Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2009-07-25 07:49 Társalgó

Nem az lenne a normális, ha rosszul megy az országnak, akkor a vezetõk (akik elba...ták) azoknak is menjen rosszul, és nem pedig a köznépet megsarcolni de rendesen??? Milliós végkielégítéseket vesznek fel, csak azért mert rosszul dolgoztak, semmivel nem kell elszámolniuk, Neked meg pl. az APEH felé a fogtöméseiddel is el kell számolni. Most meg ez a tervezet: gondolom, nem azért ül senki sem öreg autóban, mert az a mániája, hanem csupán azért, mert arra van pénze....
hil

hil Elküldve: 2009-07-24 22:14 Társalgó

Igen, valahol be kell hozni a gátlástalanul ellopott milliókat, pedig ennek a lopásnak, ami már-már társasjátékként megy, kéne véget vetni. Én azt gondolom, nem járok messze az igazságtól, ha azt mondom, hogy pl egy megkímélt 10 éves Bömbi jobb autó ( trakikat leszámítva), mint egy szintén megkímélt 5 éves rizszabálók által gyártott fostalicska! Érdekes a hibridek nagy kedvezményt kapnak, pedig az akkut abból idõnként ki kell hajintani, viszont senki nem beszél arról, hogy az aztán milyen környezet barát.
Sajna régen rájöttem már, hogy ez az ország nem hazám, csak lakóhelyem........ és teték ezt azzá a mindenkor hatalmon lévõk kapzsisága, lopási kényszere, harácsolási vágya, stb, mert itt minden rosszul sül el, rossz irányba vezet.
hil

hil Elküldve: 2009-07-20 17:52 Ápolás, tisztítás

SoundkeY írta: OOooo hulye kerdes, ti mivel tisztitjatok belulrol az ablakot ? ( gyorsan, jol )

Eddig csinaltam cleanel de mindig maszatos marad valahogy, most meg kiprobaltam a briston-t is de attol se ajultam el........( foltos maradt )


Igazi szarvasbõr?? Nekem bevált nagyon tiszta vízzel. A Clean meg társai nem jött be nálam (lusta is vagyok!!!). A legjobb módszer az újságpapíros áttörlés, mint régen. Ha fóliázott az üveg, akkor semilyen tisztítószer nem javallott.
hil

hil Elküldve: 2009-07-20 17:48 Klíma automatika hiba

A gáz nagyon hamar is el tud menni, meg nyár eleje óta is. Mindenképpen azzal lenne érdemes kezdeni, hogy megmérni a gáznyomást. Ha az kevesebb, akkor valahol elmegy a hûtõközeg és elõször azt kell megjavítani.
Nekem más autóval volt ilyen problémám és az úgy jelentkezett ahogyan Nálatok, ebbõl gondolom.
hil

hil Elküldve: 2009-07-20 16:54 Olajtuning

ducati113 írta: Én eddig minden autómba raktam és nemvolt semmi gond.
Járó motornál töltöttem bele és olyan mintha ledobnánk az ékszíjat a motorról úgy felkönnyebbül a járása.
83-as Renault Alpin Turbo!!!Most generáloztam a motort és nem azét mert ette az olajat!!250.000Km gondoltam amit kapót a motor már ráfér egy átnézés.A fõtengely köszörûs megkérdezte mit akarok ezzel,meg sincs kopva! Pedig nem egyszer megfõztem a motort.
Én sokat járok rövidtávon és ezért is rakok bele.
Még nem bántam meg!Kárára nem válik a motornak.



Sok sikert hozzá, valamiben hinni kell, olyan lehet ez mint a placebó, csak meg ne ártson....
hil

hil Elküldve: 2009-07-20 16:51 Klíma automatika hiba

Akos318d írta:
Cor-Angar írta: Sziasztok

Nekem az az érdekes problémám merült fel hogy hosszú távon elgyengül a klímám. olyan 1-1.5 órás használat után egyre gyengébben fúj, és utána meg mindent maxra állítva sem jön semmi hideg levegõ.

Utána kikapcsolva, félórát "pihentetve" megint jó egy kis ideig.


Az autó 320d 2000-es évjárat

Digitális klímáról van szó.

Köszi elõre is


Látom találkoztatok már Ti is ilyen problémával. Nekem is hasonló állt elõ a múlt héten amikor mentem vidékre. Leértem Gödöllõig és utána NO klíma. Piros lámpánál motort leállítottam aztán újra és megint hûtött. Azóta többször is elõfordult a dolog... Mi a teendõ ilyenkor?!

Valszeg kevés a gáz benne, akkor szokott ilyen lenni
hil

hil Elküldve: 2009-07-20 16:47 Karosszéria (javítás?)

