hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2016-06-07 06:10 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

bricktopm írta: Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?

Szia!
Mobil Super 3000xe 5w30-at használok régóta, egyáltalán nem eszi.

hil Elküldve: 2016-06-06 19:43 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

szicsu írta:
spepe írta:
szicsu írta:
spepe írta: Sziasztok!

Egy ideje nálam is probléma van az alapjárattal. A hibajelenség városi használatban alacsony sebességnél szokott előjönni, de nem állandóan. Pl. érkezek egy kereszteződéshez, és lassítok, majd amikor a kuplungot kinyomom leesik a fordulat olyan 500 környékére és berezonál az autó. (Kanyarodáskor, kereszteződéseknél, de parkoláskor, tolatáskor is előfordul) Olyan mintha le akarna fulladni.(Mint amikor gáz nélkül akarnék elindulni) Ezt követően amint megállok, visszaáll a normál alapjáratra. Előfordul olyan is hogy mikor indítom, elindul rendesen madj álló helyzetben leesik 500-ra. Kicsit ingadozik majd helyreáll és utána stabil.
Többször jártam már szerelőnél. Alapjárati motor kitakarítva (géppel vezérelve tökéletesen működik), fojtószelep kitakarítva, légtömegmérő rendben, új NGK platina gyertyákat kapott, új benzinszűrő, friss olaj, új olajszűrő, új légszűrő, valamint át lett nézve az egész szívóoldal, a vákumcsövek (hogy nem e lukas), fékrásegítő (hátha ott szökik a vákum), de semmi. Hibakód nincs.
Még a fojtószelep pótméterre gondoltam, hátha az rakoncátlankodik, de kicsit tanácstalan vagyok, és nem szeretném a költségvetést alkatrészek random vásárolgatására költeni.
Van esetleg ötletetek, vagy járt e ugyanebben a cipőben valaki közületek?
Köszi előre is.


Néha nekem is csinálja,de ritkán...
Úgyhogy megpróbálok együtt élni a jelenséggel.


Sajnos nekem minden nap előjön és eszméletlen idegesítő. Külföldi fórumokban is olvasgattam már, hátha valakinek pontosan ugyanezek a tünetei. A szokásos javaslatokon kívül még 1 srácnak volt más a probléma. Nála az üzemanyag nyomásszabályzó szelep cseréje oldotta meg a gondot. Szóval azt hiszem marad az alkatrész csere próbálgatása sorban. Előbb utóbb csak kiderül mitől van.
Főként mivel nem volt ilyen baja korábban. Egyszer csak elkezdte. Úgyhogy oka biztos van.


Ha megvan a hiba oka,légyszíves írd meg.Engem is érdekelne...

Szia!
Milyen motorról van szó:M43? Nekem hasonló jelenséget a kartergáz szelep és a hozzá tartózó cső csere oldotta meg. Az M43 motor volt még.

hil Elküldve: 2016-06-05 18:09 Szervíz kilóméteróra nullázás

L3oN1o7 írta:
Robin68 írta:
L3oN1o7 írta:
Robin68 írta:
L3oN1o7 írta: Sziasztok. Lenne egy kérdésem a szervíz intervallum nullázással kapcsolatban. Van egy E46 318i-m ami 1998-as évjáratú. Ma voltam vele kötelező szervizen és a szerelő nem tudta kinullázni az inspekciót. Millió videót és fúrom hozzászólást elolvastam de nincs meg a megoldás. Tehát lépésenként írom hogy érthető legyen.

A gyújtás lekapcsolom, majd a bal oldali gombot nyomva tartva 1-es állásba kapcsolom a gyújtáskapcsolót. Felvillan a test-1 felirat majd itt kellene megjelenni vagy a reset vagy az inspektion feliratnak amelyiknek villogni kellene. Na itt akadok el mindig mert a test-1 után visszaáll az alapra az óra és a kilómétert valamint a napi számláló állását mutatja. 23435-ször próbálkoztam több féleképpen is de nincs se reset se inspektion. A gyújtást mikor magába ráadom kiírja, hogy -200 km azaz ennyivel léptem túl a szervíz intervallumot. Ha a gyújtás ráadást követően a jobb gombot megnyomom egyszer akkor azt írja ki hogy 10.12. Na erről meg végképp nem tudom hogy mit jelent.

