katonaza fórum hozzászólásai

katonaza Elküldve: 2020-11-19 22:00 Termosztát

Bmwe46fan írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta:
YELLOW írta:
Bmwe46fan írta: Hali! Megint én. Cserélve lett gyárira a nagy termosztát (Mint kiderült ebbe nincsen EGR termosztát.) Viszont az autó ugyan olyan lomha. Jobban melegszik valamivel, fűtés van, ma elvittem lemosatni, gondoltam utána bemelegítem és meghúzatom kicsit. El is vittem egy nagyobb körre, nem igazán akart az első csík felé menni a vízhőfok mutató, de azért sikerült valamennyire a közepéig eltornászni. Ezután kapott egy kövér gázt, 3masból húzattam 4ezerig. A gyorsulása elég siralmas volt, 60-80 nem egy évtized, de azért kellett neki idő. Nem is érzem annyira nagyobb fordulaton azt a hatalmas turbónyomást amit régebben éreztem, hogy elindul az autó és megy és megy. Ezután bekapcsoltam a fűtést, már hazafele tartottam kicsit "hűtöttem", majd észrevettem hogy a fűtés bekapcsolása után a vízhőfokmérő vissza-vissza csúszik egyre iramosabb tempóban az első csík alá. Hazajöttem, beállítottam ezt a "hidden menü" dolgot a műszerfalon, majd benyomtam a Coolant temperature fület neki, beindítottam az autót és 70-72 fokos a víz őszerinte (Akkor már majdnem felén volt a mutató újra). A vízcsövek melegek, felső mondhatni forró, az alsó langyosabb, de inkább meleg. A hűtő szintúgy langyos, szóval kezdem elvetni ezt a termosztát problémát (még jó, hisz most lett tegnap cserélve benne gyárira...) A kérdésem már csak az, mennyire valószínű az, hogy olajcsere és gázolajszűrő csere után kezdtem el érezni ezt a lomha stílust? Belehet rakni ezt a gázolajszűrőt "szarul" is? Ami miatt nem kapnak elég kaját a pacik az autóba? KÖszi a válaszokat előre is.


hát pedig kell benne lenni EGR termosztátnak. kivéve ha kivették.
ilyet nem szabadna csinálnia jó rendszer esetén. azt is meg kell jegyezni, hogy a gyári, vagy akármilyen új termosztát is lehet rossz. volt már rá nem egy példa.
most azt nem tudom, hogy neked van-e a venti mögött zsalu. amit az autó nyit, zár. ez vákuum-mal működik. ha ott el megy a vákuum, lehet máshol, aztán a turbó sem úgy dolgozik. bocsi, de ezt távgyógyítással nem lehet.
egy biztos a hűtővized nem jól viselkedik. lehet levegős, lehet más, nem tudom. látni kellene.


Eddig akárhány szerelővel beszéltem, azt állítja ebbe az autóba nincsen EGR termosztát.
Erről a zsaluról sem hallottam még soha Na majd lesz valami. Köszi a segítséget!


alulra kell írni, nem fentre.
ha olyan okosok a szerelők, akkor miért nem tudják mi a baja? küldtem képet, az alapján látható, hogy látsz-e olyat a motortérbe vagy sem. hivatalosan kellene lennie benne.
itt a zsalu:


Bocsesz, ezentúl alulra írok
Hát, lesd meg, most csináltam ezt a képet róla, mert már tényleg összezavart mindenki, szerelők azt mondják nincs benne, fórumokon mindenki azt állítja fix van benne.
http://www.kepfeltoltes.eu/vie...bmwe46.jpg
Nem tudom, jól fotóztam-e és jó helyen kerestem-e, de a képet amit küldtél próbáltam beilleszteni a motortérbe, de nem jártam sikerrel az EGR termosztát megtalálása kapcsán...
Egy motorkódot még leírok, az alapján még egr termosztátot is találok alkatrésznek..
BMW E46 320D 150LE,Touring 2002, M47 D20 (204D4)


Ez valószínűleg egy Euro3-as motor, amiben nincs EGR hűtő, ennél fogva EGR termosztát sem.