InsectKiller írta: Sziasztok!
Egy gyors kérdést szeretnék idézni ahhoz, aki tudja/ismeri az eljárást.
Szóval lett valahogyan 1 horpadás a tetõmön csíkkal egyetemben (vmi hülye túrista hozzáb*szott vmit) és most teljesen kétségbe vok esve, hogy mi lesz vele.
Remélem azzal a vákumos v milyen technológiával ki lehet szívni akármilyen pici is...olyan mintha jégvert lenne de csak 1 pontban.
Válaszokat elõre is köszönöm


Gyöngyösi Péter Bp. Körvasút sor 172 06-20-259-9532, vagy Zana Imre 06-20-9125-780 www.zanahorpadas.hu Bp.XX Radnó u.6 (M5 kivezetõnél az ÖMV kút mögött) ,elõtte hívd!
Mindkettõvel volt dolgom, jól dolgoznak. Van még a MagicCar õk a Csepeli temetõ után vannak, de nagyon drágák, õk csinálták elõször az országban.

Nem vákummal csinálják, mint azt sokan hiszik és némiképpen bontanak is hozzá, hogy mögé egy pipa alakban meghajlított eszközzel be tudjanak nyúlni, aqmi végképp nem megy, azt egy társasjáték bábura hasonlító eszközzel felragasztás után húzzák ki.

hil

hil Elküldve: 2009-07-16 20:46 Olajtuning

Ezeket az adalélokat úgy reklámozzák, hogy pl az USA hadserege is alkalmazza. Ha teljesen elment az olaj a motorból, még akkor is megmarad a kenõ hatása. Az a baj ebben, hogy háborús körülmények között ilyen extrém esetben valóban jól jöhet, pl. olaj nélkül is elmegy a sokmilliós tank a veszélyes területrõl, tehát az ember és a milliós érték kimenekül, de azt már nem írják sehol, hogy milyen áron. A motorcsere kijár mindenképpen. Na most kérdezem, hogy Te mint normál felhasználó, szoktál-e évente motorgenerált vagy motorcserét végezni, bírja-e ezt a pénztárcád??? Ugyanis ott, ahova ezt szánták, függetlenül attól, hogy milyen állapotban van a motor, bizonyos idõközökben (lehet, hogy nem egy év) a teljes felújítást elvégzik. Pl: a repülõgép hajtómûveknek is meg van adva az üzemórája, amit ha teljesít, akkor teljes ipari szintû nagyjavítás következik, de, hogy nem repül tövább, az biztos (magyar országon sem). Ugyenez igaz a légcsavarra is, pedig az ember azt gondolná, hogy nincs azon semmi, ami tönkre mehetne.
Na ezek után döntse el mindenki maga, hogy tesz-e akármilyen adalékot is a motorolajhoz. Én biztosan nem.
hil

hil Elküldve: 2009-07-12 20:07 Vennék...

Sziasztok! Vennék bontott e46 bal elsõ ABS impulzus jeladót.
hil

hil Elküldve: 2009-07-11 20:50 Ajtónyítási Gondok!

Köszi Kempelen! A képeden létható relé nagy valószínûséggel a régi GM V-ben lévõ elsõ ablakok mûködtetõjével azonos. Még futok egy kört, hátha találok Tayco gyártmányút, aztán kiváltom SSR-el, ami nem nagy mutatvány. Sajnos a Siemens cuccok nem igazán hosszú életûek másban sem. Persze lehet, hogy megpróbálom még szétfûrészelni a relé házát, hátha gyógyítható.
Bár igazat megvalva a mechanikus relék kiváltása a legmegbízhatóbb megoldás. Nem értem a BMW tervezõit, ha már ennyi elektronikát, canbust és egy ilyen primitív vezérléshez 2db procit használtak, akkor 1999-ben miért ragaszkodtak és ragaszkodnak még most is a megbízhatatlan mechanikus kapcsoló eszközhöz???
hil

hil Elküldve: 2009-07-11 15:11 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta: Érdekes...
csak átfutottam, de mi akkor a megoldás...???


Szépen le van írva a General modul kiszerelésétól kezdve (képekkel). Röviden:Mint kiderült, a két szélsõ nagyobb relé nem az ajtót mûködteti, hanem az elsõ ablakokat. Ha 4 el ablak van, akkor a két kisseb (amibõl 4 db van ekkor a széltõl befelé)azok a hátsó ablakokat és a processzor felöli 2 az ajtókat mûködteti. Tehát eddig teljesen tévesen tudtuk. Ma szétszedtem és ahogy nézegettem, szerintem sem úgy van, ahogy írták sokan, de hittem nekik sajnos, nem is lett jó, utána találtam ezeket amiket belinkeltem. Mivel sok baj van a relékkel (máshol is), a cserét javasolják, de egyenlõre még nem akadtam itthoni beszerzési forrásra. Javasolják viszont, hogy ki kell hajintani azokat a mechanikus szarokat és solid state relékkel helyettesíteni, mivel abban nincs mechanikus alkatrész, soha nem romlik el.Van is errõl egy leírás Solid State Relays for Door Lock címmel.
De legalább már jó úton járok a megoldás felé
hil

hil Elküldve: 2009-07-11 13:42 Ajtónyítási Gondok!

