Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-06-01 19:01 Kuplung__

[quote="YELLOW"]
GAB írta:

nem tudom alátámasztani, mert nem vagyok szerelő, de a manuális váltós hátsókerekes kardános autóknál szerintem mindegyiknél ilyen. pont az okozhatja a problémát, hogy alacsony fordulatról indulunk (pl buszok is), mert van nyomaték.



A buszok mostanra általában nem automata váltósak? Ott a hydrokuplung nem tud rángatást okozni. Régen, teherautóknál, buszoknál gyakori volt az ilyen kézi váltóval, ott többnyire az volt a baj, hogy a kuplung volt rosszul beállítva. Volt is szerelő nyílás a kuplung házon, ahol a lamellákat külön-külön lehetett/kellett beállítani. Én egyszer már megírtam, hogy nekem BMW szervízben mit mondtak okként erre a rángatásra (ha ők hazudtak, akkor én is), nem írnám le mégegyszer, de lehet benne igazság.

hil Elküldve: 2010-06-01 07:00 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

YELLOW írta:
vsop14 írta:
Akkor nem tudom hogy hivjak olyasmi toltenyt kell tenni bele, mint ami a harckocsik ágyújába való. Tarack?
De ha mar itt tartunk, akkor visszautalok arra, amit yellow irt, hogy a fegyver az nehany millimeter, a gyorsito meg tobb centi atmeroju tehat semmi koze nem lehet egymashoz a kettonek. A harckocsik agyuja se 9mm-es es az is huzagolva van.


komolyan mondom, hogy hülye vagy és még mindig nem értelmezted mit írok...

arány tudod mi az?

pont azt mondtam hogy a nagyobb lövedékek, nagyobb átmérő, nagyobb csőhossz tartozik hozzá, éppen ezért van huzagolva.

patron 30 centi hossz 50-es átmérő
egy 50-es átmérőjű töltényhez tartozik legalább 2m-es csőhossz

ha ezt nem érted, amit már most írok le harmadjára inkább hagyd ott a fősulit

ettől egyszerűbben nem tudom leírni, hogy a patronban, az úgynevezett huzagolásnak semmi értelme nincs, mert 50 es átmérőhöz kevés a 30 centi hossz, ilyen kis hosszon, nem tudja megcsinálni azt ami a szerepe lenne

fogd már fel!


Huzagolás a csőben (lőfegyver) azért van, hogy ezzel megpörgetve a lövedéket annak hossztengelye körül azt, a giró elvet használva stabillá tegye a röppályát. A huzag nélküli csövekből kibúlyó lövedéken kinyíló szárnyak stabilizálják azt. Én így hallottam.

Egyszerű kisérlet a gázokra is alkalmazható:
tölts tele egy 2 literes pl Colás palackot. Fogj egy stoppert. A palackot fordítsd fejjel lefelé, mérd az időt, hogy mennyi idő alatt ürül ki a palack. Töltsd tele újra és most úgy öntsd ki, hogy a palackot először a hossztengelye körül néhányszor megtekered. Az eredmény az lesz, hogy a második esetben majdnem fele idő alatt fog kiürülni a palackod. Na most erre lehet alkotni elméleteket, (határréteg, áramlási veszteségek, gáznyomás, gázdinamika turbulencia, lamináris áramlás területén) de hasonlóan működhet a kipuf gázgyorsító is, de csak bizonyos gázsebesség tartományban, ami elég szűk.
Én régen csináltam (Opel) úgynevezett Tornádó csövet (ennek primitív változata kapható is talán)a légszűrő és a lev beömlő közé. Sokat kisérleteztem vele, rengeteg variáció (legalább 20 példány) készült és sokan (kb 15 ember)próbálták ki. Volt, hogy érezhetően rosszabbul ment tőle az autó, de volt, hogy sokkal jobban. Ott elég hosszú cső volt a szűrő és a beömlő között, így működött a dolog, a BMW-nél nem is próbálkoztam, mert nem elég a rendelkezésre álló csőhossz.



hil Elküldve: 2010-05-31 20:59 Kuplung__

Rudus írta:
Bár akkor a váltóban olajat kéne cserélni, száznál kötelező.


Miért is???

hil Elküldve: 2010-05-30 20:58 Kilincs

InsectKiller írta:
De én nem vok ilyen elektronikai szaki! Sőt nincsenek is eszközeim hozzá, amivel ki tudnám mérni, hogy kap-e áramot.
És ha ez a GM modul a kaki, akkor lehet csak azt is cserélni és nem kell a komplett zárat, vagy hogy gondoljam ezt el?