Nem akarom se szervízbe vinni 8000.-ért és kábelem sincs hozzá hogy meg tudja oldani. Remélem valami találkozott már hasonlóval. Csatolok egy vidót is ami ITT VAN

A műszerfalról nem fogod tudni nullázni mivel 99" május előttieket nem lehet nagy többségében.
De lehet, hogy rosszul tudom....
Vagy géppel, vagy otthon magadnak így próbáld.

Szervizintervallum nullázás




Köszi szépen. Még annyit hogy találom ezt a csatlakozót?

Motortérben az anyós oldali sarokban felül.


Köszi. A jelentség a következő. A rajz alapján csináltam. Gyújtás ki. 7-19-es rövidre zár. Majd gyújtás bekapcs. 10 mp után drótot kivettem amikor is elkezdett villogni hogy service -300 km. pár mp. után abbahagyta a villogást és ennyi. Gyújtás ki - gyújtás be és ugyanazt mutatja. -300 km. Többször próbáltam ugyanaz.


Szia!
Csak azért írok, mert nekem is ilyen autóm volt és én sem tudtam így nullázni, pedig mindenhogyan próbáltam. Diaggal sem ment a scannerrel, Carsoftal sem, csak az Inpaval volt lehetséges. Viszont érdekes, hogy szervizben a diag körcsatira dugott kütyüvel lehetett nullázni. Szerintem ez a kütyü sem lehetett más, mint a 7-19 lábak zárása.


bye:hil

hil Elküldve: 2016-05-31 18:47 Mi lehet a baj?

iknight írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, BMW 316i 2002, N42B18 motorral az a hibajelenség jelent meg, hogy mikor bemelegszik a motor akkor leáll, utána ha várok vele pár percet akkor újra beindul és egy kis ideig megint üzemel. Egyébként pöccre indul, húz stb, látszólag rendben van. A főtengely holtponti jeladójára gyanakszom, jó helyen kapirgálok? Mi más okozhatja még a hibajelenséget?
Köszönöm a segítséget!

Szia!
Én azt olvastam erről, hogy vezérmű tengely jeladó okoz ilyen hibát (általában a diag nem mutatja ki)

hil Elküldve: 2016-05-28 23:09 Társalgó

Sziasztok!
Ismeri ezt valaki:
Fire Stryker tűzoltó fáklya
http://www.firestryker.hu/dl/fs_hun.pdf

Van értelme megvenni, illetve valóban jobb, hasznosabb mint a porral oltó készülék???
Előre is köszi!

hil Elküldve: 2016-05-14 19:36 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Whole01 írta:
YELLOW írta:
Whole01 írta:
lantika írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

1.Kérdésem hogy a következő példányra(E90 2005. 4henger 150Le) jellemző-e a láncnyúlás-szakadás ill. a vékony hengerfalak elrepedése vagy az csak a 320SI hozománya?

2.Ezenkívűl a 2006-07-08as évjáratú jobb vagy másabb-e vmiben mint ez?

http://www.hasznaltauto.hu/aut..._i-9901171


Előre is köszi!



A bal elsö ajtot elegge szarul javitottäk. A vekony hengerfal az ugy tudom,hogy a 320SI extra tartozeka volt. Amugy csak en nem talälom a KM älläst a hirdetesben???


Köszi Lantika,én is így informálódtam!Más fanok vélekedése erről?
Esetleg a 2. kérdésre vkinek válasz?

Köszike


szerintem nem csak az SI ilyen, hanem a sima 2.0 is. a fő probléma, hogy a motor ugyanaz mint az 1.6-ban, csak fel van fúrva, amiatt van elvékonyodva a hengerfal. az igaz, hogy az SI még hegyezettebb, de úgy gondolom! a sima 20-asnál is előjöhet a probléma.


Pedig 280.000km is láttam 320i-t hirdetve...és szervizkönyve szerint nem volt ilyen henger probléma vele.
És még én a 320iben láttam a "talán" csalódásmentes autót...mármint 1
dieselhez képest,ahol több probléma is előjöhet..
Ha vknek pozitív tapasztalata van 320ivel kapcs.ban azért ne tartsa magába

Köszike!!!!!



