katonaza fórum hozzászólásai

katonaza Elküldve: 2020-04-15 15:49 Mi lehet a baj?

Hunt9956 írta:
YELLOW írta:
Hunt9956 írta: Sziasztok,

Menet közben a jobb hátsó kerék felől kopogáshoz/doboláshoz hasonló hangot hallok.70-90 km/h között a legzajosabb, kisebb illetve nagyobb sebességnél alig hallható.Valamint az út minőségétől is jelentősen függ a zaj mértéke. Mi lehet a probléma?


hát ezt így marha nehéz megmondani, mivel egy több lengőkaros futómű. szóval bármi.
elsőre a hosszanti csatolt lengőkart mondanám, ilyen kifli alakú, a kaszniba van besüllyesztve a felfogatási pontja.
ha esetleg azóta van, hogy a nyári szett felkerült, akkor lehet csak a kerékkel van probléma. rossz centrír, vagy a felni közepe nagyobb és tehermentesítő gyűrű kell alá. Mert ha anélkül van feltéve, akkor nem pont középre került a kerék.

A kerékkel nem lehet gond, mert pár napja lett cserélve nyárira, de a télinél is hallottam már ezt a zajt.Ezért is vártam meg a gumicserét, hátha csak azzal van probléma, de sajnos nem.
És meddig tudom kihúzni ezzel a hibával? Most napi szinten kell az autó, és a jelenlegi helyzetben autószerelőt és szabad időpontot is elég nehézkes találni.
Menet közben egyébként a zajon kívül semmi észrevehetőt nem tapasztalok, a kormány sem rázkodik, az autó is szépen egyenletesen gurul, szóval tényleg semmit nem lehet észlelni, csak az a kérdés, hogy hosszabb távon mennyit ártok ezzel az autónak, ha így közlekedek.

Kerék vagy csak gumicsere történt?

katonaza Elküldve: 2019-11-22 13:37 Nagyobb sebességnél rezonálás

Daniel4774 írta: Sziasztok az lenne a problémám hogy üresben való guruláskor 20km /h alatt hátsó rész alját valami ütné ( sebbeségbe nem csinálja akkor se ha kinyomom a kuplungot és sebbeségbe van, csak akkor csinálja ha üresbe van felengedett kuplunggal, másik probléma hogy 40km /h fölött elkezd rezegni az egész autó közben mély dübörgő hangot ad ki ( fordulatszámtol függetlenül 2esbe 2500 fölött 3asba 4esbe 1500tol kezd, ha szépen tartom a gázt akkor nem csinálja, csak gyorsításkor


< 10% esélyt adok neki, de azt az 5 percet megéri:
Húzd meg a hátsó felnik csavarjait.
Én szívattam már meg magam. Így is.

katonaza Elküldve: 2019-11-11 21:18 Hütövetillátor

Gebrosz írta: Sziasztok! Kérdezném hogy az normális hogy a hűt útán ami van műanyag lapátok amik mozognak az most nekem nem csukott állapotban van Hanem nyitott. És azt hogy tudom ellenőrizni hogy csuk e rendes vagy nyit......


https://www.realoem.com/bmw/en...Id=17_0142

1. Ha az elmúlt pár évben nem voltak cserélve a vákuumcsövek, akkor lehet eljött az ideje.
- Filléres tétel (zsaluval kapcsolatban a 10. és 12. számúak).

2. Megnézném, hogy mechanikailag működik-e a zsalu.
- Ehhez a 9-esről lehúzod a 10-es csövet és rettenetesen megszívod

3. Ha még ekkor is minden OK, akkor ellenőrizném, hogy a 9-es működik-e.
- Legegyszerűbb/olcsóbb, ha innen a 11-esre ideiglenesen felcseréled: https://www.realoem.com/bmw/en...1747810831
Érdekes amúgy, hogy összesen 4 db ilyen un. szolenoid (vákuum vezérlő szelep) van az autódban, de a másik kettő (turbo, EGR) eltérő típusú.

katonaza Elküldve: 2019-11-08 20:06 Hütövetillátor

YELLOW írta:
katonaza írta:
YELLOW írta:
katonaza írta:
YELLOW írta:
katonaza írta: BMW E60 530D LCI (235Le)

A hűtővíz túl forró (97°C), miközben a ventilátor (600W) ki van kapcsolva.
- INPA szoftverből azonban (Motor / Aktiváció / Ventilátor) bekapcsolható a ventilátor és ekkor jól működik és lemegy a hőfok 90°C-ra.

