Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-03-14 11:06 Belsõ

Szia Yellow!
Te cserélted már a középsõ szellõzõ rácsot, én õsz óta tervezem, csak hideg van még. Írtad, hogy a Te hibádból tört el a bal felsõ széle. Mitõl volt ez? Csak, hogy tudjam, mert az enyém is ott van eltörve. Úgy emlékszem, nagy szopás volt a csere. Nem csináltál róla képeket?

hil Elküldve: 2010-03-13 20:55 Chip tuning

kempelen írta:
én csak keresem a hasonlóságokat a kükönbözö években gyártott motoroknál és próbálom megkeresni melyik bír el nagyobb terhelést és melyik nem. /mik azok az alkatrészek amit a késõbb nagyobb teljesítményû motoroknál is használtak és mi az amit erõsebbre cseréltek/


A motor alkatrészeknél az eltérés esetleg pont a telj. növelést célozza. A terhelés esetében a hajtókar, a fõtengely, a csapágyak lehetnek érdekesek. Az eltéréseket érdemesebb a hajtáslánc oldaláról vizsgálni, mert ott nem szól bele, hogy 4 vagy 6 hengeres a motor.. Pl a 318D és a 320D ugyanazt a kuplung tárcsát használja, jelentõsnek mondható motor teljesitmény különbség ellenére. Ebbõl belátható: a 318D (errõl az oldalról nézve) még felhúzható, de a 320D (és inkább ezt tuningolják), már a végsõkig kiélezetten lehet igénybe véve. A következõ D motor már más kuplungot használ, pedig nem nagy a telj különbség.

hil Elküldve: 2010-03-13 20:24 Chip tuning

kempelen írta:

Én azonos évjáratú (2004/6) 318d és 320d-t néztem. Mindkettõ M47N.
De mint elöbb is írtam ha csak az E88 vagy E81-et nézem a blokkon kívül minden más, kezdve a befecskendezõvel....


Vajon miért is???

hil Elküldve: 2010-03-13 19:29 Chip tuning

Sziasztok!
Minden további vita nélkül, érdemes megnézni a RealOm-ben különbözõ motorokhoz tartozó alkatrészek (pl kuplung tárcsa) rendelési számát. Én megnéztem, nem azonosak, illetve: 318D=320D. Ez azt is jelentheti, hogy a 318D még bír nagyobb terhelést, de a 320D-ben már ez határeset lehet. A 330D-ben már más a kuplung száma. És ez csak a kuplung, más alkatrészt is össze lehetne vetni, azok bizony nem egyformák. Csak a trakikat néztem, mert benyást úgysem érdemes chipelni, arról nem szól a vita.

Vajon miért is van ez így, miért nem raknak minden autóba azonos kuplungot??? lehet gondolkodni ezen.

hil Elküldve: 2010-03-13 16:44 Chip tuning

MenyusBMW írta:

Ez megint mekkora egy hülyeség!
Nézzél már utána vagy kérdezz meg egy mérnököt, esetleg írjál a BMWnek egy levelet, hogy mekkora túlterhelést KELL kibírnia a motor komponenseinek! Tervezéskor erõsen túlméreteznek mindent még egy suzukiban is.
Olyanokat talász ki barátom, hogy a röhögéstõl alig kapok levegõt.

A gyártók ott spórolnak, ahol csak tudnak. A BMW legújabb szokása, hogy fantázianévvel látja el minden kétezres dízelmotorját. 16d-tõl 23d-ig minden motor magja ugyanaz. 316d most 115Le, egy vicc!
Egy 20%-os erõnöveléstõl, amit egy dízelchip ad nem lesz senkinek semmi baja. Ezt a TÉNYEK bizonyítják. Persze lehet, hogy csak elfelejtett csúszni a kuplungom 170ezer km óta.


Szia Menyus!
Észre kéne venned, hogy ez egy békés és egymás segítésére, tapasztalat cserére irányuló fórumnak jött létre, ahol nincs igazán helye az egymás lehülyézésének, ez nem szokás fõleg ismeretlenül. Erre ott a kocsma. Neked van egy véleményed, azt nem kell bunkósbottal ráeröltetned a másikra, hiszen a másik sem teszi ezt Veled. Az a világ (talán) a kõkorszak letûnésével elmúlt. Amiben nem vagy biztos, azt fõleg ne akard másra ráeröltetni, mert azzal, akár jószándékból is, de félre vezetheted, amivel bajt okozhatsz neki. Van itt közöttünk több JÓ BMW szerelõ, gépész tervezõk, akiknek írásait Te minden alkalommal, rendszeresen felülbíráltad, a Magad igazát szajkózva.
Gondolj ezekbe bele légyszíves!
Mellesleg a repülõgépek szárny fõtartóját például 0,6 biztonsági tényezõvel méretezik, pedig az nem autó, ami ha elromlik, akkor legfeljebb csak megáll az út szélén.
Bocsánat!

hil Elküldve: 2010-03-12 22:35 Újítások

Robinson írta:
Woockie írta:
Robinson írta:
Woockie írta:
Hori írta: a tagsági kártya az oldal indulásával eggyidõben, a rendszámtáblakeret csúszik 1-2hetet

Mar akartam kerdezni, de mindig elfelejtem... Ez a kartya nem csuszas mit jelent? Kell igenyelni ujra, vagy akinek volt, az kap, ha fizet? csak mert mar hasznaltam volna. Eleg balekok vagyunk, h tavaly is csak fel evet hasznalhattuk a kartyat, meg iden is.. Erdemes lenne decemberben cserelni a kartyat, leven jan1-ig ervenyes...


