pneurob fórum hozzászólásai

pneurob Elküldve: 2014-03-19 17:41 BMW embléma

Golyotajti írta: Sziasztok!
E46 motorterben elkopott, lepattogott az emblemamrol a festek. Nagyon halas lennek ha valaki tudna valami cimet honnan lehet rendelni . mert a sima nem jo mert ennek a 8 csatlakozasi pontja van, nem mint a simanak, ketto.
elore is koszi.

Golyo



Nem nagyon fogsz kapni, csak a motorburkolattal együtt rendelhető, a linken a 13-as alkatrész: http://www.realoem.com/bmw/sho...mp;lang=de

pneurob Elküldve: 2013-05-04 22:18 Motorolaj

xmanez88 írta:
jlaci74 írta:
xmanez88 írta:
pneurob írta:
xmanez88 írta:
Szemy írta: Egy baratom hasonlo problemaval szembesült 3-4 honappal ezelött egy 2004-es 320i kapcsan. Eddig 4000 euro környeken van a javitasi költseg (mivel Nemetorszagban el es dolgozik), es annyit sikerült elerni, hogy a motor a tömiteseken keresztül mar nem nyomja ki az olajat, mert mar szinte mindegyik cserelve lett (szelepfedeltömites, szelepszarszimeringek, fötengelyszimeringek, olajdeknitömites, stb.). Viszont hosszu tavu utakon tovabbra is fogy az olaj, Stuttgart-Debrecen-Stuttgart utvonal alatt tovabbra is több, mint 1 liter olajat megeszik. Annyit sikerült megallapitanunk, hogy motorolajfogyas föleg üzemmeleg motor eseteben lep fel (hosszu tavu utakon). Tudom nem a legjobb összehasonlitasi alap, de azert több a semminel.

Remelem, hogy Te nem jarsz igy!
Szemy


érdekes amit írsz, akkor ezek szerint a nagyon hozzáértő szakemberek se tudják neki megállapítani, hogy mi lehet a baj? lehet, hogy nálam is fennáll az üzemmeleg motor esete, mert múlt héten egy pörgős, sietős út után jelentkezett a nagy fogyás.





Egy nagyon jó szakember sem tudja megmondani mi a konkrét hiba elmondásra és ránézésre, esetleg tippelgethet. Ha meg van bontva a motor, akkor már igen. Nem én csináltam, hanem egy szervizpartnerünk, aki a motorokban nagyon profi. Az olajcsere biztosan nem segít.





hát igen, csak szemy fúrumtárs ugye leírta, hogy már szinte mindent kicseréltek neki, és ennek ellenére is eszi az olajat hosszú úton, ezért kérdeztem tőle, úgy, hogy gondolom neki akkor már szét szedték a kocsit, nem csak ránézésre tippelgettek, és ennek ellenére sem lett tökéletes.
Nekem mondjuk a kuplunggal nincs semmi baj, szerintem annak a 600 ezer forintnak nagy részét tette ki a kuplung, egyébként annak az illetőnek ezek után jó lett?



Nem érted? Ha eszi a motor az olajat, ki kell venni, szét kell borítani, kell rá egy új kuplung lendkerékkel és jó lesz... Fél milláért...
A lényeg, hogy olajat csak megbízható forrásból! Mert aki olcsóbb az hamisítványt árul...


nézd, én nem vagyok autószerelő, viszont az autószerelők nagy részében sem bízom, a sok rossz tapasztalat miatt, ezért érdeklődöm itt a fórumon, és nem vitatkozni akarok, de azt tényleg nem értem, ha eszi az olajat akkor miért kuplungot kell cserélni? és ha te tudod, tényleg elmagyarázhatnád, mert érdekel, legalább annyival is okosabb leszek, éa nem tud megvezetni egy szerelő sem, és előre is köszönöm!
egyébként én nem is írtam, hogy olcsón vettem bele olajat, úgyhogy azt nem tudom kinek szántad. az enyémbe original BMW van.



