YELLOW írta:
vsop14 írta:
Akkor nem tudom hogy hivjak
olyasmi toltenyt kell tenni bele, mint ami a harckocsik ágyújába való. Tarack? 
De ha mar itt tartunk, akkor visszautalok arra, amit yellow irt, hogy a fegyver az nehany millimeter, a gyorsito meg tobb centi atmeroju tehat semmi koze nem lehet egymashoz a kettonek. A harckocsik agyuja se 9mm-es es az is huzagolva van.
komolyan mondom, hogy hülye vagy
és még mindig nem értelmezted mit írok...
arány tudod mi az?
pont azt mondtam hogy a nagyobb lövedékek, nagyobb átmérő, nagyobb csőhossz tartozik hozzá, éppen ezért van huzagolva.
patron 30 centi hossz 50-es átmérő
egy 50-es átmérőjű töltényhez tartozik legalább 2m-es csőhossz
ha ezt nem érted, amit már most írok le harmadjára inkább hagyd ott a fősulit
ettől egyszerűbben nem tudom leírni, hogy a patronban, az úgynevezett huzagolásnak semmi értelme nincs, mert 50 es átmérőhöz kevés a 30 centi hossz, ilyen kis hosszon, nem tudja megcsinálni azt ami a szerepe lenne
fogd már fel!
Huzagolás a csőben (lőfegyver) azért van, hogy ezzel megpörgetve a lövedéket annak hossztengelye körül azt, a giró elvet használva stabillá tegye a röppályát. A huzag nélküli csövekből kibúlyó lövedéken kinyíló szárnyak stabilizálják azt. Én így hallottam.
Egyszerű kisérlet a gázokra is alkalmazható: tölts tele egy 2 literes pl Colás palackot. Fogj egy stoppert. A palackot fordítsd fejjel lefelé, mérd az időt, hogy mennyi idő alatt ürül ki a palack. Töltsd tele újra és most úgy öntsd ki, hogy a palackot először a hossztengelye körül néhányszor megtekered. Az eredmény az lesz, hogy a második esetben majdnem fele idő alatt fog kiürülni a palackod. Na most erre lehet alkotni elméleteket, (határréteg, áramlási veszteségek, gáznyomás, gázdinamika turbulencia, lamináris áramlás területén) de hasonlóan működhet a kipuf gázgyorsító is, de csak bizonyos gázsebesség tartományban, ami elég szűk.
Én régen csináltam (Opel) úgynevezett Tornádó csövet (ennek primitív változata kapható is talán)a légszűrő és a lev beömlő közé. Sokat kisérleteztem vele, rengeteg variáció (legalább 20 példány) készült és sokan (kb 15 ember)próbálták ki. Volt, hogy érezhetően rosszabbul ment tőle az autó, de volt, hogy sokkal jobban. Ott elég hosszú cső volt a szűrő és a beömlő között, így működött a dolog, a BMW-nél nem is próbálkoztam, mert nem elég a rendelkezésre álló csőhossz.