hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2020-01-18 19:09 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
lupusforsure írta:
YELLOW írta:
lupusforsure írta: Sziasztok!

E46 320Ci M52B20TU motorral rendelkező autóm sajnos rosszalkodik és a segítségeteket kérném.

Pár hónapja bajlódom a szívó oldali vezérműtengely szenzorral és már nem tudom mit tegyek.

A történet szerint, az első hiba a kipufogó oldali szenzorral indult, kicsit érződött vezetés közben (4000-es fordulatnál néha picit megtorpant). Kicseréltem, Febi, azóta nem volt gond. Néhány hónappal később kicsit erőtlennek érződött a motor és néha sokáig kell indítoznom. Újra diagnosztika, most szívó oldali szenzor defekt code 65. Kicseréltem. Febi-t rendeltem Delphi volt a dobozban de a szám stimmelt szóval beépítettem. A hiba megszűnt egy hétig majd újra előjött(Néha indítózás, néha egyszerűen mintha felére csökkent volna a teljesítmény). Olvasgattam kicsit, sok helyen írták hogy a Delphi, Febi stb. el kell felejteni, vagy HELLA vagy gyári. Hellára esett a döntés, beépítettem egy napig jól ment semmi baj, ma újra előjött indítózásnál.

Sajnos itt megállt nálam a tudomány, remélem tudtok segíteni. Igen, egy egyszerű megoldás lehet még,hogy veszek egy gyári szenzort, de ha lehet járjuk körbe a dolgot. Előre a is köszönöm a válaszokat.


én megpróbálnám újra széthúzni, majd összerakni. ha megint 1 napig jó, akkor a csatlakozásnál lehet valami.
a hibát okozhatja a Vanos rendszer is. jó lenen gyári diaggal olvasni, mert amit írsz abból nem látszik, hogy a vez.tengely jeladó a rossz. lehet a szívó oldali VANOS a problémás? lehet rossz olaj, de lehet a VANOS-ban szokás szerint tönkre menő tömítések a problémásak és nem működik rendesen.


Az előzőnél megpróbáltam szét húzni, össze dugni akkor egy ideig megint jó volt. VANOS ba még nem kontárkodtam bele, de majd ránézek, de ha ott a probléma gondolom zsebbe nyúlós a dolog. Köszönöm válaszod. Sajnos sehol nem találtam erre a hibára megoldást, csak a szenzor cserét, vagy akkumulátor csere.


a tömítés nem drága. ha csak annyi a baja.

Szia,
mivel a csatlakozó lehúzása és újra csatlakoztatása után néhány napig nem volt hiba, javasolnám a csatlakozó érintkezőinek erős tisztítását (nem WD40-el, hanem inkább valami jó kontakt sprayal), érdemes lenne a dugóban lévő érintkezők megvizsgálását, hátha elfáradtak. A sensor tömítésének hibája miatt ott jelentős olaj szennyeződés lehetséges, ami belefolyhatott a dugaszba. Nekem legalábbis volt ilyen gondom.
Bye: hil

hil Elküldve: 2020-01-08 18:17 M43TU motor

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Valaki meg tudja mondani Oem alapján hogy Katalizátorra ki dob több verziót is,melyik cikkszámú kell az enyémbe? https://www.realoem.com/bmw/en...Id=18_0316


az a legegyszerűbb, ha alámész és leolvasod róla. rajta kell lennie a gyári cikkszámnak. lehet kicsit meg kell dörzsizni a felületet.
szerk.: de ott van, hogy melyik kell az EU2-eshez és melyik az EU3-ashoz. mondjuk érthetetlen mert az EU2-eshez írja, hogy katalizátor nélkül... nem is értem, hát EU2-esben is van... vagy alvázszám alapján meg kell nézni BMW VIN decoder segítségével, melyik extra szám szerepel.... S168A vagy S199A

Köszönöm.az M43tub16 az EU2 vagy EU3? (Pedig tanultam Gki-vizsgán de ott csak Eu4-től oktattak sanjos )


nézd meg! elvileg EU3. bmw vin decoder megmondja, de elvileg a forgalmiban is a kódszám alapján visszakereshető. van egy kódszám a környezetvédelmi besorolás vagy melyik pontnál.


