Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-07-01 14:33 Valaki segítsen

bmw320d4 írta:

Most nézem, hogy a 10,46 V valószínüleg az indítás (műterhelés) közben volt mérve, már csak a 8A-es hidegindító áram sántít egy kicsit. Cellazárlat a vizsgálat szerint nincs.

Szerintem kösd le a sünit 2 napra.



Azért ha egy aksit a névleges 10%-os müterheléssel mérnek és akkor a kapocs feszültség (feltételezve a teljesen feltöltött állapotot, mert anélkül mi értelme ennek a mérésnek)10,46V, az szerintem nem igazán jó telep. Most kezdődik a márka garancia alóli kibúvó keresése. Ezért is hangoztattam mindig, nem érdemes drága aksit venni, mert az igyis-úgyis lutri, a garit meg nehezen tudod érvényesíteni.

hil Elküldve: 2010-06-30 19:43 Valaki segítsen

vsop14 írta: sziasztok!
egy barátom akar venni németből egy törött ( ) e46 coupét.
a hirdetésben a képek között van ez:

tudja valaki, hogy mi ez? olajteknő?



Ez egy felejtős motor.




hil Elküldve: 2010-06-30 19:37 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:

én azért gondoltam a hőléget, mert jobban halad. és ugye ha hidegforrasz van, az lehet több helyen is, ergó én az egész panelt gondoltam vele átmelegíteni,átforrasztani, az SMD alkatrészeket is. bírnak az IC-k magasabb hőfokot is, sokszor az a baj, hogy hősokkot kapnak, azaz hírtelen melegszik, vagy hűl le. ha fokozatosan csinálod, akkor 600 fokkal ismehetsz rá, de 400-al biztos. munkahelyen a telókat is hőléggel javítják (néha én is) ott nagyon kis alkatrészek vannak, mégis 400-420 fokkal mennek a dolgok. az is lehet beviszem és végig küldetem a kemencén...



Bocs, szabin voltam eddig. Én mint írtam ezt a hőlég technológiát nem ismerem (javításhoz), de azt gondolom ezzel kapcsolatban fő bajnak, hogy a gyári forrasztás már akkor el lett cseszve, amikor az alkatrészek lábait nem tisztították meg kellő képpen és arra forrasztottak. Gondold el, hogy a Te x éves GM modulodban azóta milyen mértékű oxidációk keletkeztek és mi fog történni, ha az Általad említett technológiával átforrasztod azokat a nem jó, viszont már koszos és oxidos forrasztásokat. Szerintem sokat ronthatsz vele.

Ja, és érdekes, hogy a Siemens gyártmányokkal nekem is rosszak a tapasztalataim úgy általában. A compatibilis NEC relékről nem tudtam, csak Tyco gyártmányról.


hil Elküldve: 2010-06-27 08:46 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta: hil!

egy kérdés: nos én nem igen találkoztam még panellal, ami le volt lakkozva, és azt javítani is kellett volna. ugye a GM az lakkozva van. ha hőléggel átforrasztom, akkor a lakk alatt is meg tud "frissülni" a forrasztás? vagy le kell szednem a lakkot? milyen anyag van ami feloldja, és nem károsít egy alkatrtészt sem?

Szia Yellow!
Általában minden nyák le szokott védve lenni valamivel. Van olyan, ami könnyedén forrasztható, van amelyik csak nehezen. Sima forrasztó pákával azért forrasztható . Előtte meg szoktam áztatni Loctite IS Quick Clean spray-al, ha az nincs acetonnal, majd fogkefével átkefélem. Utána forrasztok, majd végül ismét Quick Clean, hogy szép is legyen. Lehet kapni sprayban, talán Löttlack (biztosan rosszul írom) védő lakkot, amivel le lehet fújni. Én is megteszem azt, de nem tudom már mivel, mert az enyém ecstelős és nem lárszik már a felirata. Az Általad említett hőlég forr. technológiát nem ismerem, nem tudok véleményt mondani róla, de elképzelésem szerint az túl nagy felületen melegít a páka kis pontjához képest. Általában a Si alkatrészek 200 fokot bírnak elviselni, az fölött esetleg kuka, a Ge.annál kevesebbet, de ma már nem nagyon használnak olyat.

hil Elküldve: 2010-06-27 08:36 Ajtónyítási Gondok!

InsectKiller írta: És ha én egyszer pesten járok, akkor te ránéznél nekem a hibásnak gondolt elemre? Mert én nem vagyok egy elektrotechnikai zseni...?!


Én sem vagyok az, de a saját nyomorúságom rákényszerített, hogy megcsináljam. Sajnos ez nem olyan 5 perces munka, amit pillanatok alatt el lehet végezni, csak a GM kiszerelése is vagy 1 óra nekem.

hil Elküldve: 2010-06-25 22:00 Ajtónyítási Gondok!

