Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2009-10-31 17:46 Kulso tukorfutes

Na végre, készen lettem a külsõ tükörfûtés beszereelésével. A löketet az adta, hogy ellopták a tükreimet, ami nem volt fûtött. Vettem másikat (még nyáron) de fûthetõt. Aztán hosszas halogatás után nekifogtam, bekábeleztem, aztán ma délután be is fejeztem. A leggázosabb az ajtó bekábelezése volt, meg az, hogy nem volt üres csatl. pont az ajtó csatlakozóban. Nekem akkor mûködik, amikor bekapcsolom a hátsó szélvédõ fûtését. Eléggé beledolgoztam magam a kérdésbe, és döbbenten állapítottam meg, (a rajzok szerint legalábbis ez derült ki) hogy a gyári tükörfûtés amikor megy a motor, akkor mindig mûködik. A kez könyven viszont azt olvastam, hogy csak 4 fok alatt, de gondolom több variáció is van. Ezt így nagyon korrektnek érzem, nem értem, gyárilag miért nincs kiépítve ez minden Bömbiben? Ma reggel be volt fagyva a tükör és aalig birtam levakarni, ez adta meg a végsõ lökést..
hil

hil Elküldve: 2009-10-28 20:18 Polír

gampetibor írta: Szia robin68!

Megcsináltam a hibajavítást és meglepõen szép lett. Azt szeretném kérdezni hogy a kocsinak mijen állapotban kell lennie a polirozás elött? Teljesen tisztának kell lennie vagy majd akkor tisztítjuk le a polirozás elött közvetlen? Nekem hétköznap délutánonként lenne a legalkalmasabb mert a hétvégéim elég sûrûek. Meg tudjuk oldani így is? De ha naon gáz akkor kerítek rá idõt hétvégére is.

Szia!
Mivel festetted a karcot? Fújtad, vagy ecsettel?
hil

hil Elküldve: 2009-10-28 17:21 Fûtés - Klíma

Tiba írta: Ebay-en talán be lehet szerezni olcsóbban is:
http://shop.ebay.de/i.html?_nk...;_osacat=0


Kasza Mesternél láttam ma legalább 10db-ot

hil

hil Elküldve: 2009-10-28 17:18 Akkumulátor

YELLOW írta: én tudom, hogy az akksi rossz, vagyis 7 éves akksinál egyértelmû! csak korábban ha rátöltöttem azért tovább bírta, most meg nem, azért egy hét alatt nem romlik enynit az állapot szerintem. és csak gyanakodás valami fogyasztóra, pl valaki írta, hogy a csomagtér világítás nem kapcsol le... ilyesmikre gondolok... nah de jövõhéten lesz új akksi!!!

Padre323i írta: hil kollégának maximálisan igaza van.Hogyha "elrontottam" az indítást és 2-szer kellet tekernem a kulcsot,a másodiknál imádkoztam hogy beinduljon.Hidegen-melegen.Próbáltam az ékszíjat,generátort,titkos fogyasztót hibáztatni,de a vége új akksi vásárlás lett.Láss csodát:azóta kicserélték az autómat.
Ajánlom Yellow!


De igen Yellow! Egyik napról a másikra is tud ennyit romlani és amit leírtál, az biztos jele az aksi életvégének. Én azt nem értem, hogy miért kûzdesz egy szar aksiért, mikor nem sajnálod a pénzt a 100 -as benzinre, ami teljesen felesleges kidobás.

