Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 107

Elküldve: 2014. január 19. vasárnap, 14:33


YELLOW írta:
Kristen76 írta:
ibiza1217 írta:

Szia,nem fullad ha nem engedem leállni tökéletes,fogyasztás jó.


Én olyat csinálok, hogy amikor beindítom akkor járatom 2-3 percig.Utána elindulok leveszem a lábamat a kuplungról egy kis gáz, majd kilököm üresbe.Ilyenkor leáll egyből, de ha ezek után újraindítom akkor már ingadozik az alapjárat, hanem megáll egy ponton.De sajnos ahogy írtam amíg a hőfok mutató nem áll középre az órán addig padlógáznál 5000 fordulatnál megáll a motor, rángat, megfullad meg olyan mintha utángyujtása lenne mert durrog a kipufogó.De viszont melegen állapotban sem érzem a nyomatékot.Majd ha rájöttök a hibára akkor írd már meg légyszíves, mert én már belefáradtam az egészbe.


vezérműtengely jeladót néztétek már?


azt még nem annak mi a szerepe??

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 64% (7239 pont) | Hozzászólások: 11200

Elküldve: 2014. január 19. vasárnap, 14:22


Kristen76 írta:
ibiza1217 írta:

Szia,nem fullad ha nem engedem leállni tökéletes,fogyasztás jó.


Én olyat csinálok, hogy amikor beindítom akkor járatom 2-3 percig.Utána elindulok leveszem a lábamat a kuplungról egy kis gáz, majd kilököm üresbe.Ilyenkor leáll egyből, de ha ezek után újraindítom akkor már ingadozik az alapjárat, hanem megáll egy ponton.De sajnos ahogy írtam amíg a hőfok mutató nem áll középre az órán addig padlógáznál 5000 fordulatnál megáll a motor, rángat, megfullad meg olyan mintha utángyujtása lenne mert durrog a kipufogó.De viszont melegen állapotban sem érzem a nyomatékot.Majd ha rájöttök a hibára akkor írd már meg légyszíves, mert én már belefáradtam az egészbe.


vezérműtengely jeladót néztétek már?

Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 107

Elküldve: 2014. január 19. vasárnap, 14:19


ibiza1217 írta:

Szia,nem fullad ha nem engedem leállni tökéletes,fogyasztás jó.


Én olyat csinálok, hogy amikor beindítom akkor járatom 2-3 percig.Utána elindulok leveszem a lábamat a kuplungról egy kis gáz, majd kilököm üresbe.Ilyenkor leáll egyből, de ha ezek után újraindítom akkor már ingadozik az alapjárat, hanem megáll egy ponton.De sajnos ahogy írtam amíg a hőfok mutató nem áll középre az órán addig padlógáznál 5000 fordulatnál megáll a motor, rángat, megfullad meg olyan mintha utángyujtása lenne mert durrog a kipufogó.De viszont melegen állapotban sem érzem a nyomatékot.Majd ha rájöttök a hibára akkor írd már meg légyszíves, mert én már belefáradtam az egészbe.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz ibiza1217

Újonc

Elismertség: 20% (1 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2014. január 19. vasárnap, 13:53




Szia,nem fullad ha nem engedem leállni tökéletes,fogyasztás jó.


Kristen76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Kristen76

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 107

Elküldve: 2014. január 19. vasárnap, 09:58


ibiza1217 írta: Sziasztok,az lenne a kérdésem hidegen miért nincs alapjárat,az az ingadozik és leáll.Melegen viszont jó.Mi lehet a baj???


Sok oka lehet:Hőfokjeladó
Lambda szonda
Légtömegmérő
Kartergázszűrő
Stb.

Először is tegyétek fel gépre, hogy mit mutat.Nekem már 4 éve ezt csinálja, de nem tudunk rájönni De nem elkeseríteni akartalak.Lehet, hogy nálad csak apró baj van.

Ha hidegen rálépel a gázra akkor fullad a vas?? Nekem 5000 felpörög és ott összeomlik szinte leszabályoz.Esetleg már a fogyasztás is megnőtt??

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 19. vasárnap, 10:00

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz ibiza1217

Újonc

Elismertség: 20% (1 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2014. január 18. szombat, 22:55


Sziasztok,az lenne a kérdésem hidegen miért nincs alapjárat,az az ingadozik és leáll.Melegen viszont jó.Mi lehet a baj???

