Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2009-12-27 13:58 Társalgó

laci320d írta: Sziasztok!

Valaki nem tudja M Attila két ünnep közt most elérhetõ ill nyitva vannak?

Köszönöm a segítséget.



Szerintem a két ünnep között dolgoztik, mert rendeltem Tõle lengõkart és azt igérte, hogy az ünnepek között faladja
hil

hil Elküldve: 2009-12-26 10:38 Service manual

Sziasztok!
Én most vettem meg ezt a könyvet, gondoltam bescannelem és felrakom valahová, esetleg Robinsonnak odaadom CD-n, hogy feltegye, de így nem biztos, hogy érdemes dolgoznom vele, bár ebben a képek eléggé hitvány minõségûek, így lehet, hogy mégis megcsinálom, már amennyiben lenne rá érdeklõdés.
hil

hil Elküldve: 2009-12-23 20:38 320d Motor

BarG írta:
hil írta:
BarG írta: Hát elég nagy hülyeséget mondott, aki a Shell helyett a MOL-t favoriálja. Bár alapból minden üa MOL-os, kivéve a Shell V Powert meg az OMV Alpesi Dízel Prémiumot, mert ezek jönnek külföldrõl.


Bocs, lehet,hogy bennem van a baj, de nem tudom elkápzelni, hogy tartálykocsiban viszik a tüzelõanyagot Ausztriából pl Debrecenbe, Nyíregyházára, stb. Lehet, hogy nem olvasok mostanában tündérmeséket.......
hil


A marokkói paradicsomot se tudod elképzelni? Mert az egy picit még messzebbrõl van.

A Shell a V-be földgázból elõállított keverõ komponenst rak, amit Németországban készítenek. Ez tudtommal több %, nem csak 1-2. Nem hiszem, hogy a többi MOL-os lenne, mert annyira durván másképp néz ki az az olaj. De végülis semmi sem lehetetlen. Amikor az Audi dízelek elõször nyomultak Le Mans-ban, akkor ment a nagy reklámhadjárat, hogy a V Powa a németektõl jön egyenesben. De ez néhány éve volt, azóta akár változhatott is, mert utána nem jártam.


Ha bemész a boltba, marokkói paradicsom vagy van, vagy nincs. Ha nincs akkor nem veszel, semmi gond. De akkor, ha elmész az ország keleti részén egy Shell kúthoz, ahol nincs V Power mert elfogyott, akkor van botrány. Gondolj bele, 3-4 naponta jön a tartálykocsi Német országból, esetleg télen is, amikor Te is csak négykézláb mersz kimenni az utcára az útviszonyok miatt. Bár lehet, hogy arrafelé kevés a Shell kút, meg a V pwr vevõ, és egy tartály hónapokig is eltart. Az ördög tudja, de eléggé hihetetlen.....
hil

hil Elküldve: 2009-12-23 19:16 320d Motor

BarG írta: Hát elég nagy hülyeséget mondott, aki a Shell helyett a MOL-t favoriálja. Bár alapból minden üa MOL-os, kivéve a Shell V Powert meg az OMV Alpesi Dízel Prémiumot, mert ezek jönnek külföldrõl.


Bocs, lehet,hogy bennem van a baj, de nem tudom elkápzelni, hogy tartálykocsiban viszik a tüzelõanyagot Ausztriából pl Debrecenbe, Nyíregyházára, stb. Lehet, hogy nem olvasok mostanában tündérmeséket.......
hil

hil Elküldve: 2009-12-22 22:00 iGO8: trükkök, tippek, okosságok

lacaca írta: Egy speedcam-os verzió engem is érdekelne


Ezek letölthetõ téképek voltak legalábbis az IGO 2006-hoz. Gondolom a 8-nál sincs másképpen, de mérget nem vennék rá, mármint a kamerák helyére. A fixek rendben vannak, de a mozgók a kérdésesek. Érdekes, M7-en Bp felé szakasz sebesség ellenõrzést jelez kb 20 Km távon( IGO2006)
hil

hil Elküldve: 2009-12-22 21:56 Társalgó

Sziasztok!
Tegnap hallottam a rádióban ,hogy mivel jan 1-tõl megszûnik a zöld kártya, ezért akinak lejár, de késõbb kell mûszakira vinni az autóját, annak sem kell már megcsináltatnia. (http://www.origo.hu/itthon/200...artya.html)
Honnan lehet errõl biztos infót kapni, mert ugye a törvény nem ismerete nem ment fel............
hil