Szia!
Bocsesz, mit is akartál írni, mert ezt nem tudom értelmezni

hil Elküldve: 2016-05-10 16:01 Ablakzörgés

hil írta:
lalada írta:
hil írta: Sziasztok!
A vezető oldali ajtóból göröngyös úton idegesítő (nem hangos) zörgés hallatszik. Ha akár 1mm-re is lehúzom az ablakot, akkor ez megszűnik. Már mindennel próbálkoztam: ajtókárpit, azon a díszlécek leszedése, rögzítése, üveg körüli gumik kenése mindennel (BMW gumi ápoló is volt), de a zörgés nem szűnt meg. Minden ötletet örömmel fogadok, mert nekem már nincs több és a türelmem is fogytán.


BMW gumiápolót használtam (remélhetőleg eredetit) kb 3-4 hetente le kellett kezelnem az összes ablakkeretet. Nekem mindenhol zörgött sajnos..üdv.



Köszi a választ!
Végigolvastam ezt az egész topikot. Eddig, előző Bimmermnél másológép fixáló (szilikon) olajat használtam teljes sikerrel, úgy évente kentem át a gumikat, zörgés, nyüszögés soha nem volt. Mostani autómnál ez nem vált be. Szilikon lemosóval lemostam ma mindent nagyon alaposan és eredeti BMW gumiápolóval átkentem mindent, még azt is, ami nincs. Holnap pedig várom a csodát! Az előző Bömösömnél az eredeti BMW gumi ápoló nem jött be, teljesen hatástalan volt, ezért használtam a szilikon olajat.


Sziasztok!
Ma nem volt zörgés! (csak, hogy legyen visszajelzés is)
bye:hil



hil Elküldve: 2016-05-10 15:30 Lengéscsillapitó

TomyMU írta: Sziasztok! Lengéscsillapító csere előtt állok, a két hátsót kell kicserélnem mert ha kicsit hullámos vagy rossz úton megyek, ide-oda dobálja a hátulját az autónak, imbolyog, stb...Olvasgattam itt, hogy panaszkodnak a Sachs-ra, a szerelőm viszont azt mondja azt vegyem meg mert az a gyárija. Kinek mi a véleménye, melyik márkát lenne érdemesebb?

Szia!
Erről én is hallottam, hogy rosszak, de előző autómban is azok voltak a legnagyobb megelégedésemre, és most is azt vennék

hil Elküldve: 2016-05-10 15:29 Kormányszervó hiba

oldwarrior írta:
helo, szinte egyik pillanatrol a másikra, napi használatban, leesett ez a szíja. éles hang, és a szervo teljes megszűnése még jött vele együtt.
előzetes dolgokat nem lehetett észrevenni.
kérdés - mi lehet a baj? a szervoszivattyú ment tönkre vagy mi lehet....
vagy el volt érve a szij? vagy kikopott egy rugó a feszítésél?...
a folyadékok elvileg rendben vannak mindenhol, friss müszaki, stb....
nemrég volt karosszériásnál az első lökháritót csináltattam(müanyag heggesztés)
de elvileg ehhez a részhez nem kellett hogy nyúljanak, meg azóta mentem is pár száz km-rt.
ha valaki tud valamit, megköszönném



Szia!
Lehet, hogy csak a kép csalóka, de mintha nem állnának egy tengelyben azok a tárcsák. A stabrúdhoz képest a főtengely tárcsa határozottan el van ferdülva, a képen meg jobbra látható másik tárcsa pedig az ellenkező irányban ferde. Az is lehet, hogy ez csak a fényképező csalása, esetleg rossz a fötengely társca.


hil Elküldve: 2016-05-09 20:25 Ablakzörgés

lalada írta:
hil írta: Sziasztok!
A vezető oldali ajtóból göröngyös úton idegesítő (nem hangos) zörgés hallatszik. Ha akár 1mm-re is lehúzom az ablakot, akkor ez megszűnik. Már mindennel próbálkoztam: ajtókárpit, azon a díszlécek leszedése, rögzítése, üveg körüli gumik kenése mindennel (BMW gumi ápoló is volt), de a zörgés nem szűnt meg. Minden ötletet örömmel fogadok, mert nekem már nincs több és a türelmem is fogytán.


BMW gumiápolót használtam (remélhetőleg eredetit) kb 3-4 hetente le kellett kezelnem az összes ablakkeretet. Nekem mindenhol zörgött sajnos..üdv.