Szia,
előző autómhoz M43b19-hez vettem bontott katalizátort Kasza mestertől 30k pénzike volt. Megmaradt, nem lett beépítve, kidobni sajnáltam,eddig tároltam bár úgy nézem, az N42b20-hoz is jó, de ha gondolod megbeszélhetjük a dolgot
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-12-30 15:17 Ajtó

hil írta: Sziasztok,
nem nyílik a vez. oldali ajtóm. Az történt, hogy nyitottam volna, ki is nyílt, de a külső és belső kilincs olyan bután állt. Az ajtót nem lehetett becsukni. Elkövettem azt a hibát, hogy mégis megpróbáltam becsukni, ami sikerült is, innentől kezdve az úgy is maradt, nem lehet kinyitni. Szerintem a kilincs működtető bowden leakadt a szerkezetről. A kérdés az, hogy csukott ajtónál hogyan lehet az ajtóborítást leszedni, úgy, hogy azt ne kelljen szétvágni hozzá? Arra gondoltam még, hogy leengedett ablaknál a borítás felső peremét kiakasztom a helyéről és onnan talán elérem azt a nyitó kart (talán).
Esetleg valaki csinált már ilyet???
Bye: hil


Sziasztok, megoldódott a hiba: napon állva felmelegedett az ajtó, benne a zárszerkezet és minden működött rendesen.Valszeg a zár szerkezetben a pára megfagyott és az okozta a hibát. Csak azért írtam le, mert ha valakinek hasonló hibája lesz, akkor nem kell egyből szerszám után nyúlni. Külön köszönet Szoták Dávidnak, aki telefonon felhívott, tanácsokat adva a csukott ajtó belső borításának leszedésében, amire szerencsére nem lett szükség.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-12-30 08:45 Ajtó

Sziasztok,
nem nyílik a vez. oldali ajtóm. Az történt, hogy nyitottam volna, ki is nyílt, de a külső és belső kilincs olyan bután állt. Az ajtót nem lehetett becsukni. Elkövettem azt a hibát, hogy mégis megpróbáltam becsukni, ami sikerült is, innentől kezdve az úgy is maradt, nem lehet kinyitni. Szerintem a kilincs működtető bowden leakadt a szerkezetről. A kérdés az, hogy csukott ajtónál hogyan lehet az ajtóborítást leszedni, úgy, hogy azt ne kelljen szétvágni hozzá? Arra gondoltam még, hogy leengedett ablaknál a borítás felső peremét kiakasztom a helyéről és onnan talán elérem azt a nyitó kart (talán).
Esetleg valaki csinált már ilyet???
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-12-26 20:13 Termosztát

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta: Gondoltam megosztom máshol szerzett tapasztalatom, még pedig azért, mert látok benne rációt.
Vannak olyan márkák, ahol gyárilag a csőbe helyeznek el termosztátot. Ilyen van pl Opelekben. Viszont ez bármilyen márka esetén alkalmazható, amennyiben az a probléma, hogy a gyári termosztát nem zár le, hanem folyamatosan nyitva van, emiatt lassan, vagy nem melegszik be a motor. Maximum a cső méretet kell összehozni.
Pl, az én autóm esetén alsó hangon is 10ezer lenne kedvezménnyel, macerás szétszedni. Ezt amit a csőbe lehet rakni, pedig kb 2ezer Ft-ért megvehető. És működik.
Azért is írom, mert lehet valaki már BMW-ben is próbálta, de sokaknak új lehet. Mivel a funkcióját ellátja, így speciel nem tartom gáz megoldásnak. Azt hiszem 89°C-ra vannak lőve. Ahol olvastam róla, ott megvették a gyárit 25ezerért, majd egy hónap után kuka lett, ezzel meg tökéletesen jó.

Szia,
én szedtem már szét e46 318i FLe. thermosztátot, ami rossz volt. Maga a thermosztát kiszedése csak a házban lévő fűtő elem kiszedésével oldható meg, ami olyan rövid és beöntött vezetékkel rendelkezik, hogy kiszakítás nélkül nem lehet eltávolítani, így ismételt összerakása már lehetetlen.

