csatis1 fórum hozzászólásai

csatis1 Elküldve: 2015-02-06 19:01 Bmw-s vegyes videók

csatis1 Elküldve: 2015-02-06 18:40 képek

nickname írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
ezt jobb kormányosról építetted át ?


hát le a kalappal az átépítés miatt, mert sokan az ablaktörlőt hagyni szokták, de itt még az is át van építve. nem tudom lenne-e egyáltalán valami ami árulkodhatna, hogy jobbos volt. max a VIN decoder


Köszi!
Igen, jobbos volt. Egy dolgot nem fejeztem még be, a zárat nem raktam át a bal oldalra. Megvan az is és a vezetékelés is kész, csak át kell szerelni. Meg gondolom egy kis programozás...


A záron mi van fordítva ?


A kulcsos zár mindig a vezető felől van. (Az anyósülésnél pedig csak takaró.) De még szereltem át a bal oldalra...

csatis1 Elküldve: 2015-02-06 18:19 képek

YELLOW írta:
nickname írta:
ezt jobb kormányosról építetted át ?


hát le a kalappal az átépítés miatt, mert sokan az ablaktörlőt hagyni szokták, de itt még az is át van építve. nem tudom lenne-e egyáltalán valami ami árulkodhatna, hogy jobbos volt. max a VIN decoder


Köszi!
Igen, jobbos volt. Egy dolgot nem fejeztem még be, a zárat nem raktam át a bal oldalra. Megvan az is és a vezetékelés is kész, csak át kell szerelni. Meg gondolom egy kis programozás...

csatis1 Elküldve: 2015-02-06 16:30 képek

99%-ban elkészült az M3 coupe. A jobbos lámpamosó takaró majd a motorháztetővel és az első lökössel együtt lesz fényezve és kap még egy polírt.

Davech-nek köszönet a fotókért!
(az összes kép eredeti méretben)

Enjoy:











































































csatis1 Elküldve: 2015-01-17 22:09 M3 vásárlás

YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: ne rígassatok már meg


Na, mi a baj?


az, hogy kb 10x kellene újraszületnem, hogy vezethessek egyet. csak ennyi. jó, már lehet egy E46-ot megengedhetnék magamnak, de akkor mehetnék a híd alá lakni bár szerintem megérné
a V8 E92-ről meg inkább nem is mondok semmit, mert a mentő visz el.


gyere el ha jön a jó idő.
kipróbálhatod!

csatis1 Elküldve: 2015-01-17 21:58 M3 vásárlás

YELLOW írta: ne rígassatok már meg


Na, mi a baj?

csatis1 Elküldve: 2015-01-17 21:27 M3 vásárlás

mgerihun írta: Az a vicc, hogy pl az M5 és M6-os olcsóbb. Sedan nem kell, akkor Evo X-et vennék, 6-os meg....nos tudjátok, nem lett valami szép, na bocs ha valakit sértek ezzel. Persze jó az M3 mellé valami olcsóbb diesel, lehet tartok mellé egy 8-10 éves saab-ot vagy egy 206-os Peugeotot , kb 200-300 fontért lehet kapni utóbbit. Biztosítás, adó elég dúrva M3-ra itt UK-ban. Évi 1800 font a biztosítás és 450font az adó, kb 915.000Ft/év XD de 335D sem sokkal jobb, ott 1600 és 225
Manuális váltó nálam sem opció, szerintem kell a kormány fityegő, vagy egy automata/fél automata váltó 300Le felett.
Csatis írhatnál pár szót, mik a tapasztalatok, kopó alkatrészek, szervízigény stb. 95ös elég bele, vagy 98as, gumik ha normál használatban van 95%-ban, akkor meddig bírják, fogyasztást ismerjük, de azért azt is leírhatnád. Motor bírja-e hosszabb távokat, teszem azt nyáron haza szeretnék menni 2-3 hétre, 2200-2400km innen Manchesterből Pécs, lehet vele ekkora távon gond?



