Ez egy archivált weboldal! bővebben
hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2008-12-24 13:41 Autóvásárlás

Robinson írta: Gyerekek.. tényleg nem tudtok egy témánál megmaradni? Már megint erõsen off lett ez a topic, ráadásul a karácsonyfát ki fogja feldíszíteni ha nem apu?!

Jó lenne, ha maradna egy igazán a vásárlásról szóló téma, amit a leendõ tulajok elolvashatnak anélkül, hogy "dízel vs benzin", "jürgen vs józsi autókereskedõ" off-ot kéne végignyálazniuk.

Most meg már szélcsatorna b@zze... kéész..

Szia!
Igazad van, bocsi! Ezúton kivánok boldog karácsonyt és ezt a témát befejezettnek tekintem (phû szélcsatorna)
hil

hil Elküldve: 2008-12-24 13:35 Autóvásárlás

YELLOW írta: jah és a cw érték nem rögtön a szélcsatornából adódik, közben még számolnak egy-pár adattal

Bocs: nem, nem, nem: a Cw érték kimondottan a szélcsatornában mért alaktényezõ! Semmit nem számolnak hozzá. Ideális körülmények között folytatott mérésrõl van szó, ezért is használhatatlan az értéke. A munkámat tán csak ismerem???
hil

hil Elküldve: 2008-12-24 13:26 Autóvásárlás

YELLOW írta: szerintem meg igenis köze van hozzá... arra meg mérget vehetsz, hogy amit tudsz a szélcsatornai számításokról az édes kevés... mindegy hol olvasod, nem írnak le minden adatot, hisz sok minden titkos...

de amúgy jó hogy valaki leírta menyni a légellenállás, mert én sehol nem találtam az E46-nak

A szélcsatornába betett tárgy ebben az esetben áll (mivel autóról van szó, de még repülõgép esetében sem számolunk vele) és a levegõ áramlik körülötte. Ez gondolom belátható, tehát ebben az esetben gyorsulásról nem beszélhetünk. Akkor meg minek is kell a súly??? Nem olvastam, tanultam (egyetem), munkám során alkalmaztam, de lehet, hogy most kiderül, éveken keresztûl rosszul és talán új irányzatok vannak már a szélcsatornákban is
hil

hil Elküldve: 2008-12-24 13:18 Autóvásárlás

YELLOW írta: ugyanis a súlynak is köze van hozzá és a dízel blokk nehezebb

hil írta:
Burns írta: Menetteljesítmény320d
Légellenállás (cw) 0.27
Legnagyobb sebesség (km/h) 230
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 7.9
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.5
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 6.6/8.4


Menetteljesítmény320i
Légellenállás (cw) 0.26
Legnagyobb sebesség (km/h) 228
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 8.2
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.9
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 8.3/11.0

Két azonos karosszériának mitõl is van eltérõ légellenállása???
hil

Ezer bocsánat, de a légellenállás (alak tényezõbe) tényezõbe a súly nem számít bele. Itt most számításokkal tudnám bizonyítani a szélcsatornás mérések alapjait, de ez egyetemi tantárgy, itt most eltekintenék ettõl.
hil

hil Elküldve: 2008-12-24 13:04 Autóvásárlás

Burns írta: Menetteljesítmény320d
Légellenállás (cw) 0.27
Legnagyobb sebesség (km/h) 230
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 7.9
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.5
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 6.6/8.4


Menetteljesítmény320i
Légellenállás (cw) 0.26
Legnagyobb sebesség (km/h) 228
Gyorsulás 0 - 100 km/h (s) 8.2
Gyorsulás 0–1 000 m (s) 28.9
Gyorsulás 80–120 km/h (s) 8.3/11.0

Két azonos karosszériának mitõl is van eltérõ légellenállása???

Ja, érdekes, a saját könyvemben nem ezek a számok vannak.
hil

hil Elküldve: 2008-12-24 13:01 Autóvásárlás

Burns írta: Üzemanyagfogyasztás 320d
EU Városban (l/100 km) 6.0
EU Városon kívül (l/100 km) 4.1
Vegyes (l/100 km) 4.8
CO2-kibocsátás (g/km) 128


Üzemanyagfogyasztás 320i
EU Városban (l/100 km) 8.4
EU Városon kívül (l/100 km) 4.8
Vegyes (l/100 km) 6.1
CO2-kibocsátás (g/km) 146


Érdekes dolgok ezek...

