Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2009-09-24 18:03 Féktárcsa és fékbetét

ute107 írta: Brembo Sport Max vagy mi a f..sz a neve...egy kalap szar. Tényleg be hullámosodik! Inkább akkor ATE!

320d-hez pl. 18e/db az elsõ féktárcsa most nem emlékszem h. fúrt v. mart...de valamelyik...


Látom, itt is szidja mindenki a Brembot. Én ATE tárcsát vennék és veszek, majd ha arra kerül a sor.
hil

hil Elküldve: 2009-09-23 22:09 Kedvezményes Wellness hétvége a Ramada Aquaworld-ben!!!

Bocs, de én ezt egy kissé drágának érzem, mivelhogy a Wellnes nincs benn az árban, már ha jól értelmeztem. Itt: http://www.utisugo.hu/hotel-ap...p;ref=hbem folyamatosan küldik az ajánlatokat országos szinten, javaslom figyelmetekbe, hátha érdekel valakit. Ez a Hotel Kapitány (Sümeg) igen tetszetõs: http://www.utisugo.hu/hotel-ap...p;ref=hbem
hil

hil Elküldve: 2009-09-23 22:01 Féktárcsa és fékbetét

Tiba írta: 60ezer+ áfa...hmm

Nem tudom, de sok embertõl hallottam, hogy a Brembonak jó a neve, de akinek volt azok szinte mind köpködték, hogy meghullámosodott. Nekem errõl nincs személyes tapasztalatom és a fentiek után azt gondolom, nem is lesz
hil

hil Elküldve: 2009-09-21 22:14 sárga olaj lámpa

Samanbacsi írta:
hil írta:
Samanbacsi írta: Sziasztok!
Ehez le kell szerelni vmit (olajdekli, stb...) , vagy csak becsavarom vhova "kívülrõl"? Mert nekem 40e körül jelezte a szerviz kompletten a munkát anyagdíjjal együtt...
Bocskai,... most látom alant a választ...

Az olajat le kell engedni, és ezt a szart 3 db csavar fogja az olajteknõ aljához. 40K-ért nagyon durva!!!!
hil

Én is annak érzem - fõleg a hozzászólások tükrében... Olajteknõt ha leszedem tönkre megy a tömítése?

Olajteknõt nem kell hozzá leszedni, de leszedése nem kis munka, mert a motort meg kell emelni, mivel az elsõ bölcsõ útban van neki. Szinte biztos, hogy a tömítést utána nem szabad visszatenni.
hil

hil Elküldve: 2009-09-21 22:12 Segítsetek!

Tiba írta: Ezt pont ugyanúgy nem lehet megoldani szerintem, mint az egy gombnyomásos ablakfelhúzást.

De! Mindkettöt meg lehet oldani! Az egygombos ablakfelhúzást nagyon egyszerûen. Bezárod az ajtót, akkor elkezd mûködni a zárban a motor. Ennek a jele elindít egy multivibrátort, ami meghatározott ideig bebillenve marad és már megy is fel az ablak, a felhúzás végén pedig az emelõmotor vezérlését a kézbecsípés védelem megállítja.
Tükör: mivel nincs benne pozició érzékelés és nem léptetõ motorok vannak, itt a tolatólámpa kapcsoló indít egy idõzítõt, aminek idejét Te tudod állítani, hogy a megf pozba billentse a tükröket. Nem túl pontos megoldás, ezért lenne jobb a léptetõ motor, ami nincs. Ez csak alapötlet, de megoldható.
hil

hil Elküldve: 2009-09-21 20:15 Akkumulátor

YELLOW írta: huhh köszi mindenkinek, ezt a listán majd holnap átböngészem!!!

Zolee írta:
YELLOW írta: senki nincs otthon az akksik körében? senki nem cserélt még? senki nem kapott még tanácsokat ez ügyben?

Az biztos h az Exide az egyik gyári beszállító. Az Exide-on belül a Premium kategória a legjobb ár/érték arányú. Árak: http://www.akkumulatorbolt.hu/...p?tip=szgk
(min. 60 Ah, minél nagyobb indítóáram)

Az akku élettartama sok mindentõl függ, ezen kívûl még a szerencsétõl is, bár elvileg 5 év kürül van. Volt egy A Vecim, újonan vettem, alig használtam, 10 évesen a gyári aksival adtam el és 70 000 (!) Km-el (de isten bizony), viszont az akksi állandóan csepptöltve volt. Ha az autót ritkán használod, az nem igazán tesz jót az aksinak ( ha nincs töltve közben), de, ha sokat, az sem (gyakori önindítózás, rázkódás, stb). És még jön hozzá a szerencse faktor... Ja, és bármilyen márkából kifoghatsz egy gyárilag gyengébb darabot, de igaz ez fordítva is, gyengébb márkából is lehet nagyon jól sikerültet kifogni.
hil

hil Elküldve: 2009-09-21 19:22 Ajtónyítási Gondok!

[/quote]
Az ajtónyitási gondot a General modulban lévõ relé okozza! Tipusa: V23084-C2001 A303 Siemens gyártmány, de azokkal van a baj, a Tyco is gyárt, az megbízhatóbb. Itthon nem kapható, már minden követ megmozgattam ezügyben. A WD-40 semmit nem ér, mert az ajtó zár szerkezetben NEM MECHANIKUS kapcsolók vannak, amik az ajtó állapotát érzékelik, hanem Hall érzékelõk, amik pedig mágneses elven mûködnek. Ebbõl van 3 db a vez ajtóban: 1 figyeli, hogy az ajtó nyitva-csukva van, 2 pedig azt, hogy be van-e zárva. A többi ajtóban csak 2 db van belõle.
hil[/quote]
Elõbb elfelejtettem: ez egy tokban 2 db teljesen független relé, az egyik nyitja, a másik zárja az ajtót.
hil

hil Elküldve: 2009-09-21 19:18 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta: Igazad van Hil! De nálam a WD40 használata után nem jelentkezett az alábbi probléma.