Boldog Karácsonyt és Új évet Neked is és minden Fórumtársnak!!!


most úgy értem, hogy te úgy érted, hogy én azt mondom, hogy a gyáriban cserélni.
NEM! én azt mondom, ha a gyári nyitott állapotban marad, akkor hagyni a fenébe, és ezt, amit más gyártó magában a csőben alkalmaz, ezt használni a BMW-ben is a csőben.
és akkor nem kell a gyári kiszerelésével foglalkozni, csak ezt beletenni a csőbe.

Ok, vagy én nem voltam eléggé figyelmes, vagy írásod nem volt egyértelmű.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-12-25 11:35 Termosztát

YELLOW írta: Gondoltam megosztom máshol szerzett tapasztalatom, még pedig azért, mert látok benne rációt.
Vannak olyan márkák, ahol gyárilag a csőbe helyeznek el termosztátot. Ilyen van pl Opelekben. Viszont ez bármilyen márka esetén alkalmazható, amennyiben az a probléma, hogy a gyári termosztát nem zár le, hanem folyamatosan nyitva van, emiatt lassan, vagy nem melegszik be a motor. Maximum a cső méretet kell összehozni.
Pl, az én autóm esetén alsó hangon is 10ezer lenne kedvezménnyel, macerás szétszedni. Ezt amit a csőbe lehet rakni, pedig kb 2ezer Ft-ért megvehető. És működik.
Azért is írom, mert lehet valaki már BMW-ben is próbálta, de sokaknak új lehet. Mivel a funkcióját ellátja, így speciel nem tartom gáz megoldásnak. Azt hiszem 89°C-ra vannak lőve. Ahol olvastam róla, ott megvették a gyárit 25ezerért, majd egy hónap után kuka lett, ezzel meg tökéletesen jó.

Szia,
én szedtem már szét e46 318i FLe. thermosztátot, ami rossz volt. Maga a thermosztát kiszedése csak a házban lévő fűtő elem kiszedésével oldható meg, ami olyan rövid és beöntött vezetékkel rendelkezik, hogy kiszakítás nélkül nem lehet eltávolítani, így ismételt összerakása már lehetetlen.

Boldog Karácsonyt és Új évet Neked is és minden Fórumtársnak!!!

hil Elküldve: 2019-11-30 10:46 ABS-rõl általában

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
viragh_zoltan írta: Sziasztok! Saját tapasztalatomat írom le. Van egy E39 520i 2002 autóm. Nyáron felvillant az abs és a kipörgésgátló lámpa, de a motor kihülte után mindig elmult.
Diag a jobb első kerékfurdulatszám hibát dobta be. Kicseréltük de még mindig ugyanúgy elindulás után kb 5, 10km megtétele után felvillantak a lámpák. Kicseréltük a kerékcsapágyat, de ez sem nyert... Még mindig a jobb első jeladót írta hibának. Maradt az ABS kocka. Találtam használtan egész baráti áron komplett 001-es végűt ( az kellet az én autómba )kicseréltük csak az elektronika részét a tömböt nem. Diagal kitöröltük a hibát és azóta jó. ( több mint 1 hónapja cseréltük )


ABS kocka nagyon ritkán megy tönkre, nyilván értelemszerű volt először a jeladót cserélni. Nem minden szerelő fogja méregetni a dolgokat. Nem cserélt fékfolyadéktól beállhatnak a dugattyúk az ABS tömb-ben is. Elektronika is meghallhat, de annál meg az a jellemző, hogy nem kommunikál többet. de olyankor rá sem lehet csatlakozni a vezérlőre.
Amúgy lehet javítható a tiéd is. lehet csak elfüstölt egy kis SMD alkatrész, vagy elszakadt egy vezetőláb/sáv.

Szia Y,
úgy 15db BMW (e46) és legalább 20db Vectra B ABS vezérlőt javítottam korábban. A hiba mindegyiknél ugyanaz volt: forrasztási hiba és több esetben láttam azt, hogy a szivattyúmotor csatlakozóinak a forrasztása (a vezérlő egységen belül)el voltak égve.
Bye: hil


vágom, de gondolom azok totál nem kommunikáltak. nekem is van egy opelos H Astrából, de még nem bontottam szét, mert eladásra került az autó. "kedvem" még nem volt hozzá.

