Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2010-03-11 15:13 Chip tuning

Tjani írta: Szia Srácok!

Elfogadom amit a tuning káros hatásairól írtatok, mivel nagyobb teljesítmény logikus, hogy jobban használódnak az alkatrészek
Tudom, hogy sok mindent írtatok, de összefoglalva ha nekem tuningolva van az autóm / mert túl nehéz volt a kaszni a motorhoz teljesítményhez képest / mit javasoltok amit feltétlenül ki kell cserélni ahhoz, hogy az autó tartósabb legyen

Elõre is köszi a válaszokat


Vegyél nagyobb motorral rendelkezõ autót, az a korrekt, vagy szállítsd le az igényeidet.
De komolyabban: fõtengely csapágyakkal, hajtókarok, dugattyúk, szelepek, kuplung, váltó, Hardy, kardán, diffi, féltengelyek, fékek(tárcsa, betét, nyereg) röviden...

hil Elküldve: 2010-03-10 21:49 Chip tuning

Robin68 írta: Látom MenyusBMW személyében kaptunk megint egy kedves klubtársat aki nem fog nagy rajongó tábort itt toborozni

Kedves MenyusBMW. Ha bele olvasgattál volna pár topikba és böngészgetted volna ahogy azt a többi klubtárs is teszi akkor felfigyelhettél volna arra az apróságra, hogy itt általában segíteni akarnak egymásnak az emberek, véleményt, tapasztalatot megosztani egymással. Nem pedig a tudást fitogtatni.
Amúgy nem hinném, hogy bmw320d4 tekintélyét itt felül tudnád múlni. Vagy bárkiét aki már régóta klubtag....... .
De ettõl még szívesen látunk itt és osztunk meg veled is tapasztalatokat . Hátha képesek vagyunk még neked is újat mondani......

Szépen szóltál!

hil Elküldve: 2010-03-10 21:33 Chip tuning

MenyusBMW írta:
A nagy "szakértõ úr" ismét rosszul tud valamit. Ajánlom figyelmbe az online ETK-t. 318d-tõl 330d-ig ugyanaz az intercooler van minden mocihoz.


Ez kicsit durva volt, talán nem kéne cikizni a másikat

hil Elküldve: 2010-03-10 17:28 Chip tuning

bmw320d4 írta:
bmw320 írta: Ennyiért inkább 1-2 30D motort is adnak!


Igen adnak, de ez most nem az árra vonatkozó írás volt, hanem arra, hogy ne engedje magát megtéveszteni senki azzal, hogy vannak gyárilag elismert tuningosok, és hogy minden tökéletes lesz ha csak a programhoz nyulnak.

De ha már az árnál tartunk, ez egy releatíve olcsó , ha megnézed, hogy mit kapsz érte....


Sziasztok!
Én még annyit hozzátennék, amivel teljesítmény növeléskor senki nem foglalkozik: erõsebb fék, erõsebb hajtáslánc is kell. Mert meg is kell állni, és a kuplung ,stb is jobban fogy a nagyobb igénybevételtõl

hil Elküldve: 2010-03-08 20:34 Társalgó

Tiba írta: Remélem az új oldalon nem lesz top 5 meg legaktívabbak, meg ilyenek, mert kezdek rosszul lenni ettõl....


Egyszerû: nem kell nézni. Engem nem zavar, mivel nem is nézem.

hil Elküldve: 2010-03-07 20:25 Ablakzörgés

zoltan írta:

Mivel még kezdõ szerelõ vagyok, így azt akarom megkérdezni, hogy a kárpitot hogy tudom leszedni. Mik a lépések, milyen eszköz kell hozzá?
Ha sikerült leszednem, és fel le mozgatom és ha hallok valami kattogást, rezgést zörgést akkor ott alul van valami gond igaz? A légzsáknak nem lesz baja, mert nekem az ajtókban is van????


Vegyél elõtte néhány mûanyag patentot, mert szinte biztos, hogy néhány törni fog, fõleg ilyen hideg idõben

hil Elküldve: 2010-03-07 20:22 hidegen rángat....