Körülmények:
- Mindkét termosztát új.
- Vízpumpa új.
- Hűtőfolyadék új (lehet hogy túl tömény).
- A radiátor kívülről megtisztítva.
- A légtelenítés rendben, a tágulási tartályban buborék mentes a vízsugár.
- Nincs tárolt hibaüzenet (INPA, Carly for BMW).

Autópályás haladáskor csak úgy vihető le a hűtőfolyadék hőmérséklete 90°C-ra, ha az utastéri hőmérséklet és ventilátor maximálisra állított. Tartósan így elviselhetetlen az utastéri hőmérséklet.

Esetleg valakinek ötlet, javaslat?


most nem tudom pontosan, de biztos sok az a 97°C?
a termosztátok biztos jók? sokszor az új sem jó, vagy nem pontosan nyit. nekem ez gyanús.


Dízelnél nekem nagyon soknak tűnik.
Nem gyári termosztát ment bele.
Lehet hiba volt. Rendelek gyárit aztán meglátjuk ha nincs más ötlet.
Köszönöm.


nekem valami ilyesmi rémlik, hogy a dízel, de lehet a 20d, hogy 88 és 95°C között megye, de lehet 97 pont a tető.
ami még gyanús lehet, hogy a hűtő előtt nincs zsalu? lehet későn nyit ki, vagy nem nyit ki.



Jól gondolod: a zsalut soha nem tudtam rajtakapni, hogy nyitva legyen.
Ezért gondoskodtam róla, hogy (hétvége óta) mindig nyitva legyen..
- Mint halottnak a csók.

Se a ventit nem indítja el, se a zsalut nem nyitja fel, tehát látszólag a motor jól érzi magát.
- Csak én nem tudom ezt normálisnak elfogadni egy olyan dízel motortól, aminek az elődjével (M57N) mentem majd félmillió km-t, miközben tényleges 90°C körül volt a hűtőfolyadék.

Ezért keresnék gyári adatot, valami dokumentációban csak leírták:
- mi a normál üzemi hőmérséklet tartomány,
- hol kell indulni a ventinek,
- mikor kell nyitnia a zsalunak.


szerintem az nem probléma, hogy esetleg magasabb. a víz ugyanúgy kezd el forrni, mint a benzinesnél, tehát ez bőven belefér, hisz a benzinesek mennek olyan 97-108 között. 108-nél kapcsol a venti. a dízel eleve kevesebb hőt termel, ezért is alacsonyabb picivel az üzemi. de problémát szerintem nem okoz. hiszen a motornak az a rossz, ha üzemi alatt van, mert akkor több anyagot ad, vagy ha túl meleg, de az 115 fok felett van. elvileg a ventinek is van előtét ellenállása, mármint ennek a ventinek is, de nem tudom hol. bár már most lehet Fiat-tal keverem.



A problémát sikerült megoldani.
- Beszereztem eredeti BMW termosztátot.
- Mivel a szerelőm megbetegedett, ezért beszereltem magam.
- Ez után az előírt hűtőfolyadékkal feltöltöttem a rendszert.

Ezt követően városi és autópályás közlekedés során a hűtőfolyadék hőmérséklete egyaránt pontos és megfelelő volt: 90°C ±1°C.
- Tehát teljesen pontosan tartja a 90°C hőmérsékletet. A használati módtól függetlenül.

Ebből következően tévedés azt gondolni, hogy megfelelő és normális a tartós magas vízhőmérséklet.
- Ez valószínűleg igaz a regenerálásra is, de ezt még ellenőrizni fogom a jövő héten és megírom a tapasztalatot.

