Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-06-10 18:40 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

bimmerteam_hu írta: Most már csak azt kell bebizonyítani, hogy nem te forgattad el a táblát... sajnos tanúd erre nincs, pedig a rendőr elég egyértelműen bizonyíthatta volna hogy a tábla valóban el volt fordulva... nem tudom elég-e a fénykép amin ráadásul még dátum és időpont sincs, ergo bármikor készülhetett.



Mondtam a rendőrnek, menjünk el, nézzük meg együtt azt a táblát. Nem volt hajlandó. Azt se ő se én nem tudjuk bizonyítani, hogy én fordítottam el a táblát, vagy már úgy volt. A gép mem kártyáján hagytam az eredeti képeket, és rögzítve van a dátum, idő. Csak elég lesz.

hil Elküldve: 2010-06-10 06:53 Fûtés - Klíma

bmw320d4 írta:

Tirisztorral elég érdekes lenne egyenáramot szabályozni, nem?
A süniben egy PWM van, Mosfetes kimenettel.

A BMW kompresszorok sem mind mágneskuplungosak,inkább a szabályozószelepes megoldás van túlnyomó többségben. (Ilyenkor a kompresszor állandóan üresen megy, ha hűteni is kell, akkor a bypass-t vezérlik szintén PWM-mel.


A tirisztorral egyenfeszt szabályozni nem, de kapcsolni lehet (emlékeim szrint,és használtuk is). Szerintem a triac, tirisztor, mint kapcsoló elem jobb mint a Fet, mert kapcsoláskor a nullátmenetkor nincs hő termelés szemben a Fet-el. A süniről többen írták,(lehet, hogy helytelenül, hogy abban ellenállások vannak (én még nem szedtem szét), de az bizony melegedne rendesen. Az enyémben (e46) mágnes kuplung is van és amiket láttam más autókban is van. Gondolom, az aut klíma szabályzása van bypass -al megoldva,
nem tudom, az e46-ban is van-e ez már. Ha igen, akkor a probléma felvetőjénél is talán ez lehet a baj.







hil Elküldve: 2010-06-09 21:47 Fûtés - Klíma

InsectKiller írta:

A "süni" nem akkor cserés tutira, ha a kocsi össze-vissza nyomja a hőmérsékletet? Nem úgy volt, hogy fújt mint állat mindig és az volt a baja...


Én úgy tudom, hogy a süni a befúvó venti fordulatszámát változtatja. Talán ellenállások vannak benne, ezt nem tudom, bár egyszerűbb és elegánsabb lenne fokozat mentesen állítani azt pl tirisztorral.
A mágnes kapcsoló, már ha egyre gondolunk, a klima kompresszor tengelyén van és kuplungként működik. Az ékszijtárcsa mindig forog és ha behúz a mágnes, akkor hajtja a kompresszor tengelyt.Amennyiben kicsi a gáznyomás, akkor ez nem fog behúzni, tehát a motort sem fogja le.

hil Elküldve: 2010-06-09 21:41 Akkumulátor

Szemy írta:
hil írta:
Vízbontási feszültség 14,4V ????? Szerintem kevés, nem lesz teljesen feltöltve az akksi, mint ahogyan írtad is: 65-80%, ami nem túl jó neki.


Sajnos en egyetemi tanulmanyaim alatt vegig ezzel az ertekkel talalkoztam, de egy laborban akar ki is lehet probalni: elvileg cellankent 2,4V-nal kezdödik meg a vizbontas (= gazkepzödes). Ennyit tudok hozzatenni a temahoz.


Szia! megnéztem a töltőmet és tévedtem: nem 14,8V, hanem 14,6V a feszültsége. Először 14,4-re állítottam, de olvastam több helyen is, hogy 14,6v felett kezdődik a gázképződés, ezért állítottam 14,6-ra. Tapasztalatból írom, hogy nem volt gázképződés ennél a feszültségnél. De mint írtam, több helyen is olvasva, vitatott a gázképződés kezdete