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz mateszku

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2013. november 13. szerda, 18:59


Megoldódott ez a probléma valakinek? Ha igen mitől? Nekem is ugyan ezt csinálja, de semmi hibát nem ír ki.... volt már lamda szonda csere, légtömegmérő, vákum csövek, de a hiba maradt.





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. november 13. szerda, 19:07


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz sanko

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 21:30


Bima írta:
Plk89 írta:
Bima írta: kale Elküldve: 2013-08-06 21:23
Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy nem minden esetben jön elő ez a probléma, csak ha olyan kedve van
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..

Hello!

Nekem is csinál ilyet, de én még nem jöttem rá mi lehet a hiba. Nálad megoldódott?


nalam meg nem.el fogom vinni megenzetni ujjra de alaposabban.mar nagyon zavar mikor csinalja es nekem is csak neha ez a legidegesitobb.es epp ugy mint neked.ugyan azok a tunetei.


amikor elkezd ingadozni, akkor ha nyomsz egy kis gázt, megnyugszik? Vagy még nem próbáltad? Amikor elkezd ingadozni, akkor 1000-ig felpörgetem 1 pillanatra és utána normális lesz.
Mentem pályán egyhuzamba 500 km-ert és nem kíméltem, de utána is szar maradt.
Szerintem biztos, hogy valami jeladó gond lesz. Kiszedtem a légtömegmérőt és féktisztítóval megfújtam. Akkor egy kis ideig jó volt, legalább 10 km-ig.

Sziasztok!Úgy látom többünknek van ez a problémája megoldás nélkül.. Nekem úgy viselkedik hogy 10-től kb. 60Km/h.-ás sebességig mikor üresbe teszem és miután FELENGEDEM A KUPLUNGOT(pl.jelzölámpához közeledve)pár másodpercig elkezd ingadozni a fordulat olyan 500-1000közt.És arra jöttem rá,hogy így üresben gurulva ebben a sebességtartományban ha bármennyiszer lenyomom a kuplungot,ELÉG HA CSAK FÉL CENTIT NYOMOM LE a kuplungpedál jeladó kapcsolásáig a felengedés után mindig beingadozik. Szereintem a dsc modullal lesz valami gond,mivel sebesség függö a dolog.Már próbáltam úgy hogy kihúztam a dsc konnektorját vagy kivettem a biztositékját és akkor nem csinálta az ingadozást,vagy elég csak kiiktatni a bal hátsó keréknél az abs jeladót és úgy se csinálja,mivel erröl veszi a sebesség jelet ami a dsc-modulba megy be,és hát ennek a jelnek hiján azt hiszi hogy állsz az autóval és ugyebár álló helyzetben nincs gond a fordulatszámmal.Amúgy azt is megfigyeltem hogy ha kerek 10-20-30-40-50km/h sebességnél teszem üresbe akkor nem ingadozik,és 60km/h felett már végig minden ok. Diag nem mutatott hibát,pedig BMW-seknél is voltam.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Bima

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2013. szeptember 26. csütörtök, 15:42


Plk89 írta:
Bima írta: kale Elküldve: 2013-08-06 21:23
Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy nem minden esetben jön elő ez a probléma, csak ha olyan kedve van
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..

Hello!

Nekem is csinál ilyet, de én még nem jöttem rá mi lehet a hiba. Nálad megoldódott?


nalam meg nem.el fogom vinni megenzetni ujjra de alaposabban.mar nagyon zavar mikor csinalja es nekem is csak neha ez a legidegesitobb.es epp ugy mint neked.ugyan azok a tunetei.


amikor elkezd ingadozni, akkor ha nyomsz egy kis gázt, megnyugszik? Vagy még nem próbáltad? Amikor elkezd ingadozni, akkor 1000-ig felpörgetem 1 pillanatra és utána normális lesz.
Mentem pályán egyhuzamba 500 km-ert és nem kíméltem, de utána is szar maradt.
Szerintem biztos, hogy valami jeladó gond lesz. Kiszedtem a légtömegmérőt és féktisztítóval megfújtam. Akkor egy kis ideig jó volt, legalább 10 km-ig.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz Plk89

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2013. szeptember 24. kedd, 14:18


Bima írta: kale Elküldve: 2013-08-06 21:23
Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy nem minden esetben jön elő ez a probléma, csak ha olyan kedve van
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..

