Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2009-06-01 10:42 Segítsetek!

martin írta: sziasztok

nekem is hasonló a problémám vagyis hogy nem nyílik az ajtó, de nekem azzal a különbséggel hogy nekem az anyósoldali nem nyílik a távírányító és a belsõ nyitóra se a többi zár pedig nyílik gomb nyomásra, eddig is volt hasonló gondom a centrállal de akkor egy ajtó se nyílt és akkor a gond csak egy biztosíték volt. Nincs valakinek valami ötlete? Lehet az anyós oldali ajtó vezetékei rosszak és azok okozták a gondot eddig is az centrálzárral ? Amúgy egy 2005ös e90-rõl van szó. Légyszi segítsetek


Üdv

Martin

Csak meleg idõben, vagy mindig??
hil

hil Elküldve: 2009-05-31 16:05 manuális váltó

YELLOW írta: azt tudom, hogy néz ki, de még mindig nem ll össze a kép, hogy hol van... mi után helyezkedik el... rögtön a váltókihajtásnál?

Ja, rögtön a váltó kihajtásnál
hil

hil Elküldve: 2009-05-29 21:43 Ennyit a szervízekrõl!!!

Ebben egyet értünk Burns! A kis javítás nem gond, de a nagy sem, ha az tisztességesen van elvégezve. Végülis az autó használati tárgy. Csak ha titkolja az eladó, akkor esetleg oka is van rá többnyire, mert lehet, hogy Mekk Elek mûhelyben csináltatta, csak , hogy olcsó legyen. Nem látsz a festék alá, ha heggelték a törést, nem tudhatod, hogy a lemez hátoldaláról leégett festéket, védõréteg pótolták-e, ami ugye pénz, ezen szoktak spórolni, és nem tudod, hogy fél év után miért is virágzik ki az autód. Sajnos a márkaszervízekben is tudnak gyatra munkát végezni, hiába a gyári javítási technológia, Te fizetsz, nem is keveset, aztán mégis szar munkát kapsz, ami kívülrõl nem látszik, csak majd idõvel. Én csak a paranoiás jelzõt nem tudtam hova tenni, mert ahhoz nem kell annak lenni. Azt is tudom, hogy újként vásárolt autók is lehetnek (nagyon is sokszor) már eleve javítottak, de ha a javítás jól van elvégezve, akkor semmi baj.
hil

hil Elküldve: 2009-05-29 19:14 Ennyit a szervízekrõl!!!

BarG írta: Aztán az ember ne javíttassa ki, mert ha eljön az eladás ideje, jön egy paranoiás és totálkárt vízionál egy vastagabb festékrétegbõl?! .

Miért is? Ha sérülésmentesnek van meghirdetve, akkor legyen is az. Ennek ellenére, ha a motorháztetõn vastagabb a festék javítás miatt, azon könnyedén átlepek, nem számít. De ha egy sérülésmentesnek mondott autó két elsõ sárvédõjének az elején 600 mikront mérek, azon azért már csak el lehet gondolkodni. Ez nem paranoia kérdése. Sajnos egyre kevesebb a korrekt eladó, és ha valaki a kis dolgokban sem mond igazat, akkor mi van a nagyobbakkal??? Ja és a vastag festékréteggel az a baj, hogy nem a festék a vastag, hanem a gitt alatta, ami elõbb-utóbb megreped, majd leesik. Nohát ezt kell kivédeni a rétegméréssel, mert mondjuk, ha a gyári 100 mikron körüli helyett 180-200-at mérek, akkor még nincs nagy gáz, de efölött már problémás a dolog. Gondold át és igazat fogsz adni.
hil

hil Elküldve: 2009-05-29 10:31 Ennyit a szervízekrõl!!!

Szemy írta: Egyik kollegam szeretne 2005-ös evjaratu E46-as BMW-t vasarolni. A munkahelyünkkel szemben van egy hatalmas nagy markakereskedes es szerviz, BMW Wiemer a becsületes neve. Meglatott ott egy alomszep 320i kombit, ami igencsak felkeltette az erdeklödeset. Többször megnezte, beszelgetett az ertekesitökkel rola, mig vegül ugy erezte el kell dönteni a dolgot. Az volt a feltetele, hogy szeretne egy független ADAC-s komplett atvizsgalast, mielött megveszi. Az eladok rögtön elzarkoztak a keres elöl es mondtak, hogy ez nem lehetseges. Akkor legalabb festekvastagsagmerövel szeretne vegigmerni az autot (elvileg serüles es balesetmentesnek volt hirdetve az auto). Az ertekesitök fönöke elvörösödött es kikerte maganak a feltetelezest, de nem engedte vegigmerni az autot...vajon miert nem?