Sziasztok!
Találtam két írást errõl:
http://www.bmwgm5.com/GM5_FW_Relays.htm

http://www.bmwgm5.com/

érdemes elolvasni. Kiderült, hogy ezek egy tokban 2 db relé, és a szélsõk nem az ajtókat, hanem az ablakokat mûködtetik(???)

Ráadásul még az is kiderült, hogy az nem Grundmodul, hanem General modul.
hil

hil Elküldve: 2009-07-10 16:52 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta: Jól emlékszel...lakkos....


Sajna minden áramkört lelakkoznak, de általában sokkal alacsonyabban olvad mint az ón, tehát nem jelent akadályt.
hil

hil Elküldve: 2009-07-09 20:12 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta: akkor a reed-et helyettesítsd be a hall cuccal... a lényegen nem változtat, a gondolatom ugyanaz, hogy talán nem megy el az egyik pontig....

az meg, hogy reed vagy hall mindegy az elv ugyanaz szinte


Nagyon tévedsz!!! A reed relében mechanikusan mûködik az üvegcsõben az érintkezõ, ami beéghet, megragadhat, az üveg törhet,stb, mig a hall-nál mindez nincs, jelei logikai alapon kezelhetõk, de ha úgy vesszük, minden elektronikai elem még a processzor is vissza vezethetõ a mechanikus kapcsolóra, mert az alapelv ugyanaz mint írtad.
Én azt tapasztaltam, amit korábban szintén megírtam már, hogy a nagy gyártók sem tudnak tisztességesen, hosszú távra megbízhatóan forrasztani. Erre példa a B Vectra ABS elektronikája többek között, ami a légmentesen lezárt dobozban szokott tönkre menni. Sokat javítottam ebbõl, és szerintem itt is hasonló lehet a hiba, szinte kár is ezen vitázni. A vez el (talán grund modul) kivesz, mikroszkóp alatt megnéz, a gyanus helyek átforraszt és biztosan megjavul: én ezt fogom csinálni az enyémmel és biztosra veszem a javulást illetve végleges gyógyulást. Elég macera munka....

Kár, hogy nem láttál még szétszedett zár szerkezetet, mert akkor értenél mindent!
hil

hil Elküldve: 2009-07-09 18:18 Ajtónyítási Gondok!

YELLOW írta: nah ma újabb dologra lettem figyelmes...

nyitni akartam az autót kulcsról, de nem nyílt, ugyan hallottam zárásra is illetve nyitásra is hangot, de nem az a mély határozott hang volt...
a távirányítón utóljára a zárás gombot nyomta le, majd kulccsal próbálkoztam, ami meglepõ volt, hogy a gombok lent voltak, de a kulccsal elõször a zárás irányba fordítottam, és hallottam a határozott mozgást kattanást, gyorsan kihúztam a kulcsot, és lõn világoság egybõl nyitotta a távirányító is...

következtetés:

pontosan nem tudom, hogy néz ki az egész zárszerkezet, de ha jól gondolom, akkor reed-relék lehetnek az ajtókban... na már most ha valami mechanikai szorulás végett ezekhez a reed-relékhez nem megy le a mágnes, akkor ugye a központi egységnek nem is megy be jel... gondolom van alsó és felsõ jeladó, és úgy érzékelheti, hogy ugyan nincs felsõ jel, de még az alsó sincs meg, tehát úgy fogja fel, hogy a zárás még nem ment végbe (mechanikailag megtörtént) --->>> így aztán hiába nyomom a nyitást, a központi nem fog jelet adni a nyitó relé érintkezõjére, mert azt gondolja még nyitva van...

a tompább hang az ablak kapcsolóé lehet, amit gombnyomásra hallunk

huhh remélem érti akinek érteni kell


Mivel vettem egy pár zárszerkezetet szétbontás céljából, ezért állíthatom teljes biztonsággal, hogy azokban nem reed relé van, hanem mint azt korábban írtam mágnes megy be két fokozatban egy hall érzékelõ elé. És ezt nem hallottam vagy gondolom, hanem megnéztem, láttam és biztos tuti!!!

hil