Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2009-10-15 18:37 4°C-alatt gyenge motor

valdii írta: Sziasztok!

Segítsetek! Ahogy 4°C-alá csökken a hõmérséklet, hidegen indítva az autóm alig megy, kb 60-70 le marad benne, a fogyasztásmérõ padlógázon 6.ba csok 10l-ig megy ki, 4.ben is csak 16l-ig!!
Majd mikor bemelegszik és újraindítom, akkor meg jó.
csak 4°C-alatt csinálja, tavaj télen vettem égyre elõször, aztán elvittem diagnosztikára, ott légtömegmérõ és gyujtásvezérlõt cseréltek, de utánna már nem volt olyan hideg, hogy újra csinálta volna.
Már arra gyanakszom, hogy üzemanyagellátási gondja lenne, vagy valamilyen szelep /vezérlésnél/ hidegben leragad.
320d 2004/4.havi kézivéltos szedán EURO 4

Segítsetek!

valdii!
miért kellet ezt ennyi helyre beírnod???
hil

hil Elküldve: 2009-10-15 18:28 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: akkor nem tudom az Olefin mit csinál... jópár mérõmûszert kalibráltam neki... de BarG is ott ténykedik, majd biztos mond valamit...

hil írta:
YELLOW írta: ehhez annyit tudok hozzáfûzni, hogy:
mivel itt élek az ország olajfinomítója mellett (az egyik), így elmondhatom, a legtöbb helyre MOL-os anyagot visznek. mióta megvan az autóm én csakis kizárólag a Shell-nél tankolok.


Bocs Yellow, rosszul tudod: az országban csak egy finomító van, a Dufi:
Tiszaújvárosban csak : tankautó töltõ, vasúti töltõ és gáz (büdösítõ) van. Jól tudom, mert az ottani üzemhez kollégám havonta jár, (én meg ritkábban) most kérdeztem meg tõle.
hil


Tiszaújvárosban a MOL-nál csak elosztó van az ottaniak szerint, meg ott keverik a gázba a büdösítõ anyagot. Ha õk hazudtak, akkor most én is!
Sárvár elég közel van Austriához, mégis, a Shell kúton Slovnaft kocsiból töltötték a tüzelõ anyagot a tartályba. Véleményem szerint, mint korábban írtam, szemfényvesztés az az adalékolásról elõadott mese és nem életszerû, hogy nálunk valamelyik kúthoz (ha csak nem a határ közelérõl beszélünk) Ausztriából vinnék a tüanyagot. Én a magam részérõl a kagylós kutat kerülöm....

Yellow! Érdeklõdnék, hogyan értelmezed azt, hogy a
95-ös benzinre méretezett motor a 100-as benzinnel jobban megy??? Tudod mit jelent az üza oktánszáma, vagy ne is bonyolódjunk bele a kompressziótûrés fogalmába??
hil

hil Elküldve: 2009-10-15 18:16 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta: ehhez annyit tudok hozzáfûzni, hogy:
mivel itt élek az ország olajfinomítója mellett (az egyik), így elmondhatom, a legtöbb helyre MOL-os anyagot visznek. mióta megvan az autóm én csakis kizárólag a Shell-nél tankolok.


Bocs Yellow, rosszul tudod: az országban csak egy finomító van, a Dufi:
Tiszaújvárosban csak : tankautó töltõ, vasúti töltõ és gáz (büdösítõ) van. Jól tudom, mert az ottani üzemhez kollégám havonta jár, (én meg ritkábban) most kérdeztem meg tõle.
hil

hil Elküldve: 2009-10-15 07:23 Üzemanyag fogyasztás

BarG írta: Van valakinek tapasztalata az AVIA kutakkal? Itt Miskolcon most nyílt egy, még egy km-re sincs tõlem. Kinek az anyagát forgalmazzák vajon? Mennyire megbízhatóak?


