hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2019-11-02 19:51 km óra

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
még mindig itt tartok: van már 3db óracsoportom és eredmény nincs. Most vettem egy azonos évjáratú autóból való óracsoportot (mert a sajátját cserélni kéne), már a pötty sem zavarna, csak a DSC-t nem lehet működésre bírni, állandóan világít a kikapcsolt állapotot jelző fény és persze nem is működik az. Mi lenne a megoldás? Sokan írták máshol, hogy csak simán be lehet tenni a másik óracsoportot és működni fog, de ez nem így van.
Bye: hil


próbáltad már, hogy az eredetiből lemented az fsw_psw-t majd az újba feltöltöd?

Szia Y,
igen, próbáltam, bele is döglött az óracsoport, a mutatók kiakadtak és többé nem kommunikált semmilyen diag progival, így kuka lett az addig még működő óracsoport.
By: hil


uhh... de az FL előtti óracsoport volt nem?

Nem, az előttivel nem próbáltam ezt

hil Elküldve: 2019-11-02 15:11 km óra

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
még mindig itt tartok: van már 3db óracsoportom és eredmény nincs. Most vettem egy azonos évjáratú autóból való óracsoportot (mert a sajátját cserélni kéne), már a pötty sem zavarna, csak a DSC-t nem lehet működésre bírni, állandóan világít a kikapcsolt állapotot jelző fény és persze nem is működik az. Mi lenne a megoldás? Sokan írták máshol, hogy csak simán be lehet tenni a másik óracsoportot és működni fog, de ez nem így van.
Bye: hil


próbáltad már, hogy az eredetiből lemented az fsw_psw-t majd az újba feltöltöd?

Szia Y,
igen, próbáltam, bele is döglött az óracsoport, a mutatók kiakadtak és többé nem kommunikált semmilyen diag progival, így kuka lett az addig még működő óracsoport.
By: hil

hil Elküldve: 2019-11-01 10:00 km óra

Pete78 írta:
hil írta: Sziasztok,
még mindig itt tartok: van már 3db óracsoportom és eredmény nincs. Most vettem egy azonos évjáratú autóból való óracsoportot (mert a sajátját cserélni kéne), már a pötty sem zavarna, csak a DSC-t nem lehet működésre bírni, állandóan világít a kikapcsolt állapotot jelző fény és persze nem is működik az. Mi lenne a megoldás? Sokan írták máshol, hogy csak simán be lehet tenni a másik óracsoportot és működni fog, de ez nem így van.
Bye: hil


DSC hibat ABS jelado is tud generalni, nekem egyet cserelni kellett es utana rendben volt, nem vilagitott a lampa.

Szia és köszi a választ. Azt hiszem, félre értettél, tehát: az eredeti óracsoporttal minden jól működik (ezt kell lecserélnem), amit bele akarok rakni helyette, azzal van ez a gond. Valamit és valahol programozni kéne, csak nem tudom mit.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-11-01 08:15 km óra

Sziasztok,
még mindig itt tartok: van már 3db óracsoportom és eredmény nincs. Most vettem egy azonos évjáratú autóból való óracsoportot (mert a sajátját cserélni kéne), már a pötty sem zavarna, csak a DSC-t nem lehet működésre bírni, állandóan világít a kikapcsolt állapotot jelző fény és persze nem is működik az. Mi lenne a megoldás? Sokan írták máshol, hogy csak simán be lehet tenni a másik óracsoportot és működni fog, de ez nem így van.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-10-03 15:49 hûtõ

YELLOW írta:
costa0097 írta: Sziasztok e46 20d-be milyen hűtőfolyadékot ajánlotok?


Mannol AG13, van BMW minősítése is. már most ezt vettem én is. A Castrol nagyon drága. Ebből 5 liter tömény -70-72°C-os, kb 4500-5000Ft, míg a Castrolnak literje 2600 körül mozog.

Szia,
én mindenképpen jó minőségűt tennék bele (BMW minősítésűt), tehát nem olcsó Tesco gazdaságost, mert azt olvastam, hogy a hűtőfolyadék keni is a vízpumpát, meg amit kell. Kb 2 évente érdemes cserélni és nem a fagyáspont miatt, hanem lebomlik állítólag és akkor már megtámadhatja a gumi és műanyag alkatrészeket. Ha nekem hazudtak ebben, akkor most én is!
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-09-18 19:58 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
hil írta:
Én olajcserénél a szűrőházba is öntök olajat, így hamarabb telítődik a rendszer az első indításnál.
Bye: hil


???
azt, hogy? hát ha kiveszem a tetejét lefolyik az olaj. kb negyed deci marad meg.
nekem kb 1 másodperc alatt felkapja az olajat, azt meg 2 évente nem kibírom és a motor is?

