Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2009-05-24 08:28 e36 vásárlás

Az E36 318is-t azt hiszem csak kupéban csináltak, de nem biztos, én nem találkoztam limóval, bár sokat kerestem, mert azt akartam venni. A gépkönyv adatait nézve csak tized másodperc eltéréseket írt a 320 és a 318 gyorsulása között (ha lehet hinni a doksinak), fogyasztásra viszont többet. Most került a kezembe egy eredeti E36 katalógus, abban a motor lökettérfogtaról élég változatos adatok vannak, nem egyértelmû az:
motor/térfogat/ Le/nyomaték/gyorsulás/fogy vegyes/fogy 90Km:
316i:1566/100/141/12,9/7,9/6,1
318i:1796/113/162/11,3/8,3/6,4
320i:1991/150/190/9,8/9,5/7,1
325i:2494/192/245/7,9/9,5/7,0
érdekes, az autóhoz adott kezelési könyben más adatok szerepelnek, bár ez a katalógus 1991-ben lett kiadva. A 318is nem szerepel benne.
Állítólag az E36 hátsó futómûve még nem kiszakadós, az csak az E46 elsõ példányainál és erõs motornál, meg hülye vezetési stílusnál jött elõ. A hátsó fékekrõl nem tudok, de szerintem tárcsa és a kézifék dob.
hil

hil Elküldve: 2009-05-23 21:35 e36 vásárlás

Szia! Ha sima 318, akkor azt hiszem 118 Le, 8 szelep, 4 henger, de ha 318is, akkor 16 szelep, 4 henger, 140Le. A 318 van 1600 (talán),1800 és 1900 köbcentivel is. E36-ot rendelésre gyártották M-es futómûvel, de sok van, ami utólag fusizott. Aztán van amelyikben gyárilag sperdifi van, van emelyikben sima. ASC ritkán fordul elõ. A belsõben van amelyikben csak analóg óra figyel, aztán van digit óra külsõ hõmérõvel, kis board coputer, ami c control is, és van a nagy board comp, ami már mindent tud. Aztán külsõben van a sima, és az individual kivitel, ami M optikai felszereltséget és full belsõt (azt hiszem) tartalmaz és M, vagy sport futómûvet. Én ennyit tudok így hirtelen, de biztosan van még sok más is. Ja és a legfontosabb: a 320 az már 6 hengeres 151Le. 24 szeleppel és azt hiszem dupla vanosos.
hil (amit és ahogy én tudok)

Nekem úgy mondták, hogy azt aminek 17"-os vagy nagyobb kereke van azt nehogy megvegyem, mert biztosan szar a futómûve a magyar utak jóvoltából, de mindenképpen erõsen meg kell vizsgálni. Érdemes bekukkantani a hûtõ kiegyenlítõ tartályba is, hogy milyen állagú a lé benne.

hil Elküldve: 2009-05-22 19:41 Karosszéria (javítás?)

Nekem-8 írta: Engem egy ilyen díszléc érdekelne fekete színben, sajna enyém sérült nagyon. Ha valakinek lenne feleslegben, vagy krómra cserélte egy bal oldali kéne. Pü-ben, kössz.8

Szia! A díszléced törött, görbült, vagy csak lejött foltokban a festék. Az új kb 30K Ft
hil

hil Elküldve: 2009-05-22 07:24 Karosszéria (javítás?)

vannak hozzá képek is, de azt nem tudom feltenni
hil

hil Elküldve: 2009-05-22 07:22 Karosszéria (javítás?)

diego316i írta:
hil írta: Sziasztok!
Az ajtó fölött, a tetõ peremen (talán esõ csatorna takaró) van egy ív, nekem matt fekete, de van akinek króm. Az lenne a kérdésem, ezt hogyan lehet levenni úgy, hogy vissza is lehessen tenni?
hil