Én mindig egy kútnál (AVIA) itatok évek óta, nincs vele semmi bajom, a közelben van. Itattam Enesénél Lukoilnál (1x) nem vettem észre semmit. Nagyon régen ( kb 8 éve)a Shellel rossz tapasztalatom volt, nagyon rángatott az off autó, két tipus is. Ember mondta, aki a Shellnél nagy ember, hogy valami tisztító adalék van a benyában, attól lehetett, szerinte mindig ott kéne itatnom, de ez biztos reklám részérõl, azóta kerültem a kagylóst. Szerintem minden kúthoz a Dufiból viszik az üzát, talán északon a határmentén Sovnaft (ezt láttam Sárváron, abból töltötték a kutat a MOLt és a Shellt is) és az OMV-rõl hallottam, hogy az osztrák lé, de nem hiszem, hogy az ország másik felébe megérni szállítaniuk. Az egyéni adalékolásban pedig nem hiszek...
hil

hil Elküldve: 2009-10-11 08:56 Társalgó

hil Elküldve: 2009-10-11 08:53 Társalgó

YELLOW írta: biztos igazad van, de makacs vagyok és akkor is propellernek fogom nevezni, a BMW jelében a belsõ cuccot

én sem csináltam még mezgerelést, de nagymamámtól hallottam, azt hiszem...


Legyen úgy Számodra..... Én csak a szakszerûséget akartam tudtodra adni
hil

hil Elküldve: 2009-10-11 08:50 Kulso tukorfutes

laci520D írta:
kempelen írta:

http://forums.bimmerforums.com...p=17519245

Ekkora kókler munkát is rég láttam.Gégecsõ

Az igaz, de amire szükségem volt, azt megtaláltam benne
hil

hil Elküldve: 2009-10-10 21:15 Társalgó

YELLOW írta: amúgy Yellow!

én mivel parasztgyerek vagyok (állítólag) én úgy tudom a mezgerelés, az amikó kimégy a kukorica (értsd tengeri) fõdre, oszt aratás után összeszeded a maradék a kukoricát, és általában szedésre használják, ha szedsz valamit...

én értem mit mondasz, de sehol nem úgy emlegetik, hogy a BMW-jel egy légcsavart szimbolizál, hanem úgy, hogy propelleres márka... ez a nép szava

hil írta:
Wellow!
Mivel itt szigorúan repülõgéppel kapcsolatban lett megemlítve a nevezett eszköz, ezért azt légcsavarként illik emlegetni. Szakirodalomban, és szakemberek itt a propeller megnevezést SOHA nem használják!
Persze vannak emberek, akik pl. a gereblyézést mezgerélésnek nevezik, ebben az esetben nincs mit tenni, elnézõen rájuk kell hagyni a dolgot, és meg kell hagyni Õket a boldog tudatlanságban.
és bocs, nem sértésnek szántam, de erre van némi rálátásom
hil

Bocs, mellé nyúltam: Yellow!
Most csak a légcsavarral kapcsolatban: Boldog tudatlanság.... Felesleges említenem a szárnyprofilt, állásszöget, aerodinamikai elcsavarást, stb-t. Kicsit eltértünk az eredeti tárgytól, dehát ebbe belefér. És a helikopternek milye van??
A mezgerélést nem tudhatom, nincs benne gyakorlatom
hil

hil Elküldve: 2009-10-10 20:55 Társalgó

YELLOW írta: Kedves hil!

a propeller ugyanúgy helyes, mivel szinonímák, és ugyanazt jelenti, abban az értelemben, hogy mirõl is van szó (ezt kicsit jól megaztmondtam), mindegy mindenhol propellernek említik, így én emelett maradok, mellesleg szerintem a propeller gyorsabban pörögve, kisebb lapátokkal éri el azt mint, mondjuk egy légcsavar, vagy hajócsavar, nagyobb lapátokkal lassabban pörögve

hil írta:
YELLOW írta: mondjuk az eredeti kérdés nem az volt, hanem, hogy fehér alapon kék, vagy kék alapon fehér???

az egyértelmû, hogy propeller, hiszen 1928 elõtt repülõgépeket gyártottak, és motorkerékpárokat...

http://hu.wikipedia.org/wiki/BMW

az valószínû, hogy a színek a bajor címerbõl valóak...