hil

hil Elküldve: 2009-10-27 22:00 Társalgó

Prof írta: Üdv mindenkinek

lenne egy kérdésem

a mai napon beinditottam automat és mikor elkezdet mozogni az auto egy kocanno folyamatos fémes hangra lettem figyelmes ez akkor lehet igazábol hallani amikor igazábol az auto kanyarodik vagy tolatok de egyértelmüen nem tudtam eldönteni hogya futomütöl vagy az auto alol érkezik a hang

van valakinek valami ötlete

Nem olyan a hang, mint amikor lemezeket csapkodnak egymáshoz???
Más autóval volt ilyen esetem és azt ott, akkor a kipuf körül lévõ hõvédõ lemez okozta, a Bömösben pedig az van gazdagon.
hil

hil Elküldve: 2009-10-27 21:57 Akkumulátor

YELLOW írta: ezt nem tudom melyik részére írtad, csak elkezdtem gyanakodni, hogy valami fogyaszt aminek nem kellene, ugyanis 2 nappal korábban voltam hosszú úton, elõtte töltöttem az akksit, korábban rövidtávas használatnál is többet bírt, kevesebb töltéssel... tehát arra gyanakodtam, hogy valami leállított állapotban fogyaszt... ez csak feltételezés... tudnom kellene, menyni a fogyasztása az autónak, ha nem megy semmi, azaz leállítás után 03 perccel, amikorra már minden leáll "alszik" az autó

hil írta:
YELLOW írta: és itt Miskolcon tudnak mérni is? pl van e valami passzív fogyasztó, vagy úgynevezett szellem fogyasztó? ami esetleg jó esetben nem fogyasztana? vagy csak bolt? esetleg generátort is betudnak mérni?


Aztat úgy nevezik, hogy mûterhelés
hil

Yellow!
Légyszi értsd már meg végre, amikor egy akku kezdi kilehelni az életét, akkor az úgy is megnyilvánulhat, hogy megnövekszik az önkisülése, nem tartja a töltést. A Te aksid sok éves, mit vársz még tõle? Tudomásul kéne venned, hogy kukaérett, venni kell másikat. Szerintem az, hogy milyen márka, az csak hókusz-pókusz, mert lehet, hogy a leghitványabbnak tartott is sokáig kiszolgál, de lehet, hogy a legmárkásabb is csak pár évig. Ez szerencse kérdése is. Ha ritkán és fõleg városban használod az autót, esetleg rövidtávon, ezek a tényezõk nem növelik az akkumulátor élettartamát. Én mint írtam, az elsõ negatív jelzésésnél azonnal másikat (éppen Bannert kaptam olcsón) vettem, nem vacakoltam vele. Itt már a ráolvasás nem segít.
Gondold át, hiszen Téged már cserben hagyott, jó volt???
hil

hil Elküldve: 2009-10-27 19:39 Akkumulátor

YELLOW írta: és itt Miskolcon tudnak mérni is? pl van e valami passzív fogyasztó, vagy úgynevezett szellem fogyasztó? ami esetleg jó esetben nem fogyasztana? vagy csak bolt? esetleg generátort is betudnak mérni?


Aztat úgy nevezik, hogy mûterhelés
hil

hil Elküldve: 2009-10-26 21:08 Hûtõvíz

[/quote]

Csak nehogy valakiben rosszul rögzüljön, nem a ventit kell bekapcsolni, hanem a fûtést felvinni 32 fokig, hogy a fûtõtest is tele legyen hûtõfolyadékkal és a levegõ ki tudjon belõle jönni [/quote]


És persze mindezt járó motornál (ez szerintem evidens), hogy keringjen és melegedjen a hûtõvíz lagalább a termosztát nyitásáig, mert abban az ágban csak akkor fog áramlani a hûtõ folyadék. Nem is értettem, Yellow miért írta azt, hogy lemerül az akku ezalatt.
hil

hil Elküldve: 2009-10-26 18:18 Hûtõvíz

[/quote]

Igen a tartály zsír új és az úszó is szépen mozog benne és a víz sem fogy ugyh szerintem nem lyukas. Lehet valami érintkezõ vagy az érzékelõnek lehetzvmi baja, nemtudom. Az a furcsa h ha megyek vele egy 10-15 km.tert elalszik. Megállok leállítom és ahogy kihül a motor megint ég.[/quote]
Az új is lehet hibás...., bár ritka. Talán hidegben megszorul az úszó???
hil

hil Elküldve: 2009-10-26 17:53 Akkumulátor

YELLOW írta: StartR (Starter) akksiról vélemény?