Ez engem is érdekelne

A tetõszél (vízcsatorna) díszléc levétele

Hideg idõben ne fogj hozzá, mert a mûanyag patentok ridegek, könnyen törnek (kb 500 Ft/db).
A díszléc két részbõl áll, az összetétel a hátsó ajtó hátsó ablakvezetõ vonalában van. Nekem itt volt teljesen szétcsúszva, ezért innen kezdtem a leszedést. Amennyiben itt egyben van, úgy az elsõ ajtó közepénél érdemes kezdeni, mert a vége a sárvédõ miatt nem érhetõ el. Pirossal jelölve a kérdéses rész. Egy csavarhúzó megfelelõ ronggyal történõ betekerése után (a fényezés sérülésének elkerülése miatt) magad felé ki lehet pattintani a sínt a patentból



A petent



A patent a díszlés elsõ részén teljes hosszban végigmenõ sínbe van bepattintva. A díszléc fémbõl van, az nem tud törni, pirossal jelöltem a sín két szélét.


Amikor az elsõ rész összes patentja ki van akasztva, akkor következik a hátsó rész levétele. A tetõszélben lévõ patentok itt nem végigmenõ sínbe illeszkednek, hanem felragasztott ellendarabokba, amiknek végén határoló van, tehát csak egy irányban mozgathatók azok.


Amig az elsõ résznél magad felé (tehát az autótól elfelé) kellett feszíteni a lécet, addig hátsó résznél most lefelé kell húzni azt picit nyomva (forgatva) az íves nyíl irányának megfelelõen.




A visszarakást mindenképpen érdemes a hátsó résznél kezdeni, majd az elsõ ajtó felett folytatni, de gondolva arra idõben, hogy a vége, ha nem helyezted be a helyére és a patentokat bepattintod, már nem fog bemenni a helyére!! (elsõ kép)

Bp,2009.04.26.

hil

hil Elküldve: 2009-05-22 07:17 Segítsetek!

Van amikor utasajtó nyitás nélkül is jó minden, aztán meg nem. Ezért keresek akár rosz zár szerkezetet, hogy megfejthessem a probléma okát, amit közre adnék, de segítség, ajánlat nem érkezett, pedig fizetnék is érte.
hil

hil Elküldve: 2009-05-21 06:58 Segítsetek!

Szia!
És a gyári riasztó (ha van benne) sem mûködik. Itt kaptam a tanácsot, hogy nyissam ki az utas ajtót, majd becsukva mûködni fog a riasztó. A hiba oka az ajtó zár szerkezetben lévõ kapcsoló rosszalkodása valószínûleg. Állítólag nem kis munka a kiszerelése, talán még az üveget is ki kell venni hozzá, amit nem tudok, nekem is mondták.
Itt ragadnám meg az alkalmat: tudna-e adni vagy eladni nekem egy rossz zárszerkezetet szétszedés céljára, hogy meg tudjam nézni a belvilágát, hátha megoldható a javítása olcsóért. Aztán csinálnék a javítás menetérõl leírást és feltenném, hogy mindenki számára elérhetõ legyen
hil

hil Elküldve: 2009-05-19 17:35 Külsõhömérséklet kiirás

Beluga írta: Sziasztok!

Lenne egy pici problémám,segítsetek ha tudtok,tegnap délután lettem figyelemes arra ,hogy a külõ hömérséklet mérõm nem a megfelelõ hömérsékletet irja ki. Konkrétan elindulás után 22 fokon állt ,aztán szépem felkuszott 26-ra majd hirtelen leesett 22-re aztán szépen lassan fel 25-re majd megint leesett 20-ra, miközben kint volt vagy 28 fok!

Szerintetek mi lehet a probléma?

Köszi
Beluga

Elõször megnézném, hogy a kábelezés nincs-e elfáradva valahol. A kontaktspray csak a csatlakozónál használható értelmesen. Amennyiben ezek jók, akkor lehet, hogy valamikor beázott. Ki kéne szárítani (több napon keresztül) aztán próba. Ha elmúlt a korábbi jelenség, akkor az egészet újra ki és valami lakkal vastagon befújni sokszor a tömítés végett. Legalkalmasabb erre a kétkomponensû parketta lakk, amibe be kéne lógatni, de a csatlakozót NEM. Sziloplaszt a tömítéshez nem jó, mert ecetsavas és a lezárás után a még ottlévõ ecetsav gõzök a legkissebb résen is bejutva minden szétmarnak ami csak idõ kérdése.
hil

hil Elküldve: 2009-05-15 18:36 Füstprobléma!