hil Elküldve: 2010-06-09 06:49 Akkumulátor

YELLOW írta: az, hogy a bugyogás normális, azt arra fel írtam, egy átlag felhasználónál. ugyanis egy átlag embernek vagy nincs akksi töltője, vagy egy alap pár ezer Ft-os van, mert amúgy felesleges lenne egy normális töltőre költenie. ugye az akksi töltök vagy fix feszültséggel, vagy fix árammal töltenek, és vagy az áram vagy a fesz változik. nem akarom mindenáron bizonygatni, éppen ezért írom csak tömören és talán ezért félre érthető.
hil igazad van, és nem is szállok szembe vele, de nincs mindenkinek csúcs akksi töltője. van egy kapcsoló, hogy gyors/normál töltés és kész. éppen ezért bele se mentem a dologba. viszont egy rossz akksinál, vagy kevésbbé jó akksinál sokkal hamarabb is fejlődhet gáz, azaz sokkal kisebb töltőfeszültségnél. nekünk egy régi ruszki töltőnk van pl.


Ez így van! Például egy cella zárlatos: egy cella feszültsége cca.2,4V, akkor hat db esetén a kapocsfesz 14,4V. Ebből lejön az egy db zárlatos cella, akkor az 12V, ezért is lehet egy cellazárlat esetén is akár 12V-ot mérni. A kiesett cella miatt töltéskor, hamarabb, vagy akár azonnal meg van a gázképződési feszültség és ezért láthatő a bugyogás hamarabb, vagy akár azonnal is.
Ennek a gázképzödési feszültségnek az értéke eléggé vitatott, én (6 cella esetén) 14,8V-ra teszem, de olvastam már 14,6V-ról is, ennél kissebb értékkel nem találkoztam.

Szemy! Leírásodban van bukfenc is: gondozás mentes akksiban hogyan méred az elektrolit sűrűséget, hiszen azon nincs kupak, amit le tudnál tekerni. Vízbontási feszültség 14,4V ????? Szerintem kevés, nem lesz teljesen feltöltve az akksi, mint ahogyan írtad is: 65-80%, ami nem túl jó neki



hil Elküldve: 2010-06-08 19:51 Akkumulátor

YELLOW írta:

ha cellazárlatos lenne, akkor alapból se mérnél 12V-ot... a bugyogás teljesen normális, bár ha rossz az akksi, akkor hamarabb kezdi el, és sokkal intenzívebben.

új akksinál azt nézd meg mikor gyártották, ha sokat áll nem a legjobb, és nagyáruházakban sokat szokott állni. a gyártási dátum vagy a cimkén vagy a sarun van rajta, év/hó vagy év/hét.



Már bocsánat: a bugyogás 14,8V felett normális csupán, mert az a gázképződés határa. Normális ember ha jót akar az áramforrásnak, akkor ennyivel nem tölti azt. Amennyiben a cella kupakok NEM csavarhatók ki, mert nincs, akkor 14,8V-nál nagyobb feszejjel nem is illik tölteni azt azon egyszerű oknál fogva, hogy felrobbanhat! Ha van egy cella zárlat, akkor bizony terhelés nélkül lehet mérni 12V-ot, mert egy cella feszültsége (savas akku)nem 2V.
Tudom, a Te akkud biztosan másmilyen, és én csak hülyeségeket írogatok, de most ahhoz szóltam hozzá ezzel, amihez kissé értek is talán.......

Ez azt gondolom, megint a nemértekhozzádesegíteniakarok esete, amivel jól félre lehet vezetni a hozzá nem értő kérdezőt, akár kárt is okozva ezzel. Miért kell ez, annyiszor kérdezte más is


hil Elküldve: 2010-06-05 21:07 Valaki segítsen

Sira írta:

Köszi szépen a választ! Szerintetek milyen gyártmányú vízpumpát érdemes venni? Esetleg ha tudtok linket is küldhettek! Köszi

Üdv.: Márk


Én is két hete cserétem és Dolz-ot vettem. Ennek fémből vannak a lapátai, ami jó! A gyári (amit láttam és ami benne is volt), a Febi, a SIL és az SKF mind műanyagosak. Miután láttam összetört műanyag lapátos vízpumpát és cserétem is, nem kérdés, hogy csak fém lapátos jöhetett szóba. Nem kis mutatvány volt a lapátdarabok kiszedése, ezért azt soha!

hil Elküldve: 2010-06-02 19:56 Kuplung__

Jaaa a kuplung rángatás: előre bocsátom, ha nekem hazudtak, akkor én is, de mivel általános BMW jelenség, lehet igazság (talán) benne: Alapból a kuplungot ferrodolhoz tervezték (és az újabb modelleken sem lett változtatva), aminek más a tapadása. Kitalálták, hogy a ferrodolban lévő fő alkotóelem az azbeszt rákot okoz (bár mi nem, amivel naponta kapcsolatban vagyunk)ezért azt kitiltották és az új anyagnak más a tapadása, ezért a rángatás. Én nem tudom igazából, de mivel nem egyedi eset (az én autómnál is érezhető időnként), megnyugodtam és hagyom a fenébe.
Mindezt olvassa mindenki fenntartással, én nem jártam utána, nem gondolkoztam el rajta.

