Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-07-12 19:39 Motorolaj

Zolee írta:
Mosóolaj: gyakorlatilag bármilyen olaj lehet (de benzineshez benyás, dizelhez nemtudom), a lényeg h minél hígabb legyen. A Hipermarkatjeinkben szokott lenni akcióban 5L-es noname olaj 2e Ft körül, ezzel szoktam mosni, de van kimondott mosóolaj is (orsóolaj).
Beöntöd - alapjárat, esetleg rövid ideig 1000-1500 rpm - leállít - mosóolaj leenged.
A többi úgy van ahogy írtad.



Bocs, de a mosóolaj nem egyenlő az orsó olajjal!

hil Elküldve: 2010-07-10 21:05 Most vettem BMW-t

seta írta: Így van, kétszeri vagy többszöri nyomásra sem nyilik.
Illetve akármeddig nyomom a zárást akkor sem húzza fel.


Kedves seta!
Miért kell több helyen kérdezned ugyanazt?? Hidd el, ha egyszer írod meg a kérdésedet, akkor is fogsz választ kapni rá

hil Elküldve: 2010-07-09 18:32 Most vettem BMW-t

seta írta:
Viszont amiért most írok. Nem tudom alapból hogy kellene működnie az én autómban a kulcsnak. Amit eddig tudok:
alapállapot h be van zárva, ablak fehuzva.
ha 1x megnyomom a nyitás gombot, akkor kinyilik de csak a vezető oldali ajto, a jobbost bellülről kell kinyitnom.
ha hosszan nyomom a nyitást, akkor is csak a bal oldali nyilik + 1 idő után leengedi az ablakokat.
ha ezután 1x megnyomom a bezárást akkor bezár mindent (a jobbost is ha nyitva volt)
de ha hosszan is nyomom a zárást akkor sem huzza fel az ablakokat
Ez így normális, vagy nekem is valami baj lehet vele?
Előre is köszönöm a válaszokat

(ezt a hozzászolást beirom az ajtós topicba is)


Valószínűleg a CKM így van beprogramozva. Próbáld meg, hogy mi történik akkor, ha kétszer megnyomod (röviden) a nyitás gombot. Talán minden nyílni fog. Most látom, hogy Woockie is megválaszolta már



hil Elküldve: 2010-07-09 18:30 Most vettem BMW-t

seta írta: végig olvastam az ajtónyitásos topic-ot, és sok érdekes infót tudtam meg belőle. Viszont nem értem h ha már valaki relét cserél akkor miért nem tesz bele azonos paraméterekkel rendeklező szilárd-test relét? na mind1 ez csak egy költői kérdés volt magamnak. Én tuti azt fogok belehekkelni ha ilyen problémám lesz.


Azért nem tesz bele, mert sokkal drágább és egy db relé helyére 4 db szilárdtest relé léne, ami viszont nem fér el oda. Ilyen egyszerű a magyarázat, én is gondolkoztam ezen.

hil Elküldve: 2010-07-08 12:10 Motorolaj

ihorvath írta: Akkor a következő olajcserénél 5w-40 -et tegyek bele? Vagy nem kellene megvárni a 15000 km-et(enyinként akarom cserélni) a 10w40-el? Nem lesz baja, ha ezután hgabb olajat teszek bele, nem fogja enni?

Akkor jól tettem, hogy gyárit vettem bele, maradok is akkor ennél.


Szerintem nincsen olyan sok Km az autódban, ami indokolná a 10w40-et. Ezt akkor szokták beletenni, ha már fogyasztja az hígabb olajat, meg ha kattognak a hydrotőkék. Mivel sűrűbb az olaj, ezért a hydrotőkéktől nem tud elmenni és ezért nem kattog, cserébe viszont rosszabb a kenés, mivel sűrűbb és ezért nem teljesen jut el mindenhová.

Nem okoskodok ezzel, én így tudom, amennyiben rosszul, úgy biztosan ki fog javítani valaki.

hil Elküldve: 2010-07-07 22:19 Légtömegmérõ

Tiba írta: Én úgy tudom, hogy a féktisztító nem jó a tisztításra. Van direkt erre való légtömegmérő tisztító spray, 3ezer egy flakon


A féktisztítóhoz hasonló flakonban és árban van porlasztó tisztító is. Ez tisztább annál, jobban oldja a mocskot, kokszot, stb. Én nem próbáltam még erre a célra, de szerintem ez talán jobb erre.

hil Elküldve: 2010-07-07 21:34 Társalgó

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok!
Az úja 5-ösnek (2004 től) mi az E kódja, és hogyan lehet resetelni a szervíz intervallumot a műszerfalról.


E60 sedan, E61 kombi

szerk.: jah resetelés... szerintem próbáld meg úgy mint E46-nál, szerintem hasonlatosan lépsz be. napi számláló nyomvatart, gyújtás 1-es állás, vagy egy kattintás. (gondolom) de az iDrive miatt igen más lesz.

ilyen segítséget leltem:
http://answers.yahoo.com/quest...536AAwbcoy

http://www.odometer-correction...c1334.html

videjó:
[url=http://www.youtube.com/watch?v=Wqen7nokjKs]
YouTube videó








Köszi Szépen Yellow!

hil Elküldve: 2010-07-07 19:10 Társalgó

Sziasztok!
Az úja 5-ösnek (2004 től) mi az E kódja, és hogyan lehet resetelni a szervíz intervallumot a műszerfalról.

hil Elküldve: 2010-07-06 06:35 2. Balatoni POWERFANATICS BMW Találkozó (Augusztus 6-7-8 Zamárdi)

TbBoy írta:

...legalább van valami élet Egyébként tuti jó a repülő nap is, már mi is terveztük többször is, hogy kimegyünk rá, de hát a BMW, az BMW... Ha 10 autó lenne és jó hangulat kis vonulgatás stb, akkor is ezt választanánk... Legalábbis én, asszonykám nemigazán...