Kiveszem a betétet. Mikor már be van csavarva az olajleeresztő csavar, akkor öntők a szűrőházba olajat, akár fél litertis (lefolyik), aztán bele a szűrőt, rá a fedelet, feltöltöm a motort a betöltőnél, indítom a motort (nem motrot) és azonnal kialszik az olajnyomás lámpa. Amúgy kb 10 sec is kéne ahhoz, hogy elaludjon. (az az 1 sec szerintem sokkal több)
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-09-18 09:19 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
peti9577 írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Olajat cseréltem az autómban. Megnéztem, hogy az n46b20b motorkódú e90 320i-be mennyi a szükséges olajmennyiség. 4,25 litert írtak. Ezen felül az új olajszűrő is felvesz még pluszban? 4,5 litert öntöttem bele, de hosszabb menet után egy egységgel a max alatt jelez a kijelző. Akkor kell még bele? Ha többet öntök bele az okozhat problémát?
(U.i.: az autó nem füstöl, olajcserétől olajcseréig -kb 11000 km- nem kellett utánaöntenem, mert egy egységet fogyasztott ennyi alatt)
Köszi a segítséget!


én 4 litert rakok csak bele, és úgy is tele van. de nekem is 4,25-öt ír. korábban én azért nem tároltam egy felbontott olajat, mivel nem ette. szóval a 4 liter elég volt 10ezres ciklusra és a ciklus végére is kb 2mm-t csökkent a szint, vagy annyit sem.


Köszi! Csak annyi, hogy nekem elektronikus kijelzès van. Ezèrt örülnèk ha pàlcàval tudnàm az olajszintet nèzni.


a több olaj sem jó. ha kevés az olaj elvileg úgy is jelez. de a szűrő miatt nem kell bele több olaj. vagy az a 2,5 dl lehet pont az. mondom nekem 4 literrel is a max jelzésnél van, pedig tiszta a motor belül.


Ma mentem vele, most maxon van. Az lesz amit mondtàl, ha kell ùgyis jelzi. Azt tudom ha sokkal több lenne bent, azt is mutatja. Az sincs, szòval marad ìgy.


Nekem is most volt olaj csere! (n46b18a) 4.2 ment bele! És max fölött volt! így még színi kellett le belőle! elméletileg 4 liternek elégnek kéne legyen!


de azután szíttad le, hogy beleöntötted? be sem indítottad a motort? mert úgy több lesz benne, hisz a szűrőház üres. és kb odamegy az a 2,5 dl. direkt azért, hogy máskor mikor indítasz a lehető leghamarabb legyen olajzás, ezért fent megáll a házban az olaj. szóval amit leszíttál, mehet vissza bele. én csak azért írtam, hogy 4 liter is elég bele, mert felesleges azért +1 liter olajat venni. legalábbis annak, akinek nem eszi az olajat az autója, mint ahogy az enyém sem. 10ezer km alatt minimálisan változik a szint.

Én olajcserénél a szűrőházba is öntök olajat, így hamarabb telítődik a rendszer az első indításnál.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-09-15 19:52 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Magellan írta: Sziasztok kerdesem hogy (4b90)hibakódot ír az autó és nem indul amég nem kapcsol be az ac pumpa a tankba utána indul mi lehet a hiba ?

https://www.bimmerfest.com/for...p?t=637707

hil Elküldve: 2019-08-23 14:55 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
konkolyd írta:
hil írta: Sziasztok,
nem tudja valaki, hogy az N42B20 motornál a VVT excenter szenzor cseréhez le kell venni a vezérlés lánckerekét, vagy anélkül is kivehető az? Sok videót, leírást megnéztem, de nem derült ki ez.
Előre is köszi a válaszokat: hil


elvileg nem kell levenni, ki kell jönnie felfelé...
https://www.pelicanparts.com/B...lacing.htm


megnézted a képeket rendesen?
a scatlakozás lejön, de a képen is jól látszik, hogy a szelepfedelet le kell venni, mert maga a szenzor 2db csavarral a hengerfejre van fogatva.