A GM modul sok pénz és utána fel is kell programozni az autódhoz. A zárcsere sem olcsó. Azért próbáltam segíteni, hogy közelebb kerülj a hiba okához, mert mi van akkor, ha megveszed a zárat, kicseréled és kiderül, minden maradt a régiben? Akkor veszel egy GM modult és lessz egy plusz zárad. Na a magam esetében ezért jártam végig nagyon alaposan a dolgot, igaz én is vettem (talán potyára) 2 db első zár egységet (olcsóért, mert angol autóból volt, ami itthon a kutyának sem kell),de azon megfejtettem a szétszerelést úgy, hogy utána össze is lehessen még rakni. (az első nem sikerült úgy). Ja és ha GM modul a hibás, akkor elég csak a relét cserélni benne, ami jóval olcsóbb megoldás. Nem okoskodni, segíteni szándékoztam a magam tapasztalatát felhasználva.

hil Elküldve: 2010-05-30 20:03 kézifék jelző lámpa sárgán világít

diego316i írta:

Nekem is szokta ezt csinálni. Világít a kézifék lámpája és az ASC lámpája is. Úgy tudom az ABS jeladó romlott el, vagy néha rossz jelet küld. De az ABS működik, kipörgésgátló is működik és különben se mindig csinálja vagy ha igen akkor egy idő után elalszik. Bosszantó probléma, nyáron viszem is szerelőhöz.


Ha az ABS jeladóval van baj, akkor az ASC és az ABS lámpa világít, értelem szerűen egyik sem működik.

hil Elküldve: 2010-05-30 20:01 Kilincs

InsectKiller írta:

Akkor amennyit ebből kihámoztam, hogy szerinted is 90%-ban zárcsere!


Nem, én mérnék előtte!

hil Elküldve: 2010-05-30 16:40 Kilincs

InsectKiller írta: Igen látom a gégecsövet, 8-as kulccsal kell neki esnem.
Megnézem majd mind a 2 oldalon mi rejtőzik alatta
Viszont hill ezt a relé bigyót hol tudom ellenőrizni?


Feszültséget kéne mérni a GM V. x253 csatlakozójának következő pontjain:
2- zárás
16-dupla zárás
21-nyitás
ezek kizárólag az utas ajtóra vonatkoznak. Amennyiben itt a zárás/nyitáskor van feszültség (pár másodpercre), jó kábelezést feltételezve, akkor viszont a zárszerkezet a rossz. Ez a limo GM V.-re vonatkozik, ha a coupeban is GM V. van, akkor arra is jó

hil Elküldve: 2010-05-30 16:09 Kilincs

hil írta:
Minden ajtónak külön reléje van a GM modulban (4 ajtó 4 relé: sedan, 2 ajtó 2 relé: coupé.


Bocsánat, ezt bizony rosszul írtam!!!
2db relé végzi a 4 ajtó nyitását, zárását, a coupéban valszeg 1 db van belőle, nem tudom. Ettől függetlenül mégis úgy gondolom, hogy a relé a beteg.





hil Elküldve: 2010-05-30 14:24 alufelni

YELLOW írta: egy HAMANN Motorsport alufelni 18"




esetleg egy 19"-os BMW felni





Nekem ez nem tetszik a körbe rakott csavar utánzatok miatt. Jó, hogy nem drágakő utánzatú üveg csiszolatokkal van csinálva

hil Elküldve: 2010-05-30 09:43 Kilincs

YELLOW írta:

ha nem jó kontakt spray-t használsz, akkor nem is fog működni... én tuner tisztítót használok, az kicsit megmarja a felületet, amit úgy kell érteni, hogy az oxidációt/zsírokat leoldja, ez nem az amiben bármilyen olajszerű adalék lenne, mint sok kontakt sprayben, amiknek szinte gázolajos szaga van. ez nagyon jó cucc volt munkahelyről éppen ezért hoztam el illetve vannak ilyem 3M flux remover spray-k amik szintén jók, csak a múanyagot kifehérítik, vagy éppen elpuhítják, ezt kifejezettem elektronikában hazsnálják.



Légyszi olvasd már el a Tuner 600 spray leírását (Kontakt Chemie)! Nagyon jó igen tiszta szer, ami maradék nélkül elpárolog, a tuner egységeket nem hangolja el (talán ezért is a neve), de kontakt tisztításra feltételesen használhat, semmi kenő anyag nincs benne. Igen jó anyag, bizonyos helyekre én is használom, de az nem kontakt tisztítás. És nem marja meg a felületet!!!!!







hil Elküldve: 2010-05-30 09:22 Kilincs

InsectKiller írta:
A zárat, vagy a csatlakozót kell befújni kontakt spray-el?
Kicsi a garázs, nem tudtam teljesen kinyitni az ajtót, szóval nem tudom még, hogy hol van az a csatlakozó. Majd holnap.