Egyelőre nem egész 2000km-t mentem a kocsival, csak nemrég lett kész a balosítás.
Üzemanyagból a legnagyobb oktánszámút érdemes használni, amit lehet a kúton tankolni, de minimum 98-as. Elmegy persze a 95össel is, de én azt csak szükségmegoldásként merem javasolni, ha nincs más éppen. Szereti a jó anyagot.
A fogyasztás akkor volt 8,8 százon mikor jöttem vele haza Soltvasdkertről az új/bejáratós hajtókarcsapágyakkal. Aztán felejtős...
De városban 12-13, városon kívül 9-10, átlag ezek kombinációja a BC szerint. De nem mérem, ha elkezd világítani a sárga pötty telenyomom és go.
Sajnos nem lehet vele lassan menni... A hirdetésekben lévő álszent dumák felejtősek és nevetségesek: nyolcvankettedik autóként használt, női tulaj, stb. stb. Kamu.
Akinek ilyen autója van nem fog vele finomkodni és tojást tartani a gázpedál alatt. A finomkodásra ott van a Suzuki Swift. Persze nem azt mondom hogy folyamatosan padlóig nyomom a gázt én is, mert nem, de annyira akar menni az autó hogy sokszor nem bírom ki egyszerűen hogy egy előzésnél ne húzassam 7-8ezerig, függetlenül attól hogy már rég lehagytam a másik autót! Mert olyan gyönyörű a hangja és olyan erős!
A váltó eszméletlen jó. Kicsit féltem az SMG-től, de gyorsan megtanultam és megszoktam. Sokkal szivesebben ülök az M3-ban mint a Touringban. Városban gyakorlatilag a már a 3ik fokozatot nem lehet kiautózni, kb 160-nál jön a 4ik. A launch control brutál. De egyszer ellövöd, utána másodjára már nem engedi a computer, vigyáz a kuplungra és a váltóra. Amúgy nem is nagyon érdemes sokat használni mert gyorsan megeszi ezeket, ezért is tilt le.
A motor simán bírja a hosszabb távot is, naná (igazából hülye kérdés volt :kiraly, de ettől még lehet vele akármi útközben, mint ahogy bármelyik autóval egy ilyen hosszú távon.
A gumik nem húzzák sokáig egy ilyen autón, talán az elsők jobban bírják kicsit.
a lényeg: olajszintet nézni, tankolni, rendesen gondját viselni (karbantartás), hajtani, tisztelni az erejét! Az árokban már semmit se ér a 343LE...

csatis1 Elküldve: 2015-01-17 12:12 M3 vásárlás

mgerihun írta:
YELLOW írta:
mgerihun írta: Na igen, csak ugye 335D tuning sem jár semmi fizikai gányolással, szakszervizek is állítanak itt ECU-t, ha csak azt csináltatod meg akkor kapsz 80-100lóerőt a D-hez így 360-370et kihozod alaphangon. Kérdés az, hogy az M3 +70 lóereje több e mint a 335D +300-350nm-e. Azért majdnem 2x annyi nyomatékkal bír mint az M3. Rengeteg usa-uk fórumbejegyzést olvastam már, videókat is néztem ahol remaped 335D veri gyári M3-at vagy RS5-öt 1/4 mile-on, és ami a poén, hogy nem ugrik fel 14liter fölé a fogyasztása, legalábbis tulajok fórumbejegyzései szerint. Jó, persze 335D fenntartása sem olcsó, sok a biztosítás, szervízköltség stb. Gyárilag 1mp a difi a 2 kocsi között, de ott ugye 280 ló vs 420 áll szemben. Néztem remaped 335D és M3 grafikonokat is, de ott sem lettem okosabb, ugyan azt mutatja m3 kevesebb nyomaték de több lóerő. A 4 literes V8-as biztos veri a 3.0-ás V6-os Dieselet magasabb tartományban, de az már csak 180-200km/h óra környékén jön elő. Szóval ez a fő gondom Már szemezgeteg velük 2-3 hónapja, előző autóm rx8 volt 235 lovas, most 1.4 Turbo Alfa Mito-m van. Nehéz a döntés és nem kis összeg, ezért szeretném alaposan körbejárni a témát, hátha valaki tud valami okosat mondani. M3 presztizs, persze, top sport kupé de nem biztos,hogy annyival jobb egy remapped 335D-nél. Szóba jött volna még S5 vagy RS5, Toyota Gt, Evo X, itt ezek kb egy árban mozognak, de hogy őszinte legyek piszkálja a fantáziámat a Diesel sport coupe, ami felveszi ezekkel a versenyt, meg azért a 700+ Nm is kellemesen hat a startnál.