Hello!

Nekem is csinál ilyet, de én még nem jöttem rá mi lehet a hiba. Nálad megoldódott?


nalam meg nem.el fogom vinni megenzetni ujjra de alaposabban.mar nagyon zavar mikor csinalja es nekem is csak neha ez a legidegesitobb.es epp ugy mint neked.ugyan azok a tunetei.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Bima

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2013. szeptember 24. kedd, 13:46


kale Elküldve: 2013-08-06 21:23
Sziasztok!

Arra lettem figyelmes, hogy néha, amikor üresbe teszek menet közben az alapjárat ingadozik kb. 700 és 1100 között, majd beáll kb. 800-ra. Indítás után nincs ilyen probléma, a fordulatszám állandó. Furcsa, hogy nem minden esetben jön elő ez a probléma, csak ha olyan kedve van
Feltöltöttem egy videót. Ettől néha nagyobb mértékű az ingadozás..

Hello!

Nekem is csinál ilyet, de én még nem jöttem rá mi lehet a hiba. Nálad megoldódott?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 24. kedd, 13:50

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (382 pont) | Hozzászólások: 4004

Elküldve: 2013. szeptember 24. kedd, 10:26


Plk89 írta:
anubisz írta:
Plk89 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Plk89 írta: hello.kitisztottam a legtomegmerot.tegnap megetettem ugy 500 km,semmi valtozas csak ugy ingadozik az alapjarat.ha mar meleg a motor leallitas utan mikor ujra elindulok akk jellemzo a hiba valtaskor fekezeskor........mar tanacstalanak vagyunk...


mikor váltasz? hmm.... akkor gondolom mikor fékezel is kinyomod a kuplungot. leállni még nem állt le? akkor lehet vez.tengely, vagy főtengely jeladó.
de amúgy lehúztad a csatit a légtömegmérőről? mert azt nem írod, de azt hiszem mondtam már. álló motornál kell lehúzni, majd indítani. ha akkor megvan a hiba, akkor nem légtömegmérő. ha elmúlik, akkor az, cserélni kell.


Nehéz kenyér ez, mikor 20x kell visszakérdezni.


lehuztam mar a legtomegmero csatijat,de akk a nem ment a motor sem rendesen gazadasra docogot,meg eddig nem alt le de ma neha kozel volt hoza,de erdekes h csinalja egy ideig utana viszont mar nem,van olyan is mikor az alapjarat 1 folott marad picivel es ido kerdese mig beall.......furcsa


Nézem Kint laksz. Ez így nehéz lesz. Ezen élő adatot kéne nézni, vagy valami teljes diagnosztikát.Semmit nem írsz, hogy volt már gépre kötve kiolvasásra? Lehetőleg nem valami semmilyen programmal. Lehet az egyből megadja a választ. Ezt így itt neked senki nem fogja megoldani. Lehet bármilyen jeladó, érzékelő, vagy valami eltömődött, elszállt,vagy kismillió dolog, vákuum gond, stb. Ha valaki ezt itt megmondja neked, a tutit, akkor én ahhoz fogom hordani a kocsit szervizelni.
Persze a környékeden nem hiszem, hogy hegyekben áll az E46 hoz értő szerelők tucatjai.
A fikciót mindig a kiolvasás utánra hagyjuk.Amikor már nincsenek tények.

UI : És még annyit, az ilyen jellegű hibára, KB mindenki azt a 6,8 variánst mondja majd, nézz csak körül az oldalon. Légt.Mérő, Vezérmű, Főt.Jeladó,Karter szell, szelep, stb.. ezeket pont mire kicseréled, az egy használt Suzuki árra. Ezeken nem mondod meg, hogy rossz, csak diagnosztikával, vagy kézrátéttel,ha mágus vagy.
Főleg, ha csak szarakodik, és vagy jó jelet küld, vagy néha nem.
Szóval előbb a diagnosztika, amíg a sok tanács lendületébe, ki nem cseréled a fél kocsit. Na ezek tények.

igazad van,mondjuk volt mar szamitogepre kotve.akk az jott ki h valahol falts levegot sziv a motor,kicsereltuk az oszes vakumcsovet ujjra,par het mulva ismet elojott a hiba akk legtomegmero jott ki,azt kitisztitottam hatha helyrejon,de nem valtozott semmi.csakhat ha a legtomegmero lenne akk tobbet enne a kocsi,es lustab lenne,de ez epp ugy megy mint elotte........