Ja, és amikor errõl elõször szó volt, akkor pont azt mondták, hogy de igen, meg kell csináltatnia. Most akkor mi az igazság?

hil Elküldve: 2009-12-22 17:29 Kopog az eleje!!

Tano írta:
hil írta: Szasztok!
Úgy emlékszem, itt került elõ a lengõkar javítás a gömbefely cseréjével: http://www.teamtwork.hu/ . Megkérdeztem õket, a lengõkarban a két gömbfely csere 32000 Ft. Hát nem is tudom....
hil


Annyiért már kapni egy újat is...


Hát ez-az!!! Régebben volt (talán itt) szó errõl, hogy fel lehet újítatni, csak ezek alapján szerintem nem érdemes
hil

hil Elküldve: 2009-12-22 17:08 iGO8: trükkök, tippek, okosságok

Sziasztok! Örülök, hogy lett ez a topik! Nekem nem tetszik az IGO 8, kipróbáltam és nem. Valahogy túl sok értékes területet foglal el a képernyõ tetején (állítva használom a PDA-t) megjelenõ értelmetlen iránytû, meg a többi sallang. Nekem a 2006 professional tetszik, azt használom, csakhogy: tudtok-e forrást, ahonnan újabb térképeket lehet letölteni, mert ami van, az már jó régi, talán 2007.07. havi. Esetleg minden ötletet örömmel veszek, am segít abban, hogy az IGO 8-at a 2006-ra képére alakíthassam. Az a 3D nézet szerintem (IGO teljesen használhatatlan.
Mindez lehet, hogy csak az én véleményem, tán maradi vagyok.....
hil

hil Elküldve: 2009-12-22 16:38 Kopog az eleje!!

Szasztok!
Úgy emlékszem, itt került elõ a lengõkar javítás a gömbefely cseréjével: http://www.teamtwork.hu/ . Megkérdeztem õket, a lengõkarban a két gömbfely csere 32000 Ft. Hát nem is tudom....
hil

hil Elküldve: 2009-12-21 19:13 Bemelegedés

Tano írta:
hil írta: Bocs Yellow, de szerintem a termosztát pont azért van, hogy amíg a motor nincs üzemi hõm tartományban, addig a hûtõ folyadékot ne keringtesse a hûtõ felé, tehát abba az irányba elzárja az útját, hogy hamarabb bemelegedjen.
hil


Azért nézzetek meg egy termosztátot kivéve mûködés közben, és látni fogjátok hogy nem egyik pillanatról a másikra nyit mint egy kapcsoló, hanem fokozatosan. A ráírt hõfok a teljes nyitási érték. Szóval fog a hûtõvíz keringeni korábban is mint az üzemi tartomáyn, csak korlátozott mértékben...


Megjegyzésedet evidensnek tartottam, ezért is nem említettem.
hil

hil Elküldve: 2009-12-21 17:41 Autóvásárlás

ToMiRRo írta:
hil írta:
ToMiRRo írta:

Ha jót akartok magatoknak nem veszitek meg ezt... Én megnéztem még októberbe mikor 2 550 000ért árulta. Átnézettem és kiderült, hogy minden eleme fényezve volt (tetõ is), kb 200 - 1100 mikronig lehetett mérni (1100 mikron = 1 cm gitt) kicsit soknak találtam .