mivel már be is állítottad az autód típusát az adatlapodon, így van értelme miről beszélni?
csak irigyellek, hogy ilyen gondjaid vannak. én ha megtehetném, akkor csakis M3. nehogy már dízel. nem érdekel mennyi a nyomaték meg ilyenek. nem versenyezni akarok, hanem élvezni a V8 hangját, nem dízelt hallgatni. bár biztos annak sincs annyira rossz hangja, de na. Karotta azt kifogásolta a manuális M3-nál, hogy nem elég sportos a váltó, és a kapcsolása a kulisszában. nem elég sportos ahhoz a motorhoz. de ennyi. egy M3 mégis csak M3. én nem tökölnék a dízellel. de ez én vagyok.


Valamit megadtam regisztrációnál Ez úgy néz ki, hogy reggel felkelsz és 335D mert fele annyit eszik és így sincs nagyon ellenfele az utakon, de délben már M3 mert nincs még egy olyan gép+presztizs és 5 év múlva is jelenlegi használt(2008-2009-es) értékének max 20%-át veszíti, legalábbis ha az előző szériát vesszük alapúl. Estére megint 335D mert sokat autozom városban vagy nyaralásnál nagy távok vannak, de elalvásnál ismét M3, mert ha beállna mellém lámpánál egy, lehet megbánnám, hogy 335D-t vettem. Tudom remek érvek és nem vagyok 100as...., de talán valaki technikai oldalról is tud javasolni valamit. Még alszom rá párat, olvasgatok, nézek teszteket, de nem tudom egyikre sem rámondani most 100%-osan, hogy azt akarom....


M3 SMG
Meg legyen mellette egy dízel ha már számít a fogysztás is.
Melóba és a családdal a Touringot használjuk, de máshová az M3-at.
Hát nehéz kibírni hogy ne mindenhová azzal járjak.
Az M3 most pihen a télen és folyamatosan szépítgetem/építgetem, már alig várom a jó időt hogy menjek vele.

csatis1 Elküldve: 2014-03-20 07:54 Plasti Dip - a folyékony gumi

YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: én még akkor vettem, mikor itthon elkezdték forgalmazni, olyan 3690Ft-os áron kb, egy full feketém még mindig van, remélem ki is jön belőle
amúgy túl elszálltak az árral. megértem őket, meg nem is. jófejek amúgy a srácok, de tényleg az a gáz, hogy pl amcsiban ha jól emlékszem 2000 Ft sincs egy doboz, ráadásul a bérek is minimum 3x annyi, nem véletlen fújkálja ott boldog boldogtalan az autót, nem számít, simán megveszik. azért ha azt nézed 4db felnire, kell 4 doboz, hogy normális legyen, ami akciós csomag esetén si 17ezer. általában 20ezerből lefényezik. én már akkor felni esetében inkább a fényezést választanám. kint meg úgy pabcsolják a felnire, hogy le sem veszik az autóról


Szerinted a belső díszlécekre mennyi kellene? Egy flakon spray elég lenne?


elégnek kell lennie. csak célszerű egymás mellé rakni őket, mert sokat tudsz mellé fújni. sőt a legjobb az lenne, ha valami függőbe tudnád rakna, mert vízszintesen lerakott cuccot macerás fújni, márcsak a doboz tartás miatt, meg jobban köpköd.


Oké, akkor 1 flakon.
Mennyi ennek a cuccnak a száradási ideje? Már ha van ilyen egyáltalán...
És kell valami speckó alapozás neki vagy elég csak alkohollal vagy valamivel szépen zsírtalanítani, megtisztítani fújás előtt?