Köszi a választ!
Végigolvastam ezt az egész topikot. Eddig, előző Bimmermnél másológép fixáló (szilikon) olajat használtam teljes sikerrel, úgy évente kentem át a gumikat, zörgés, nyüszögés soha nem volt. Mostani autómnál ez nem vált be. Szilikon lemosóval lemostam ma mindent nagyon alaposan és eredeti BMW gumiápolóval átkentem mindent, még azt is, ami nincs. Holnap pedig várom a csodát! Az előző Bömösömnél az eredeti BMW gumi ápoló nem jött be, teljesen hatástalan volt, ezért használtam a szilikon olajat.

hil Elküldve: 2016-05-09 15:00 Ablakzörgés

Sziasztok!
A vezető oldali ajtóból göröngyös úton idegesítő (nem hangos) zörgés hallatszik. Ha akár 1mm-re is lehúzom az ablakot, akkor ez megszűnik. Már mindennel próbálkoztam: ajtókárpit, azon a díszlécek leszedése, rögzítése, üveg körüli gumik kenése mindennel (BMW gumi ápoló is volt), de a zörgés nem szűnt meg. Minden ötletet örömmel fogadok, mert nekem már nincs több és a türelmem is fogytán.

hil Elküldve: 2016-05-04 17:51 320d Motor

YELLOW írta:
Jano75 írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
Jano75 írta: Köszönöm a segitséget. Nem sokra mentem veletek. Hmmmmm.


Szívesen máskor is, főleg ilyen stílussal...


én sosem értem, amikor valaki egyszerű dolgokat kérdez, olyanokat, amiket pikk-pakk megtalál a google segítségével. aztán ha nem kap rá választ, háborog, lenéző.
ez nem egy bontós oldal. ha új alkatrész kell, akkor vannak boltok, webáruházak, ha használt akkor bontók. ehhez olyan nagy ész kell? vagy mit várt, hogy valaki felajénl egy ingyen főtengelyt?
én direkt nem írtam erre, mert se nem írta, hogy sürgős, másképp az oldalt olvasva tanulmányozva megtalálta volna a választ, vagy ugye ott a google, ami azonnak dob több lehetőséget. de hát aki, h_lye...
attól meg kivagyok, amikor baj van a géppel, akkor beregisztrálnak 3 oldalra, 10 csoportba a FB-on. mindenhol kérdez, sokszor se köszönés semmi, aztán annyi volt. és ebből van nagyon sok, a néhány aktív törzsgárda tagtól, meg folyamatosan elvárják, hogy ugorjanak mindenre, de azonnal. aztán semmi feeedback, ha megoldódik a probléma. persze tisztelet a kivételnek, annak a néhánynak. követekőzés, lenézés az megy.
ez nem szeretet szolgálat, hanem egy rajongói oldal. ahol segítünk ha tudunk, és ha van időnk. ha sűrgős, akkor vannak fizetős autószerelők, vagy legalább írja ki az illető, de ne ilyen banális dolognál, amitől hemzseg a net. sokszor keresnek meg privátban, de én látom a fórumon is a kérdést, de ha nem tudok érdemben mit mondani, javasolni, akkor privátban sem tudok, csak "magyarázkodhatok". tudom milyen az, ha sürgős és ideges az ember, de gondolkozni is lehetne ha elszámol az ember 10-ig.
senki nem kap itt fizetést (legalábbis szerintem), hogy itt önszándékúlag segít.
sokszor melóban olvasok valamit, válaszolnék, de időm sincs rá, mondom jad 10 óra múlva, de már ott figyel a privát is. aztán ha nincs válasz, csak a leb_szás megy.

Bocsánat hogy nem vagyok net függő,bocsánat hogy nem vagyok autószerelő. Csak azt hittem hogy, ezen az oldalon elöbb találok minél olcsóbb alkatrészt. Csak egy kis felvilágosításra lett volna szükségem,de úgy látom itt elöbb megy a lebaszás mint a segitség! Egyébként vettem egy komplett motort, így jobban jártam. Mégegyszer köszönöm. Nem sértésböl irtam,csak tudatlanságbol. Sziasztok.


ahhoz nem kell autószerelőnek lenni, vagy net függőnek lenni, hogy ha sürgős valami, akkor odaírd, vagy jelezd valamilyen formában. és ha mégsem tud valaki segíteni, akkor sem ilyen hangnemben kell írni.
off autóhoz nekem is kellett cucc, nem az adott márka fórumára mentem, hanem konkrétan bontókat kerestem, vagy magára az alkatrészre keresve. gyorsabb a siker, mint adott esetben fórumon várni, vajon ki ír és mikor. én lecseszésből írtam, csak célszerű gondolkozni egy kicsit előtte. ha valami nagyon sürgős, akkor lehet nem a fórum a legjobb megoldás.

reméljük később tudunk majd segíteni, ha gondod akad.