Köszönöm a segítő hozzászólást.

katonaza Elküldve: 2019-10-30 07:55 Hütövetillátor

YELLOW írta:
katonaza írta:
YELLOW írta:
katonaza írta: BMW E60 530D LCI (235Le)

A hűtővíz túl forró (97°C), miközben a ventilátor (600W) ki van kapcsolva.
- INPA szoftverből azonban (Motor / Aktiváció / Ventilátor) bekapcsolható a ventilátor és ekkor jól működik és lemegy a hőfok 90°C-ra.

Körülmények:
- Mindkét termosztát új.
- Vízpumpa új.
- Hűtőfolyadék új (lehet hogy túl tömény).
- A radiátor kívülről megtisztítva.
- A légtelenítés rendben, a tágulási tartályban buborék mentes a vízsugár.
- Nincs tárolt hibaüzenet (INPA, Carly for BMW).

Autópályás haladáskor csak úgy vihető le a hűtőfolyadék hőmérséklete 90°C-ra, ha az utastéri hőmérséklet és ventilátor maximálisra állított. Tartósan így elviselhetetlen az utastéri hőmérséklet.

Esetleg valakinek ötlet, javaslat?


most nem tudom pontosan, de biztos sok az a 97°C?
a termosztátok biztos jók? sokszor az új sem jó, vagy nem pontosan nyit. nekem ez gyanús.


Dízelnél nekem nagyon soknak tűnik.
Nem gyári termosztát ment bele.
Lehet hiba volt. Rendelek gyárit aztán meglátjuk ha nincs más ötlet.
Köszönöm.


nekem valami ilyesmi rémlik, hogy a dízel, de lehet a 20d, hogy 88 és 95°C között megye, de lehet 97 pont a tető.
ami még gyanús lehet, hogy a hűtő előtt nincs zsalu? lehet későn nyit ki, vagy nem nyit ki.



Jól gondolod: a zsalut soha nem tudtam rajtakapni, hogy nyitva legyen.
Ezért gondoskodtam róla, hogy (hétvége óta) mindig nyitva legyen..
- Mint halottnak a csók.

Se a ventit nem indítja el, se a zsalut nem nyitja fel, tehát látszólag a motor jól érzi magát.
- Csak én nem tudom ezt normálisnak elfogadni egy olyan dízel motortól, aminek az elődjével (M57N) mentem majd félmillió km-t, miközben tényleges 90°C körül volt a hűtőfolyadék.

Ezért keresnék gyári adatot, valami dokumentációban csak leírták:
- mi a normál üzemi hőmérséklet tartomány,
- hol kell indulni a ventinek,
- mikor kell nyitnia a zsalunak.

katonaza Elküldve: 2019-10-29 19:39 Hütövetillátor

YELLOW írta:
katonaza írta: BMW E60 530D LCI (235Le)

A hűtővíz túl forró (97°C), miközben a ventilátor (600W) ki van kapcsolva.
- INPA szoftverből azonban (Motor / Aktiváció / Ventilátor) bekapcsolható a ventilátor és ekkor jól működik és lemegy a hőfok 90°C-ra.

Körülmények:
- Mindkét termosztát új.
- Vízpumpa új.
- Hűtőfolyadék új (lehet hogy túl tömény).
- A radiátor kívülről megtisztítva.
- A légtelenítés rendben, a tágulási tartályban buborék mentes a vízsugár.
- Nincs tárolt hibaüzenet (INPA, Carly for BMW).

Autópályás haladáskor csak úgy vihető le a hűtőfolyadék hőmérséklete 90°C-ra, ha az utastéri hőmérséklet és ventilátor maximálisra állított. Tartósan így elviselhetetlen az utastéri hőmérséklet.

Esetleg valakinek ötlet, javaslat?


most nem tudom pontosan, de biztos sok az a 97°C?
a termosztátok biztos jók? sokszor az új sem jó, vagy nem pontosan nyit. nekem ez gyanús.