InsectKiller írta: Szia hil!
Azt szeretném tőled kérdezni, hogy ha szét van kapva az ajtó, ki van szedve a zárbetét, akkor az látszik, hogy ha szar? Úgy tudom, hogy neked a zárral (is) volt bajod ami a főoldalon van leírva, amit fúrni kell meg forrasztani...
Szóval azon van vmi látható nyoma annak ha rossz? Mert nekem minden működik, hallom azt is hogy dolgozik a zárszerkezet nyitáskor a jobb oldalon, csak mégsem jön fel a pöcök.
Szóval lehet, hogy maga a zárszerkezet "csak" a rossz?!
Vélemény?

Ha kezedben van a zárszerkezet, azon semmit nem fogsz látni ami a hibára utalna. Csak a belsejében látható a baj. Az én esetemben, biztosan tudtam, hogy a Hall a hibás, mégis ránézésre jónak tűnt a forrasztása. Aztán amikor ki akartam forrasztani, hogy kicseréljem, fogást keresve a feszítésnek, akkor az egyszerűen kiesett a forrasztásból, tehát nem volt beforrasztva, pedig nagyítóval vizsgálva az jónak látszott. Én a Te problémád okának arra gondolnék, hogy a zármotor vezérlő relé(k)nek az érintkező pogácsája oxidos, vagy be van égve, mert amikor ráadja a motorra a szuflát, ami kb 2A-t vesz fel, a motor meg is indul, ezért hallod a kattanását és látod elindulni a zár gombot, viszont kevés áram tud átmenni a rossz érintkezők miatt, ezért a motor nem képes a rugók erejét legyőzve befejezni a zárás vagy nyitás műveletét, ami után a rugó visszalöki azt a korábbi helyzetbe. Lehet még olyan feltételezés is, hogy az ajtó átvezető csatlakozóban van valami rossz kontakt, bár szerintem ennek kicsi az esélye, mert azt egyszer összedugták és kész, viszont a relé állandóan (minden ajtó nyitáskor/záráskor) dolgozik, ezáltal mindig romlik az állapota.

Szerintem Yellownak is ugyanez lehet


hil Elküldve: 2010-06-25 21:08 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta: jó ha az embernek van türelme és ideje ilyenekkel foglalkozni, de nekem bőven elég a munkahely, már a mobilokat is utálom



Na azért az idővel meglehetősen hadilábon állok, abból nagyon kevés van nekem, vagy csak sok a munkám, nem is tudom. Eszem biztosan nem sok van, mert azokat a vezérlőket soha nem látott embereknek ingyért csináltam, ha meg kellett volna venniük, akkor 160 000 Ft lett volna darabja........

hil Elküldve: 2010-06-25 20:47 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:
nem baj, sosem lehet tudni opelra mikor lesz szükség (van kettő). nah majd megnézem, ha lesz időm és átforrasztom. csak az bosszant, hogy eddig pont az egész ellenkezője volt, azaz nyílni nem akart és főleg a vezetőoldali, most meg az jó és zárni nem akar többi.


Én azt javasolnám, magam is ezt tettem a saját bajommal, miután elolvastam azt a cikket, amit már korábban többször belinkeltem (most nem találom), hogy kinyomtattam az ide vonatkozó kapcsi rajzokat, pontosan leírtam a jelenséget és törtem az agyam rajta egy napig. Mikor már volt elképzelés(több is) akkor kezdtem el hardverezni. Lehet, hogy nem túl időgazdaságos ez a menet és más sokkal gyorsabban célt ért volna, de nem akartam komplet modulokat, egységeket potyára vásárolni, a szervízeket sem szerettem volna a pénzemmel megtámogatni, na nem fillérbaszásból. Mikor tudtam konkrétan mi a baj, vagy hol kell annak lennie (nálam a zár szerkezet) ekkor vettem két darab angol autóból származó zárat 2000 pénzért és azt szétbombázta. Az első nem sikerült, azt nem is lehet már összerakni, de a másodikkal célba értem a korrekt szétszedés terén, amit közre is adtam segítség képpen.
Lehet, hogy hülye vagyok, hogy túl sok időt szántam erre, de nekem megérte.

hil Elküldve: 2010-06-25 20:09 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:

a mai napon már csak a vezető oldali zárt le a másik 3 nem egyre jobb, mi ütött bele