Ha beírja hibának a tömegmérőt, valószínű, hogy rossz is. Vagy kiméreted akik értenek hozzá, hogy tényleg jól e mér, vagy cseréled, mert ha beírja kicsi az esély arra,hogy esetleg egy másik hiba miatt mér rossz adatot. Pedig ha rossz adatot küld a vezérlőbe, gondolom én az igen felborítja a keverék képzést, vele meg mindent.
Azért mert a múltkor kijavítottatok egy hibát, még nem jelenti,hogy pár hét múlva nem romolhat el a tömegmérő. Sajnos ez is fogyócikk nem csak ennél a márkánál, szinte minden kocsinál.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz Plk89

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2013. szeptember 24. kedd, 10:08


anubisz írta:
Plk89 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Plk89 írta: hello.kitisztottam a legtomegmerot.tegnap megetettem ugy 500 km,semmi valtozas csak ugy ingadozik az alapjarat.ha mar meleg a motor leallitas utan mikor ujra elindulok akk jellemzo a hiba valtaskor fekezeskor........mar tanacstalanak vagyunk...


mikor váltasz? hmm.... akkor gondolom mikor fékezel is kinyomod a kuplungot. leállni még nem állt le? akkor lehet vez.tengely, vagy főtengely jeladó.
de amúgy lehúztad a csatit a légtömegmérőről? mert azt nem írod, de azt hiszem mondtam már. álló motornál kell lehúzni, majd indítani. ha akkor megvan a hiba, akkor nem légtömegmérő. ha elmúlik, akkor az, cserélni kell.


Nehéz kenyér ez, mikor 20x kell visszakérdezni.


lehuztam mar a legtomegmero csatijat,de akk a nem ment a motor sem rendesen gazadasra docogot,meg eddig nem alt le de ma neha kozel volt hoza,de erdekes h csinalja egy ideig utana viszont mar nem,van olyan is mikor az alapjarat 1 folott marad picivel es ido kerdese mig beall.......furcsa


Nézem Kint laksz. Ez így nehéz lesz. Ezen élő adatot kéne nézni, vagy valami teljes diagnosztikát.Semmit nem írsz, hogy volt már gépre kötve kiolvasásra? Lehetőleg nem valami semmilyen programmal. Lehet az egyből megadja a választ. Ezt így itt neked senki nem fogja megoldani. Lehet bármilyen jeladó, érzékelő, vagy valami eltömődött, elszállt,vagy kismillió dolog, vákuum gond, stb. Ha valaki ezt itt megmondja neked, a tutit, akkor én ahhoz fogom hordani a kocsit szervizelni.
Persze a környékeden nem hiszem, hogy hegyekben áll az E46 hoz értő szerelők tucatjai.
A fikciót mindig a kiolvasás utánra hagyjuk.Amikor már nincsenek tények.

UI : És még annyit, az ilyen jellegű hibára, KB mindenki azt a 6,8 variánst mondja majd, nézz csak körül az oldalon. Légt.Mérő, Vezérmű, Főt.Jeladó,Karter szell, szelep, stb.. ezeket pont mire kicseréled, az egy használt Suzuki árra. Ezeken nem mondod meg, hogy rossz, csak diagnosztikával, vagy kézrátéttel,ha mágus vagy.
Főleg, ha csak szarakodik, és vagy jó jelet küld, vagy néha nem.
Szóval előbb a diagnosztika, amíg a sok tanács lendületébe, ki nem cseréled a fél kocsit. Na ezek tények.

igazad van,mondjuk volt mar szamitogepre kotve.akk az jott ki h valahol falts levegot sziv a motor,kicsereltuk az oszes vakumcsovet ujjra,par het mulva ismet elojott a hiba akk legtomegmero jott ki,azt kitisztitottam hatha helyrejon,de nem valtozott semmi.csakhat ha a legtomegmero lenne akk tobbet enne a kocsi,es lustab lenne,de ez epp ugy megy mint elotte........