annyit tudok, hogy a honvédségnél megnyert egy tendert, ahol minden más akksi alúl maradt... pl egy 55 Ah-ás akksi indítója 600A, ami nagyon jó és ára 16ezer Ft. (szállítva)

itt egy link:
http://www.akkumulator-gumibol...tor/StartR


Zseblámpa elem??? Ha korrekt lett volna a tender, akkor nem Grippent vettünk volna......, fegyverzet nélkül. Ennyit a tenderekrõl, ez Magyar ország.
hil

hil Elküldve: 2009-10-26 17:37 Hûtõvíz

gampetibor írta: Köszönöm a segítséget! Megcsináltam egybõl csak a víz jött szal nem ez a gáz mert a visszajelzõ továbbra is világít sajnos!! További ötletek?

A tartály új volt??? Szerintem az úszó szorul, esetleg lyukas, vagy csak rosszul van betéve és felakad.
hil

hil Elküldve: 2009-10-25 08:15 Kulso tukorfutes

Eapa írta: hil

Egyelõre annyit tudok mondani, hogy a hátsó ablakfûtés reléje a jobb hátsó doblemeznél van, a szürke filc borítást vedd le, ott lesz alatta. Onnan követheted a vezetékeket.

Ez a csomagtartóban van a borítás mögött, vagy az utastérben a hátsó ülésnél??? Már tudom, a K13-at keresem.
hil

hil Elküldve: 2009-10-24 19:45 Kulso tukorfutes

Sziasztok!
Meg tudná-e valaki 100%-os biztonsággal mondani azt, hogy limónál a hátsó ablakfûtés kábele melyik oldal (vez,vagy utas) küszöbénél van hátravezetve, esetleg milyen színkódú vezetékkel???
hil

hil Elküldve: 2009-10-24 17:52 Furcsa hangok a kerekek felõl.

Zolee írta:
kisgeeee írta: Azt hogy puhábbak mire érted? A fejüknél lehet probléma ebbõl? Gondolom a menet szempontjából ha az alut elbírja akkor a lemezfelnit is!

Az alufelnicsavarok puhább fémbõl vannak, pont azért h ne egyék meg az alufelnit. A menet természetesen elbírná, de jól látod, valóban a fejnél kezdõdik a probléma.
Tudomásom szerint a kúpszög egyforma az alu- és a lemezfelni csavaroknál.


Én úgy tudom (lehet, hogy rosszul), hogy a gyári lemezfelnihez és a gyári alu felnihez azonos kúpszögû csavarok használatosak. Az utángyártott alu felnikre ez nem igaz, arról viszont nem hallottam, hogy valamelyik csavar is puhább lenne.
hil

hil Elküldve: 2009-10-21 22:16 Segítsetek!

Prof írta:
hil írta:


meggyöztél holnap ugyis olajat akartam cserélni benne


De mint írtam, lehet, hogy az olajszint érzékelõ haldoklik, amit csak az olaj leengedése után tudsz cserélni, mert az olajteknõ alján van és 3 db csavar tartja. Kb 23K Ft, én Ebayon vettem azt hiszem 10 körül, de a régít több napos áztatással kimostam, aztán jó lett. Iszonyat, mennyi szutyok volt benne, dizelnél meg mégtöbb az olajban lévõ korom miatt. Abban az olajcsere után pár 100 Km-el is mintha kátrány lenne benne
hil[/quote]

ezzel a beirással arra sarkalsz hogy lebontom az egész olajteknöt és kitisztitom [/quote]
Az bizony nem kis munka, de az olajteknõ tömítés cserérõl ne feledkezz meg, mert az visszatenni már nem érdemes. A motort kissé meg kell emelni, mert a bölcsõtõl nem fér ki az olajteknõ.
hil