Én nagyon arra gyanakszom, hogy a GM egység a bajság okozója, abban is a relékre gondolok elsősorban. Azt a Gm egységet ki kéne szedni és a forrasztásokat nagyon átvizsgálni. Példa erre:kb 15db B Vectra ABS vezérlő egységet javítottam eddig. Jelenség az volt, hogy melegben elment az ABS. A vez egység a szivattyú házon pihen egy gyárilag légmentesen lezést dobozban. Azt kiszedtem és felnyitottam kb 3 órás fűrészelés és kapirgálás után. Minden rendben lévőnek látszott benne, a forrasztások is. Gondoltam egyet és átforrasztottam minden kivezetéshez menő pontot, mire megjavult a cucc. Máig sem tudom, melyik forrasztás(ok) volt rossz, mert órás lupéval történő nézegetésre sem láttam hibásat. 15 db megjavított vez egység után talán biztonsággal állíthatom, hogy forrasztási hiba volt. Szerintem a Te esetedben is lehet, hogy hasonló a baj forrása, de a relék elsősorban.
Bocs, hogy off autóval példálóztam, meg, hogy ilyen hosszú voltam

hil Elküldve: 2010-06-25 06:39 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta:

ennek nagyon örülök, de nekem pont fordítotja van, mint volt kánikulában is nyitott, viszont egy ajtó zárni nem akar... tudom azt akartad mondani, hogy az a baj, amit írtál.


Nem, azt akartam írni, ez NEM az a jelenség, ami nálam volt. Nekem csupán azt nem érzékelte a rendszer, hogy kinyitottam / becsuktam (nem zártam) a vez ajtót.
A Te esetedben első közelítésként arra gondolnék, hogy valami kontakt rossz, mert: melegben kitágulnak az anyagok (általában így szokott) az érintkezések lazábbá válnak, amin át akar menni az áram, de a megnövekedett átmeneti ellenállás miatt kevesebb tud átmeni (mert a záró/nyitó motor akár 2A-t is zabál) és ebből a jelenség. Ezt kontakt sprayal csak időlegesen tudod javítani, vagy még úgy sem, (én valahogy nagyon k spray ellenes vagyok, mert a valós gondot tartósan nem oldja meg tapasztalatom szerint) a másik a sokszor említett relé a GM modulban, de ezt már többször leírtam, igaz nem ennyire kifejtve. De nem lehetetlen a GM modulban egy vagy akár több hibás forrasztás. Nem tudok hanyatt esni a hullám forrasztásos technológiától, mert ha nem tartják be a technológiai leírást (hideg ónfürdő, szennyezett, oxidos alkatrész láb, nagyobb sebesség, stb) , akkor az eredmény nem jó, nagyon sokszor találkoztam már ilyennel sajnos.





hil Elküldve: 2010-06-25 06:36 Valaki segítsen

vsop14 írta:

hát olyan 30-35 ezret mentem és eddig még nem volt semmi ilyen



az már jó kis pakura lehet ott benne [/quote]

Ráadásul dizel motor. Abban gyakraabban illik cserélni mint a benzinesben, de ez a 30-35000Km még benzinesnek is nagyon sok

hil Elküldve: 2010-06-24 21:58 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta: eddig ilyen nem volt...

kb 3 hete kezdte el, hogy zárásnál nem zárja be az anyós oldali ajtót. se a pöcök nem megy le, se a zár nem zár. látszik, hogy mozdul, de nem teljesen.
most nyitni nyit mindig, csak zárásnál nem zár az anyósoldali. sokadjára sikerül csak. most egyenlőre valami mechanikai szorulásra gondolok, de nem tudom mitől jött elő, korábban semmi előjele nem volt, ezzel az ajtóval sose.


Örömmel állapítom meg, hogy beavatkozásom sikeres volt, a zárak melegben is rendesen működnek! A leírásom használhatónak bizonyult a leírt, általam tapasztalt problémára és most nagyon elégedett vagyok (magammal)

hil Elküldve: 2010-06-24 20:33 Valaki segítsen

martin írta:

hát olyan 30-35 ezret mentem és eddig még nem volt semmi ilyen



Kidobásra szánod az autódat?

hil Elküldve: 2010-06-23 21:04 iGO8: trükkök, tippek, okosságok

Sziasztok!
Én az IGO 2006-ot használom, de sajna ahhoz ,már nincsennek térkép frissítések (vagy csak én nem találok) Próbáltam az IGO 8-at, de annak a felülete nagyon nem tetszett nekem, túl sok rajta a csicsa a hasznos infók rovására. Nem lehetne azt összehozni a 2006 kezelő felületével???

hil Elküldve: 2010-06-16 14:39 Gumi

YELLOW írta:


de írhatnál konkrét típust is a gumira. mert ha nem erre van kihegyezve, akkor nyikorod bármely márka is, minden guminak vannak gyengébb fajtái, amit családi autókra, lassú kanyarokra és inkább tartósságra gyártanak, az nyikorogni is fog, mert nem az a szempont, hogy egy kanyarba 30 helyett 60-al menjenek. az ilyen gumik nem is kerülnek anyniba, éppen ezért írtam, hogy sok mindentől függ...

A mostani Michelin Pilot, a korábbiakat nem tudom.