Dízelnél nekem nagyon soknak tűnik.
Nem gyári termosztát ment bele.
Lehet hiba volt. Rendelek gyárit aztán meglátjuk ha nincs más ötlet.
Köszönöm.

katonaza Elküldve: 2019-10-29 13:24 Hütövetillátor

BMW E60 530D LCI (235Le)

A hűtővíz túl forró (97°C), miközben a ventilátor (600W) ki van kapcsolva.
- INPA szoftverből azonban (Motor / Aktiváció / Ventilátor) bekapcsolható a ventilátor és ekkor jól működik és lemegy a hőfok 90°C-ra.

Körülmények:
- Mindkét termosztát új.
- Vízpumpa új.
- Hűtőfolyadék új (lehet hogy túl tömény).
- A radiátor kívülről megtisztítva.
- A légtelenítés rendben, a tágulási tartályban buborék mentes a vízsugár.
- Nincs tárolt hibaüzenet (INPA, Carly for BMW).

Autópályás haladáskor csak úgy vihető le a hűtőfolyadék hőmérséklete 90°C-ra, ha az utastéri hőmérséklet és ventilátor maximálisra állított. Tartósan így elviselhetetlen az utastéri hőmérséklet.

Esetleg valakinek ötlet, javaslat?

katonaza Elküldve: 2019-05-05 20:46 Miskolc Szerelő

leportp írta: Sziasztok.

Miskolcon tudna valaki ajánlani egy jó szerelőt?
Szilenteket kellene cserélni E87-ben.

Köszönöm a segîtséget.


Összkerekes E46-on összes szilent cserét csináltattam pár éve az alábbi szervizben:
http://www.autojavitasmiskolc.hu/kapcsolat.html
Zseniális az idős Boros mester, ha nincs valamije, legyártja, van hozzá gépe és szaktudása.

Mostanában a szomszéd utcába járok futóművel:
http://autoszerviz-automento.h...%B3szerviz

katonaza Elküldve: 2019-03-02 10:08 Remeg az autó

Jenci87 írta: Sziasztok!

a kérdésem egy 320.000km-es 204LE 3.0D-s motorra vonatkozna Enyhébbnek mondható rángatás érezhető gyorsításnál. Az első tünet hogy alapjáraton 7-800 as fordulatszám között ingadozik az alapjárat de már csak melegen.(világítás kapcsolása után valamivel erősebben csinálja) Feszültség mérés esetén alapjáraton 12,8V és 13,4V között ingadozik. Miután jobban meghajtom 4000-es fordulat környékére utána az esetek nagy részében abbahagyja, bár az utóbbi hetekre ez sem igaz. Mikor alapjáraton ingadozik, gyorsításkor is 2000-es fordulatszámtól rángatva gyorsít. OMW-n tankolok, próbálok jó anyagot rakni bele. Idegesítőbb a rángatás mint amennyire befolyásolja a gyorsítást...
Ami eddig el lett végezve:
1. Örvénycsappantyú kiszerelés, ledugózás
2. Generátor teljes felújítás
3. Akkumulátor csere próbakőr erejéig.

Hibakód nincs. Az autóhoz ezt a hibát leszámítva ragaszkodnék, és megtartós lenne.
Mi lehet a probléma?



Javaslom, hogy a napi első beindítást követő legelső percben (hideg motor) pl. INPA segítségével élőadatban nézz injektor korrekciós értékeket. Abból elég jól lehet következtetni, hogy ebben az irányban van-e a gond.

katonaza Elküldve: 2019-02-01 16:29 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

mici1974 írta: Sziasztok vettem inpa kábelt feltelepitettem az inpát proba cstlakoztatom az autohoz bedugom a laptopba gyujtás ráad de nem érzékeli a program két inpa progival is probáltam lehet hogy nem jo kábelt vettem vagy mi lehet a baj?
https://www.ebay.de/itm/Fur-BM...rk:44:pf:0
ilyen kábelt vettem


E60 LCI-vel szívtam ezt végig, mire sikerült.

1. Amennyiben ahhoz az autóhoz lenne, ami az adatlapodon látszódik, akkor az általad megvásárolt termék leírásából az alábbi szövegrészt ajánlom figyelmedbe:
"Alle Modelle bis Baujahr 03/2007".