Szia!
A számok türelmesek.... Nem írtál a korom kibocsátásról, talán szándékosan! mindannyian tudjuk, hogy azok a pl. fogyasztási adatok, amiket a gyárak leírnak, mégcsak iránymutatónak sem tekinthetõk.
hil

hil Elküldve: 2008-12-24 13:00 Autóvásárlás

YELLOW írta: hát hil kolléga... 2000 elõtt? akkor az E36 és az E46 elsõ szériájának futómûve mér szakadt ki? E36 típushoba, hogy az egész futõmûtartó kiszakadhat... ez volt E46-nál is bár ott a hátsó torony szakadt be...

szerencsére a faceliftnél ezeket javították, erõsítettek mindent... az lehet hogy motorikusan nem lesznek oylan tartósak, de ez nagyban függ a vezetõtõl, és a tulajoktól

A 2000-es dátumot szerelõktõl hallottam. Olvastam én is a futómû kiszakadásról, ebbõl a szempontból nagyon megnéztem autómat és rendben is találtam, remélem elkerül ez a sors.
hil

hil Elküldve: 2008-12-24 12:55 Autóvásárlás

Zolee írta:
hil írta: Sziasztok!
Lehet,hogy nem ide tartozik: tanulmányaim szerint a dizel motor erõgépek meghajtására lett kifejlesztve, többnyire egy adott fordulaton üzemelve. A városi totyorgás a haláluk! Lényegesen több a károsanyag kibocsátása (jelenleg és a tudomány mai állása szerint), amit majd unokáink fognak érezni, esetleg számonkérni tõlünk. (talán ezért is van, hogy szmogriadó esetén elõször az öngyujtósokat korlátozzák még itthon is).Igaz, tuningolva jobban gyorsul mint a benzines. Szerintem aki megengedheti magának, hogy márkás autót vegyen, annak a tüzelõ anyagra sem kéne sajnálnia a pénzt. Na én ezért vettem benzinest, persze másnak ettõl függetlenül lehet más a véleménye.....
hil

Sziasztok!
Ugyan én is benzines vagyok, de azért vitatkoznék Hil kollégával. Szerintem a diesel tulajok egy része, talán többsége (és itt nem általában, hanem kimondottan a BMW tulajokra gondolok) nem a fogyasztás miatti költségmegtakarítás miatt döntött a diesel erõforrás mellett, hanem elsõsorban az egyértelmûen nagyobb nyomaték miatt. A gyorsulásról annyit, h azonos köbcentinél elég azonosak az értékek. Persze nem mindegy, h mekkora sebességtõl mekkkora sebesség eléréséig mérjük a gyorsulást. Az már más kérdés, hogy nem egyenlõek a feltételek, mert ugye ha a benzines is kapna egy turbót... Ld. a következõ M3 már nem szívó motoros lesz.
A másik, a mai diesel motorok (és ez a BMW-re mint motor fejlesztõ úttörõre kiemelten igaz) már meglehetõsen jó emissziós értékekkel rendelkeznek.
Ettõl függetlenül én is benzines párti vagyok, leszek és maradok...

Szia!
Kicsit eltértünk már az oldal témától, de azt hiszem, látnivaló, hogy azonos hengerûrtartalmú motort feltételezve a benzines teljesítményben megelõzi a dizelt, nyomatékban viszont nagyon erõsen lemarad. Na a dizelnél ezt a teljesítmény lemaradást kompenzálják klf. tuningal, viszont a méretezett csapágyak, hajtókarok, stb nem erre a megnövelt igénybevételre lettek tervezve, azok idõvel elfáradnak. (mert ugye tuningnál ezeket az elemeket nem szokás cserélni, arra már nincs pénz. Talán ezért is rossz döntés a használt, régi dizel megvásárlása. SZERINTEM!
hil

hil Elküldve: 2008-12-24 12:46 Autóvásárlás

BarG írta: Hali!

Lehet, hogy sokakat ki kell ábrándítanom, de egy autó kora igenis számít.
- az elsõ az erkölcsi amortizáció - ez egyeseknek számít, másoknak nem, valljuk csak be õszintén, hogy prémium kategóriás gépekben ülünk - talán nem véletlenül, és ez bizony idõvel leértékelõdik és ez rosszul esik
- néha az újabb modellekben tényleg van némi mûszaki fejlõdés - amibõl nem jó kimaradni
- a legfontosabb, hogy teljesen mindegy, mennyit van használva a gép - a mûanyag és gumi alkatrészei sajnos akkor is öregednek, ha egy centit se mozdult ki a garázsból. Gumi szilenteket nem túl drágán ki lehet cserélni, de ki cserél üléseket, mûszerfalat, ajtóborítást, etc ...??? Mert ezek állás közben is tönkremennek.
üdv

Szia!
Ebben igazad van, de: a mai autók élettartama már nem úgy van méretezve mint régen: pl. egy 20 évvel ezelõtti BMW még ma is mûködik, de egy ma gyártott nem tudni hol lesz 20 év múlva. A gyártás fejlesztésével az élettartam méretezés is fejlõdik, statisztikák is vannak, amibõl tervezhetõ, látható, hogy korábban mi lett túl méretezve, amit korrigálnak is de nem az élettartam növelésének irányába! Hiszen ebbõl él a fogyasztói társadalom és azt gondolom, ezzel nem írtam újat, ez belátható. Vélemények szerint a 2000 elõtt gyártott autók (maradjunk a márkánál) tartósabbak, mint az azután gyártottak. Igaz, azokban még nincs annyi beépített plusz, ami a vezetést segíti, könnyíti, de most csak a szerkezetrõl a vasról beszélünk.
hil