Automata váltós a bringa?

katonaza Elküldve: 2020-08-28 12:40 Porlasztó

SzNiki írta: Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, szerelő állítja, hogy szar 5 porlasztó, viszont semmilyen jelenséget nem produkál, csak teli gáznál vészüzembe rakja magát. Alapjárat is rendben van, ott a korrekció is a gyári értéket mutatja. Teli gáznál DDE lámpa felvillan és leáll a 6-os henger. Hibakódnak rail pressure controlt adja ki. Jeladókat cseréltük a rail csövön. Porlasztó hiba lehet? Vagy talán rossz szenzor?
Köszönöm a válaszokat!


Üzemanyag szűrő mikor volt cserélve?

Még az is lehet, hogy a hibaüzenet által jelzett alkatrészeket kellene ellenőrizni, cserélni.

katonaza Elküldve: 2020-08-28 12:29 Mi lehet a baj?

HMartinn írta:
YELLOW írta:
HMartinn írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.

Az alany egy E46(2003)20d 110kw.

A motor hideg állapotában való indítását követően hibátlanul működik.
Meleg motornál leállítom majd az ezt követő inditástól erőtlen az autó és korom távozik a kipufogón. 3500as fordulattól jön meg az erő rengeteg korommal.
(Ha hagyom visszahülni minden rendben megy tovább)
Kormolással és erőtlen kocsikázással töltött 5-8km után az autó ismét magára talál csak a korom marad.
A porlasztók kimérve, nem tökéletesek de nem okozhatnak ilyen hibát.
Turbo szabályozó szelep cserélve.
Egr leírva falazva nincs.
Szivósor dugózva.

A segítséget előre is köszönöm!!


ha ki van írva az EGR, akkor dugózni is kellene. mellesleg ha rövidtávokat van menve vele, akkor nem csoda. autópályán legalább 100km-en keresztül ki kellene hajtani picit.


Szoktam vinni pályára meghajtás céljából, de mintha mi sem történt volna.
Az EGR-re érted a dugozást? Több helyen olvastam, hogy nem ajánlatos.


Azt feltételezve, hogy a "porlasztók kimérve" megfelelő módon történt, én az alábbi filléres műveleteket csinálnám.
Ezek egyáltalán nem biztos, hogy megoldják a problémát, de legalább kizárnak néhány ágat, illetve egyébként is ráférnek rendszeresen az autóra, tehát egyik sem kidobott pénz, idő.

1. Turbó és IC, valamint az IC és az EGR közötti nagynyomású levegő csövek alapos(!) ellenőrzése.
Roppant alattomos módon tudnak elrepedni, ha nem szeded ki, lehet észre sem veszed.
Nekem mindegyik szállt már el. Többször is.

2. Ha előző nem oldotta meg, akkor
- Légtömegmérő tisztítás (spéci spray van hozzá)
- EGR tisztítás + zárt állapot ellenőrzése
- Turbó és EGR vákumcsövezés cseréje
- Ezek után diaggal sw reset

katonaza Elküldve: 2020-05-20 21:44 Futómû és hibái

BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.






Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.



Mit szeretnél, gyári beállításokat, vagy vannak extra kívánságok is?

katonaza Elküldve: 2020-04-24 20:28 Chip tuning

nD0minik írta:
katonaza írta:
nD0minik írta:
katonaza írta:
Kalkuláltad már, hogy a leömlőtől a dobig eredeti gyárira visszacserélés, működő katalizátorokkal mennyi anyag + munkadíj, illetve hogy reálisan mennyi idő?

Egyébként hogy mennyire jó egy program, egy nálam is bevált módszer: megnézetem mással. Bizony derültek már ki furcsa dolgok.