2. De mielőtt kidobnád, próbáld meg az interfészt átállítani DCAN protokollra.
A CD-n bizonyára találsz hozzá információt és programot.

Ha sikerült:

3. Ahol csak találsz ini fájl-t a C:\EC-APPS és a C:\EDIABAS könyvtárakban, amiben van "Interface" paraméter, ott "STD:OBD" legyen az értéke.

4. A C:\Windows\obd.ini-ben pedig ez legyen az elején (én a system32-be is bemásoltam, mert bizonyos doksi szerint ott várja):
[OBD]
Port=Com<ide írd be azt a számot, hanyas com porton van az adapter a Te gépeden>
Hardware=OBD

5. Próba!

katonaza Elküldve: 2018-08-13 23:08 Autóvásárlás

Potenciálisan érdekes F30 elektronikus szervízkönyvét szeretném értelmezni.

A megkapott pdf-ben:
- ikonok vannak,
- az ikonok alatt két sorban számok láthatóak,
- e számok zöld, sárga vagy piros háttérrel színezettek,
- és alattuk vagy van egy pipa jel, vagy nincs.

Hol tudnék tájékozódni, melyik mit jelent?


katonaza Elküldve: 2018-07-16 23:01 Mi lehet a baj?

rece65 írta: Hi!

Az ablak mosó visszajelzője világít egy ideje,kevés volt benne az ablakmosó folyadék teletöltöttem de nem alszik ki a lámpa.
Mi lehet a gond sztetek?



Nekem a szintérzékelő kábele volt törött a tövénél, egyszerűen levágtam a beteg részt és újraforrasztottam.

Itt a 6-os alkatrész a szintérzékelő:
https://www.realoem.com/bmw/en...Id=61_1084

katonaza Elküldve: 2018-06-28 17:45 E46 motorcsere, megéri?

csako írta: Sziasztok,

Szeretnék tanácsot kérni tőletek abban,hogy egy E46 320D (150hp) facelift-es kasztniba ,tudok e motort cserélni úgy,hogy egy 330D (204 hp) motort tetenék bele? Elképzelésem szerint elég valószínűnek tartom,de inkább az érdekelne jobban,hogy milyen hozadékai vannak még a cserének? Értem ezt arra,hogy váltót is kell e cserélni,kuplungot ,elektronikát stb. Minden információ erdekel ezzel kapcsolatban. Elég komoly project lesz,de el kell gondolkodnom a cserében,mert hengerfejes lett a motor így most lehet,hogy érdemes lenne cserélni.
Köszönöm szépen!


E46 FL 320D: 150 Le, 330 Nm
E46 FL 330D: 204 Le, 410 Nm

Ha szétnézel a chip tuningos oldalakon, akkor az látszik, hogy ha 320D-t chip tuningolsz, akkor nagyjából egy tuningolatlan 330D szintjét közelíted. Tehát ilyen elméleti megkötelítésből akár mehetne is a motor upgrade.

Ám gyakorlati oldalról olyan sok minden más, hogy valószínűleg mire mindenből a megfelelő beszerzése és beépítésre kerül, megbánod.

Szerintem pont ugyanaz a motor kell bele, mint gyárilag volt, aztán vagy megtartod, vagy eladod, vagy pedig ahogy most van, őszintén, hengerfejesen eladod.

Ha ettől részletesebb információkra van szükséged, akkor ajánlom figyelmedbe a http://www.realoem.com/bmw/enUS/select oldalt, ahol elemi alkatrész szinten össze tudod vetni a különbségeket.

katonaza Elküldve: 2018-06-02 18:04 Fûtõventillátor

Nostrom0 írta:
katonaza írta:
Nostrom0 írta:
YELLOW írta:
Nostrom0 írta: Sziasztok! A napokban gyanítom sünit fogok cserélni, ehhez kérnék kis segítséget. Egy 99es E36 Compactom van, manuál klímás, és kb egy hete az első három sebességfokozat a ventiből eltűnt, csak a 4es maxon működik. Haver mondta cseréljek sünt. Rágugliztam de több fajta van. Vágja valaki az enyémbe milyen kell? Ez: LINK_1 vagy ez: LINK_2 ? Illetve hogy tutira ez lehet a baja? Meg van ennek az alkatrésznek valami szakszerűbb hivatalos neve, mert nem nagyon vágom hol fogok ilyet találni.. Köszi!