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (382 pont) | Hozzászólások: 4004

Elküldve: 2013. szeptember 24. kedd, 00:33


Plk89 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
Plk89 írta: hello.kitisztottam a legtomegmerot.tegnap megetettem ugy 500 km,semmi valtozas csak ugy ingadozik az alapjarat.ha mar meleg a motor leallitas utan mikor ujra elindulok akk jellemzo a hiba valtaskor fekezeskor........mar tanacstalanak vagyunk...


mikor váltasz? hmm.... akkor gondolom mikor fékezel is kinyomod a kuplungot. leállni még nem állt le? akkor lehet vez.tengely, vagy főtengely jeladó.
de amúgy lehúztad a csatit a légtömegmérőről? mert azt nem írod, de azt hiszem mondtam már. álló motornál kell lehúzni, majd indítani. ha akkor megvan a hiba, akkor nem légtömegmérő. ha elmúlik, akkor az, cserélni kell.


Nehéz kenyér ez, mikor 20x kell visszakérdezni.


lehuztam mar a legtomegmero csatijat,de akk a nem ment a motor sem rendesen gazadasra docogot,meg eddig nem alt le de ma neha kozel volt hoza,de erdekes h csinalja egy ideig utana viszont mar nem,van olyan is mikor az alapjarat 1 folott marad picivel es ido kerdese mig beall.......furcsa


Nézem Kint laksz. Ez így nehéz lesz. Ezen élő adatot kéne nézni, vagy valami teljes diagnosztikát.Semmit nem írsz, hogy volt már gépre kötve kiolvasásra? Lehetőleg nem valami semmilyen programmal. Lehet az egyből megadja a választ. Ezt így itt neked senki nem fogja megoldani. Lehet bármilyen jeladó, érzékelő, vagy valami eltömődött, elszállt,vagy kismillió dolog, vákuum gond, stb. Ha valaki ezt itt megmondja neked, a tutit, akkor én ahhoz fogom hordani a kocsit szervizelni.
Persze a környékeden nem hiszem, hogy hegyekben áll az E46 hoz értő szerelők tucatjai.
A fikciót mindig a kiolvasás utánra hagyjuk.Amikor már nincsenek tények.

UI : És még annyit, az ilyen jellegű hibára, KB mindenki azt a 6,8 variánst mondja majd, nézz csak körül az oldalon. Légt.Mérő, Vezérmű, Főt.Jeladó,Karter szell, szelep, stb.. ezeket pont mire kicseréled, az egy használt Suzuki árra. Ezeken nem mondod meg, hogy rossz, csak diagnosztikával, vagy kézrátéttel,ha mágus vagy.
Főleg, ha csak szarakodik, és vagy jó jelet küld, vagy néha nem.
Szóval előbb a diagnosztika, amíg a sok tanács lendületébe, ki nem cseréled a fél kocsit. Na ezek tények.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. szeptember 24. kedd, 00:46

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz Plk89

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 48

Elküldve: 2013. szeptember 24. kedd, 00:21


anubisz írta:
YELLOW írta:
Plk89 írta: hello.kitisztottam a legtomegmerot.tegnap megetettem ugy 500 km,semmi valtozas csak ugy ingadozik az alapjarat.ha mar meleg a motor leallitas utan mikor ujra elindulok akk jellemzo a hiba valtaskor fekezeskor........mar tanacstalanak vagyunk...


mikor váltasz? hmm.... akkor gondolom mikor fékezel is kinyomod a kuplungot. leállni még nem állt le? akkor lehet vez.tengely, vagy főtengely jeladó.
de amúgy lehúztad a csatit a légtömegmérőről? mert azt nem írod, de azt hiszem mondtam már. álló motornál kell lehúzni, majd indítani. ha akkor megvan a hiba, akkor nem légtömegmérő. ha elmúlik, akkor az, cserélni kell.


Nehéz kenyér ez, mikor 20x kell visszakérdezni.


lehuztam mar a legtomegmero csatijat,de akk a nem ment a motor sem rendesen gazadasra docogot,meg eddig nem alt le de ma neha kozel volt hoza,de erdekes h csinalja egy ideig utana viszont mar nem,van olyan is mikor az alapjarat 1 folott marad picivel es ido kerdese mig beall.......furcsa