A kuplungot egyszerűen azért kellett cserélni mert rossz volt, köze nem volt az olajfogyasztáshoz, ennyi volt az egész projekt ára. A motor azóta is tökéletes, gyakorlatilag új. A szervizről pü-ben tudok adni infót, mert itt azonnal rosszindulatúan állnak hozzá, nem tudom miért. Soha nem volt egyetlen rossz visszajelzés, de itt a fórumon van, aki megelőlegezi tudatlanul.

pneurob Elküldve: 2013-05-04 18:49 Motorolaj

xmanez88 írta:
Szemy írta: Egy baratom hasonlo problemaval szembesült 3-4 honappal ezelött egy 2004-es 320i kapcsan. Eddig 4000 euro környeken van a javitasi költseg (mivel Nemetorszagban el es dolgozik), es annyit sikerült elerni, hogy a motor a tömiteseken keresztül mar nem nyomja ki az olajat, mert mar szinte mindegyik cserelve lett (szelepfedeltömites, szelepszarszimeringek, fötengelyszimeringek, olajdeknitömites, stb.). Viszont hosszu tavu utakon tovabbra is fogy az olaj, Stuttgart-Debrecen-Stuttgart utvonal alatt tovabbra is több, mint 1 liter olajat megeszik. Annyit sikerült megallapitanunk, hogy motorolajfogyas föleg üzemmeleg motor eseteben lep fel (hosszu tavu utakon). Tudom nem a legjobb összehasonlitasi alap, de azert több a semminel.

Remelem, hogy Te nem jarsz igy!
Szemy


érdekes amit írsz, akkor ezek szerint a nagyon hozzáértő szakemberek se tudják neki megállapítani, hogy mi lehet a baj? lehet, hogy nálam is fennáll az üzemmeleg motor esete, mert múlt héten egy pörgős, sietős út után jelentkezett a nagy fogyás.





Egy nagyon jó szakember sem tudja megmondani mi a konkrét hiba elmondásra és ránézésre, esetleg tippelgethet. Ha meg van bontva a motor, akkor már igen. Nem én csináltam, hanem egy szervizpartnerünk, aki a motorokban nagyon profi. Az olajcsere biztosan nem segít.



pneurob Elküldve: 2013-05-04 18:08 Motorolaj

xmanez88 írta:
pneurob írta:
xmanez88 írta: Sziasztok!

Most én is küzdök némi olajfogyasztási/olajfogyási gondokkal.
Szelepfedél tőmítést kellett cserélni, mert az szét volt menve, most még állítólag az olajszűrőház alól folyik valahonnan az olaj, sajnos ehhez kevésbé értek, de még kb 2 hét mire remélhetőleg hozzáértő kezek közé kerül, mert aki ért hozzá ahhoz elég nehéz "időpontot" szerezni. Valakinek van valami korábbi tapasztalata? Előzetes "ötletek" szerint a motor elég sok olajat meg eszik, de ezt egyenlőre kevésbé hiszem el, mivel az aljában folyamatosan gyűlik össze a friss olaj. nem lesz egyszerű ennek a végére járni. 1000 km se mentem vele és fél litert hozzá kellett öntenem




Lehet, hogy mélyebben bele kell nyúlni a zsebedbe, mert ez a mutatvány ott kezdődik, hogy ki kell venni a motort, meg le a hengerfejet. Aztán minden tömítést cserélni, ami meg lett bontva + szelepszár szimmering.



igen, hallottam már ilyen verziót is, egyébként 207.000 km van benne most. (nem csak az órában, ebben ennyi van, de ez egy másik fórum témája lenne, nem akarom hosszasan bizonygatni) egyébként mit jelent az a "mélyebben" bele kell nyúlni? a szelepszár szimmering mennyibe kerülhet?