ha azt mondod süni, akkor tudni fogják. egyébként fűtőventilátor előtét ellenállásként is ismerhetik.
szerinted miért süninek hívják? na azt vedd, ami arra hasonlít. a másik szerintem a ventilátor hőfokvédelmére van szerintem, nekem úgy rémlik.


Hali! Nem mondom hogy „süni”, mert a google hangfelismerő rendszere nem tart még ott .. e miatt kérdeztem! Meg hogy rákereshessek jobban, mert persze evidens melyik hasonlít a sünire, csak hogy a jofogáson jelenleg hirdetnek egy e36 sünit amiről állítja a srác hogy a Compactba ilyen kell, már ez pedig nem hasonlít semmilyen sünire. Tehát a kérdésem továbbra is nyitott, ha valakinek van fix infója hogy mit kell cserélnem ahhoz hogy ne csak max 4. fokozatban menjem a ventim, illetve ez az alkatrész hogy néz ki/hol van/micsoda, azt megköszönném!



Azt próbáltad már, hogy a http://bmwfans.info/parts-catalog oldalon kiválasztod az autódat, aztán megkeresed az alkatrészt?



Ok, köszi a linket, nem ismertem. Ahogy látom hasonló mint a realoem, na azt néztem de sajna számomra annyira ott nem egyértelmű hogy a 4es alkatrész az sün vagy nem sün Na de mindegy, köszi a segítségeket, a napokban neki állok megbontani, megnézni, kicserélni amit kell aztán beszámolok majd mire jutottam!


1. Kiválasztod az autódat
2. Elnavigálsz ide: Heater and Air Conditioning > Electric parts
3. A keresett alkatrész neve: Final Stage Unit



katonaza Elküldve: 2018-06-01 21:05 Fûtõventillátor

Nostrom0 írta:
YELLOW írta:
Nostrom0 írta: Sziasztok! A napokban gyanítom sünit fogok cserélni, ehhez kérnék kis segítséget. Egy 99es E36 Compactom van, manuál klímás, és kb egy hete az első három sebességfokozat a ventiből eltűnt, csak a 4es maxon működik. Haver mondta cseréljek sünt. Rágugliztam de több fajta van. Vágja valaki az enyémbe milyen kell? Ez: LINK_1 vagy ez: LINK_2 ? Illetve hogy tutira ez lehet a baja? Meg van ennek az alkatrésznek valami szakszerűbb hivatalos neve, mert nem nagyon vágom hol fogok ilyet találni.. Köszi!


ha azt mondod süni, akkor tudni fogják. egyébként fűtőventilátor előtét ellenállásként is ismerhetik.
szerinted miért süninek hívják? na azt vedd, ami arra hasonlít. a másik szerintem a ventilátor hőfokvédelmére van szerintem, nekem úgy rémlik.


Hali! Nem mondom hogy „süni”, mert a google hangfelismerő rendszere nem tart még ott .. e miatt kérdeztem! Meg hogy rákereshessek jobban, mert persze evidens melyik hasonlít a sünire, csak hogy a jofogáson jelenleg hirdetnek egy e36 sünit amiről állítja a srác hogy a Compactba ilyen kell, már ez pedig nem hasonlít semmilyen sünire. Tehát a kérdésem továbbra is nyitott, ha valakinek van fix infója hogy mit kell cserélnem ahhoz hogy ne csak max 4. fokozatban menjem a ventim, illetve ez az alkatrész hogy néz ki/hol van/micsoda, azt megköszönném!



Azt próbáltad már, hogy a http://bmwfans.info/parts-catalog oldalon kiválasztod az autódat, aztán megkeresed az alkatrészt?