Szemy

Lenne egy tippem......
Én alapból festékréteg mérõvel mentem autót venni. Na, hogy mik derültek ki a törésmentes autókról? Úgy gondolom, nem volt rosz befektetés megvenni a mûszert.
Mint írtam korábban, szivesen kölcsönadom klubtagoknak, mivel minden nap nem használom, hátha segítek ezzel valakinek... Azért ez az eljárás egy márkaszerviztõl méltatlan.

hil

hil Elküldve: 2009-05-28 21:34 e36 vásárlás

Szia, sok sikert és örömöt hozzá, kiváncsian várom a képeket!
hil

hil Elküldve: 2009-05-28 21:30 Ennyit a szervízekrõl!!!

Sziasztok!
A hiányzó szervízkönyvem pótlásához üssze kellett szednem az autóm szervíz történetének igazolását. Autómat az elõzõ tulaj az Osztrák Birbaum-nál szervízeltette. Kb 3 hónapon át tartó levelezgetés után elküldték a bescannelt számlákat, amin meg is döbbentem kissé: vagy ilyen szar a BMW (???), vagy csúnyán átverték a sógorok az elõzõ tulajt. (lehet, hogy ezért is volt olyan nehéz kicsiholni belõlük a doksit...) Egyébként még angolul sem akartak tudni, magyarul meg fõleg nem (Eisenstadt, a határ mellett). Szóval, 56 K-nál légtömegmérõ csere, aztán valami az airbaggal, késõbb DME csere és még tart tovább is a felsorolás, a tulaj vagyonokat költött az autóra. Azt azért nehezen hinném, hogy a BMW -re ennyit kell költeni új korában. Az itthoni szervízeket ismerjük, nemrég olvastam az E36 fanatics-on valakinek a német szervíz tapasztalatát, hát az sem volt semmi. Az már mellékes dolog volt, hogy az autója ott állt a parkolóban, a szélvédõ mögött a forgalmi, ajtók nyitva, gyujtáskulcs benne, álló motornál gyujtás ráadva- így talált rá. Szép nem?
hil

hil Elküldve: 2009-05-28 20:55 Társalgó

Sziasztok Robinson és Tano ( a válaszok sorrendjében ) !
Valószínûleg igazatok lehet, sokan szabin vannak,stb, igazából nem is kellett volna konkrét példákat írnom. Ez van.... Minden esetre köszönöm szavaitokat. Azért kissé csodálkozom, hogy csak én írtam amolyan cikk szerûséget, de folytatom a leírások készítését, azt hiszem, a következõ a centrálzár lesz
hil

hil Elküldve: 2009-05-28 18:30 Társalgó

Szia Robinson!
Elõzõ levelemet kicsit még tovább írtam a leveled olvasása elõtt, nem érzem magamat infantilisnak, csak nem hiszem, hogy ezekkel a problémákkal nem találkozott még senki. Érdekes, pl, valaki keresett a szines lézer nyomatójához dobmodult, én azonnal megírtam a nagyker beszerzési árakat, amiket tudtam volna biztosítani, nem jött válasz. Nem vagyok sértõdõs (nagyon),
Igaz is: mikor lesz kész az a rovat, ahova az olvasó közönség az általa készített leírásokat közkinccsé tehetné? Ezt nagyon hiányolom. Amit küldtem Neked a diszléc leszedésérõl, bizton tudom, mert olvastam, hogy mást is érdekelt, küldtem is neki privát üzenetet, hogy írja meg mail címét, ahova el tudom küldeni, nahát arra se kaptam választ...
hil

hil Elküldve: 2009-05-28 18:11 Társalgó

Már éppen abba akartam hagyni a fórum látogatását, mert azt tapasztaltam, hogy ami problémát én felvetek az teljes érdektelenséget vált ki a közönségbõl, ami vagy személyemnek szól, vagypedig senki nem találkozott vele, vagy nem érdekel senkit,vagy nincs hozzáértõ magyarázat,stb.(Na jó, azért néhányan szoktak válaszolni nekem pl Tano, Eapa, és még páran, de nem jellemzõ)
Érdekes viszont, hogy olyan lerágott dolgokról, mint milyen olajat és mennyit, na ehhez mindig van hozzászólás, érdeklõdés, pedig csak elõ kéne venni a kezelési könyvet. Én azt hittem, ez a fórum az egymás segítésére indult és mûködik, de valahogy úgy látom, talán mégse(?).Inkább csak olvasok itt, mert nagy tapasztalatom még nincs a BMW-vel, nem titkolom, eddig Vectráim voltak, abban jó voltam (azt hiszem), hülyeséget meg nem akarok írni, ahhoz nem szólok hozzá, amihez nem értek, nehogy félre vezessek valakit tudatlanságomból adódóan, de gondolom, ez nem bûn talán. Viszont minden segítséget elfogadok/elfogadnék és a magam által megszerzett tapasztalatot a jobbítás és segítés reményében szivesen közreadok.

hil

hil Elküldve: 2009-05-28 17:55 Segítsetek!

