Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-03-20 21:02 Motorolaj

rzzol írta: Sziasztok. 2 hete cseréltem olajat az autómban (320d, 150LE) az összes szűrővel együtt, egy másik topikban leírt módon nulláztam a szerviz számlálót, és sajnos azóta ha elindítom az autót kb 5 másodperc után elkezd világítani az olajlámpám sárgán 10 másodpercig, utána elalszik. Nívópálca szerint maxon van az olajszintem. Esetleg tudna valaki segíteni mi lehet a probléma?


Szia!
Az olajszintmérő szenzor kezd tönkremenni! Csere szükséges, de ahhoz le kell engedni az olajat

hil Elküldve: 2010-03-16 21:22 Társalgó

Robinson írta:
hil írta: Persze lehet, hogy csak megjátszott megdöbbenés volt.


Szerinted?


Igen, biztosan!!!

hil Elküldve: 2010-03-16 20:12 Társalgó

YELLOW írta: de nem értem hol akarsz mérni rétegvastagságot... a tornyon felesleges, mert ugyanolyan mint a másik... a többi elemrõl meg leírtam a dolgot tegnap.
ha csinálták, akkor valószínû külföldön volt vele valami, talán normálisan megoldották...

Szia Yellow! Ha nincs vele baj, akkor minek idegesíted Magad ezzel???
Egyébként, amikor autót mentem venni, akkor több eladó is megdöbbent azon, hogy az általa sérülésmentesnek tudott autóról kiderült hol voltak rajta javítások. Persze lehet, hogy csak megjátszott megdöbbenés volt.

hil Elküldve: 2010-03-16 19:49 Motorolaj

SoundkeY írta: ha tenyleg rajta van.....


http://www.zsu.hu/

hil Elküldve: 2010-03-16 18:27 Chip tuning

YELLOW írta: én ezt értem... csak ugye normális használat mellett akár 200ezret vagy többet is elmegy, na most nem tudom menynire kopós rajta az az anyag... mindegy arra gondoltam, hogy pár ilyen égett kuplung szag után vajon elkopik-e... mert akkor beparáztatom a kollégát

ember84 írta: azért nem vagyok zserni,ez csak az én véleményem,gondolom nem tesz neki jót,ha már szaga van,meg csúszik össze visssza, de csak nyüstölik.de ez csak az én véleményem,így tûnik logikusnak


Az a baj ezzel, hogyha már egyszer szaga volt, az többnyire azt is jelenti, hogy megégett, megüvegesedett a felülete és ebbõl adódóan a tapadása sem olyan mint régen, hamarabb meg fog csúszni.

hil Elküldve: 2010-03-16 18:25 Chip tuning

ember84 írta: Aki normálisan használ egy autót,ha sokat is,nem kell 2 év alatt 3-szor kuplungozni,de ha falábú,aztán leégeti,akkor mindegy milyen autó.


Nem falábú, nem csúsztatja a kuplungot, csak derekasan kihasználja a chip által kapott + Lóerõket

hil Elküldve: 2010-03-16 18:21 Motorolaj

Sziasztok!
Ma vettem GM olajat 5W30 full synt (Corsa C-be 5480Ft/5L) és döbbentem olvastam a dobozán, hogy BMW 04LL jóváhagyása is van. Tudom, a papír mindent elbír. Szerintetek???

hil Elküldve: 2010-03-15 22:17 Társalgó

YELLOW írta: Burns most Te vagy a jóhír hozó... kicsit nehezen veszem ki, de az enyém olyan mint neked, viszont nem olyan mint kempelené...
engem csak azért érdekel enynire ez a dolog, mert félek törve volt az egyik oldala...állítólag nem, de vannak árulkodó jelek, és amíg nem láttam azt a facelift elõtti autóban, a pasztázást, addig nem is érdekelt... de most megint megnyugodtam


Javaslom a festékréteg mérést! Nekem van, korábban ajánlottam, csak el kell jönni érte: Bp, Zugló. Telefonszámom, mail címem elérhetõ.