Placebó!!! Valami más baj lehetett ott, ami véletlenül meggyógyult egy idõre, mert itt a kontakt spray, WD40 nem segíthet!

hil

hil Elküldve: 2009-09-21 18:50 sárga olaj lámpa

Samanbacsi írta: Sziasztok!
Ehez le kell szerelni vmit (olajdekli, stb...) , vagy csak becsavarom vhova "kívülrõl"? Mert nekem 40e körül jelezte a szerviz kompletten a munkát anyagdíjjal együtt...
Bocskai,... most látom alant a választ...

Az olajat le kell engedni, és ezt a szart 3 db csavar fogja az olajteknõ aljához. 40K-ért nagyon durva!!!!
hil

hil Elküldve: 2009-09-21 18:48 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta:
bdetti írta: Sziasztok!
Akkor szerintetek mi a problem ha nyitni nem nyit, de bezárja az ajtókat. Rombusz alakú a kulcs, no battery!


Sosem?! Az index villan?

Nálam ajtókárpit szétszed vezetõ oldalon, egy tudos wd40 spray...mindenhova...és OK minden.

Próbáld ki....

Az ajtónyitási gondot a General modulban lévõ relé okozza! Tipusa: V23084-C2001 A303 Siemens gyártmány, de azokkal van a baj, a Tyco is gyárt, az megbízhatóbb. Itthon nem kapható, már minden követ megmozgattam ezügyben. A WD-40 semmit nem ér, mert az ajtó zár szerkezetben NEM MECHANIKUS kapcsolók vannak, amik az ajtó állapotát érzékelik, hanem Hall érzékelõk, amik pedig mágneses elven mûködnek. Ebbõl van 3 db a vez ajtóban: 1 figyeli, hogy az ajtó nyitva-csukva van, 2 pedig azt, hogy be van-e zárva. A többi ajtóban csak 2 db van belõle.
hil

hil Elküldve: 2009-09-21 18:36 Kopog az eleje!!

steve01 írta:
Idézet: Csak nem úszod meg a szerelõt. Nem talpas gömbfej van benne, hanem préselt. Azt és a hátsó szilentet prés nélkül nem fogod tudni kicserélni, és szerelõk közül is csak az akinek van hozzá présgépe.
A gömfejbõl 2 fajta van a lengõkaron, 5-10e Ft között van /db, a szilent meg ha jól emlékszem 2e...


Nem úszom meg ja De a kormányösszekötõket sikeresen kicseréltük, prés nélkül Elbírja a kalapácsot tényleg


E36-hoz lehet kapni csak gömbfejet az elsõ lengõkarhoz (a Real OM szerint is), cserélhetõ, úgy 7000 darabja.
hil

hil Elküldve: 2009-09-21 18:33 Ékszíj tárcsa

Kopter írta: köszönöm a tanácsokat!
eddig a szervizelésen kivül annyira nem költöttem sokat rá de már kezdem unni hogy mindig van valami kis ez kis az.
az idén nem volt olyan nap h nyugodtan hátradõljek és kimondjam igen a kocsi jó, nem nagy hibák kivéve most ezt a szijtárcsát de már kezd unalmas lenni.mondjuk már 7 éves a kocsi! szokjak hozzá ha megvettem
Na ja kössz mégegyszer a segitséget


ui:hozzáteszem h vigyázok a kocsira nem gyilkolom.


Legyél türelmes. Az enyém 10 éves, de komolyabb gond nem volt, nincs vele, szerintem szerencsém volt a vásárlásnál
hil

hil Elküldve: 2009-09-20 16:39 Társalgó

Tiba írta: Anyám...
http://www.hasznaltauto.hu/3283118


A felni kritikán alúli-szerintem. Vajon miért lett fényezve???
hil

hil Elküldve: 2009-09-16 19:05 Gepi polirozas

YELLOW írta: nah jó azt tudom, de maga a gép, ugyanúgy néz ki, csak 3x-4x annyiba kerül.... nem is vágókoronggal menék neki... de szerintem ha megfelelõ polírfejet teszek, akkor ugyanúgy jó lehet... vagy nem? anynira nem vágom csak amit látok abból élek...

A polírozógép fordulata szabályozható 100 és 2500 között. Az OBI-ban kapható idõnként 15000-ért, de lehet kapni 70-90K-ért is. A nagy fordulatot nem javasolnám, mert megégeti a festést, a fúrógépet felejtsd el, rossz ötletnek tartom.
hil

hil Elküldve: 2009-09-16 18:58 Elsõ lámpák

InsectKiller írta: Sziasztok!
Nem tudja valaki esetleg, hogy a sima lámpából lehet xenonost csinálni?!

Szia!!
Lehet, de nem lehet beállítani a magasságát, össze vissza fogja szórni a fényt. Értsétek meg: tegyetek egymás mellé egy hagyományos izzót és egy xenont. Látni lehet, hogy a hagyban kersztben, a xenonban hosszában van a szál. Ebból következik, hogy soha nem fog a tükör fókuszába kerülni.
hil