Ezen felül egy teljesítménymérés során kapott nyomaték és teljesítménygörbe is roppant beszédes.

A kettő együtt megválaszolja neked, hogy mennyire OK az autó motorikusan.

Az anyagiakon túl is jól gondold meg a visszaalakítást, mert ha jelenleg jól van megcsinálva és hangolva, akkor lehet nagyon hiányozni fognak a lóerők.


Tudnál esetleg ajánlani valakit, akihez el tudnám vinni, nem vagyok benne a témában, nem ismerek senkit, aki ilyennel foglalkozik



Melyikre szeretnél kontaktot?


A program megnézésére ha tudnál valakit ajánlani azt megköszönném, de ha tudsz olyan műhelyt ahol lehet vizsgáztatni az is érdekel.


Senkinek nem vagyok fizetett reklámozója, ezért bocs, de csak privátban fogom tapasztalataim megosztani.

katonaza Elküldve: 2020-04-22 13:27 Chip tuning

nD0minik írta:
katonaza írta:
Kalkuláltad már, hogy a leömlőtől a dobig eredeti gyárira visszacserélés, működő katalizátorokkal mennyi anyag + munkadíj, illetve hogy reálisan mennyi idő?

Egyébként hogy mennyire jó egy program, egy nálam is bevált módszer: megnézetem mással. Bizony derültek már ki furcsa dolgok.

Ezen felül egy teljesítménymérés során kapott nyomaték és teljesítménygörbe is roppant beszédes.

A kettő együtt megválaszolja neked, hogy mennyire OK az autó motorikusan.

Az anyagiakon túl is jól gondold meg a visszaalakítást, mert ha jelenleg jól van megcsinálva és hangolva, akkor lehet nagyon hiányozni fognak a lóerők.


Tudnál esetleg ajánlani valakit, akihez el tudnám vinni, nem vagyok benne a témában, nem ismerek senkit, aki ilyennel foglalkozik



Melyikre szeretnél kontaktot?

katonaza Elküldve: 2020-04-22 13:21 Gumiabroncs

hil írta: Sziasztok! cserélnem kell a nyári gumikat 205/55R16 Dunlop van most. 6 éves, a felülete jó, de repedések vannak a barázdákban, ezért cserélem. Ugyanebben a méretben mit javasoltok: Semperit vagy Firestone? Nejem autóján (Opel Corsa) 9 éves Firestone van, azon annyira nincsennek repedések, mondjuk Km is sokkal kevesebb van benne (de azt is cserélni kell). Már letettem az aránytalanul drága gumikról, nem versenyzek, normálisan vezetek. Michelin szóba se jöhet, nagyon rossz a tapasztalatom vele. Tehát a kérdés: Semperit, vagy Firestone???
Köszi, hil


A gumiabroncsok minőségi követelményei kapcsán osztom azt a nézetet, hogy mindössze négy, egyenként tenyérnyi felfekvési felület kell biztosítsa az erőátvitelt (pl. gyorsítás, lassítás, kanyarodás) a jármű és az út között, ezért annak a lehető legjobbnak kell lennie.

Az árat illetően pedig azt gondolom, hogy ha egy adott gépjármű teljes üzemeltetési költségét kiszámoljuk a gumi becsült életciklusának megfelelő időtávra, akkor ahhoz viszonyítva egy prémium kategóriás&tesztgyőztes és egy bármilyen egyéb kategóriás gumiszett ára közötti különbözet szinte láthatatlanul alacsony arányú lesz.