hil Elküldve: 2010-03-15 22:01 Társalgó

YELLOW írta: akkor holnap... már lassan megszokom, ha nekem van gondom, sosem jön a help egyszerûen... ez az én formám...
jut eszembe per/pill fotózni sem tudok, le van merülve az akksi, még csak cerka elemet sem tudok mibõl kivenni... kb 2 hónapja fel akarom tölteni az akksikat, de elfelejtem...
ha nincs segítség, akkor nincs... így jártam, már megszoktam

Hori írta:
YELLOW írta: nah persze én is a pasztára gondolok, vagy mire, nem azért mert csúnya lenne, csak egy nem faceliftesen, máshogy néz ki.
telszámot feleslegesen adok, nem tudok MMS-t fogadni... kõkorszak
amúgy adatkábelen, vagy valahogy ha gépre fel tudod rakni, akkor akár MSN vagy e-mailben is elküldheted

kempelen írta: Yellow!

Adj priviben egy telszámot és elküldöm azt a részt feketében. No nem azért mert titkos, csak most nem tudom ide feltenni.

Egyébiránt hegysztést nem szabadna ott látni, hanem csak a tömítõmasszát, melyet gép kent el egyenletesen.



na akkor lássuk be hogy senki nem fog neked most tornyot fényképezni ha te a sajátodat lusta vagy megörökíteni

Szia Yellow!
Nekem facelift elõtti van, és itt ülök pizsmában a PC elõtt, az autó az udvaron (nem garázsban), de istibizi, ha akarod, akkor azonnal kimegyek fényképezni

hil Elküldve: 2010-03-15 21:40 Társalgó

heggesztés= hegesztés (helyesen)
Bocs.....

hil Elküldve: 2010-03-15 13:39 Chip tuning

kempelen írta:
hil írta:
Mindkét írás szép volt ! Én még azt hozzátenném, hogy aki ajánlja a chippes dolgot, azt ne úgy tegye, hogy biztosan nem lesz semmi baj, mert nem lehet, kibírja, ugyanis akár jószándékból is, de félrevezetheti azt, aki kissebb ismerettel rendelkezik, mással foglalkozik, mert más a szakmája, stb. Aztán, ha beüt a baj valami miatt, akkor segítségért ugye nem fordulhat ahhoz, aki tanácsolta neki a tuningot, és természetesen felelõsséget sem vállal, nem is vállalhat érte. Ez valóban, mindenkinek a saját döntése.
Valóban felesleges egymást sértegetni, ez a fórum nem azért van!


Látom végre eljutunk a legfõbb pontig. Most a sértegetõsdit tegyük félre, nem errõl akarok beszélni, az egy másik téma.

Nos rendben. Csippel, nem csippel, de mikor és ki olvasott itt ezen a fórumon is valaha olyat vagy hasonlót, hogy srácok megszívtam. barkácsoltam, kendácsoltam, csippeltem, hallgattam az "tuningkirályra" de most szétment a vas, a motor, a váltó, a difi, a féltengely vagy a vezérlés vagy bármi azért, mert mást akartam, jobbat, gyorsabbat?
Szerintem soha senki nem olvasott itt ilyet. Ez az amitõl a gyomrom felfordul, ha elötte nagy mellénnyel teleordítom a világot, hogy itt soha senkinek semmi baja nem lesz ha tuningol, ha direktszûrõzik, ha bármit is tesz és a barkácsolás a király. (most nem csak a csippre gondolok) Aztán mindenki más hülye. Bírja az és nem lesz neki semmi baja és a hasonlók.

Aztán mégsem szól senki, amikor beüt a baj. Soha egy topik sem nyilt vagy egy topikben sincs egy mondat sem, hogy basszus srácok csináltam egy hülyeséget, nem kellett volna, de segítsetek vagy tanultam belõle.