Sziasztok!
Piramist nem zárom, mert fontosak az előzmények.
Tehát Jano75: azt gondoltad, hogy azért, hogy segíthessen Neked valaki, a saját működő autójából kiveszi Neked a főtengelyét? Gondaltam és szerintem mások is, hogy több linknek is birtokában vagy az autóddal kapcsolatban. Az alábbin (BMW Fanatics) elég sok bontós van:
http://www.powerfanatics.com/f...d7c9b550fc
Kritutól több alkalommal vásároltam már, nagyon korrekt srácnak ismertem meg.

Tano: Te aki a végletekig türelmes és segítőkész vagy, csodálkoztam az írásodon. (nagyon felharagíthattak. DDDD)

Y: való igaz, rengetegen vannak, akik regisztrálnak, kérdeznek (sok helyen is, mert úgy gondolják, ha erősebben nyomják a csengőt, akkor az hangosabban szól), majd köszönés nélkül eltűnnek.

bye:hil




hil Elküldve: 2016-05-01 21:09 Mi lehet a baj?

bricktopm írta:
Turbo73 írta: Hali,

A jobb első ajtóm szét volt szedve (nem én csináltam), és összerakás után az autó nem érzékeli a nyitást, nem gyullad a belső világítás sem. A központi zár és az ablakemelő működik. Lehetséges, hogy valamilyen kábel nem lett visszadugva? Mi lehet a baj?


Szia, inkább beragadt az érzékelőd, vagy zárlatos a kábele, ugyanis ha nincs bedugva\szakad pont ellentétesen viselkednek. NC-s kontaktust vár a computer, így ha lehúzod nyitást közöl.

Már bocsánat, hogy belevauuuu, de abban nincs ami beragadjon, mert hall érzékelők vannak ott, nem pedig mechanikus kapcsolók

hil Elküldve: 2016-04-27 16:11 Gumiabroncs helyes tárolása

lalada írta:


ezt nem értem hogy a fenébe vág a témába??
de visszatérve a szilikonozás témára, én azt a fajtát használom, ami szerintem nem szilikon, de gumiápolónak írják. most márkát nem írok mert reklám lenne, de minden valamire való hiperben vagy szaküzletben kapható. nekem is a szilikonspray csak addig jó amíg jó idő van és aztán az eső lemossa úgyis. ilyen esős időkben nem használom egyiket sem. nyáron viszont sztem tök fontos hogy valahogy óvjuk a naptól a gumikat..


Szia!
Szerintem nyugodtan írhatod a márkát, ez egy Fórum és nem gondolnám, hogy ez reklámozásnak számít, egyébként meg ki törődik vele.
Nagyon gáz az, hogy a TV-ben látni jeleneteket autó belsejében, csak a hülye nem tudja milyen márka, de a kormányon az embléma ki van takarva. Ez több mint faszság, de legalábbis zavaró.


hil Elküldve: 2016-04-19 18:37 Megvegyem? Vegyek ilyet?

gcrc írta: Sziasztok!

HAHU-ra felkerült egy coupe ami színre stimmel, beszéltem az eladóval és azt mondta külföldről behozott darab, valami az első futóműnél kopog amit szerint 8000 ft-ból cserélni lehet. Ezen kívül a hátsó lökhárítón van egy kisebb húzódás amit a képen is látni lehet, és az egyik ajtó belülről rozsdás kicsit. Tudnátok tanácsot adni, mire kéne még rákérdeznem és mit nézzek meg az autón ha ott vagyok? Illetve olyan szerelőt keresnék aki átnézni a kocsit mielőtt megveszem ha odáig jutok, Pesten belül kit ajánlanátok?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...i-10067047

Előre is köszi a segítséget!

Bocs, de szerintem sokért adja azt az autót