Köszi a válaszokat, ezt a leírást (pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUE) én is néztem, de hallottam olyat, hogy le kell venni, ezért kérdeztem. A csavarokat egyértelmű, hogy ki lehet szedni, de a besüllyesztett érzékelő részbe megy bele a mágnes rotor, arról tengely irányban kell lehúzni a szenzort, ami nem biztos, hogy kifér a lánckeréktől. Ez a leírás nem N42 motorról szól, mert azon a csatlakozó oldalra nyúlik ki, a képeken pedig függőlegese áll és nagyon más a alakja. Y: nem kettő, hanem 3 db csavar fogja, az egyértelmű, hogy a szelepfedél is leszedős.
Bye: hil





hil Elküldve: 2019-08-23 08:25 N46 és N42 motorok

Sziasztok,
nem tudja valaki, hogy az N42B20 motornál a VVT excenter szenzor cseréhez le kell venni a vezérlés lánckerekét, vagy anélkül is kivehető az? Sok videót, leírást megnéztem, de nem derült ki ez.
Előre is köszi a válaszokat: hil

hil Elküldve: 2019-08-21 19:24 Csomagtérajtó nem nyílik

Sky írta: Sziasztok!
Csomagtartó ajtó nyitási gondom van.
A rendszámtábla felett van az a kapcsoló/gumilemez, amivel kézzel lehet nyitni a cs. ajtót, nem működik. Pár éve kezdett „szarakodni” aztán mindig magától megjavult.
Használat: nálam az „alapeset”van, tehát a kulcs központi nyitógombbal kinyitom a kocsit és a kocsi nyitott állapotában kézzel a rendszám feletti kapcsolóval nyitom ki a cs.ajtót. Eddig így volt. Ha a kocsi a kulcs központi záró gombbal be van zárva, akkor a cs.ajtó kézzel nem nyitható.
- a kulcson a távszabályozón minden gomb jól működik, a csom. ajtó nyitás is (most így nyitom a cs.ajtót)
- a csom. ajtón lévő kulcsnyílásba kulcsot dugva mechanikusan szintén nyitható a csom.ajtó.
- a műszerfalon semmilyen (rossz) jelzés nincs
Gondoltam, hogy a rendszámtábla feletti gumilemez mögött a mikrokapcsoló hibásodott meg, de úgy tűnik nem az a baj. Ugyanis, azt kiszereltem, megvizsgáltam, jól működik, az érintkezőket nagyon finom csiszolópapírral megcsiszoltam megtisztogattam. Az érintkezőket csavarhúzóval összezárva, kinyitva, összezárva … sem működött, ill. néha igen (?) A szerelés közben aztán megint jó lett (hogy mitől azt nem tudom!!!), összeraktam, kész , jó párszor próbáltam, nyitott, ok. Állt a kocsi 2 hetet, aztán megint nem tudtam kézzel kinyitni. Azóta egyszer sem .
A rendszámtábla világítást ellenőriztem. A bal oldali ki volt égve, kicseréltem az izzót újat tettem be. A jobb oldali jó volt, ennek ellenére ezt is kicseréltem, újat tettem ide is. Mindkettőnél az érintkező felületek alapos tisztítása, izzó sokszor mozgatása (körbeforgatás). Rendszámtábla világítás jó. >>> cs.ajtó nyitás változatlan, nem működik kézzel.
Szerintetek, mi lehet a gond? és hogy lehet orvosolni? Szeretném, ha továbbra is kézzel lehetne nyitni a cs. ajtót.
Köszi a segítséget. Sky

Szia,
amennyiben kulccsal nyitod a csomiajtót, a kulcs is egy mikrokapcsolót nyom meg, pont úgy, mint amikor a rendszám fölötti kapcsolóval nyitod. Nagy valószínűséggel a csomitér étvezető kábelkötegben (jobb oldalon a gumi harmonikában)meg van szakadva egy vagy akár több vezeték is, esetleg a szigetelésük van ledörzsölődve. A sok nyitogatástól ez történik. Azt a kábel köteget lenne érdemes megnézni, a csere eléggé macerás, bontott kábel kötegben ne is gondolkodj.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-08-18 17:53 E90 vásárlás

szabi608 írta: Sziasztok!

Kinéztem egy 2007-es, E91, BMW 318d 122 le-s változatot. Motorkódja 204D4.
Az lenne a kérdésem, hogy ebben a motorban van DPF (részecskeszűrő)?
Ennek a motornak mik a gyengéi? Az gáz, ha nagyobb gázfröccsre barnás-feketés füst pamacsot nyom ki?

Köszönöm a válaszokat.

Szia,
az a baj, hogy kb. 2000 után az autók nem az örökkévalóságnak, hanem a piacgazdasági elvek alapján a fogyasztói társadalom számára tervezték, gyártották
Bye:hil

hil Elküldve: 2019-08-02 15:10 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Takibacsi írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta: Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?

Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli


szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.