Ilyenkor hová írnak azok akik pórul jártak? Most akkor én vagyok a hülye hogy pórul járás soha nem fordult elõ? Ezek szerint mindenki felelõssége teljes tudatában vágott bele a témába és mivel így tette ezért az autók vígan pöfékelnek azóta is az utakon?
Vagy csak savanyú a szõlõ és ilyenkor már nem verjük a mellényt?
Ha azt venném figyelembe hányan - és nem csak ezen a fórumon - menõsködnek a házi tuningokkal lassan csak és kizárólag csak "megpiszkált" (itt most minden tuningfajtát értek nem csak a csippet) autók futnak az utakon és erõs kissebbség jellemzi a még gyári "konfigurációban" futókat... De soha sehol nem olvasok arról, hogy bármi is visszavezethetõ lenne erre. Mindenki több százezer kilométereket fut ezekkel az autókkal, miközben azok néha szívnak, akiknek még gyári a kocsijuk. Ezek szerint valóban a gyári mérnökök a hülyék, mert ott még elõfordulnak hibák, miközben bármely más tuningolt verdák hibátlanul futják többszázezres futásteljesítményüket.

Na nálam ez veri le a biztosítékot.

Vajon hogyan alakulna itt a vita, ha nem csak azt olvashatnánk hogy bírja azt, jó az, semmi baja nem lesz hanem azt is hogy hújj az anyját elbasztam, jaj de kár volt, az francba nem kellett volna....??????

Aztán érdekes, amikor eladósorba kerül a kocsi, akkor gyári, érintetlen, kevesett futott, megkímélt, soha hozzá nem nyúlt autókkal van tele a hirdetési fórumok zöme.

(Tegnap Robinson nagyon jól mondta, hogy:
"Viszont azzal is tisztában vagyok, hogy ez nem tesz jót az autónak, vannak alkatrészek, amik gyorsabban kopnak stb. Az én saját döntésem, hogy ennek ellenére módosított programmal rohangálok, és viselem az esetleges következményeit."
Ez volt ennek a topiknak ez egyetlen értelmes mondata ezidáig. Õ viseli a következményeket. Ezt eddig senkitõl sem olvastam.
Sõt volt egy másik topik a gumis vagy melyik, amikor a gumik belsõ oldala szét szakadt és általában Hori és Robinson autóján ha jól emlékszem. Na ott volt még egy kis kitérõ arra, hogy lehet hogy õk baszták el amikor ilyen felnit ilyen gumival használtak és még a futómû is felmerült. De legalább bevállalták ha hülyeséget csináltak.)


Én írtam ilyet kollágám Passátjával kapcsolatban! Nem tudta letagadni, mert akkor én hurcolásztam, míg csinálták az autóját SOKSZOR, a magam munkája rovására. Igaz, õ havi 5-7000 Km-t megy, lehet, hogy ezért is jött elõ a bajság. Kb 2 évet használta, decemberben eladta, mert már túl sokba került volna a javítás, minden szarrá ment benne: turbó, hengerfej, váltó, féltengelyek, kuplung (a kétszeri kevlározás ellenére, elõször gyárit rakatott bele, ez annyi mint 3 kuplung csere a két év alatt)

hil Elküldve: 2010-03-14 22:21 Chip tuning

m_attila írta: Sziasztok

Eddig nem írtam semmit, nem véletlenül...

De ez már sok!

Robinson legutóbbi kifejtõbb véleménye legyen mindenki számára a végsõ szó, gondolat....

Errõl szól a chip, én igen, te nem , õk talán.., de mégse...
Mindenki másképp és máshogy gondolja, és mindenki vállalja a felelõsséget emiatt, mint mindenbe az életbe is ha hozunk egy döntést bármivel kapcsolatban.

Ezen az oldalon én csinálom az Alkatrész rendelés menüpontot, ha bárkinek "új" alkatrésre van szüksége ide írhat. Évek óta mûködik, régóta kaptam ezt a lehetõséget az oldaltól. INGYEN!!!!!!!!!!!!!!!