Ráadásul mit sem ér, ha valaki teljesen normálisan vezet és nem versenyez közúton, ha körülötte mások meg igen és ezzel belekényszerítik az éles gumitesztbe.

katonaza Elküldve: 2020-04-17 23:16 Chip tuning

nD0minik írta:
katonaza írta:
nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta: Sziasztok!
A mai nappal egy E46 330ci boldog tulajdonosa lettem.
Az autón hengerenkénti leömlő miatt megírt program fut amit az ECU Remap csinált rá.
A kérdésem az lenne, hogy van valami tapasztalatok az ECU Remap-os srácokkal, illetve ha szükséges keresnék egy olyan embert, aki profi a dolgában, szeretném hozzá elvinni, hogy megnézze. Nekem az se gond ha olyat tudtok, aki visszateszi a gyári programot, csak biztosra szeretnék menni a program minőségével kapcsolatban.

Köszi hogy elolvastad


a kérdés az, hogy chip csere történt, vagy konkrétan a gyárit programozták át?
BMW szervizben felteszik a gyárit.
egyébként szívó motornál túl sokat nem lehet chip-pelni. itt ha csak a leömlő miatt van, akkor ott inkább a szondákkal van mókolva valami.
vagy egyébként valamit tünet vagy probléma az autóval?
mivel nem látom merre laksz, nagyon nem tudom kit ajánljak.

Szia, köszi a gyors választ.
A katalizátorok hiánya miatt hibakódot dobott volna, emiatt lett belenyúlva. Elvileg kivették a katalizátor előfűtést is hidegindításkor. A vezérlőt nem cserélték, a gyárit írták át. Semmi gond nincs az autóval több éve így fut hibamentesen. Az előző tulaj csináltatta. Pakson lakom, de nem gond ha messzire kell menni, csak szeretném ha tényleg profi programm lenne rajta, nehogy valami bajt okozzon.



Írod, hogy olyan leömlő került az autóra, amin nincsenek katalizátorok, azért kellett rá módosított program, amivel nem dob hibát.
- Akkor szerinted mi fog történni, ha visszateteted a gyári programot?

Amúgy normálisan fogyaszt, megy és nem füstöl?
- Tulajdonképpen mi okból kezdtél ezen aggódni?

Kik azok az "ECU Remap-os srácok"?
- Ilyen címmel nem találok honlapot.

A gyári programmal együtt mindenképpen visszatenném a katalizátorokat, de az lenne a végső megoldás
Érzésre nincs gond a programmal. Nem vagyok jártas az írott programokban, ezért van bennem egy kis bizalmatlanság.
Akik csinálták a programmot: https://www.facebook.com/Ecu-R...SEARCH_BOX
Ha jól értem, akkor ha a motor szépen dolgozik, nem eszik kirívóan sokat és nem füstöl akkor nagy gond nem lehet a programmal





Kalkuláltad már, hogy a leömlőtől a dobig eredeti gyárira visszacserélés, működő katalizátorokkal mennyi anyag + munkadíj, illetve hogy reálisan mennyi idő?

Egyébként hogy mennyire jó egy program, egy nálam is bevált módszer: megnézetem mással. Bizony derültek már ki furcsa dolgok.

Ezen felül egy teljesítménymérés során kapott nyomaték és teljesítménygörbe is roppant beszédes.

A kettő együtt megválaszolja neked, hogy mennyire OK az autó motorikusan.

Az anyagiakon túl is jól gondold meg a visszaalakítást, mert ha jelenleg jól van megcsinálva és hangolva, akkor lehet nagyon hiányozni fognak a lóerők.

katonaza Elküldve: 2020-04-16 20:13 Chip tuning

nD0minik írta:
YELLOW írta:
nD0minik írta: Sziasztok!
A mai nappal egy E46 330ci boldog tulajdonosa lettem.
Az autón hengerenkénti leömlő miatt megírt program fut amit az ECU Remap csinált rá.
A kérdésem az lenne, hogy van valami tapasztalatok az ECU Remap-os srácokkal, illetve ha szükséges keresnék egy olyan embert, aki profi a dolgában, szeretném hozzá elvinni, hogy megnézze. Nekem az se gond ha olyat tudtok, aki visszateszi a gyári programot, csak biztosra szeretnék menni a program minőségével kapcsolatban.