Lassan visszatérünk az eredeti topik címhez. Sajnos tegnap is tartottak repülőnapot: A link neve , ismertem a srácot, nyugodjanak békében az örök égi kötelékben........



hil Elküldve: 2010-07-05 23:03 2. Balatoni POWERFANATICS BMW Találkozó (Augusztus 6-7-8 Zamárdi)

TbBoy írta:


"kenderesen" mindenki "repül"


?????
De szégyellem magam, mert szétcsesszük ezt a topikot a nem idevalóval.

Ezer bocsánat miatta!



hil Elküldve: 2010-07-05 22:00 2. Balatoni POWERFANATICS BMW Találkozó (Augusztus 6-7-8 Zamárdi)

Tano írta:
hil írta:
Tano írta: Ebben az időszakban én is a repnapot favorizálom, úgyhogy sajnos ez is kimarad...

Szia Tano!
Kérdezem, mivel Te szolnoki vagy, a szandai reptér működik még? Azt hallottam, hogy elküldték őket onnan.....


Már csak katonák használják. Ejéznek, meg néha a honvéd sportrepülő egyesület használja még. Szóval nincs nagy forgalom...



Szia Tano!
Nem tudod mi lett a vitrep klubbal?? Most látom, hogy Kenderesen repülnek.



hil Elküldve: 2010-07-05 21:53 Etanol/bio-etanol a tankba!?

hancurozo írta:

Nekem is próbálta sok ismerős. Tapasztalat off karburátorral 50:50 megette a karbiban a műanyag úszót, tápszivattyú membránját 250km. az úszó és a membrán csere óta hibátlan. másik off (román "4X4")karbis probléma mentes, sőt még a hidegindítás sem volt gond (téli időjárás)off injektoros autó 30%E85 kb 350km motor diag lámpa világít (nem tudta feldolgozni a megválltozott emisziós értékeket) hibatörlés után 2 injektorfejet cserélni kellett a 4-ből. Tiszta benzinnel nincs gond de amint keverte az E85-el motorlámpa világít. 1000km üza szivattyú csere.
De ezek lehet csak a ritka kivételek.



Ha már benzinre találták ki, akkor minek itassak Vele mást. Gondolom, ezek alapján Te sem öntenél bele etanolt, bár most látom, Téged ez nem érint, mert öngyujtósod van





hil Elküldve: 2010-07-05 21:42 Ajtónyítási Gondok!

martin írta:

ha a biztosítékot jó akkor nézesd meg az ajtó nyitó motorokat vagy az összes nem nyílik mert nekem volt egy hasonló gondom cska nekem akkor 1 ajtóm nem nyitott a központi de mint végül kiderül az ajtóban az elektronika adta megmagát azóta teljesen jól működik minden rendben van vele. Szerintem először elenőrizd a biztiket aztán ha az nem használt akkor meg irány a szervíz. Szerintem nem érdemes házilag nekiállni barkácsolni.




Mééééééér? Nekem sikerült és olcsóbb volt mint ha szervízben csináltattam volna, bár nem vagyok fillérb.....szó

hil Elküldve: 2010-07-05 17:55 Etanol/bio-etanol a tankba!?

laleeboy írta: Hali

Tapasztalataim az E85-tel:

Jó olcsó és SEMMI káros hatása mincs . Ha lenne akkor minden autóban hibát okozna mivel a kúton tankolt 95-ös ben is van 5-15% körül . Ha felesbe tankolod 95-össel egy kicsi fogyasztásnövekedést tapasztalhatsz és átalakítás nélkül mehetsz vele. (saját tapasztalat egy OFF-os verdával 3000 km után is jó csak benzinszűrőt kellett cserélnem igaz mikor elkezdtem felesbe használni már 210 ezer volt benne)
Egy barátom 2 BMW be is használja , az egyik egy régi M30B35-ös motor amibe átalakító nélkül megy bele a tiszta E85 és 2500 km után csak az etanolra jellemző nehézkes indítás van hibaként főleg télen mert az E85 hidegben rosszabbul porlasztható mint a benya. A másik egy M60B40 V8 amibe felesbe átalakító nélkül jól szuperál.

Az a 3 kocsi amiről írtam összesen kb 10000 km nyi tapasztalattal csak pozítív

Az átalakító segít kiküszöbölni a hidegindítási problémákat és az erő se fogy el.
A fogyasztásnövekedés abból fakad hogy bár az E85 105 oktános (ami a kompressziótűrés mérőszáma) jobb mint a benya de az energiatartalma kevesebb .

Ha felesbe ankolod nem kell az átalakító és a kb 100 ft - nyi árkülönbséggel 300 ft köröl jön ki egy liter üzemanyag

Hát röviden ennyi

Üdv mindenkinek

laleeboy


Én is hallottam , olvastam sokmindent erről, de igazán hosszútávú tapasztalatok még nincsennek, hogy pl 2 év múltán mi fog történni, mit mar szét (műanyagra, gumira gondolok, mekkora kopások lesznek a motorban, mi fog történni a szelepszár szimeringekkel, stb. Ezek alapján nem merem használni. Ez csak az én véleményem, nem kell elfogadni senkinek.

hil Elküldve: 2010-07-04 21:27 2. Balatoni POWERFANATICS BMW Találkozó (Augusztus 6-7-8 Zamárdi)

Tano írta: Ebben az időszakban én is a repnapot favorizálom, úgyhogy sajnos ez is kimarad...

Szia Tano!
Kérdezem, mivel Te szolnoki vagy, a szandai reptér működik még? Azt hallottam, hogy elküldték őket onnan.....