Persze mindez csak akkor igaz, ha minden felfüggeszték jó (nálam igen) mert az is tud ilyet okozni. Ha egyszerre cseréled a lendkereket, szerkezetet, kupl. tárcsát, sem biztos, hogy el fog múlni.




hil Elküldve: 2010-06-02 19:04 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

Szemy írta: Hil! Nagyon jol csinaltad, igy kell ezt! En alapvetöen nem vagyok a rendörök ellen, de amikor kihasznaljak a helyzetüket vagy eppen azt, hogy szerencsetlen allampogarnak fingja sincs a jogairol, lehetösegeiröl es emiatt "csöbehuzzak" szegenyt, na azt nagyon-nagyon nem nezem jo szemmel. Es sajnos Magyarorszagon eleg gyakran elöfordul ez.
Szemy


Előre bocsájtom, hogy én sem vagyok rendőr ellenes. Ezt bizonyítja, hogy ellenőrzéskor mindig kiszállok és nem az autóban ülve diskurálok velük, engem így neveltek szüleim, ennyi tisztelet mindenkinek kijár. Viszont elég hatalmas az igazság érzetem, és nehezen viselem, ha hülyének, baleknak néznek. Most sem vitáztam velük, csak annyit mondtam, menjünk, nézzük meg együtt azt a táblát.

Nemrégen mentem Komáromba és az M1 komáromi lehajtónál a rézsün a bokor mögé bújva fényképeztek. Ez a pozíció az autó pályáról egyáltalán nem látható. Nem bírtam megállni odamentem hozzájuk és illedelmesen megkérdeztem: mi a céljuk ezzel: a rend, a sebesség határ betartatása, mert akkor nem így kéne, vagy csak a pénz beszedése, a büntetés. Igazából szerintem kicsit elszégyelték megukat, de durván elküldtek.
Más kultúr országokban hatalmas táblákkal hirdetik, hogy ott sebesség mérést folytatnak, nálunk meg elbújva teszik ezt. Korrekt???

hil Elküldve: 2010-06-01 21:17 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

YELLOW írta:

a legeslegelső kommentben, amit az eredeti kérdezőnek írtam, ugyanezt írtam le.



Akkor bezárult a kör szerencsésen és még vér sem folyt!

hil Elküldve: 2010-06-01 20:39 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

bbali81 írta:
Hát ez csodaszép
Ezt az utat jól ismerem havonta megyek rajta zalaegerszeg -győr között botrány, hogy egyre több helyen (az említett szakaszon) már 50-es tábla van kint olyan kib@szott sz@r az út hozzáteszem teljesen indokoltan! Olyan gödörök vannak, hogy 2 felnimet kellett görgőztetni a multkori hazaút után
De a legjobb útszakasz ezen Páli-nál van ott jobb ha lehajtasz a mezőre mert (bár most már csinálják) az nem ráz annyira és gödör sincs annyi...
Hil ezt jól "megúsztad". A rendőri intézkedésről meg inkább nem nyilatkoznék


Azt gondolta, nem megyek vissza gyalog, mert autóval azt lehetetlenné tette. Ugye okmányok nélkül nem lehet autót vezetni, azt meg nem akarta visszadni. Bebukta a dolgot

hil Elküldve: 2010-06-01 20:05 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

hancurozo írta:

YELLOW ne hasonlitsd a fegyverhez ott a huzagnak nincs köze a levegő áramlásához. Ott a lövedék forgását hasonlítják a levegő megforgatásához.
Te meg úgy írod mintha a huzag is a levegőt forgatná.
És el lehet téríteni a levegőt akár 1 cm-en is, de függ terelő lemez szélességétől.
Az hogy ez (gázgyorsító) segít-e nem tudom. Én inkább a mérnökökre hagyom a számításokat.