De igen, kommunikáltak. A jelenség az volt, hogy indítás után, vagy sokkal később random szerűen kigyulladt a hibajelzése. Ura indítás után egy ideig megint jó volt

hil Elküldve: 2019-11-29 21:07 ABS-rõl általában

YELLOW írta:
viragh_zoltan írta: Sziasztok! Saját tapasztalatomat írom le. Van egy E39 520i 2002 autóm. Nyáron felvillant az abs és a kipörgésgátló lámpa, de a motor kihülte után mindig elmult.
Diag a jobb első kerékfurdulatszám hibát dobta be. Kicseréltük de még mindig ugyanúgy elindulás után kb 5, 10km megtétele után felvillantak a lámpák. Kicseréltük a kerékcsapágyat, de ez sem nyert... Még mindig a jobb első jeladót írta hibának. Maradt az ABS kocka. Találtam használtan egész baráti áron komplett 001-es végűt ( az kellet az én autómba )kicseréltük csak az elektronika részét a tömböt nem. Diagal kitöröltük a hibát és azóta jó. ( több mint 1 hónapja cseréltük )


ABS kocka nagyon ritkán megy tönkre, nyilván értelemszerű volt először a jeladót cserélni. Nem minden szerelő fogja méregetni a dolgokat. Nem cserélt fékfolyadéktól beállhatnak a dugattyúk az ABS tömb-ben is. Elektronika is meghallhat, de annál meg az a jellemző, hogy nem kommunikál többet. de olyankor rá sem lehet csatlakozni a vezérlőre.
Amúgy lehet javítható a tiéd is. lehet csak elfüstölt egy kis SMD alkatrész, vagy elszakadt egy vezetőláb/sáv.

Szia Y,
úgy 15db BMW (e46) és legalább 20db Vectra B ABS vezérlőt javítottam korábban. A hiba mindegyiknél ugyanaz volt: forrasztási hiba és több esetben láttam azt, hogy a szivattyúmotor csatlakozóinak a forrasztása (a vezérlő egységen belül)el voltak égve.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-11-29 16:45 ABS-rõl általában

viragh_zoltan írta: Sziasztok! Saját tapasztalatomat írom le. Van egy E39 520i 2002 autóm. Nyáron felvillant az abs és a kipörgésgátló lámpa, de a motor kihülte után mindig elmult.
Diag a jobb első kerékfurdulatszám hibát dobta be. Kicseréltük de még mindig ugyanúgy elindulás után kb 5, 10km megtétele után felvillantak a lámpák. Kicseréltük a kerékcsapágyat, de ez sem nyert... Még mindig a jobb első jeladót írta hibának. Maradt az ABS kocka. Találtam használtan egész baráti áron komplett 001-es végűt ( az kellet az én autómba )kicseréltük csak az elektronika részét a tömböt nem. Diagal kitöröltük a hibát és azóta jó. ( több mint 1 hónapja cseréltük )

Szia,
ha olvastál volna a "csináld magad" topikban, akkor tudtál volna spórolni, mert 2012 dátummal tettem fel erről írást.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-11-05 08:07 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali. Egy olyan kérdésem lenne, hogy menetkozben elkezdett villogni az aksi lámpa. Néha 10 percenként 1-1-et aztán egy idő múlva meg többet egymás után. Ak aksira rámérve 11,70V volt benne, beindìtás után mérve nem volt változás. Kiszedtem a generátort, leszedtem róla a fesszabályzót. A réz kontaktokat megcsiszoltam meg kipucoltam az egeszet. Szénkefe még jónak tűnik benne.
Ezután beindítva már 12,40-et mértem. Ez már haladás, de édes kevés. A kérdés az lenne, hogy hogy lehet kideríteni melyik a szar. A generátor vagy a fesz,szab.?
Válaszokat előre is köszönöm!

Szia,
a generátor tengelyén a szabadonfutót megnézted?
Bye: hil



A tengelyt azt megpörgettem kint és forgott rendesen. Azt hogy tudom letesztelni?





Az egy szabadonfutó. Egyik irányban tekerve forgatja a generátort, a másik irányban áll a generátor tengelye. Nekem ez volt a hibás, nem adta át a forgást a generátornak, ezért nem volt töltés. Cseréltem a generátort gyári felújítottra (emlékeim szerint 40K volt a régi leadásával)és bár nem az volt a baj, a nyugalmam miatt úgyis cseréltem volna, mert nem akarok meglepit magamnak.
Bye: hil



Köszi.
Viszont közbe nézegettem. Alapjaraton 12,7 volt 4ezres fordulaton 13,5 volt és attol feljebb nem ment. Ez mire utalhat?