Kedves Yellow!
Légyszíves értsd már meg: a Repülõgépnek nem propellerje, hanem légcsavarja van, amit bizony kell tisztelni!!!!!
Az a pilcsit hûti és ha repülés közben megáll, akkor nagyon melege lesz....D
hil

Wellow!
Mivel itt szigorúan repülõgéppel kapcsolatban lett megemlítve a nevezett eszköz, ezért azt légcsavarként illik emlegetni. Szakirodalomban, és szakemberek itt a propeller megnevezést SOHA nem használják!
Persze vannak emberek, akik pl. a gereblyézést mezgerélésnek nevezik, ebben az esetben nincs mit tenni, elnézõen rájuk kell hagyni a dolgot, és meg kell hagyni Õket a boldog tudatlanságban.
és bocs, nem sértésnek szántam, de erre van némi rálátásom
hil
ui: és még egy lényeges külömbség: a légcsavar metszete szárnyprofil alakú, míg a propelleré azt hiszem nem, ez utóbbi talán a motor csónakokon van, ezt biztosan nem tudom

hil Elküldve: 2009-10-10 20:35 Társalgó

kempelen írta: Angol nyelven:

http://jeff.dean.home.att.net/roundel-myth.pdf

Valamint:

Nem szeretek tv-ben elhangozottakra hivatkozni, mert sokszor messze állnak a valóságtól, de a legutóbbi discovery-n futott, a Z4-rõl készült filmben egy münchen-i fószer arról beszélt, hogy nagyon sokan a propellerben hisznek, de valójában Bajorország címerbõl származik az embléma kék-fehér része, attól független, hogy valóban rombusz alakú a bajorok címerének a közepe.



Mondjuk a tisztelt rajongók abban hisznek, amit jónak látnak. Talán nem véletlen, hogy két dologgal is magyarázni lehet. Addig is míg vitatkozunk mirõl beszélünk? A bmw-rõl.


Igen, én is ezt a filmet láttam és ott hallottam ezt. Nem gondolnám, hogy BMW gyár segítségével, támogatásával, jóvágyásával és gyárában készült filmben egy ilyen tévedést meghagynának.....
Bár végülis tökmindegy, mindenki gondolja annak, ami Neki szimpatikusabb.
hil

hil Elküldve: 2009-10-10 20:31 Társalgó

YELLOW írta: mondjuk az eredeti kérdés nem az volt, hanem, hogy fehér alapon kék, vagy kék alapon fehér???

az egyértelmû, hogy propeller, hiszen 1928 elõtt repülõgépeket gyártottak, és motorkerékpárokat...

http://hu.wikipedia.org/wiki/BMW

az valószínû, hogy a színek a bajor címerbõl valóak...


Kedves Yellow!
Légyszíves értsd már meg: a Repülõgépnek nem propellerje, hanem légcsavarja van, amit bizony kell tisztelni!!!!!
Az a pilcsit hûti és ha repülés közben megáll, akkor nagyon melege lesz....D
hil

hil Elküldve: 2009-10-10 20:16 Kulso tukorfutes

kempelen írta:
hil írta:
Szedett-e már szét valaki ilyen csatlakozót akármi másért (pl hangszóró vezetékelés miatt)???
hil


Helló Hil!

Fogjuk rá, hogy hallottam olyanról, akinek a barátja mesélte, hogy õ már látott egy embert aki tudta, hogy a szomszéd fiának unokaöccse......

Szóval... mekkora kábellel vinnéd át az ampért' az ajtón? Az a helyzet, hogy az apró sarukból tuti van hely a csatlakozón. Ezzel 0,5-0,75-1 mm2 kábelt tudsz átvinni. Ami ennél nagyobb általában, például az ablakemelõ motorja, az már széles csatival megy át az ajtón és azok tuti foglaltak.

