a vezetés, alig érzi a vályúkat.
Ennyit a nyomvályú VS széles gumi mizériáról. Szinte 2 ujjal lehet fogni a kormányt, mivel nem 45, hanem 50 a magasság, még az úthibák is alig érezhetők.
225-el meg folyamatosan birkózni kell az úttal.
Ha lassan tötyögő típus lennék, nem is raknák 205-nél szélesebbet.


és is most raktam fel a 195/65-öt és fura, hogy szinte kényelmes
a nyári takarításával épp 5 perce végeztem, most szárad...


Én is lemostam őket, főleg, hogy anyáméknál cseréltem és mikor beálltam az udvarba telenyomtam a kutyaszart, 1 órát slagoztam, keféltem őket, úgy beleragadtak.
Rettenetes nehéz egy ilyen kerék, mitől kőnyűfém, nem tudom, alig bírtam cipelni. Nem csoda a nagy fogyasztás, és a göbfejek futómű gyakori elhasalása, ilyen utakon. Ilyen tömeget kordába tartani. Nem tudom miért nem gyártanak felnit kevlárból, mint bicikli kereket.
Az már milyen brutál könnyű lenne, alig lenne rugózatlan tömeg.


igen nehéz én is elcsodálkozom.... bár amikor haver volt OZ-ját megemeltem, az enyém valóban könnyű volt ahhoz képest. egy biztos aki gyúrni akar menjen el gumishoz csicskának, oszt kicombosodik felül is


Néztem egyszer egy gyártónál, nem emlékszem melyiknél, a 17 felni 7,5 kg volt, azt hiszem a legkönnyebb a kategóriájába akkoriban, a gyári ami nekem van meg majdnem 10 kiló, az már nem semmi.


jó ha vastag küllős, akkor biztos enhéz, de valószínű nehezebb súlyt is elbír. én meg nem mondom miylen nehéz az enyém, anno elfelejtettem lemérni. de szerintem olyan 8 kiló körül lehet....

jajj vicces volt a gumisnál...
mondom előlre 2.2-t fujjon, hátra 2.3-at. aszondja így is puhával járok ki van kopva a közepe. mondom az a keményre fújástól szokott. őőőő, akkor biztos az ültetéstől...
pedig sosem a gyárira fújom. idén nyáron, elől 2.15 hátul 2.3-2.35 el jártam és már nem kopottabb a közepe. nem volt vészes. de szerintem túlzott pl a 2.7 hátra....


2.7, sose raktam bele annyit, csak pattognék az úton, 2,2 2,4 szoktam rakni, álltálába, inkább 2,2


A 2.7 is relatív. Az ideális guminyomást célszerű mindig a kocsiban jelölthöz állítani. Ha ettől eltérő méretű gumit használsz, akkor már marad a saját tapasztalat. Én csak a télikerék szettel járhatok 2.4-2.5-el (ez 0.2-vel magasabb, mint nyáron lenne). A nyárival 2.6-2.7.

csatis1 Elküldve: 2012-11-21 10:01 Fékezéskor remeg az auto

Coyote írta:
anubisz írta:
ZoleeSRB írta:
Pistamann írta:
Pistamann írta:
anubisz írta:
Pistamann írta: Sziasztok

Látom már kiveséztétek a problémát, ezért elképzelhető hogy a megoldás a sorok között van. De azért leírnám a problémámat:

finom fékezéskor kicsit remeg a kormány, ha erőteljesebben fékezek akkor minden normális. A fék szépen és halkan fog. A kormány főleg bal oldalon érzékenyebb, könnyebben elvezeti az úthiba. Ugyanakkor ha balra kanyarodok akkor finoman tartom a kormány. Ha jobbra kanyarodok akkor kicsivel több erővel kell tartanom a kormányt. Kis fordulatszámnál de kb 70-100 km óráig remeg a kormány, főleg a bal oldal. Ha begyorsítok akkor a kocsi siklik, a kormány egyáltalán nem remeg (gondolom a szervo bekeményít)az úttartás egyenes lesz és az utazás kényelmes. A baj nem olyan nagy, de roppant idegesítő.

Lengéscsillapítók 90%, új stabrúdak, új lengőkarok, új szilentek, futómű állítva, gumik újak, felni átnézve, motortartó gumibakok cserélve. A féktárcsa/pofa tuti nem a legjobbak, nem kopottak csak gagyik.

Van vmi tipp?


féktárcsákat szabályoztattál már?


Fékekhez még nem nyúltam, de lehet okozója az összes problémának?