hil Elküldve: 2008-12-24 12:08 Autóvásárlás

Sziasztok!
Lehet,hogy nem ide tartozik: tanulmányaim szerint a dizel motor erõgépek meghajtására lett kifejlesztve, többnyire egy adott fordulaton üzemelve. A városi totyorgás a haláluk! Lényegesen több a károsanyag kibocsátása (jelenleg és a tudomány mai állása szerint), amit majd unokáink fognak érezni, esetleg számonkérni tõlünk. (talán ezért is van, hogy szmogriadó esetén elõször az öngyujtósokat korlátozzák még itthon is).Igaz, tuningolva jobban gyorsul mint a benzines. Szerintem aki megengedheti magának, hogy márkás autót vegyen, annak a tüzelõ anyagra sem kéne sajnálnia a pénzt. Na én ezért vettem benzinest, persze másnak ettõl függetlenül lehet más a véleménye.....
hil

hil Elküldve: 2008-12-24 11:44 Autóvásárlás

Enkozpont74 írta: Mivel ezek a dieselek (és nem csak ezek) TILTANAK elég nehéz szétküldeni.
Ahhoz tényleg extra hülyének kell lenni...

De azt hiszem valamit félreétettél, mert én egy szóval sem szidtam a benyás bömösöket...


Szia! Hiába tiltanak, az emberi tényezõ nem hanyagolható el: próbálj hideg motorral full gázt nyomogatni, semmi nem fog megakadályozni ebben (dizelrõl van szó) és rövid úton hengerfejrepedés garantálva.
hil

hil Elküldve: 2008-12-23 22:55 Autóvásárlás

Burns írta:
hil írta: Új BMW-t is meg tudtam volna venni, de szerintem nem érdemes saját magamnak azt a nagy értékcsökkenést megkockáztatni, mert ismert, hogy az autó igen rossz befektetés.


Tudtál volna venni egy új BMW-t, de inkább vettél egy 10 éveset... ezt nem igazán értem.


Szia!

Mert, mint írtam nálam ne essen az autó ára 1 év alatt 50%-ot, mert annyira hülye nem vagyok és az autót én használni vettem, nem nézegetni.
hil

hil Elküldve: 2008-12-23 20:18 kormány

Zolee írta:
Zolee írta:
Burns írta:
Próbálj meg bejuttatni esetleg valamilyen kenõanyagot a menetre.


Köszi, ez valóban nem rossz ötlet! Adok neki WD40-et, aztán hátha...


A WD40 csodákra képes! Reggel befújtam, este láss csodát simán megindult a csavar, még elkenõdött fejjel is . Még egyszer is köszönöm Burns-nek az ötletet (avagy többet ésszel, mint erõvel), és a többieknek is a segítõkészséget!

Szia! Berohadt csavarokra javaslom a CocaColát. A benne lévõ foszforsav sokat segít.
hil

hil Elküldve: 2008-12-23 20:08 Autóvásárlás

Sziasztok! 1990 óta Vectrákat használtam, egyszer volt mellette Mondeom, az életem leghitványabb idõszaka volt! Most végre rászántam magam és teljesült gyermekkori álmom: a BMW. Elõször csak E36 ot akartam, azzal, hogy ahol megáll, ott kiveszem belõle a táskámat és otthagyom Ebbõl lett az 1999-es évjáratú E46. Nem bántam meg! Igaz, sok autót megnéztem itthon (a külföldrõl behozottakat agyonüti a regadó), okosan festékrétegmérõvel mentem, de mindrõl kiderült, hogy rommá voltak törve a tulaj legynagyobb megdöbbenésére persze. A mostani sérülésmentes, szinte minden négyzetcentijét megnéztem. A használt (de még az új) vásárlásához is szerencse kell, a tudás nem is számít annyit. (mértem szalonban új Audit 500 mikronos rétegvastagsággal....) Új BMW-t is meg tudtam volna venni, de szerintem nem érdemes saját magamnak azt a nagy értékcsökkenést megkockáztatni, mert ismert, hogy az autó igen rossz befektetés. Szóval nem az számít szerintem és nekem, hogy hány éves az autó, az már inkább, hogy mennyi Km van benne, de ez sem mérvadó nagyon, hanem inkább, hogy milyen állapotban van és hány tulaja volt és az utólsó tulaj mennyi ideig használta. Ha csak pár hónapja, esetleg 1 éve volt nála, az mindenképpen gyanus nekem, kerülendõ. Azzal is nagyon vitáznék, hogy 2M alatt nem is érdemes BMW-t venni, ez igen rossz álláspont az állapot figyelembe vétele nélkül. Persze, apróságok ezen is vannak, dehát használt autóról van szó.
hil

hil Elküldve: 2008-12-23 19:15 Csörgõkígyók ébredése a motortérben

Sziasztok!
Mióta megvan az autóm (1 hónap) azóta hallom azt, hogy gázadásnál nyikorog picit valami a motortérben mintha a szíj csúszna. Ha valami gödörbe belemegyek, akkor is hallom ezt az átkozott hangot. Rájöttem: a levegõszûrõ okozta, a csavar alá, ami rögzíti, beraktam egy gumi alátétet és megszúnt az utált hang. Hátha valaki szintén bosszúsan figyeli ugyanezt a hangot...
hil