Nemrég volt egy 540i V8 160.000km-rel, hasonlóan mint a tiéd, neki 600e forintba fájt a dolog, igaz kapott komplett kuplungot is lendkerékkel együtt. Ami nagyon fontos, olajcsere nem computer szerint, hanem 20 ezrenként és csak biztonságos forrásból.

pneurob Elküldve: 2013-05-04 15:20 Motorolaj

xmanez88 írta: Sziasztok!

Most én is küzdök némi olajfogyasztási/olajfogyási gondokkal.
Szelepfedél tőmítést kellett cserélni, mert az szét volt menve, most még állítólag az olajszűrőház alól folyik valahonnan az olaj, sajnos ehhez kevésbé értek, de még kb 2 hét mire remélhetőleg hozzáértő kezek közé kerül, mert aki ért hozzá ahhoz elég nehéz "időpontot" szerezni. Valakinek van valami korábbi tapasztalata? Előzetes "ötletek" szerint a motor elég sok olajat meg eszik, de ezt egyenlőre kevésbé hiszem el, mivel az aljában folyamatosan gyűlik össze a friss olaj. nem lesz egyszerű ennek a végére járni. 1000 km se mentem vele és fél litert hozzá kellett öntenem




Lehet, hogy mélyebben bele kell nyúlni a zsebedbe, mert ez a mutatvány ott kezdődik, hogy ki kell venni a motort, meg le a hengerfejet. Aztán minden tömítést cserélni, ami meg lett bontva + szelepszár szimmering.

pneurob Elküldve: 2013-04-24 22:49 Hûtõvíz

anubisz írta:
DEU36 írta: Szasztok!
Nekem most kezdi kivágni a biztosítékot a BMW a folyamatos hűtőrendszer problémáival.
Kezdődött, hogy eltörött a kiegyenlítőtartály mellet elhaladó műanyagcső. Mintha szét lett volna marva, teljesen elvékonyodott. BMW szervíz meg is csinálta 216 Juroért. Rá 3 hónapra jövünk vissza Magyarból és München előtt kivillan a sárga lámpa, kevés a víz. Lassan hazapöfögtem vele, be a szervízbe, eltörött egy másik cső, ami a motor közepén van, minden alatt jó eldugva, javítás 413 juró, merhogy 3 óra megy rá, amúgy egy 22 eurós műanyag. Most nézem a motortert, mert egyfolytába érzem ennek a fagyállófolyadéknak a szagát, megint vízfoltos a védőlemez alul, most máshol csöpög. Kezdem egy szar lada emlékeit felidézni, ami hasonló dolgokat művelt. Ez most valószínű a vízpumpa lenne?
Lassan műanyagcsövekre költök 1000-t? Há mi a szar ez, csak egy szar, ami ha 14éves lesz ugyanolyan mint a többi. Hálátlan kurva, megy is a levesbe. Hiába szakszervíz csinálta, na az is egy külön kategoria, de nem ide tartozik.
Ér valamit szerintetek az ilyen hűtőtömítő folyadék, nem tartom jó dolognak, de én már nem akarom 150-t kicseréltetni a vízpumpát is. Há már annyi pénzt költöttem rá, hogy lassan nem is érdemes eladni. De ezután mi jön még, mivel kezd majd kiidegelni, hol találok E46-os betegségekről osszefoglalót, lehet fel kéne készülnöm, bár már meghirdettem, nagyon felidegesített.