csatis1 Elküldve: 2014-03-19 15:25 Plasti Dip - a folyékony gumi

YELLOW írta: én még akkor vettem, mikor itthon elkezdték forgalmazni, olyan 3690Ft-os áron kb, egy full feketém még mindig van, remélem ki is jön belőle
amúgy túl elszálltak az árral. megértem őket, meg nem is. jófejek amúgy a srácok, de tényleg az a gáz, hogy pl amcsiban ha jól emlékszem 2000 Ft sincs egy doboz, ráadásul a bérek is minimum 3x annyi, nem véletlen fújkálja ott boldog boldogtalan az autót, nem számít, simán megveszik. azért ha azt nézed 4db felnire, kell 4 doboz, hogy normális legyen, ami akciós csomag esetén si 17ezer. általában 20ezerből lefényezik. én már akkor felni esetében inkább a fényezést választanám. kint meg úgy pabcsolják a felnire, hogy le sem veszik az autóról


Szerinted a belső díszlécekre mennyi kellene? Egy flakon spray elég lenne?

csatis1 Elküldve: 2014-03-19 09:36 Plasti Dip - a folyékony gumi

YELLOW írta:
laci320d írta: Hali!

Yellow hogy bírja a strapát a Plasti dip elöl a veséken a gépen?


teljesen tökéletes!!! semmi baja. bírja a gőzborotvát is. szal faxa!


Elég rég volt már itt forgalom.
Yellow, neked még mindig bírja a veséken?
Most töprengek rajta pont, hogy vennem kellene ilyen spray-t és a coupe belső díszléceit, ajtó könyöklőket le kellene fújni.
Vajon ott is bírja 1-2 évig?

csatis1 Elküldve: 2014-03-13 09:31 Olvasólámpás belsõ világítás

Robin68 írta:
Bero írta: Sziasztok! Kicseréltem a belső világítást térképolvasósra és a régihez képest nagyon gyengén világítanak elől. Szeretném,hogy középen és a két oldalsó lámpa is világítson amikor felkapcsol a belső világítás. Csatis kolléga itt az oldalon megcsinálta csak relével és azt mondja,hogy hangos. Diódát kell berakni,hogy működjön és megmaradjon a funkció? Ha dióda akkor mekkora kéne és mennyi? Bekötés? Köszi előre is!


Én ilyen ledes izzókat raktam be mert nekem is elég karcsú volt a fény a régi ledeimhez képest amit csináltam. Ezekkel nekem már megfelel a fény. Kicsit szabni kell a fehér műanyag házat mert nem fér át a lyukon, le kell vágni a peremet, viszont így pont a foncsornál vannak a ledek és jobban szét szórja a fényt is emiatt.


Diódával már teljesen jó lett.
Bár nekem a touring hátsó beltár lámpára van kötve, de majd teszek fel képet róla, hátha ki tudsz valamit szedni belőle. Meg megnézem hátha van valami tipusszám a diódákon.

csatis1 Elküldve: 2014-03-11 09:51 Fékjavítás

csatis1 Elküldve: 2014-03-11 09:49 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Szzaassszzaaa írta: Sziasztok! Styling67 9.5szeles et27,19".e46sedan2001 ala szeretnem.legyszi akinek van tapasztalata.irjon.koszi


Alapból biztos hogy kilóg. Még ha elég keskeny gumit teszel rá, akkor is peremezni kell. Nekem a 9.5j et30 is kilógott 245/30-as gumival. Miután kivágtuk a sárvédőből a "felesleges" belső ívet, akkor is peremezni kellett hogy ne érjen bele, de még úgy se volt tökéletes, nem lehetett szépen ráültetni.
A te felnid az E46 M3 gyári felnije/mérete, aminek a sárvédője ugye gyárilag szélesebb.

csatis1 Elküldve: 2014-03-10 14:41 Autóvásárlás

nickname írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Face liftes E46-ban mennyire mókolás a sima lámpát xenonra cserélni? Mosóval együtt. Simán belehet tenni vagy azért nem egyszerű és inkább tákolás?
Alapból xenonosat szeretnék de most van egy ami tetszik de xenon nélküli


az nem annyiból áll. kell lámpamodul ami xenon-oshoz való, szenzor, a magasságállításhoz, lámpamosó, kódolás. szóval nem annyi az egész, hogy lámpát cserélsz. bár megoldható, de a rendőr nem fogja díjjazni.


Szóval nem ilyen egyszerű. Akkor inkább várok amig lesz egy xenonos.


Nem nagy dolog berakni,csak maceràs egy picit, anyag költség + munkadij 130-160 ezer között mozog reàlisan



Reálisan inkább 180-200 munkadíjjal