Mert ugye, nem csak fékezéskor van ...


Szia!

Nekem ugyan ez van fékezéskor,sajnos ez a fékpofa és féktárcsa hibája!
Kormányrezgés az meg gumi meg futómű miatt lehet,de ha azt mondod minden ok,akkor nem vágom..


Pont ezt írtam én is, nálam is voltak ilyen problémák.


Nekem is ez a problémám, és körbejártam az ügyet rendesen:
3 oka lehet a fékezéskori rángásnak:
1. gumi illetve centírozás (nálam OK)
2. lengőkar szilent (nálam cserélve lett, de a rángás megmaradt)
3. féktárcsa hullámos --> tuti ez a baj, fél éves a tárcsám, és hullámosan kopott be. Gariban cserélik.


Ezt csak annyival egészíteném ki, hogy a lengőkar gömbcsuklójának rossz állapota is okozhatja.

Nálam a kormányrezgés akkor jött elő, amikor szálszakadt lett az egyik első gumim a futófelületén.

csatis1 Elküldve: 2012-11-19 19:14 316i leáll menet közben!

LAnti írta: Sziasztok. Üzemanyag 3/4-ig volt amikor jelentkezett a probléma, most 1/4-en van és ugyan úgy csinálja. Kopp üres volt majdnem amikor megvettem, én tankoltam tele.

Coyote: Az enyém nem 316, hanem 320, de ide illett a legjobban.

A helyzet az, hogy beszéltem ma pár autószerelő ismerősömmel, illetve egy olyan emberrel aki sokat mahinált ilyen és más típusú Bömbiket. Mindegyikük azt mondta, hogy főtengely jeladó.

Elvittem délután szervizbe hibakód olvasásra, melynek eredménye: "Főtengely holtponti jeladó" Nos, 15 e a csere. Annyiért, ha ez a gond nem vinném vissza. Szerintetek meg fog javulni?

Ragaszkodom ehhez az autóhoz, ugyanis ezen kívül teljesen rendbe van, 1-2 kisebb elhasználódásból adódó hibát nem nézve.


Ha ennyire ragaszkodsz hozzá, akkor gyorsan csináltasd meg. 15pénz talán nem olyan sok. Ha mégsem javulna meg, akkor a javítási számlával együtt vidd vissza.

csatis1 Elküldve: 2012-11-14 13:35 Felni csere

zoliika írta: Hori és Csatis!
Szerintem lassan ilyenben kellene gondolkodnotok!


Inkább ilyenben:


YouTube videó

csatis1 Elküldve: 2012-11-08 12:10 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

kempelen írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Redna írta: Sziasztok!

Lenne pár apró kérdésem.
1. A sötétedős tükör ugye csak gyújtáson üzemel / működik?
2. Ha a főoldalon található cikk szerint kötöm be a sötétedős tükröt akkor ugye aszerint a belső világítás +12-jét kössem rá a tükör +12-jére. Abban a kábelben elvileg "állandó" +12v van gyújtástól függetlenül, tehát ha csak gyújtáson megy a sötétedős tükör gyárilag akkor ez nem tökéletes megoldás. Ha mégsem állandó 12v van benne hanem csak gyújtáson megy akkor ok, de gondolom akkor van benne ilyen és olyan 12v-os vezeték is hiszen "bármikor" megnyomom a gombot akkor világít.

Válaszokat előre is köszönöm! Bocsánat ha érthetetlenül írtam le, csak már kicsit fáradt vagyok.


Szia!
Annak úgy kell működni, hogy gyújtáson kap feszejt és a ráeső fénytől függően automatikusan sötétedik. Ha hátramenetet kapcsolsz, akkor a tolatólámpa jelétől ez a sötétedő funkció le van tiltva. Ez ebből a leírásból hiányzik, amit én és Más is szóvátett.
Személyes tapasztalat a bekötéssel.: nekem nincs ilyen tükröm, de szereltem be térkép olvasós belső világítást. Az én autómban (ismétlem: az én autómban) ott nem volt állandó +12V. A rajz és a méregetés során arra jöttem rá, hogy: a belső világítás valamelyik feszejt a GM-től kapja (már nem emlékszem, hogy a GND-t vagy a +12V-ot) azért, mert a világítás a bekapcsolás után kb 20 perc múlva kikapcsoljon. Ezt a GM működteti.Szerintem ahhoz, hogy az a tükör a gyáriak szerint tudjon működni, ahhoz be kell húzni még oda két vezetéket: egy valszeg gyújtás +12V-ot és a tolatólámpa kapcsolót.
Így már mindjárt nem 15 perc az ügylet. Remélem, segítettem.....
A külső sötétedős tükröket is a belső tükör működteti, onnan kell a villanyt elvezetni azokhoz.





szerintem, akinek van esőérzékelő, annak minden vezeték ott van, csak úgy kell bekötni, ahogy a leírásban. akinek nincs, annak macerásabb, mert valószínű kell vezeték. mivel ugye az esőérzékelőt is a GM működteti, ezért tutkó van ott vezeték.