Mit vársz egy 1999 es kocsitól, hogy sose romlik el? Alap, ha szét van maródva a hűtőcsövek, nem csak azt az egyet kel kicserélni, hanem mindet, mivel egyszerre rohad szarrá,a hűtőből kivezető is mállik belül mint a kakaó, a többi is ugyan olyan szar. Most jönnek a melegek,majd valahol szétreped a pályán, aztán nézhetsz.Ezt az egészet én már kijártam. Amint meg van bolygatva a fossá mállott rendszer, utána apránként megy szarrá. Nekem a hűtő cserével kezdődött, aztán a többi cső volt a folytatás. Még a kiegyenlítőm is hosszába szétrepedt a pályán. Műanyag, 12 év alatt gondolhatod megzabálja a forró víz. Sajna kint drága a szerviz. Nem csak neked, még azoknak is akik ott élnek. A vízpumpa meg úgy megtud halni, hogy na. Kutya baja, leállítod, áll vagy 2 napot, indítod, már fossa a vizet. Az is csak pár évet bír. Főleg télen szokása. Gondolod, ha 1 éves M6 od lenne azt olcsóbban szerelnék kint?
Csak megnyugtatlak, nekem már itthon is cseréltek 350Ft os tömítést 25000 ért, az olajszűrő ház alatt. meg olaj leeresztő csavart 7000 ért. olaj le, csavar ki, csavar be olaj vissza. 7 papír.


Ha meg vízpumpát cserélsz, kötelező cserélni a ventilátorlapátot is, mert a hőtől eldeformálódik idővel és úgy viselkedik mint a centírozatlan gumi. A vízpumpa nem önmagától megy tönkre, hanem ettől. Bontott ventilátorlapát meg felejtős, hacsak nem bontás előtt pár hónappal cserélték. Csak az a baj, hogy ez nincs ráírva.

pneurob Elküldve: 2013-04-08 21:23 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
maddog írta: úgy látom szinte mindenkinek ugyan az a baja mint nekem csak az enyémet nemtudja senki se megcsinálni..:S első indítás sokadjára de nem mindig, aztán jó.. volt cserélve most: vezérmű jeladó,gyertya,gyújtókábel,benzin szűrű.. ac-t mondtam mérjenek azt mondták az jó. akkor mégis mi lehet a rossz??


adagoló is mondjuk...


Ja, mondjuk lehet, csak benzinesben nem nagyon jellemző az adagoló hiba, de tán a gyújtógyertyák okozhatják a hibát. A hülyeséget félretéve, keress valami normális szakembert. Sajnos ritkaság.

pneurob Elküldve: 2013-03-21 23:00 Kuplung__

YELLOW írta:
funez írta: Köszi a válaszokat de akkor azt mondja meg vki hogy van a neten 60.000-ért meg 180.000-ért LUK lendkerék most akkor ezek között mi a különbség?


az ár leginkább. nem mindegy ki milyen haszonkulccsal dolgozik...
mindig lesz valaki, aki nem jár utána, hanem kapásból megrendeli a 180ezrest, aztán már 3x-os haszna van minimum az eladónak.


Persze a haszonkulcs is belejátszik a dologba, de alapvetően az befolyásolja az árat, hogy az adott kereskedő mennyit vásárol. Óriási árkülönbség adódhat abból, ha valaki 5-öt vagy 200-at rendel meg egyszerre.

pneurob Elküldve: 2013-03-21 22:53 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Robinson írta: Sziasztok!

Vajon 325i alól a rugók jók 320d-be? Most függetlenül a felszereltségtől, tegyük fel, hogy az ugyanaz. Elvileg a 20d motorja nehezebb a hathengeresnél. Vajón beülne az orra?



Nagyon nem ástam bele magam a témába, de a konkrét példa, amit kérdezel, a két autó rugói csereszabatosak egymással: http://www.schmiedmann.hu/0554...reses.aspx
Legalábbis egy nagy német rugó és sportfutóműgyártó cég szerint biztosan:
www.lowtec.de
Itt is le van írva pontosan, hogy mi mihez való: http://www.schmiedmann.hu/3_se....htm#12320


pneurob Elküldve: 2013-03-21 22:42 Lámpák_

Nem kell lemondanod a feketéről, létezik eredeti Black Hella TÜV papírokkal, amit egész Európában elfogadnak a műszakin és a rendőrök sem tudnak belekötni. Mondjuk nem az a 20-30 ezres kínai tuninglámpa kategória árban. http://www.schmiedmann.hu/FL36...reses.aspx

Belze írta: köszönöm a választ de akkor lehet ez sajnos ki fog maradni az életemből nincs kedvem a rendőrökkel bívelődni:\ pedig úgy bele éltem már magam h full fekete lesz a kocsi mindenütt, na de sebaj.


szotakdavid írta:
Belze írta: Üdv!