Köszi hogy elolvastad


a kérdés az, hogy chip csere történt, vagy konkrétan a gyárit programozták át?
BMW szervizben felteszik a gyárit.
egyébként szívó motornál túl sokat nem lehet chip-pelni. itt ha csak a leömlő miatt van, akkor ott inkább a szondákkal van mókolva valami.
vagy egyébként valamit tünet vagy probléma az autóval?
mivel nem látom merre laksz, nagyon nem tudom kit ajánljak.

Szia, köszi a gyors választ.
A katalizátorok hiánya miatt hibakódot dobott volna, emiatt lett belenyúlva. Elvileg kivették a katalizátor előfűtést is hidegindításkor. A vezérlőt nem cserélték, a gyárit írták át. Semmi gond nincs az autóval több éve így fut hibamentesen. Az előző tulaj csináltatta. Pakson lakom, de nem gond ha messzire kell menni, csak szeretném ha tényleg profi programm lenne rajta, nehogy valami bajt okozzon.



Írod, hogy olyan leömlő került az autóra, amin nincsenek katalizátorok, azért kellett rá módosított program, amivel nem dob hibát.
- Akkor szerinted mi fog történni, ha visszateteted a gyári programot?

Amúgy normálisan fogyaszt, megy és nem füstöl?
- Tulajdonképpen mi okból kezdtél ezen aggódni?

Kik azok az "ECU Remap-os srácok"?
- Ilyen címmel nem találok honlapot.

katonaza Elküldve: 2020-04-15 16:05 alufelni

levente_takacs írta: Sziasztok!
Abban kérnéma a segitségetek ,hogy nincs e valakinek olyan ismerose vagy nem e tud egy nevet es teloszamot adni aki Miskolcom vagy kozelében foglalkozik felni perem polirozassal?
Privátban tudok kuldeni a felnirol kepet 19’col Breyton race cs

Koszonom a segitseget!


Nekem a "miskolc felni polírozás" keresőkifejezésre 19600 db találatot dobott a kereső, aminek ha csak az 1%-a releváns, már bőven van miből választanod.

katonaza Elküldve: 2020-04-15 15:58 Belsõ

YELLOW írta:
levente_takacs írta:
YELLOW írta:
levente_takacs írta: Sziasztok! (E90 bézs belső)
Olyan probémám van hogy konyoklo alatti konzolon megkopott a muanyag tudtok erre valami orvoslast?
Szedjem szet es festes?
Esetleg keressek hibátlan bontottat?
Bármit meghallagatok.
Koszonom!


pont olyanra nem tudod megcsinálni. sajnos undorítóan csúnyán kopik. hibátlant csak újban fogsz találni.
le lehet szedni, és vannak gumi spray-k amikkel be lehet fújni. de színben lehet eltérés a gyárihoz képest.


nem tudsz olyan oldalt ahol találok ilyet?


mármint milyen oldalt? gumi spray-re? beírod a keresőbe és kidobja. de pl a plasti dip-re is rákeresel, akkor dob...


1. Színminta alapján töltetsz spray flakonba autó műanyag festéket, amit nagyon alapos és gondos felület előkészítés után ráfújsz.
2. Írsz egy-két tucat bontósnak (vagy pl. a plázájuknak)
3. Újat veszel, ami ahogy nézem, arany árban van (Nem is értem, aliról vagy ebay-ről rendszerint töredék áron be lehet ezekből újat szerezni, de pont ezt nem.)

katonaza Elküldve: 2020-04-15 15:49 Mi lehet a baj?

