Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2009-10-09 19:19 Kulso tukorfutes

Nagyon beleástam magamat a külsõ tükör fûtésbe: az autó kezelési könyve azt írja, hogy az 4 fok alatt kapcsol be. Valójában (EWS szerint is) az van, hogy ha ráadod a gyujtást, akkor bekapcsol a tükörfûtés függetlenül a külsõ hõmérséklettõl. Én úgy szeretném megcsinálni, hogy a tükörfûtés akkor mûködjön, amikor a hátsó szélvédõfûtés be van kapcsolva. Ezzel kapcsolatban az a gond, hogy a tükörfûtés a szuflát a tükör állító kapcsolóról kapja, tehát be kéne húzni egy vezetéket az ajtóból az utastérbe. Itt lépet be az akadály, mert ahogy láttam, a csatlakozó (már ha csatlakozó az egyáltalán)az A oszlopon foglal helyet, csavar tartja, amit viszont az ajtótól nem lehet elérni. További probléma, hogy abban a csatlakozóban van-e üres pont, amire ezt az utólagos vezetéket be lehetne forrasztani. A tükörfûtés áramfelvétele 8-900mA.
Szedett-e már szét valaki ilyen csatlakozót akármi másért (pl hangszóró vezetékelés miatt)???
hil

hil Elküldve: 2009-10-09 15:51 lámpabúra sötétítés

[/quote]

Azért írtam az aceton mentes körömlakklemosót korábban!
Lehet, hogy tényleg a távolsággal volt a baj, mert érdes lett valóban.[/quote]
Tartok tõle, hogy abban is van valami más oldószer, ami esetleg oldja a lámpabúrát. Nem próbáltam, de óvatosan vele.
Ha érdes lett a felület, az mint írtam korábban lehet attól is, vagy túl meleg volt és hirtelen száradt a festék és nem tudott szétterülni, vagy kevés ment rá. Szerencsére ez a problem engem nem érint, mert nem sötétítek lámpát...
hil

hil Elküldve: 2009-10-09 12:41 lámpabúra sötétítés

YELLOW írta: egyik haver OFF autóján, is matt lett, és meg kell mondjam elég jól néz ki vele, bár sokan a lakkba kevert fekete festékre esküsznek... mondjuk a körömlakk lemosóval könnyen lejön, akkor lehet én is elkezdek kísérletezni... szerintem attól lehet matt, hogy változik a hõfok és hamar elpárolog belõle az oldószer... dolgoztam festékgyárba ezéé gondolom

daidka írta:
guesswho írta:
daidka írta: Ha nem nagy felület akkor sztem szedd le aztán újra.
na jó, de mitõl lesz jobb? mit b*sztam el?


Ez az amire én se tudtam rájönni. Az egyiket lefújtam, tök fasza, szép fényes elkezdem a másikat az elején jó aztán matt lett ahogy végigmentem rajta még egyszer. Nincs tippem.


Szerintem a körömlakk lemosóban aceton van (fõleg) és ez bizony oldhatja a mûanyag lámpabúrát.
Nem lehet, hogy azért lett matt mert messzirõl fújtad. Érdes tapintású a felülete?
hil

hil Elküldve: 2009-10-08 22:11 Chip tuning

BarG írta:
YELLOW írta: akkor azt mondjátok, hogy a régi, tegyük fel elkopott kuplungot, fel lehet kevlároztatni? és mondjuk max kinyomó szerkezetet cserélni? ez a kevlározás, mennyire van hatással a lendkerékre?
és mondjuk milyen ároba kerül egy kevlároztatás?


Úgy tudom, hogy felébõl, harmadából megvan, mint az új gyári tárcsa. Valójában nem sokkal drágább, mint a hagyományos kopóanyag. Ha érdekel, hívd fel a TDIEXTREME.com-ot, úgy tudom, õk foglalkoznak ilyennel.

hil,
ha csak évente egy kuplungról lenne szó, akkor már holnap rohannék csiptuningra! De én is láttam már szétszedett 20d motort, amit elõzõleg 200 lóra toltak fel, utána meg kitolták a haszonvas telepre, fémforgácsként.


De neki aznem egy év, hanem kb0,5. És nem szóltam, hogy mindig eldurran vaalami, hol egy turbócsõ, hol a feltöltõ, nem is értem, így minek az egész???
hil

hil Elküldve: 2009-10-08 14:49 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

pilgram írta: Tud valaki tapasztalatot mondani az alábbi két szervizrõl?
Kéri Janiról (Dunaharaszti)
Pilisborosjenõ, a 10-es úton Üllõ után, a 10-12-es km kõ körül, még Solymár elõtt. A nevét sajnos nem tudom.

a polltomról jót hallottam BTW.