Kis segítséget szeretnék kérni. Olyan lámpákat szeretnék venni a kocsimba mint amit alúra belinkelt kocsiban van, de sehol sem akadok rá, füstös indexeket már találtam de fényszórókat sehol se, ha esetleg valaki tudna segíteni ebbe hálás lennék, no meg h ezekre a füstös lámpákra nem e harapnak műszakin? köszönöm.

http://www.kepfeltoltes.hu/vie...es.hu_.jpg


Szia!

Nem kell másik lámpát venned! Elég ha veszel egy jó lámpafestéket.
Nem rég csináltunk egy barátomnak ilyet szép lett.
A másik kérdésedre a válasz h igen harapnak műszakit még megtudod oldani úgy mint a fóliát,de ha Rendőr állít meg akkor indul stand up




pneurob Elküldve: 2013-03-21 22:32 DSC

Jonerto írta:
lalada írta:
Jonerto írta: Üdv.
Ma hazafelé jövet a piros lámpánál unalmamban benyomtam a DSC gombot,ilyenkor ugye kikapcsol,majd mikor vissza akartam kapcsolni pár másodperc múlva meglepődve látom,hogy nem alszik el a visszajelzője és a kézifék lámpa is sárgán világít.Nyomogatom a gombot semmi,csak világít.következő pirosnál motor leállít,gyújtás levesz teljesen,majd indítok.DSC kialszik elindulok kb 50-100 méter sípolás és újból kigyullad.Ezt mégegyszer megcsináltam aztán már leállítás után sem alszik el, világít.
Visszaolvastama a topicot és van róla szó,hogy mi okozhat DSC problémát.
Pont ilyenről még nem esett szó.
Valaki tapasztalt már ilyet?

nekem volt régen, kormányszög jeladó hiba volt..

Az hol található mennyire kell megbontani a belsőt vagy motorteret?
Anyagilag húzós?
Köszi


A kormányoszlopon van, eléggé szét kell túrni az autót, de nem egy jellemző hiba, ritkán fordul elő.

pneurob Elküldve: 2013-03-16 23:15 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

Helioport írta:
Bitu79 írta:
anubisz írta: Azért érdekes, hogy az olajos cikkben azt írták, a szintetikus olaj szinte örökké bírná, csak az adalékok öregednek benne, ha azt pótolná az ember, és a koszt teljesen ki lehetne szűrni, akkor sose kéne cserélni.


Hát ja,de a fogaskerék is kopik meg ilyenek.Ergo koszos lesz az olaj.Én majd nyáron cseréltetek olajat mindenbe.Ráérek még sztem(70 000km,és 10 éves lesz a kocsi)Megszűrni meg nemigen lehet az olajat .De én valahogy nem tartom olyan fontosnak a váltóolajcserét,se a diffiét,ha nem futott sokat a kocsi.Sztem nem életbevágó az olajcsere,legalábbis az én esetemben.De írtam a szerelők is másképp vannak ezzel.Egyik ezt mondja nem kell cserélni amig nem akad meg ilyenek,a másik meg azt,hogy érdemes cserélni az olajat,megelőzendő ezzel a meghibásodást.Azt tudom,hogy egy idő után "megromlik" azolaj,akkor is,ha állt a kocsi.Azért,mert szennyeződik az olaj.A motorolajcsere viszont teljessen más,mert ott hőhatás is éri az olajat.Annál azért lényeges tényleg,mert hamarabb tönkremegy az olaj szerintem a nagy hőhatások miatt is.