-mint ahogy a Kaszamester is. Ezúton állnák ki mellette, bár személyesen még nem ismerjük egymást.
Úgy gondolom ez barátság és pozitív hozzáállás eredménye, következménye volt amit igyekszem/igyekszünk azóta is megtartani.

Kérném annak a hozzászólásnak a tulajdonosát, hogy lássa be és értse meg, hogy ezek a dolgok nem pénzrõl szolnak. ITT igyekszünk segíteni egymásnak.

Nekünk az is barát aki halálra csippelt vassal akár okádó korommal gyorsul le minden nála sokkal nagyobb motorral rendelkezõ társát,és bevállalja az ebbõl eredõ problémákat, az is aki rengeteg pénzt költ egy "gyárihoz közel álló" tuningra, és az is aki megõrzi autója eredetiségét...


Üdv

m_attila

Robinson írta: Azok a hozzászólások lettek törölve, amik olyan stílust ütöttek meg, hogy már túlmentek azon a határon, amire azt lehet mondani, korrekt eszmecsere. Egymás sértegetése, a másik fórumozó szélhámossá kikiáltása szerintem már túlmegy a jelenlegi vita keretein. Meg amúgy is, a hozzászólások hangnemére figyeljünk oda. Eleve pengeélen táncolt ez az egész eszmecsere, de Menyusnak sikerült lecsúsznia róla. Innentõl kezdve nem értem a fizetett hirdetés lehetõségének pedzegetését.

Már egyszer írtam, és SoundkeY is aki szintén moderátor, hogy egymás sértegetését mellõzzük. Ha ez nem megy, akkor a hozzászólás törlésre kerül. Szerintem ez egy igen egyszerûen feldolgozható szabály mindenki számára. Ha nem, akkor nem kell írni a fórumba!

Személyes vélemény: Én is vásárolok bontott cuccot, mert úgy gondolom, sokszor a zsír új cucc felesleges pénzkidobás lenne, ha egy bontott jól mûködõ alkatrész is ugyan abból a gyárból jött, ugyan az a minõség, csak éppen egy autót széttörtek amiben erre már nincs szükség, de amúgy meg semmi baja. Sõt, pazarlás lenne mondjuk kidobni egy üzemanyagpumpát csak azért, mert 40e km után a BMW tulaja tetõre rakta azt.

Chiptuning: az enyém is meg van húzva. Ezidáig nem tapasztaltam semmi olyat, ami negatív irányba billentené a chiptuningról alkotott véleményemet. Ezidáig egyszer volt olyan problémám, hogy megállt az autó a keresztezõdésben. Természetesen egybõl felvillant bennem a kérdés, hogy talán amiatt...? Aztán kiderült, hogy az utólagos rablásgátlóm volt a ludas, ami menet közben lezárt.
Személy szerint ha ki lenne véve az új program, borzasztóan hiányozna, mivel a mostani autóm sokkal dinamikusabb mint chip nélkül. Chip nélkül sokkal lomhább volt, és elviselhetetlen volt a chipeshez képest.
Tudom, mivel egy darabig chip.el jártam, aztán chip nélkül és most megint chip-el.
Viszont azzal is tisztában vagyok, hogy ez nem tesz jót az autónak, vannak alkatrészek, amik gyorsabban kopnak stb. Az én saját döntésem, hogy ennek ellenére módosított programmal rohangálok, és viselem az esetleges következményeit. Nem vagyok kitömve pénzzel, így aztán nem tudom megtenni, hogy ha nagyobb teljesítményre van szükségem, egyszerûen veszek egy nagyobb autót.

Szerintem arról felesleges vitázni, hogy elfogadja-e az AG a tuningot vagy sem. Nem fogadja el. slussz. Én sem fogadnám el. Én mint programozó, ha elkészítek egy programot, és valaki hozzányúl, legyen az Misi bácsi unokája aki látott már billentyûzetet ezért megbízták hogy nyúljon hozzá, vagy egy progmatos übermérnök, én csak arra vállalok garanciát amit én csináltam. Nincs apelláta.
Hogy a módosított programot bírják-e az alkatrészek... Szerintem aki módosíttatja a kocsija "lelkét", az számoljon vele, hogy elõfordulhat depressziós lesz a kicsike. Én csak bízok benne, hogy hagytak egy kis tartalékot a kocsiban, de ha mégsem, akkor én döntöttem úgy, hogy kísérletezek. Ennyi.