Az új kártyák az igényléstõl számítva lesznek érvényesek 1 évig

Ez jol hangzik es a tobbi kerdesre a valasz?


Érvényesség lejárta után újraigénylõs. De az új oldalon már lehet majd egyénileg igényelni, nem lesz az a gyûjtögetõs bohóckodás


Szia Robinson!
Akkor ha jól értem válaszodat, most még nem is tudok új kártyát igényelni, majdcsak az új oldalon?

hil Elküldve: 2010-03-12 19:47 Chip tuning

Woockie írta:
Zsomby írta: A besz..asztók, meg talán csak irigyek.

Termeszetesen irigy vagyok, nincs 50e HUF-om egy csiptuningra es ezert fikazom.


Meg ostobák is vagyunk, mert nem látjuk be azt az egyszerû tényt, hogy a pl. 130 Le-re méretezett pl kuplung szerkezet vidáman kibír még akár plusz 30-50 Le átvitelét is károsodás nélkül. Tudott dolog, hogy a tervezõk csak ugatják a szakmát és emiatt olyan tartalékkal saccolnak (nem méreteznek), hogy az még.
Bocsánat a szûklátásért!
Ezen az oldalon (chiptuning) olvastam a referenciákban, hogy az 1,6 Ti a tuningolás után olyan erõs lett, hogy "bátran kielõzhet" ezek után, stb. Én úgy gondolom, hogy azt a + 8Le-t észre sem lehet venni.
Olvastam, hogy a motorok úgy vannak tervezve, hogy 2-2,5 szörös telj. növelés is lehetséges. Gondolkozzatok. ez azt jelentené, (a hozzászólás írója szerint, aki ezt még komolyan is gondolja), hogy a 150 Le-s motorból simán ki lehet hozni 300, de akár 380Le-t is mivel így és erre van méretezve. VICC!

De tényleg hagyjuk már ezt a témát......

hil Elküldve: 2010-03-12 16:13 Motorolaj

Zsomby írta: Mi a különbség a bmw cimkés olaj és a castrol között? Azt mondta egy haverom, hogy castrol van mind a kettõben. Ez igaz?


Azt hiszem, talán az ára, de ha rosszul tudom, kijavítanak.....
én olajat itt vettem legutóbb, ajánlom Mindenkinek: http://www.autoteka2000.hu/ind...mp;level=2

Castrol Edge, baráti áron
Ja és tegnap vettem tõlük NGK gyertyát b(BKR6EQUP), 4 db 11850 volt, szerintem jó ár volt érte.
Félreértés ne legyen, nem reklámozom õket, csak segíteni szeretnék annak, akit most érint ez a dolog....

hil Elküldve: 2010-03-12 06:50 Chip tuning

MenyusBMW írta:
általában 200 feletti átlag utazóval
Persze vigyázok a kocsimra
olajcsere 20ezrenként.


Vigyázol rá ezekkel a paraméterekkel?????? Biztosan nem venném meg!

hil Elküldve: 2010-03-11 21:58 Chip tuning

Tjani írta:
hil írta:
Tjani írta: Szia Srácok!

Elfogadom amit a tuning káros hatásairól írtatok, mivel nagyobb teljesítmény logikus, hogy jobban használódnak az alkatrészek
Tudom, hogy sok mindent írtatok, de összefoglalva ha nekem tuningolva van az autóm / mert túl nehéz volt a kaszni a motorhoz teljesítményhez képest / mit javasoltok amit feltétlenül ki kell cserélni ahhoz, hogy az autó tartósabb legyen

Elõre is köszi a válaszokat


Vegyél nagyobb motorral rendelkezõ autót, az a korrekt, vagy szállítsd le az igényeidet.
De komolyabban: fõtengely csapágyakkal, hajtókarok, dugattyúk, szelepek, kuplung, váltó, Hardy, kardán, diffi, féltengelyek, fékek(tárcsa, betét, nyereg) röviden...