Azért 1 cm gitt egy kicsit túlzás! 1 mm lesz az
hil


Igaz! mm-t akartam írni, de az is nagyon sok



Úgy igaz, sok...
hil

hil Elküldve: 2009-12-21 16:53 Autóvásárlás

ToMiRRo írta:

Ha jót akartok magatoknak nem veszitek meg ezt... Én megnéztem még októberbe mikor 2 550 000ért árulta. Átnézettem és kiderült, hogy minden eleme fényezve volt (tetõ is), kb 200 - 1100 mikronig lehetett mérni (1100 mikron = 1 cm gitt) kicsit soknak találtam .



Azért 1 cm gitt egy kicsit túlzás! 1 mm lesz az
hil

hil Elküldve: 2009-12-21 16:35 Bemelegedés

YELLOW írta: hát bexarok...

a termosztát azárt van legfõképp, hogy ne melegedjen túl a motor, viszont biztos van minusz értéke, ahol visszazár, de az ezek szerint nem a 70 fok környéke... teljesen normálisak a mért értékek kár ezen rágódni...
ráadásul szerintem a termosztát (saját vélemény) már nyitnia kellene, amikor a mutató elhagyja a kék sávot, hogy a nagy körbe is juttasson a melegebb hûtõvízbõl, hogy minél hamarabb egyenlítse ki a hengerek belsõ falának, és külsõ falának hõmérsékletét...



Bocs Yellow, de szerintem a termosztát pont azért van, hogy amíg a motor nincs üzemi hõm tartományban, addig a hûtõ folyadékot ne keringtesse a hûtõ felé, tehát abba az irányba elzárja az útját, hogy hamarabb bemelegedjen. A hûtõ általában úgy van méretezve, hogy normál üzemben+ némi bizt. ráhagyással el tudja vinni a meleget a motorból. Régen (Lada korszak) ha rossz volt a termosztát, nyáron egyszerûen kivették.

A második részt érdemes lenne újra gondolnod

hil

hil Elküldve: 2009-12-20 10:12 elektromos ablakemelõ_

kempelen írta:
hil írta:

Még szerencse, hogy a nemlétezõ tolótetõt nem nyitja ki. Jobban megnézve a dolgot, a riasztó bekapcsol, csak zárásnál, nyitásnál nem villantja az indexet (nekem úgy volt beállítva)
hil


Nekem akkor csinált hasonlót, amikor a hátsó ablakemelõt kódolták rá az új grundmodulra. Mikor be lett szerelve (mivel használt volt) az elõzõ autó konfigját használta, de mûködött rajta minden ettõl fügetlenül.
Megkapta a hátsó ablakemelõt és elfelejtette az esõszenzort és nem villogott az indexem nyitás-záráskor.

Újra kellett az egészet tanítani.


Dehát semmi nem lett vele csinálva, mindezt csak úgy magától..
hil

hil Elküldve: 2009-12-20 10:10 Segítsetek!

kempelen írta:
YELLOW írta: kicsit OFF lesz:

1.6-os 105 lovas benzines H Astra motorhoz kellene nekem az a mûanyag trafó híd vagy mifene, ami a gyertyákra megy... megállt a 3. henger! bontós is érdekelne...

még, jó hogy 15 ezer km van benne


Elnézést, hogy segíteni nem tudok bontós ügyben astrához, de sajnos ezek a trafók ma már csak ilyenek. No most feleslegesen járatom a pof...m, de kollegám skoda fabiája is így kezdte, aztán végig kellett cserélgetni az összeset szép lassan. Bár az skoda, de a lényeg amit mondani akartam: hiába van benne csak 15 ezer, ezek a trafók már csak ilyen megbízhatatlanok...


Próbáld meg : 06-30-5049-142 Viktor, ha még jó a szám, mert nagyon régen hívtam. Nekem Vectrához adott 20K-ért új trafó hidat anno , a rendes ára 60K körül lett volna.
hil