Alapvetően konzum-világban élünk. Akkor is vásárolj, ha semmi szükséged nincs rá... Illetve nagyon fontos, és minden gyártó ezt promótálja: természetesen ún mesterséges avultatás náluk nincs... Persze már üvöltheted is hozzá, hogy 3 havonta KELL olajat cserélned, apád, esetleg nagyapád meg vizsgára vitte új olajjal a gépet 40 éve.... Persze, az nem volt ilyen finom műszer, meg hát a teljesítmény... Meg a kopás...


Most volt egy E60 540i 180e km-rel szelepszár szimmering cserén. Betartotta a computer által javasolt olajcseréket és mégis. Jól hangzik, hogy az LL04 5W-30 csak 30 ezrenként szorul cserére. Aztán 6 számjegyű lett a számla. Kb. 20 ezrenként én azért cserélem, turbo hibátlan, motor tökéletes.

pneurob Elküldve: 2013-03-15 19:55 Üzemanyag fogyasztás

xlzx írta: csak omwnél tankolok. Tegnap előtt nyomtam tele, mentem 110kmt, csak Bp, dugó nem nagyon volt benne, inkább esti haladós menetek plusz napközben szépen csorogva a forgalommal, 2-3ezernél elváltogatós, 1x-1x odalépős, tegnap este kicsit csúszkálos játszadozós, főként 2-3 személlyel.
elől 225/45 hátul 235/40 17es nyári gumikkal.

így tankoltam ma 9,5 litert vagyis 8,6 lett a fogyasztásom, bc szerint 6,4(nekem mindig is 1,2litert csal, eddig a rekord bc szerint 4,7 volt pályán)


nem mondom, hogy kevés, de szerintem nagyjából reális, persze jobban örülnék egy 6lityós fogyinak,de az max autópályán!


nagyon sok, a 730d faluban megáll 7,7-ből, autópálya meg 6,3

pneurob Elküldve: 2013-03-15 19:19 szörcsögõ hang a kocsi alól középen

YELLOW írta:
pneurob írta:
YELLOW írta: de ez egészséges hang?

mert mondom nekem legutóbb az tûnt fel, hogy kb a mutató felénél volt a tanknak, és ugye a tank kétfelé van osztva... gondoltam az egyik felébõl most ürûl ki aztán azé...

Ha nem volt buherálva a tank vagy az AC, akkor ilyen hiba nem lehet. Van a tankban egy folyadéksugár szivattyú, ami a másik félből mindig feltölti a az AC terét, a linken a 3-as: http://www.realoem.com/bmw/sho...mp;lang=de
Elég ha le van csúszva a tömlő, és akkor nincs üzemanyag abban a részben, ahol a szivattyú van.


ez tutti nem volt bontogatva, meg mókolva. ha nem lenne üzemanyag abban a részben, ahol a szivattyú van, akkor a fél tanknál tankolnom kellene, de ebből totál ki lehet fogyasztani az anyagot. szóval és mivel régi már a kérdés, tárgytalan is. ez ilyen. másnak is ilyen ezt írták.


Valami oka csak van neki, gondolom egyszerű fizika.

pneurob Elküldve: 2013-03-15 17:19 szörcsögõ hang a kocsi alól középen

YELLOW írta: de ez egészséges hang?

mert mondom nekem legutóbb az tûnt fel, hogy kb a mutató felénél volt a tanknak, és ugye a tank kétfelé van osztva... gondoltam az egyik felébõl most ürûl ki aztán azé...

Ha nem volt buherálva a tank vagy az AC, akkor ilyen hiba nem lehet. Van a tankban egy folyadéksugár szivattyú, ami a másik félből mindig feltölti a az AC terét, a linken a 3-as: http://www.realoem.com/bmw/sho...mp;lang=de
Elég ha le van csúszva a tömlő, és akkor nincs üzemanyag abban a részben, ahol a szivattyú van.