Woockie írta:
hancurozo írta:
Woockie írta:
YELLOW írta: én se ezt mondtam, hogy egy és ugyanaz... én azt mondtam, hogy szerintem hardy a rossz, mások kardán kereszt-et mondtak, hogy azzal lesz baj

Na pont ez a baj, h nem mondtad, h ugyanaz. Uis a bmwben nincs kardankereszt, hardy tarcsat hasznalnak helyette.

van benne hardy tárcsa és kardán kereszt is

Kereszt merre? Afaik 1 helyen kell szoget zarnia a kardannak, ott pedig hardy van.

1: a diffi ház elõtt közvetlenül
2: a diffi ház és a Hardy között kb félúton

hil Elküldve: 2010-03-07 13:02 hidegen rángat....

YELLOW írta: akkor azt mondod, ez gyárilag ilyen, és a másfajta anyag miatt van...

hil írta:
Nekem erre azt mondták a szervízben: a kuplung ferodolos betéthez lett kitalálva, de ferodolt a környezetvédelem miatt (már megint a zõdek.....) nem lehet használni. A ferodolt kiváltó anyagnak más a rugalmassága és ettõl van a rángatás.

Ha õk hazudtak, akkor én is...


Egymástól függetlenûl, két szervízben kérdeztem ugyanezt, a válasz mindkét esetben ez volt kb.

hil Elküldve: 2010-03-07 12:50 hidegen rángat....

zoltan írta: Nekem olyan problémám van, hogy ha egyesben elindulok és lassan engedem a kuplungot és adom a gázt akkor szépen elindul semmi baj nincsen vele, viszont amikor teljesen kiengedem a kuplungot akkor egy két másodpercig berángat az autó, aztán szalad. A többi fokozatban nem vettem észre ezt a jelenséget. Hideg illetve meleg motornál is ezt csinálja.
Mi lehet a baj, mit nézessek meg?


Esetleg még valaki szegeden nem tud egy bmw szakit?


Nekem erre azt mondták a szervízben: a kuplung ferodolos betéthez lett kitalálva, de ferodolt a környezetvédelem miatt (már megint a zõdek.....) nem lehet használni. A ferodolt kiváltó anyagnak más a rugalmassága és ettõl van a rángatás.

Ha õk hazudtak, akkor én is...

hil Elküldve: 2010-03-07 12:29 Izzítás vezérlõ

MavericK írta: Gondom a kovetkezo. Telen is volt mar problemam a hidegben torteno inditassal, azota lett akksi cserelve, de gondoltam -20 fokban neha elofordul. Na de most -2-ben is kb 5 mp-ig oninditoztam es olyan nyogve-nyelosen akart beindulni a vas, hogy azt hittem ottmaradok. Mint ha nem lenne elegge felmelegitve a hengerter, es nem tudna begyulladni a gazolaj, de nem tudom mitol. Az izzitospiral a muszerfalon nalam soha nem egett kb. 1 mp-nel tovabb. Hibauzenet nincs. Elkepzelheto, hogy az izzitassal van valami gond?
Eddig sima dieselt tankoltam, most eletemben eloszor probaltam ki a V-Power-t, es igy mint ha megnehezebben indulna. Tankolas ota mentem mar vagy 200 km-t, szoval atfolyt a rendzeren mar biztos, szinte urres tankba toltottem bele. Bar a sokak altal eszlelheto javulast, vagy valtozast en meg nemv ettem eszre, igaz eddig sem hittem benne nagyon, de mondhassam el akkor, hogy legalabb kiprobaltam. Szoval mit javasoltok, hogy lehetne kideriteni, hogy mitol ilyen nehezkes az inditas hidegen?


Önindító jól teker?? Mert ha annak a fordulata kevés a kopottság miatt, akkor a dizel soha nem fog beindulni

hil Elküldve: 2010-03-07 12:27 E46 karosszéria, lámpák, indexek

laja írta: Sziasztok!
Az elsõ emblémát hogyan kell lecserélni?
Ragasztva van?
Elõre is köszi Lalee.