Szia Eapa!
Ez a probléma egyre inkább valami rossz forrasztásra enged következtetni. (az a Hall a vez ajtóban). A vez ajtó töbször van kinyitva, becsukva és minden egyes aktus ront a forrasztás helyzetén a rázkódás miatt, és ez csak idõ kérdése, hogy mikorra válik teljesen megbízhatatlanná. Ha az ajtóba menõ vezeték törése lenne az ok a sok hajlitgatás miatt (ajtó becsukás/kinyitás) nem ez a jelenség lenne, hogy hõmérséklet függõ a dolog. Persze, a centrálzár egység cserével megjavulna, de mennyiért is, szemben egy forrasztás árával?
A kapcsolási rajz linkje, amit találtam, hátha érdekel valakit: http://spaghetticoder.org/bmw/wds/


hil

hil Elküldve: 2009-05-27 19:54 Segítsetek!

Sziasztok! Még mindig a centrál zár a téma nálam. Mielõtt elkezdeném megbontani elõször gondolkoznék kicsit. Azt tapasztalatam, hogy a jelenség csak melegebb idõben fordul elõ (mármint az, hogy nyitom a vez ajtót és nem kapcsol be a belsõ világítás, mintha nem is lenne kinyitva az ajtó) Akinek van hasonló gondja, annál mikor jelentkezik ez??? Arra gondolok erõsen, hogy mégiscsak a zárszerkezetbe beforrasztott Hall érzékelõ forrasztása sikeredett rosszul, mert ugye melegben hõtágulás miatt megszûnik ezért ott a kontaktus. Az a baj azzel, hogy ez szinte bárkinél elõfordulhat idõvel, vesz bele egy másik zár szerkezetet nem kis pénzért, aztán idõvel ismét elõáll a probléma. Azért okosan oldották meg a dolgot, mert más autókban itt mikrokapcsolókra van bízva a dolog, ami elég rossz élettartam adatokkal bír, mivel mechanikus szerkezet a kapcsoló.

Dereng valami, hogy régebben olvastam, hogy többeknek is volt ajtó nyitási gondja a melegedõ idõben, lehet, hogy ott is ez lehet a baj....
hil

hil Elküldve: 2009-05-26 20:25 Segítsetek!

Sziasztok!
Az autodata megvan nekem, de a rajzon az látszik, hogy a vezetõ oldali centrálzárban 3 db kapcsoló van, amit szétszedtem, abban egy db kapcsoló sincs, csupán az a nyamvadt Hall szenzor, aminek 3 állása van: nyitott ajtó= mágnes nincs a szenzor elõtt, becsukott ajtó= mágnes félig a Hall elõtt, bezárt ajtó= mágnes teljesen a Hall elõtt. Ezt pedig valaminek érzékelni és feldolgoznia kell, de mivel a rajzon kapcsoló van, ezáltal minden megdõlt.
További segítség???
hil

hil Elküldve: 2009-05-26 17:53 Segítsetek!

Sziasztok!
Lehet, hogy nem jó helyre írok, elõre is elnézést! Nekem is ajtózár gondom van (mint sokaknak), ha kinyitom a vez ajtót, akkor nem kapcsol be a belsõ világítás és akkor nem mûk. a riasztó sem (idõnként) Ma vettem bontóban jobbkormányos autóba való centrálzárat és szétbombáztam. Szét lehet szedni (talán) törés nélkül, nekem ez nem volt célom, mert úgysem tudtam volna használni. Belül egy nagyon, talán túlságosan is bonyi mechanikus szerkezet figyel, benne rengeteg rugóval. De nem is ez a lényeg. Az ajtó becsukásakor nem kapcsoló, henem egy mágnes mozog, ami rá van fixen rögzítve a nyelv tengelyére. Tehát ez rossz nem lehet. Ez a mágnes egy HALL szonda fölé fordul be az ajtó csukásakor és zárásakor. A Hall beforrasztása már lehet problémás, ami egyébként SMD alkatrész és mikor, hogy sikerül a gyártónak a forrasztás. Rengeteg ilyen hibával találkoztam már a munkám során! Magának a Hallnak a meghibásodási esélye minimálisra tehetõ. Ami baj lehet még, a közpzár egység csatlakozóinak kontakt hibája, illetve annak az elektronikának a baja, ami a zárat vezérli és figyeli a Hall jelét. Tehát ebbõl kiindulva, lehetséges, hogy kb 30K Ft-ért a zárcsere nem is hozna eredményt, kidobott pénz lenne. Zárcserekor ugyanis meg van mozgatva a csatlakozó, stb.
Abban kéne a segítség, hogy honnan lehet letölteni az E46 teljes kapcsi rajzát, hogy tovább lehessen menni ezügyben. Sokat olvastam a Ground modulról, nem tudom mi ez, hol foglal helyet és mit csinál. Szóval, ha valaki tud, akkor segítsen a köz érdekében is, mert tapasztalatomat nem fogom magamban tartani,
Elõre is köszi:
hil

hil Elküldve: 2009-05-24 17:47 Vennék...

Sziasztok!
Keresek szétszedés és tanulmányozás céljára E46 vezetõ oldali centrálzár szerkezetet, a rossz is megfelel nekem.
hil