Ilyenekkel megy át a cufla az ajtón. Ebbõl lesz üres hely tuti. Ennél nagyobb vezeték, szélesebb csatival tuti foglalt az ablakemelõ motor miatt. A kérdés, hogy ez neked elég lesz e? Mondjuk a tükörfûtés is ekkorán megy jobbra-balra, tehát elvileg ha a hátsó szélvédõfûtéstõl kötöd az ajtók felé szerintem nem vesz fel akkor áramot a tükör, hogy baja legyen.

Itt egy link az ajtók körüli munkákról. Igaz nem arról szól, amit te szeretnél és véleményem szerint kicsit kókler az átvezetés direktben, de látható az ajtócsati levétele...

http://forums.bimmerforums.com...p=17519245

Szia Kempelen!
0.8A- kell átvinni, köszi a linket, sokat segítettél vele!
hil

hil Elküldve: 2009-10-10 20:13 Akkumulátor

YELLOW írta: lehet savazni, ha van mérõmûszered, egyik kollégám, nagy vegyész, azt mondta, õ izlelésre megmondja nekem hány % (ugye alapból 38% asszem) elmebeteg, de rendes srác...


hil írta:
YELLOW írta: szóval jut eszembe...



Ilyen esetben savat nem is szabad beletölteni! Azt csak úgy lehet cserélni, hogy teljesen feltöltöd az akkut , kiöntöd a savat, majd az elõírt töménységût betöltöd.
hil


Yellow!
Korábban nem is azt írtam, hogy nem lehet savazni! De nem is a mérõmûszertõl lehet azt megtenni, azzal csak a sav töménységét lehet beállítani.
hil

hil Elküldve: 2009-10-09 21:58 Társalgó

YELLOW írta: fehéren kék

bár ha abból indulunk ki, hogy ugye egy propeller van szimbolizálva, akkor ugye a repülõ repül, tehát a háttér kék (ég), és akkor a propi fehér, és akkor kék alapon fehér... várom a jó megoldást

InsectKiller írta: Azt tudjátok-e hogy a BMW embléma kék alapon fehér, vagy fehér alapon kék?!


Nem, nem propeller, ez egy tévhit, ez a Bajor szineket jelenti! Rájadásul a repülönek nem propellere (az a hajónak van, de az is inkább hajócsavar) hanem Légcsavarja van!
hil

hil Elküldve: 2009-10-09 21:54 Akkumulátor

YELLOW írta: szóval jut eszembe...

az akksiban 2-3 cella teteje kilátszott, feltöltöttem deszt vízzel, a savat mellõztem... majd 5 órán keresztül töltöttem 2-3 A-rel, aztán másnap újabb 5 órát 1,5-2 A-rel, és azóta mondhatni "tökéletes"...

biztos megbotránkozik valaki, de válság van
remélem nem kakil be alattam, egy darabig


Ilyen esetben savat nem is szabad beletölteni! Azt csak úgy lehet cserélni, hogy teljesen feltöltöd az akkut , kiöntöd a savat, majd az elõírt töménységût betöltöd. Régen ezzel sokan és sokat játszottak, mára ez már idejétmúlt módszer, erdménye bizonytalan. Régen még át is mosták a cellákat, hogy a lerakódott iszapot kimossák belõle, ami a cellazárlat egyik lehetséges forrása. Az megszakított töltés nem hiszem, hogy jó megoldás volt. Ráadásul a névleges kapacitás max 10%-val illik tölteni. Az alultöltés is káros az akkumukátornak. Te ezzel a módszerrel beletöltöttél kb 25Aó-nyi energiát, ami meg mire elég??? Gazdasági válság ide/oda, a rossz akku bármikor cserbenhagyhat, akár egyik óráról a másikra is, gondolj bele, jön a tél a maga hidegével.
hil