Alá kell nyúlni vékony csavihúzóval, de az alá tegyél egy vékony mûanyag lapot, hogy a motorháztatõ fényezését nehogy megkarcold, majd le kell feszíteni. A gyári nem ragasztott, 2 db oldalra szátálló tüske tartja.

hil Elküldve: 2010-03-06 16:22 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

YELLOW írta: hidrotõke?

pilgram írta: sziasztok!

mostanában azt vettem észre, hogy amint a motor hõmérséklete indítás után egy kicsit megemelkedik, és egészen addig, amíg be nem áll az üzemi hõmérsékletre (pont függõlegesen áll a hõmci), nos ebben a tartományban, gázadásra, 1000-3000 között kerregõ hangot ad a motor. amint eléri az üzemi hõmérsékletet, azonnal abbahagyja és újra csendes lesz.
99-es 320CI, 95 ezer km van benne. ötlet?

Üdv.
P.


Az nem annyira melegfüggõ

hil Elküldve: 2010-03-05 17:47 AIR-BAG (légzsák)

zsitvayb írta: Sziasztok,
ehhez az ülés alatti csatlakozóhoz, hogy lehet hozzáférni? A padlóba van dugva, vagy pedig onnan jön ki és az ülésben van a csatlakozó?

Szerintem nekem is hasonló problémam van, mint amit már többen is írtatok elõttem. Reggel, ahogy barátnõm kiszált, felgyulladt a lámpa, majd égve is maradt. Majd egy picit megpiszkáltam az ülés alatt a kábelt és kialudt. Befújnám kontak spray-vel, de ahogy nézegettem az ülést, igazából fogalmam nincs, hogy merre induljak neki.


Más autónál (Vectra)volt ez a gond: az összedugós csatlakozó két részének érintkezõje más anyagból volt: egyik fél ezüstözött a másik talán "aranyozott" de lagalábbis olyan színû. Ált iskola tananyag, kölmbözõ fémeknél galvánelem képzõdik, ami korróziót okoz, ezáltal megnövekszik az átmeneti ellenállás, amit a légzsák vez. hibának minõsít. Én akkor a csatlakozók kiiktatásával átforrasztottam azt és soha többé nem jött elõ a baj. Ezt másoknak is elmondtam, akik hasonló bajjal kûzdöttek, mindenkinek bevált a remedy,. Kontakt spray semmit nem ér erre.

hil Elküldve: 2010-03-05 17:38 320d Motor

InsectKiller írta:

Ha jól emlékszem errõl éppen Hil kollega tudna nyilatkozni, hogyan ment tönkre a barátja (ismerõse) TT-je 180 ezer kilométer után....és mennyit kell rá költeni, hogy újra mûködõképes legyen.
[/quote]

Passat volt az. A kevlár kuplung, meg a kettõs tömegû nem bírt egy évet sem, 2 év alatt 2x cserélte, a kuplungot 3x, aztán jött a turbó, végûl eladta, mert elege volt. Most Audival kûzd 4 kerekes aut,(januárban vette), de már árulja, mert oda a hengerfej, turbó, katalizátor. Ennyit a tuningról. Nincs szebb látvány, amikor a faszkalap mellém áll a lámpánál és versenyezni akar, csikorgó, füstölgõ kerékkel elindul, én meg a szokásosnál is lassabban elindulok és észreveszi magát, hogy hülye.....

hil Elküldve: 2010-03-05 17:29 320d Motor

kempelen írta:
Most olvasom, de teljesen korrekt, sõt józan megfogalmazás. Példaként ha gyárilag a 150 lovas tud 330Nm nyomatékot és egy kis tartalékot ráhagyva az automata váltó 390Nm-t bír (A5S390R), akkor teljesen világos, hogy könnyen elõfordulhat egy chiptuning után, hogy a váltó galyra megy. Gondolom a kéziváltós változat sem bírhatja sokkal jobban. De idáig kevesen gondolkoznak. Csak a lóerõ számít, hogy bírja e az autó az nem. Persze reklámozni nem fogják ha tönkremegy valami...


Így igaz, mondat ezt már korábban is