Hunt9956 írta:
YELLOW írta:
Hunt9956 írta: Sziasztok,

Menet közben a jobb hátsó kerék felől kopogáshoz/doboláshoz hasonló hangot hallok.70-90 km/h között a legzajosabb, kisebb illetve nagyobb sebességnél alig hallható.Valamint az út minőségétől is jelentősen függ a zaj mértéke. Mi lehet a probléma?


hát ezt így marha nehéz megmondani, mivel egy több lengőkaros futómű. szóval bármi.
elsőre a hosszanti csatolt lengőkart mondanám, ilyen kifli alakú, a kaszniba van besüllyesztve a felfogatási pontja.
ha esetleg azóta van, hogy a nyári szett felkerült, akkor lehet csak a kerékkel van probléma. rossz centrír, vagy a felni közepe nagyobb és tehermentesítő gyűrű kell alá. Mert ha anélkül van feltéve, akkor nem pont középre került a kerék.

A kerékkel nem lehet gond, mert pár napja lett cserélve nyárira, de a télinél is hallottam már ezt a zajt.Ezért is vártam meg a gumicserét, hátha csak azzal van probléma, de sajnos nem.
És meddig tudom kihúzni ezzel a hibával? Most napi szinten kell az autó, és a jelenlegi helyzetben autószerelőt és szabad időpontot is elég nehézkes találni.
Menet közben egyébként a zajon kívül semmi észrevehetőt nem tapasztalok, a kormány sem rázkodik, az autó is szépen egyenletesen gurul, szóval tényleg semmit nem lehet észlelni, csak az a kérdés, hogy hosszabb távon mennyit ártok ezzel az autónak, ha így közlekedek.

Kerék vagy csak gumicsere történt?

katonaza Elküldve: 2019-11-22 13:37 Nagyobb sebességnél rezonálás

Daniel4774 írta: Sziasztok az lenne a problémám hogy üresben való guruláskor 20km /h alatt hátsó rész alját valami ütné ( sebbeségbe nem csinálja akkor se ha kinyomom a kuplungot és sebbeségbe van, csak akkor csinálja ha üresbe van felengedett kuplunggal, másik probléma hogy 40km /h fölött elkezd rezegni az egész autó közben mély dübörgő hangot ad ki ( fordulatszámtol függetlenül 2esbe 2500 fölött 3asba 4esbe 1500tol kezd, ha szépen tartom a gázt akkor nem csinálja, csak gyorsításkor


< 10% esélyt adok neki, de azt az 5 percet megéri:
Húzd meg a hátsó felnik csavarjait.
Én szívattam már meg magam. Így is.

katonaza Elküldve: 2019-11-11 21:18 Hütövetillátor

Gebrosz írta: Sziasztok! Kérdezném hogy az normális hogy a hűt útán ami van műanyag lapátok amik mozognak az most nekem nem csukott állapotban van Hanem nyitott. És azt hogy tudom ellenőrizni hogy csuk e rendes vagy nyit......


https://www.realoem.com/bmw/en...Id=17_0142

1. Ha az elmúlt pár évben nem voltak cserélve a vákuumcsövek, akkor lehet eljött az ideje.
- Filléres tétel (zsaluval kapcsolatban a 10. és 12. számúak).

2. Megnézném, hogy mechanikailag működik-e a zsalu.
- Ehhez a 9-esről lehúzod a 10-es csövet és rettenetesen megszívod

3. Ha még ekkor is minden OK, akkor ellenőrizném, hogy a 9-es működik-e.
- Legegyszerűbb/olcsóbb, ha innen a 11-esre ideiglenesen felcseréled: https://www.realoem.com/bmw/en...1747810831
Érdekes amúgy, hogy összesen 4 db ilyen un. szolenoid (vákuum vezérlő szelep) van az autódban, de a másik kettő (turbo, EGR) eltérő típusú.

katonaza Elküldve: 2019-11-08 20:06 Hütövetillátor

YELLOW írta:
katonaza írta:
YELLOW írta:
katonaza írta:
YELLOW írta:
katonaza írta: BMW E60 530D LCI (235Le)

A hűtővíz túl forró (97°C), miközben a ventilátor (600W) ki van kapcsolva.
- INPA szoftverből azonban (Motor / Aktiváció / Ventilátor) bekapcsolható a ventilátor és ekkor jól működik és lemegy a hőfok 90°C-ra.