Köszönöm a válaszodat!
Értem, akkor ebből a szempontból is inkább az állapot döntsön, mintsem hogy FL, vagy nem FL. Attól tartottam, hogy esetleg hosszú távon problémát okozhat a motorban a gázüzem, de akkor ettől nem kell tartani.
A tulaj elmondása szerint azért vetette ki, mert valamelyest gyengébb volt gázüzemben és többet fogyasztott (igazából mindkettő így van, szerintem egyértelmű). De teljesen hivatalosan lett visszaalakítva, ez látszik a műszaki vizsgáknál is.
Még valami: elvileg lifetime olajtöltésűek ezek az automaták (megnéztem ZF van benne, nem GM), ennél a futásnál - amennyiben valós, de elvileg az - egy olajcsere jó ötlet lehet, vagy inkább már nem?


FL előtti, tehát prefacelift az a probléma, hogy hajlamos volt a hátsó futómű kiszakadni. Főleg a nagyobb, nyomatékosabb motorok esetén. ha volt javítva lehet látni, hogy a segédkeret 4 pontján a kaszni alján erősítés van. FL-nél elvileg megoldották, de volt akinek annál is szakadt ki, de kitudja mitől.
automata váltó. örökélet olaj. igen örökélet, amíg ki nem fingik, ami pont azért történik meg, mert az olaj elfárad. igazából aut. váltóban, 60-80-100ezrenként illő olajat cserélni. viszont fenn áll annak a lehetősége, hogy rosszabb lesz a csere után, ha sosem volt cserélve korábban. az új olaj kimossa a sok lerakódást és kis szelepeknél problémát okozhat. abból probléma ez, hogy lehet 2-3x szét kell szedni a váltót hozzá és olajat cserélni. ha nincs baja és nem hosszú távra tervezel, akkor hagyd. ha hosszú távra, akkor egy normális aut. váltóshoz vidd el a csere előtt, hogy mit javasol.

Több szerelő is állította, hogy a gázüzem tönkreteszi a Lambda szondákat, kiszárítja a szelepszár szimeringeket.
Bye: hil

hil Elküldve: 2019-07-31 08:31 N46 és N42 motorok

nacsati írta: Sziasztok!

N42B20 motor ezt a hibát dobja
283E Variable valve gear output stage enable line
és a légtömegmérőt dobta még de azt már cseréltem.
Időnként úgy dönt a motor hogy menetközben megáll persze azonnal újra is indul.
Találkozott valaki ezzel a hibával esetleg tudja hogy melyik alkatrész okozhatja?
Köszi.


https://www.autoxuga.com/averi...c283B.html
https://www.bimmerfest.com/for...p?t=588757

hil Elküldve: 2019-07-30 05:44 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
hil írta:
Hegzsa írta:
Hegzsa írta:
YELLOW írta:
Hegzsa írta: Sziasztok!

Olyan problémám van az autómmal (318i), hogy teljesen rendszertelenül gondol egyet és mintha 1 kattanásig behúznád a kéziféket, befog az összes fék. Félreállok vele 10-15 percre és újra normális. Féktárcsák/betétek elől újak, hátul dettó.
Műszerfalon egyik visszajelző se villan ki.

Ha valakinek van valami ötlete vagy esetleg futott bele ilyesmibe, kérem segítsen!

Válaszokat előre is köszönöm!


hogy az új betétek bele lettek rakva, a fékfolyadék szint meg lett nézve?
sokan esnek abba a hibába, hogy kopottak a betétek, tehát a munkahengerek kint vannak, ugye ettől az fékolajszint lentebb megy. rátöltenek, hogy MAX-on legyen. majd cserélik a betéteket, és ahogy visszanyomódik a munkahenger az új betét miatt, úgy a fékolajat felnyomja. a tartályban nyomás lesz a többlet anyag miatt, lehet ez szórakozik. ilyenkor ezért illik fékfolyadékot is cserélni, de minimum a szintet beállítani, légteleníteni egyet.


A szerelő állítása szerint nézték a fékolaj szintet amikor visszanyomták a munkahengereket és kellet is belőle leszívni.
Ma visszaviszem, és a fékfolyadék cserét illetve a légtelenítést megcsináltatom, remélem ezek után már jó lesz.


Helló

Fékolaj cserélve illetve a légtelenítés is.
Jó volt a tipp mert tényleg volt levegő a rendszerben.
A másik probléma az, hogy ritkán a kormány fogja magát és elkezd rázni egészen ijesztő mértékben, leállok az autóval 5 perc és újra tökéletes. Ilyennel találkozott már itt valaki?

Köszönöm!

Szia,
nekem is volt ilyen, a fék munkahenger meg volt szorulva. Nálad visszanyomták dugattyút a a rozsdával együtt, ez lehet az ok.(kormány rázkódás)
Bye: hil



itt a levegősödés lehetett a gond. ahogy melegedett a rendszer, úgy nőtt a nyomás benne, s befogott. majd megállt, meghűlt és újra jó.

A kormány rázáshoz írtam