A zárat fújhatod akármivel, eredmény nem lesz (láttam már belülről, ott csak forrasztások vannak, viasszal levédve. Egyébként nem hiszek a kontakt sprayban, ezt hosszú évek tapasztalata mondatja velem.













hil Elküldve: 2010-05-30 09:17 Kilincs

bmw320d4 írta:

GM hiba ne lehet, akkor 2 ajtó nem nyillana, nem csak a jobb1.

Vagy zárcsere, vagy esetleg az ajtóátvezető ázott be és rohadt szét a csatlakozó.
8-as dugókulcs és csatlakozó ellenőrzés...


Minden ajtónak külön reléje van a GM modulban (4 ajtó 4 relé: sedan, 2 ajtó 2 relé: coupé. A relék egy tokban 2 db, egyik a nyitást, másik a zárást végzi)Ha pont ennek az ajtónak a reléje pusztult meg, akkor az az egy ajtó nyitás nem fog működni. Amit az elején írt, hogy nyitáskor mintha megindulna a pöcök felfelé, majd visszazár, nekem azt sugallja, hogy a relé próbál kapcsolni, de nem tud, mert rossz. Ha a kábelezéssel lenne baj (bár lehet),de kicsi a valószínűsége, hogy minden kábel szakadt vagy rossz a kontaktus mindenhol, mert az utas ajtó nyitásakor felkapcsol a belső világítás, tehát a Hall-tól kimegy az infó a GM felé, hogy kinyitották az ajtót. A csatlakozó ellenőrzése azért javasolt, de nem hiszem, hogy megoldást jelent.
A logikát nézve szerintem továbbra is GM modul relé, mert azt a legegyszerűbb megnézni, utána a zár szerkezet, na az egy igen bonyolult mechanika.

hil Elküldve: 2010-05-29 20:23 Kilincs

InsectKiller írta:
Hűha!
Szóval! Ha magát a jobb ajtót kinyitom csak simán, akkor minden O.K.
Minden tökéletes. Abszolút minden jó. Csak amikor bezárom a kocsit és utána megyek vissza hozzá, akkor a jobb oldali ajtó nem csinál semmit a kulccsal való nyitás után.
Ha gombot nyomok, vagy ha elfordítom a zárban mind1.
Most tudok egy zárszerkezetet coupe/cabrio-ba valót, de a kérdés, hogy ez megoldja-e a gondot?!


Tahát értsem úgy, hogy bármit csinálsz a kulcsos zárral vagy a távnyitóval, az utas ajtó pöcke nem tesz semmit sem. Amennyiben igy van, az nagy valószínűséggel a General modul relé hiba.

hil Elküldve: 2010-05-28 21:34 Kilincs

InsectKiller írta: Sziasztok!
Remélem jó helyre írok, nem akartam újat nyitni ezért.
SZóval most az előbb történt 1 fura dolog. Nyitom az ajtót és az anyósülés felőli olyan furát csinált, hogy csak félig jött fel a "pöcök". Aztán visszazár és nyit minden ok.
De azután miután be lett zárva, nem nyit. Szóval minden kinyílik minden világít csak az anyós felőli oldal ajtó marad zárva. Pedig még azt is hallom, hogy dolgozik a rendszer.
Ha bent ülök és megnyomom az ajtózár gombot a vészvillogó mellől, akkor nem csinál semmit.
Érdekes, nem tudom mi lehet. Csak úgy bírom kinyitni, hogy beszállok és meghúzom 1x a nyitó fület.
Ha valaki találkozott már ilyennel, vagy tudja, hogy mi ilyenkor a teendő, kérem írjon!
Köszönöm!

Szia! Eléggé áttanulmányoztam a zár lelkivilágát és ezért kérdezném, csak és kizárólag az utas ajtóra koncentrálva, hogy amikor azt kinyitod (most nem a zárásról/nyitásról van szó, hanem effektiv kinyitosd az ajtót) felkapcsol a belső világítás? Meg kéne próbálni, hogy hidegben mit csinál: hűtő spray-al be kéne fújni a zár akasztó kallantyún keresztűl a zár belsejébe és megfigyelni mi történik ennek a hatására. Leírásod alapján valami mechanikus szorulás lehet, de jól körül kéne járni ezt a problémát és részletesebben (még ennél is) leírni a problémát, mert írásodból nem egyértelmű a dolog.

hil Elküldve: 2010-05-28 07:01 Belsõ

kempelen írta:

Az a fekete ragacs azthiszem rendelhető is gyárilag. Van saját cikkszáma...

51488238934

51488238934= BMW Teile: 2222 Ft, ha jó rendelési számot néztél ki. Ahogyan én csináltam, leszedtem elég sok ragacsot, mert volt rajta bőséggel, visszaraktam a borításokat és még maradt is egy diónyi mennyiség. A rámelegítés nagyon bejött, pár nap múlva az egyik ajtó borítást le kellett szednem, mert egy patent nem fogott és zörgött, a ragasztás nagyon jól tartott