Körülmények:
- Mindkét termosztát új.
- Vízpumpa új.
- Hűtőfolyadék új (lehet hogy túl tömény).
- A radiátor kívülről megtisztítva.
- A légtelenítés rendben, a tágulási tartályban buborék mentes a vízsugár.
- Nincs tárolt hibaüzenet (INPA, Carly for BMW).

Autópályás haladáskor csak úgy vihető le a hűtőfolyadék hőmérséklete 90°C-ra, ha az utastéri hőmérséklet és ventilátor maximálisra állított. Tartósan így elviselhetetlen az utastéri hőmérséklet.

Esetleg valakinek ötlet, javaslat?


most nem tudom pontosan, de biztos sok az a 97°C?
a termosztátok biztos jók? sokszor az új sem jó, vagy nem pontosan nyit. nekem ez gyanús.


Dízelnél nekem nagyon soknak tűnik.
Nem gyári termosztát ment bele.
Lehet hiba volt. Rendelek gyárit aztán meglátjuk ha nincs más ötlet.
Köszönöm.


nekem valami ilyesmi rémlik, hogy a dízel, de lehet a 20d, hogy 88 és 95°C között megye, de lehet 97 pont a tető.
ami még gyanús lehet, hogy a hűtő előtt nincs zsalu? lehet későn nyit ki, vagy nem nyit ki.



Jól gondolod: a zsalut soha nem tudtam rajtakapni, hogy nyitva legyen.
Ezért gondoskodtam róla, hogy (hétvége óta) mindig nyitva legyen..
- Mint halottnak a csók.

Se a ventit nem indítja el, se a zsalut nem nyitja fel, tehát látszólag a motor jól érzi magát.
- Csak én nem tudom ezt normálisnak elfogadni egy olyan dízel motortól, aminek az elődjével (M57N) mentem majd félmillió km-t, miközben tényleges 90°C körül volt a hűtőfolyadék.

Ezért keresnék gyári adatot, valami dokumentációban csak leírták:
- mi a normál üzemi hőmérséklet tartomány,
- hol kell indulni a ventinek,
- mikor kell nyitnia a zsalunak.


szerintem az nem probléma, hogy esetleg magasabb. a víz ugyanúgy kezd el forrni, mint a benzinesnél, tehát ez bőven belefér, hisz a benzinesek mennek olyan 97-108 között. 108-nél kapcsol a venti. a dízel eleve kevesebb hőt termel, ezért is alacsonyabb picivel az üzemi. de problémát szerintem nem okoz. hiszen a motornak az a rossz, ha üzemi alatt van, mert akkor több anyagot ad, vagy ha túl meleg, de az 115 fok felett van. elvileg a ventinek is van előtét ellenállása, mármint ennek a ventinek is, de nem tudom hol. bár már most lehet Fiat-tal keverem.



A problémát sikerült megoldani.
- Beszereztem eredeti BMW termosztátot.
- Mivel a szerelőm megbetegedett, ezért beszereltem magam.
- Ez után az előírt hűtőfolyadékkal feltöltöttem a rendszert.

Ezt követően városi és autópályás közlekedés során a hűtőfolyadék hőmérséklete egyaránt pontos és megfelelő volt: 90°C ±1°C.
- Tehát teljesen pontosan tartja a 90°C hőmérsékletet. A használati módtól függetlenül.

Ebből következően tévedés azt gondolni, hogy megfelelő és normális a tartós magas vízhőmérséklet.
- Ez valószínűleg igaz a regenerálásra is, de ezt még ellenőrizni fogom a jövő héten és megírom a tapasztalatot.

Köszönöm a segítő hozzászólást.