Szerintem illik oda a tolatólámpa vezetéke. Úgy teljes az egész.


A tolatólámpa vezeték valóban kimaradt a leírásból (habár nem szándékosan), és igazad van Kempelen akkor lenne teljes az egész.
A +12V megléte vagy nem léte az írásaitok alapján engem is zavarni kezdett, bár amikor bekötöttem nekem működött. Így inkább a fejegység gyújtásos +12V-jára kellene kötni, amivel kicsit macerásabb lesz...

csatis1 Elküldve: 2012-11-06 23:11 Szervíz

si3rrabravo írta:
minimal írta: Találtam egy ilyet a műszerfalon...nem világít , de a könyve sem írja hogy miez.

miez?



megpróbáltam illusztrálni mert sehol nem találltam ilyet


Lehet csak annyit jelez, hogy ideje egy kávét inni!


Inkább azt, hogy kész a leves és be kellene fejezni a bütykölést...

csatis1 Elküldve: 2012-10-26 17:20 kettõstömegü lendkerék

YELLOW írta:
csatis1 írta:
kbalint írta: e46 320d 150le Automata váltó - Milyen lendkerék van benne ? Sima ? Kettős ? Valaki tud esetleg róla valami infót ? Gondolom nem azonos a kézi váltós típusokkal.... Óra szerint 186e km van most az autóban szerintem még + 200e km és valószínűleg a lendkerék sumákol most nekem. Lassan lehet hogy kuplungot is cserélnem kellene benne ezzel együtt.



A lendkerék kettőstömegű. Ha már cseréled, a kuplunggal együtt érdemes.
Ígyis-úgyis zsebbenyúlós sztori.


automatáról van szó.... lehet hiányos az infóm, de ott nincs olyan kuplung, hanem oylajnyomás elvén működő szerkezet



Bakker! Jogos, azt nem is figyeltem, hogy automata. Sorry

csatis1 Elküldve: 2012-10-26 17:02 kettõstömegü lendkerék

kbalint írta: e46 320d 150le Automata váltó - Milyen lendkerék van benne ? Sima ? Kettős ? Valaki tud esetleg róla valami infót ? Gondolom nem azonos a kézi váltós típusokkal.... Óra szerint 186e km van most az autóban szerintem még + 200e km és valószínűleg a lendkerék sumákol most nekem. Lassan lehet hogy kuplungot is cserélnem kellene benne ezzel együtt.



A lendkerék kettőstömegű. Ha már cseréled, a kuplunggal együtt érdemes.
Ígyis-úgyis zsebbenyúlós sztori.

csatis1 Elküldve: 2012-10-21 18:30 E46 M futómû

jons írta:
Striker írta: Sziasztok
A segítségeteket szeretném kérni e46-os sedan m3-as hátsó rugót hol tudnék venni, bontott is megfelelni!
Milyen árban szoktak ezek lenni?


Bontott rugóval mit csinálsz? Visszakeményítteted kovácsműhelyben?


Várj! Én még mindig ott tartok, hogy E46 sedan M3???

csatis1 Elküldve: 2012-10-20 12:23 kormánymû

zoliika írta:
csatis1 írta:
zoliika írta: Miután MINDEN,de minden új az autó első futóművében:lengőkarok,stabi pálcák,lengéscsillapítók,rugók,hátsó nagy szillent,stabilizátor gumibakok,kormányösszekötő gömbfejek,toronycsapágyak(szerintem nem hagytam ki semmit,fékek,de az nem ide tartozik) tegnap közölték velem,hogy kormányművet is kellene cserélniNem tudom ezek után ,hogy mi a búbánatos tököm jön még!


Vagy a motor, vagy a kasztni!


Na menj a ......Tudod az bánt,hogy ez a 6-dik bajorom és 3-nak ez volt a baja.Rohadt kormánymű!!!


Nem hagyhattam ki!
Mit érzel rajta? Nehéz kormányozni, vagy rángat, vagy valami más?