Sok minden lehetséges. A szabadonfutót úgy tudod megnézni, hogy csavarhúzóval benyúlva (óvatosan, nehogy valamit szétvágj vele) lefogod a forgórészt és a szabadonfútó szíjtárcsát tekergeted. Egyik irányban szabadon elforgatható, a másik irányban nem, mert hajtja a forgórészt. Lehet, hogy nem teljesen zár a szabadonfutó, amitől ingadozhat a töltőfesz.
Bye: hil


Akkor kiszedem majd vissza és átnézem azt is.
Köszi.

Elég levenni a szíjat, úgy is meg tudod nézni

hil Elküldve: 2019-11-05 06:17 Lámpabúra polírozás

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
meglehetősen matt volt a fényszóróm, el is kezdtem még nyáron polírozni. Abba is hagytam, mert rájöttem, ha nincs rajta UV védő bevonat, akkor többet ártok vele, mint használok, mert hamar be fog mattulni újra. Aztán elkezdtem keresni UV védő lakkot, de vegyesek voltak az érzelemk. Aztán a napokban láttam egy hirdetést ezzel kapcsolatban:

http://csillogofenyszorok.hu/?...sAyKIs81pE

Mára beszéltük meg, felpolírozta az ember, rágőzölte a bevonatot és egy csodát láttam. Korábban előző Bömösömnek is be volt mattulva a szeme, de azon már az anyagában is voltak repedések, vettem új, gyári búrát rá. Na ez a kitérő csupán ezért volt, hogy viszonyításként elmondhassam, hogy a mostani lányegesen szebb lett az űj, gyári búránál. A mutatvány mindössze 50 percet vett igénybe. csak ajánlani tudom mindenkinek, mert a házi polír olcsóbb ugyan, de az UV bevonat nélkül hasztalan hosszú távon.
Bye: hil


őszinte leszek mint szoktam. kár, hogy az oldalon vannak olyan képek, ahol az előtte kép, egy már bemattított burát mutat, nem az eredeti rossz állapotot. illetve ahogy a fénycsóva képét mutatja, ott láthatóan photoshop-polt kép van. látszik, hogy fényerővel kontraszttal, telítettséggel játszottak. valószínű azért, mert amúgy nem olyan nagy a különbség. ez számomra azért negatív, mert ilyen kamu dolgokkal akarják eladni magukat. egyébként én meg sokat tudok, akik nem fújták le semmivel a lámpákat és több éve nem mattult vissza. vannak, akik meg évente egy sima polírral rámennek és kész. ha valakinek nem folyamatosan nap alatt áll az autó, akkor nem lesz gond. én inkább jellemzően mindig farral állok a napnak, ha már rákényszerülök.

Szia,
mint írtam, megcsináltattam és nagyon jó lett. Nem a képek alapján döntöttem.

hil Elküldve: 2019-11-04 19:46 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali. Egy olyan kérdésem lenne, hogy menetkozben elkezdett villogni az aksi lámpa. Néha 10 percenként 1-1-et aztán egy idő múlva meg többet egymás után. Ak aksira rámérve 11,70V volt benne, beindìtás után mérve nem volt változás. Kiszedtem a generátort, leszedtem róla a fesszabályzót. A réz kontaktokat megcsiszoltam meg kipucoltam az egeszet. Szénkefe még jónak tűnik benne.
Ezután beindítva már 12,40-et mértem. Ez már haladás, de édes kevés. A kérdés az lenne, hogy hogy lehet kideríteni melyik a szar. A generátor vagy a fesz,szab.?
Válaszokat előre is köszönöm!

Szia,
a generátor tengelyén a szabadonfutót megnézted?
Bye: hil



A tengelyt azt megpörgettem kint és forgott rendesen. Azt hogy tudom letesztelni?