Macsek írta: Hát ez az,se csattogó hang szerencsére,se 200as utazás,igaz sokat városozok!
De a korom amit ki okád magábol az ciki!!!
De csak kigyorsításkor!!!
És ha utána nyomom neki mint a töketlen akkor már nem füstöl!
Számomra olyan a sztori,mintha lerakódna a korom egyszer kiokádja magábol és ennyi!!!!
De már nagyon idegesít,hogy az ezeréves dieselek nem produkálnak ilyet!!!!!!


Ha chippelve van a motorod, akkor ne csodálozz a füstön. Ezt nem írtad, én nem tudhatm, hogy van-e vagy nincs
hil

hil Elküldve: 2009-05-14 19:27 AIR-BAG (légzsák)

Padre323i írta:
hil írta:
Padre323i írta: Sziasztok!
Kitakarítottam a kocsit,úgy hohy kivettem a két elsõ ülést is.Volt alattuk 1-1 csati,amikor visszaraktam az üléseket,azokat is visszaraktam a helyükre.Azóta világít a légzsákom.Akksi levétellel orvosolható?

Szia! Azt a csatit csak az akkusaru levétele után ajánlatos széthúzni!!!A hibakód csak diagn eszközzel törölhetõ.
hil


Örülök! Köszi!

Érdemes venned egy diagn cuccot az ilyen balesetek otthoni orvoslására. A legolcsóbbbak, amik használhatók erre: Carsoft és a BMW scanner. Ez utóbbi van nekem pluszba egy db, ami eladó. Ezek a cuccok 25-40 K között találhatók, én megszámítom 18K-ba. Egy kódtörlés is van vagy 5000 pénz.
hil

hil Elküldve: 2009-05-14 17:49 AIR-BAG (légzsák)

Padre323i írta: Sziasztok!
Kitakarítottam a kocsit,úgy hohy kivettem a két elsõ ülést is.Volt alattuk 1-1 csati,amikor visszaraktam az üléseket,azokat is visszaraktam a helyükre.Azóta világít a légzsákom.Akksi levétellel orvosolható?

Szia! Azt a csatit csak az akkusaru levétele után ajánlatos széthúzni!!!A hibakód csak diagn eszközzel törölhetõ.
hil

hil Elküldve: 2009-05-05 07:08 Rezonál a kormány!

Valahol csinálnak olyat, hogy tengelyen centriroznak, mert lehet, hogy a féktárcsa, vagy maga a tengely üt, azt pedig a kerékkel nem lehet ill csak véletlenszerûen lehet korrigálni. A Vectra fórumon ez nagy téma volt annó.
hil

hil Elküldve: 2009-05-04 20:27 Rezonál a kormány!

Én egyszer négyszer vittem vissza az autót ilyen probléma miatt (mindig ugyanahoz, gariba) gondoltam elõbb-utóbb csak megúnja és rendesen megcsinálja. Igy is lett, de jobban járt volna, ha elsõre tisztességesen megcsinálja. Én javasolnám, hogy ugynoda vidd vissza, gariban meg kell, hogy csinálja, és a dolognak nevelõ hatása is van. Hátha ezután mindig pontosabban dolgozgat
hil

hil Elküldve: 2009-05-04 18:47 Rezonál a kormány!

Robinson írta:
YELLOW írta: hát én is feszt ott vagyok centírnél, és mindig meg mondom, hogy kinek engedem, hogy centírozzon, mert tudom ki ért hozzá... láttam nem egyszer, hogy nem tudták a gépet beállítani... arról nem is beszélve, hogy sok gumis, egy kalap alá veszi az egészet... ez van

én néztem 3-4 nappal centír után 0-200 között nem ráz sehol... csak ha fékezek, de az másból adódik...


centrír

Igen, Robinson végre valaki jól írta: centRir
hil

hil Elküldve: 2009-05-04 18:44 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

Sziasztok!
Nekem bármi megfelelne, már ha nem pl Trabi vagy lovaskocsi lenne rajta, bár annak is négy kereke van, kár ennek akkora feneket keríteni, mert ezzel csak az idõ megy. Szerintem Robinsonnak jó elképzelései vannak fogadjuk el azt.
hil