Mindkét írás szép volt ! Én még azt hozzátenném, hogy aki ajánlja a chippes dolgot, azt ne úgy tegye, hogy biztosan nem lesz semmi baj, mert nem lehet, kibírja, ugyanis akár jószándékból is, de félrevezetheti azt, aki kissebb ismerettel rendelkezik, mással foglalkozik, mert más a szakmája, stb. Aztán, ha beüt a baj valami miatt, akkor segítségért ugye nem fordulhat ahhoz, aki tanácsolta neki a tuningot, és természetesen felelõsséget sem vállal, nem is vállalhat érte. Ez valóban, mindenkinek a saját döntése.
Valóban felesleges egymást sértegetni, ez a fórum nem azért van!

hil Elküldve: 2010-03-14 12:27 Segítsetek!

redline_330d írta: Kicsit bõvebben ki tudnád fejteni?


Jó: elõször is kell venned egy pl. BMW INPA diag kábelt, pl innen: http://www.fulldiag.fw.hu/ 40K-ért, aztán fel kell rakni a laptopra a BMW Expert progit, esetleg hatalmas munkával a DIS-t. Ezekkel lehet ezeket beállítani a CKM memoryban. Ha elviszed az autót BMW szervízbe, ott megcsinálják ezt kb 3-5000 Ft-ért, vagy ha elmész tlira, ott biztosan megcsinálja valaki.

hil Elküldve: 2010-03-14 12:16 Belsõ

YELLOW írta: amikor leírtam akkor sokan azt hitték, hogy a pöcök tört el, ami bent tartja a rostélyt... de nem az
az a lényeg, hogy amikor kivettem az óracsoportot, hogy alugyûrûket tegyek be, akkor a könyökömmel a tartás miatt rányomtam a szellõzõ keretére, és a sarkánál berepedt, mivel ragasztgatni nem akartam úgysem lett volna szép, így cseréltem.

nem kicsit volt macera, már megszoktam, hogy mindig nagy szenvedés van, aztán amikor megnyukszom 5 perc alatt kijön.
le kell venni a díszcsíkokat a kesztyûtartó felettit elõször aztán a középsõt, a rostélyt fogja 2 csavar... felülrür lezdtem el fezegetni én egy kis pálcikával nyúltam be amit telefon szétszedéshez használnak, és a felsõ rögzítõket lenyomva téptem ki anynira ki is jött hogy befértek az újaim, de alul nem engedte akárhogy téptem, próbáltam rossz hitelkártyaszerûséggel, de nem ment, aztán visszapattintottam az egészet, és alulról próbáltam, aztán valahogy sikerült kiakadt alul majd felül és kijött, közben az újjaim szétcsesztem. felül azért volt könnyû kiszedni, mert el volt törve a széle és be tudtam nyúlni jobban, másképp nem tudom, hogy sikerült volna. képet nem csináltam sajnos. KaszaMester belülrõl szokta, ahogy szétszedi a mûszerfalat, de az bonyolultabb, ennyire nem akartam megbontani.
]


Köszi Yellow! Nekem is a sarka van berepedve, már így vettem az autót. A bowdent ott raktad át, vagy a kesztyûtartó kiszedése után az mellett?

hil Elküldve: 2010-03-14 11:08 Segítsetek!

redline_330d írta: Üdv!

Valaki tudna nekem segíteni, hogy hogyan lehet átállítatni a központizárat hogy elsõ gombnyomásra az összes ajtót kinyissa? :
Elõre is kösz!


Diaggal: DIS, vagy Expert Car&Key memoryban