Bármennyire is hihetetlen, de a cső falán mért áramlási sebesség nulla a határréteg miatt. Ezért is nincs értelme azoknak a "huzagolás szerű terelőknek". Azok csak ellenállást csinálnak a gáz áramlásában, azt nem terelik, nem forgatják meg, mert kicsi az áramlási sebesség, szerintem továbbra is marhaság a gázgyorsító cső ebben a formában

hil Elküldve: 2010-06-01 19:58 Vicces :)

Tano írta: Ha valaki anno szerette a Top Gunt, akkor ezt kötelező megnéznie. De ajánlom mindenkinek aki akar pár kellemes percet szerezni magának.

Top Gun - North Korean style


Ó a szépséges 21-es!

hil Elküldve: 2010-06-01 19:41 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

Sziasztok!
Nem szoktam új topikot nyitni, de most megteszem, itt lehetne gyüjteni a címmel kapcsolatos tanulságos dolgokat.

Ma Sárvárról jöttem hazafelé (Bp), Csorna előtt jóval megelőztem egy 30-al döcögő valamit. Kb 1 Km-re az eset helyszinétől rendőr félreállít. Autómból kiszállok (ezzel megadva a tiszteletet a hatóságnak, mindig így teszek), kérés nélkül adom át irataimat. Rendőr mondja, súlyos kihágást követtem el: előzni tilos táblánál előztem, 60 000Ft+feljelentés, vagy 30 000Ft helyszini bírság. Én mondom: nézzük már meg azt a táblát (kb 2 Km-re volt), menjünk vissza együtt. Rendőr: ő nem jön vissza velem, engem nem visz el, menjek egyedül. Mondom visszakaphatnám az irataimat? Mire ő: nem, mert akkor nem biztos, hogy visszajövök(???) Mondom jó, akkor adja vissza azokat, az autót itt hagyom. Renben mondja. Okmányok zsebben, autó lezár, fényképező a nyakamban, eső esik, trapp két Km oda. Van is előzni tilos tábla, csakhogy az a szántóföld felöl látható, szél eltekerte vagy mi. Tábla előtt 300 m-re kereszteződés, ami ugye felold minden tiltást. Trapp vissza rendőrökhöz (2 Km, futva, eső, szarrá ázok). Mutatom a képeket, kérdem, most akkor mi van? van-e kötelességem olyan táblát figyelembe venni, ami nem látható az útról, abban megegyeztünk, hogy a kereszteződés feloldotta a korábbi tiltásokat.Mondom, ezek a képek azért a bíróságon majd bizonyító erejűek, meg is hagyom a mem kártyán úgy eredetiben. Azt mondja, akkor nincs eljárás velem szemben. Mondom jó volna azért egy írás erről, csak a békesség kedvéért, mondja minek. Közben társa szorgalmasan bírságol. Na megyek tovább, Győr előtt Lukoil kútnál már késve észreveszem az egyik birságoltat. Megállok az út szélén, nemsokára jön is. Ki mőgé, irányjelző, fénykürt, veszi a lapot és megáll. Igen, megbüntették őt is mondja, megmondom mail címemet, telszámomat és elmondom, van fényképem a nem látható tábláról, ha gondolja szivesen segítek. (ez se fogja soha azt mondani, hogy rohadt buzi BMW-sek)



Solgálunk és védünk ugye???






hil Elküldve: 2010-06-01 19:14 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

vsop14 írta: Müködése a fegyverek csövéhez hasonlit, a dob belső felületét spirális alakúra tervezték, ennek hatására a benne áramló gáz sokkal gyorsabban távozik a rendszeböl.JÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ itt pont az én hülyeségem van leírva. lehet én írtam, nem? vagy én vagyok a magyarországi importőre ezeknek a szaroknak, mi?
vagy csak reklámszöveg mi?

írok is nekik e-mailt, hogy hülyék, mert az arányok miatt ez nem működhet


Ma volt időm (Sárvár felé autózva) gondolkoztam a dolgon, ez a gázgyorsitó egy hülyeség. Az áramlástanra is igaz az energia megmaradás törvénye. Ilyen egyszerű az egész, ez csak népvakítás. Egy zárt csőben áramló gáz viselkedését, aminek a végén hangtompító (fékező, turbulenciát keltő) egység van, ne hasonlítsuk már össze a gázturbinák propulziós fúvócsövével (gázkiáramlási sebességnövelő fokozat)