KÖSZI hIL a hozászolást csak az a gond, hogy amikor autót kellett vennem sürgõsen sajna nem találtam nekem megfelelõ felszereltségû
autót 3d-t manuál váltóval lehet bunkó vagyok, de szeretem a manuális váltót
Sokat járok Romániába / Nagybánya / és környékére azért vettem BMW of road cart hátha jobban bírja a futómûve a fasza utakat
Kb. 6-7 hóhap végzek a melóval aztán jöhet az M 5 bömös és nem sírok a lovak után


Gondolom olvastad a nemrég lecsendesült vitát, kérdésedre is benne van a válasz. Mivel élettartamra méreteznek tervezéskor, nincs, vagy nagyon kevés tartalék van benne, buta dolog azt gondolni, hogy a tuningal megnövelt teljesítményt a hajtáslánc hosszú távon is tolerálja. Jó, azt mondják, hogy nem tapossák szét az autót. Igen, szándékosan nem, mert észre sem veszik a túlterhelést, pl induláskor, emelkedõn felefelé haladva, stb, amire hamarabb reményre kerül valami és akkor azt mondják: szar ez a márka (nem feltétlen BMW). Na ez az többek között, amit egyik gyártó sem vállal be feleslegesen, túlméretezni pedig nem akar, nem is fog, mert az a saját nyereségét csökkentené.
Az E36-ok még 20 évesen is mûködõ autók, a 46 is viszonylag hosszabb élettartamra lett méretezve, de az újabb autók talán 20 éves korukra már csak emlékek lesznek.... De az nem csak a BMW-nél van így, ezt az élettartamosdit a Japánok kezdték igen hatékonyan alkalmazni.
Én magam már bocsánat, de erõsen motortuning ellenes vagyok, de mindenki azt csinál az autójával, amit akar, az az õ döntése, az õ pénztárcája bánja, de hülyeséggel nem kéne traktálnia másokat.

hil Elküldve: 2010-03-11 18:19 Chip tuning

MenyusBMW írta:

1. Te magyarázol nekem német szövegértésrõl, aki maga nem beszléi a nyelvet velem szemben.
2. Ha a motor meghibásodna, akkor azt BMW szerviz javítja és az OBD Tuning fele számolják el.
3. Beszélnek angolul is. Írj vagy irass nekik mailt és majd másold be a választ, ha mererd!
4. Mivel te nem vagy hivatalos márkaszerviz, így bizony érint az uccsó mondatom.
5. Jó lenne, ha a saját dolgaiddal foglalkoznál és nem esnél neki azoknak akik itt a tuningról akarnak értelmesen beszélni. Te csináltass magadnak egy Antituning Topicot és gyõzködjél ott másokat.
6. Megnézném, hogy az én majd 300 lovas PDF-es 330d Coupemnak menniyvel van több károsanyagkibocsátása, mint a te euro nullás
320d-nek, ha már a környezetszennyezés is téma. Decemberben voltam
ASU-n (ez a német zöldkártya) és csont nélkül átment rajta a kocsim tuninggal.


Abba kéne fejezni mostmár ezetete!!!

hil Elküldve: 2010-03-11 18:14 Chip tuning

MenyusBMW írta:
Erre az volt a válasz, hogy maga is motofejlesztõként dolgozott és a motorok úgy készülnek, hogy kb. 2-2,5szeres teljesítményt is kibírjanak
n


Hány éves vagy kis Királyfi????

hil Elküldve: 2010-03-11 18:11 Chip tuning

YELLOW írta:
ez a chip is egy olyan dolog, hogy szinte mindenki a sajátjára esküszik (eddig talán BarG volt kivétel, aki sokat próbált már) így realitása úgysem lesz semminek. aki ilyenbe vág az saját felelõsségére teszi, de szerintem annyit nem ér sem a gyári sem a sufnis chip, amennyit elkérnek érte. a mérnökök azért vannak, hogy úgy hangoljanak össze egy autót, hogy a lehetõ legtovább húzza (manapság már nem igaz), persze bármilyen anyagi probléma keresztül húzhatja a számításokat.

én is agyaltam, hogy jee kaphatok potom 50ezerért +10LE-t, de semmit, nem érek el vele, mert akkor is gyenge lesz az autó. jóvanazgyáriba


Igazad van ebben, említeném ehhez Kasza Mester igazmondását:tuningolni csak köbcentivel érdemes, ergó mindenki vegyen olyan autót, amire igénye van és ne utólagos buherálásokkal gondolja a teljesítményt feljebb tornázni. Egyébként minek is, hiszen rendõrállamban élünk,ahol minden méteren szinte,(az adófizetõk pénzébõl a rendõrség gyors meggazdagodásának reményében) sebességmérés folytatódik, hogy a kintfelejtett táblák miatt is pénzt szedhessenek be. Felfordul a gyomrom és köpni tudnék.....

hil Elküldve: 2010-03-11 17:56 Kippuffógó rezgéscsillapító?

Kisate írta: Helló!
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=10
vki nem tudja itt a 6-os számú alkatrésznek az a feladata,hogy alátámassza a kipufogót??
Pontosan mi a neve? ill,hogy keressem a boltba??


06 Stopper 1 18202249249
Ez a neve és ezzel a számmal keresd, Teile-nél 538Ft az ára

hil Elküldve: 2010-03-11 15:20 Társalgó

KASZAMester írta:

-Már várom nagyon,hogy neki tudjunk álni az extra átalakitásnak,bele kerüljön végre az mk4-es fullos nagy navi,hard-top,és a ledes hátulja.
nyami-nyami!!


Szia Imi!
Régebben olvastam a fanaticson a válaszodat valakinek: "én bontok, nem szerelek" jót röhögtem rajta, most feladtad az elveidet, vagy csak kivételezel (Magaddal)??