Az egy szabadonfutó. Egyik irányban tekerve forgatja a generátort, a másik irányban áll a generátor tengelye. Nekem ez volt a hibás, nem adta át a forgást a generátornak, ezért nem volt töltés. Cseréltem a generátort gyári felújítottra (emlékeim szerint 40K volt a régi leadásával)és bár nem az volt a baj, a nyugalmam miatt úgyis cseréltem volna, mert nem akarok meglepit magamnak.
Bye: hil



Köszi.
Viszont közbe nézegettem. Alapjaraton 12,7 volt 4ezres fordulaton 13,5 volt és attol feljebb nem ment. Ez mire utalhat?

Sok minden lehetséges. A szabadonfutót úgy tudod megnézni, hogy csavarhúzóval benyúlva (óvatosan, nehogy valamit szétvágj vele) lefogod a forgórészt és a szabadonfútó szíjtárcsát tekergeted. Egyik irányban szabadon elforgatható, a másik irányban nem, mert hajtja a forgórészt. Lehet, hogy nem teljesen zár a szabadonfutó, amitől ingadozhat a töltőfesz.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-11-04 18:16 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali. Egy olyan kérdésem lenne, hogy menetkozben elkezdett villogni az aksi lámpa. Néha 10 percenként 1-1-et aztán egy idő múlva meg többet egymás után. Ak aksira rámérve 11,70V volt benne, beindìtás után mérve nem volt változás. Kiszedtem a generátort, leszedtem róla a fesszabályzót. A réz kontaktokat megcsiszoltam meg kipucoltam az egeszet. Szénkefe még jónak tűnik benne.
Ezután beindítva már 12,40-et mértem. Ez már haladás, de édes kevés. A kérdés az lenne, hogy hogy lehet kideríteni melyik a szar. A generátor vagy a fesz,szab.?
Válaszokat előre is köszönöm!

Szia,
a generátor tengelyén a szabadonfutót megnézted?
Bye: hil



A tengelyt azt megpörgettem kint és forgott rendesen. Azt hogy tudom letesztelni?





Az egy szabadonfutó. Egyik irányban tekerve forgatja a generátort, a másik irányban áll a generátor tengelye. Nekem ez volt a hibás, nem adta át a forgást a generátornak, ezért nem volt töltés. Cseréltem a generátort gyári felújítottra (emlékeim szerint 40K volt a régi leadásával)és bár nem az volt a baj, a nyugalmam miatt úgyis cseréltem volna, mert nem akarok meglepit magamnak.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-11-04 17:09 Lámpabúra polírozás

Sziasztok,
meglehetősen matt volt a fényszóróm, el is kezdtem még nyáron polírozni. Abba is hagytam, mert rájöttem, ha nincs rajta UV védő bevonat, akkor többet ártok vele, mint használok, mert hamar be fog mattulni újra. Aztán elkezdtem keresni UV védő lakkot, de vegyesek voltak az érzelemk. Aztán a napokban láttam egy hirdetést ezzel kapcsolatban:

http://csillogofenyszorok.hu/?...sAyKIs81pE

Mára beszéltük meg, felpolírozta az ember, rágőzölte a bevonatot és egy csodát láttam. Korábban előző Bömösömnek is be volt mattulva a szeme, de azon már az anyagában is voltak repedések, vettem új, gyári búrát rá. Na ez a kitérő csupán ezért volt, hogy viszonyításként elmondhassam, hogy a mostani lányegesen szebb lett az űj, gyári búránál. A mutatvány mindössze 50 percet vett igénybe. csak ajánlani tudom mindenkinek, mert a házi polír olcsóbb ugyan, de az UV bevonat nélkül hasztalan hosszú távon.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-11-04 17:00 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta: Hali. Egy olyan kérdésem lenne, hogy menetkozben elkezdett villogni az aksi lámpa. Néha 10 percenként 1-1-et aztán egy idő múlva meg többet egymás után. Ak aksira rámérve 11,70V volt benne, beindìtás után mérve nem volt változás. Kiszedtem a generátort, leszedtem róla a fesszabályzót. A réz kontaktokat megcsiszoltam meg kipucoltam az egeszet. Szénkefe még jónak tűnik benne.
Ezután beindítva már 12,40-et mértem. Ez már haladás, de édes kevés. A kérdés az lenne, hogy hogy lehet kideríteni melyik a szar. A generátor vagy a fesz,szab.?
Válaszokat előre is köszönöm!

Szia,
a generátor tengelyén a szabadonfutót megnézted?
Bye: hil