A másodikról azt hallottam igen nagy nevû, de mindig tala van munkával meg autókkal, amit arra járva láthatsz is.
Megtapasztalatam, megerõsítem: a Polltom jó, ajánlani tudom másnak is. (csak a hozott alkatrészeket nem szeretik, BMW Teile árakat adnak az alkatrészekre, de míg a Teile +ÁFA, náluk ahogy számoltam ez már bruttó)
hil

hil Elküldve: 2009-10-08 14:42 Chip tuning

BarG írta: Egy picit visszakanyarodva az eredeti topik témához - hogy ki mit mikor cserél az autóján, az erõsen használatfüggõ, némi szerencsével megfûszerezve. Volt olyan topiktársunk, aki megtuningolta a gépét, itt dicsekedett vele, hogy mennyivel jobban megy. Aztán néhány hónap elteltével egy másik topikban komlett váltót keresett, vagy csak felújítást? Rákérdeztem, hogy mi történt, de mély hallgatásba burkolózott. Mivel nem közölt semmit, ezért csak találgatni tudok, vajon a tuningnak volt-e köze a késõbbi bajhoz. Nyilván senki se dicsekszik el szívesen azzal, hogy kárt tett a gépében, még névtelenül sem. Többek között ezért tartok a komoly erõsítéstõl, mert közvetlenül a tuning után persze mindenki boldog, hogy egy kategóriával erõsebb lett a gépe, de ha egy idõ után baj lesz, akkor meg elsunnyog és elhallgatja az eseményeket. Pedig ebbõl tudnánk tanulni.

Nagyon el tudnék viselni még 20-30LE-t a mostaniak fölött! Még azt is bevállalnám, hogy 100e-ként kéne kuplungot, hardyt, egyéb nem fõdarabokat cserélnem, de pl váltócserét azért már nem.


Kollegám a népautóját chipeltette, elég rendesen, füstöl mint állat gázadáskor (igaz megy is) de a kevlár kuplung is csak 50 000Km-t bír. Valamit valamiért
hil

hil Elküldve: 2009-10-04 09:56 Kormany problema

Kopter írta: csáó hil
nemrég irtad hogy az olajgombád mosás után jó lett nekem is minden inditás után kigyullad (sárga)egy pár másofpercre ha friss olaj van benne akkor is.hol található ez a gomba?

Olajteknõ alján van, 3db csavar tartja. Az olajat visszont le kell engedni hozzá.
hil

hil Elküldve: 2009-10-01 22:21 Elsõ lámpák

Robinson írta:
hil írta: de attól, hogy projektoros, még áll az általam emlegetett probléma valósága, mert projektoros van normál izzóhoz és Xenonhoz is és minkettõben van tükör is (az optikán kívûl), ami ebben az esetben a probléma okozója.


No, ennyit kellett volna írnod Bocs, de hogy leírtad 18-adik alkalommal is (megint nem számoltam meg ), azt feltételeztem, hogy hülyének nézel. Lehet, hogy az is vagyok, de olvasom amit írtok, nem csak write-only módban fórumozok


Nem, nem, csak elbeszéltünk egymás mellett,
hil

hil Elküldve: 2009-10-01 22:11 Akkumulátor

Hori írta: Hát nem tom nekem a motorocskámba zselés aksi van meg 2 hete vettünk Exide Gel aksit 6db-ot az elméletileg zselés.
Lehethogy a bököbe most nem az van de akkor jövöre azt rakok bele az tuti

Igen, az zselés, de ott nincs is akkora inditó áram, meg motornál nagyobb a rázkódás, amit a savas nem tolerál hosszú távon. Autónál még nem hallottam zselésrõl, de ez nem zárja ki, hogy nincs.
hil

hil Elküldve: 2009-10-01 22:08 Akkumulátor

YELLOW írta: kidobva nem lesz még, de az autóból kikerül várom a fizut, nem lesz kínozva


Engem, amikor elõször cserbenhagyott az akkum (fagyos téli reggelen) azonnnal lecseréltem, pedig 10perc rátöltés után már jo volt. Aztán feltöltöttem, kisütöttem (10,8V) ahogy a nagykönyvben meg van írva, de 20x, mérve a kisütési idõt, ami egyre növekedett. Azóta ott figyel a pincében, állandó csepptöltésen, tehát bármikor elõvehetõ, hogy segítsen, ami másokon már segített is.
hil

hil Elküldve: 2009-10-01 22:01 M váltógomb

Hori írta:
hil írta:

Jöhetsz nyugodtan mindenkinek csicsa nélküli autója van /bár asszem 1 valakinek lesz M logo a hátulján/


Rosszul írtam: az én autóm nem erõs, de gyenge (318i), régi, nem fekete, nincs benne sok extra, normál gumikkal, ültetés nélkül, viszont nagyon szeretem, és ezek miatt, talán lenéznék Õt, ami nekem esne rosszul..... Már többször elindultam talira vele, de a fentiek miatt mindig visszafordultam. (Na azért a Vectra talira, mert régen az volt, elmentem vele, igaz, tisztes távolságra álltam meg)
hil[/quote]


A fentieket figyelembe véve pont beleférsz a társaságba [/quote]

KÖSzönöm (csak félig kiabálva),
hil

hil Elküldve: 2009-10-01 21:58 Akkumulátor

YELLOW írta: mellesleg miért ne lehetne tölteni, mikor a generátor is tölt...


Igen, de ha a sarukra teszed a töltõkábelt, akkor a fesz szabályzó hátulról kapja a szuflát, ami nem biztos, hogy elõnyére válik, meg mivel generátorról van szó, ami ugye váltó áramot csinál, ezért egyenirányító van utána, sem szívleli azt az üzemmódot. Viszont, ha max 13,5 V-al töltesz, akkor baj nem lehet, de ez nem egy feltöltött akku feszültsége.
hil

hil Elküldve: 2009-10-01 21:53 Akkumulátor

YELLOW írta: ezt de jól leírtad, nekem is valszeg valamelyik cella kakesz és ezé mutat zöldet, mert az amin mutatja még jó...


Pontosan,
hil

hil Elküldve: 2009-10-01 21:49 M váltógomb

[/quote]
Jöhetsz nyugodtan mindenkinek csicsa nélküli autója van /bár asszem 1 valakinek lesz M logo a hátulján/[/quote]

Rosszul írtam: az én autóm nem erõs, de gyenge (318i), régi, nem fekete, nincs benne sok extra, normál gumikkal, ültetés nélkül, viszont nagyon szeretem, és ezek miatt, talán lenéznék Õt, ami nekem esne rosszul..... Már többször elindultam talira vele, de a fentiek miatt mindig visszafordultam. (Na azért a Vectra talira, mert régen az volt, elmentem vele, igaz, tisztes távolságra álltam meg)
hil

hil Elküldve: 2009-10-01 21:42 Akkumulátor

Hori írta:
jencispy írta: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/090325b/

e szerint a gondozás mentest is tölteni kell...

akkor holnap kiveszem és feltöltöm, az nm árthat.



de a savat ne nézd meg benne mert zselés


Amiket én láttam gondozásmentes (kukucskás) akkuk, azok bizony mind savasak voltak. Az a kukucska pedig egy fajsúlymérõ benne, ami az elektrolit sürüségét mutatja. Ki is lehet venni belõle, amit meg is tettem. A baj ezzel csupán annyi, hogy ugye az egyes cellák egymástól teljesen el vannak, el kell, hogy legyenek szeparálva (folyadékilag), viszont nincs mindegyik cellában kukucska. Ebbõl az következik, hogy egy adott cella elektrolit fajsúlyát mutatja, de mi van akkor, he a többi közül valamelyik megpusztult, pl cella zárlatos, akkor a nézõke szerint nem rossz az aksi....., valójában pedig használhatatlan már. Zseléseket nem ismerem, de mintha azt olvastam volna róla (jó régen, ami azóta már lehet, hogy változott), hogy nagy áramok leadására nem alkalmasak, tehát indító áramforrás célra nem jók. Azt, hogy zselés-e az akku, meg lehet tudni, hogyha megrázod, akkor lötyög-e benne a lé, ha nem, akkor vagy nincs már benne (akkor viszont kuka), vagy zselés. Ha sokat áll egy akku töltés nélkül, akkor bizonyos szulfátosodás indul meg benn, ami nem visszafordítható. Kénsav van benne meg ólom lemezek, a kénsav megmarja az ólmot, na abból lesz az ólomszulfát. Ha az akku fel van töltve, akkor nagy az elektrolit sûrûsége, viszont ha lemerül, akkor csökken, de az elektrolitból a kénsav nem tûnik el, csak elkezdi zabálni az ólmot. Aztán, ráadásúl, ez a trutyi idõvel kezd kiszóródni a tartó részbõl (iszapnak mondják)pl a rázkódás miatt, ez okozza többnyire a cella zárlatot. Minden savas akksinak meg vannak számlálva a napjai! Elvileg, ha nem dugóban állsz, akkor a generátor tölt annyit, hogy nem kell külsõ töltést alkalmazni.