Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 11% (130 pont) | Hozzászólások: 1178

Elküldve: 2018. augusztus 15. szerda, 16:00


YELLOW írta:
Pocses írta: A legutóbbi olajcserénél kérdeztem szerelőm véleményét újabb 3as nácibárka 1.6-2.0 benyás vásárlási tanácsáról. Mi lehetne a legideálisabb? Rám néz és mondja: az összes egy határ sz@r! Veszel egyet majd jól itt lesz mindig én meg javítom, asszonynak meg vegyek egy szutyukit amivel eljár melózni, és nem idegel ki, hogy nincs autó amit használhat.
Nézek ki a fejemből, kérdezem akkor mi a jó alternatíva? Mutat a még le nem csukott motorháztető alatti 1.9 blokkra ugye ami a miénk.
Akkor kétszer volt BMW-m először és utoljára. Lehajtom míg ér 2 tálca sört az veszek utána valami "lakótelepjárót" szívó benyásat, nem kell a macskazsák.


ezzel én is így vagyok. mondjuk az enyém már nem a jó öreg M43-as blokk, de szerencsére még talán időben jutottam hozzá.
ha meg már két tálca sört fog érni, akkor átépítem valamire.
mondjuk őszintén mondva a kikeméyedett gumikon már néha csapatom, hiába 245 széles. nagy melegben locsolják az utakat felénk, egyenesben kigyorsítva, váltva, dobja el a pitsáját, hogy öröm nézni. ha egyedül vagyok és tiszta a terep, akkor körforgalom megkapja. de semmi extra. van egy kifelé lejtő, nagyon csúszós felületű, alig kell fordulat, rögtön vágja keresztbe. jövőre kap új gumikat, megszűnnek ezek a dolgok.


Így van! Látni már nagyon budget áron "Derrick" lámpást de az enyém most sem adnám 1 gurigánál olcsóbban. Ugyan vajon mért...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15019 pont) | Hozzászólások: 16214

Elküldve: 2018. augusztus 15. szerda, 15:57


Pocses írta: A legutóbbi olajcserénél kérdeztem szerelőm véleményét újabb 3as nácibárka 1.6-2.0 benyás vásárlási tanácsáról. Mi lehetne a legideálisabb? Rám néz és mondja: az összes egy határ sz@r! Veszel egyet majd jól itt lesz mindig én meg javítom, asszonynak meg vegyek egy szutyukit amivel eljár melózni, és nem idegel ki, hogy nincs autó amit használhat.
Nézek ki a fejemből, kérdezem akkor mi a jó alternatíva? Mutat a még le nem csukott motorháztető alatti 1.9 blokkra ugye ami a miénk.
Akkor kétszer volt BMW-m először és utoljára. Lehajtom míg ér 2 tálca sört az veszek utána valami "lakótelepjárót" szívó benyásat, nem kell a macskazsák.


ezzel én is így vagyok. mondjuk az enyém már nem a jó öreg M43-as blokk, de szerencsére még talán időben jutottam hozzá.
ha meg már két tálca sört fog érni, akkor átépítem valamire.
mondjuk őszintén mondva a kikeméyedett gumikon már néha csapatom, hiába 245 széles. nagy melegben locsolják az utakat felénk, egyenesben kigyorsítva, váltva, dobja el a pitsáját, hogy öröm nézni. ha egyedül vagyok és tiszta a terep, akkor körforgalom megkapja. de semmi extra. van egy kifelé lejtő, nagyon csúszós felületű, alig kell fordulat, rögtön vágja keresztbe. jövőre kap új gumikat, megszűnnek ezek a dolgok.

Pocses
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 11% (130 pont) | Hozzászólások: 1178

Elküldve: 2018. augusztus 15. szerda, 15:49


A legutóbbi olajcserénél kérdeztem szerelőm véleményét újabb 3as nácibárka 1.6-2.0 benyás vásárlási tanácsáról. Mi lehetne a legideálisabb? Rám néz és mondja: az összes egy határ sz@r! Veszel egyet majd jól itt lesz mindig én meg javítom, asszonynak meg vegyek egy szutyukit amivel eljár melózni, és nem idegel ki, hogy nincs autó amit használhat.
Nézek ki a fejemből, kérdezem akkor mi a jó alternatíva? Mutat a még le nem csukott motorháztető alatti 1.9 blokkra ugye ami a miénk.
Akkor kétszer volt BMW-m először és utoljára. Lehajtom míg ér 2 tálca sört az veszek utána valami "lakótelepjárót" szívó benyásat, nem kell a macskazsák.

katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 16% (7 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2018. augusztus 13. hétfő, 23:08


Potenciálisan érdekes F30 elektronikus szervízkönyvét szeretném értelmezni.

A megkapott pdf-ben:
- ikonok vannak,
- az ikonok alatt két sorban számok láthatóak,
- e számok zöld, sárga vagy piros háttérrel színezettek,
- és alattuk vagy van egy pipa jel, vagy nincs.

Hol tudnék tájékozódni, melyik mit jelent?




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. augusztus 13. hétfő, 23:08

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15019 pont) | Hozzászólások: 16214

Elküldve: 2018. június 22. péntek, 22:28


Adriano98 írta: Sziasztok!

Már nézegetem a következő kocsimat, E60-at szeretnék venni. Melyik motorral és milyen évjárattal ajánljátok? Dízel vagy inkább benzines? Vásárlásnál melyik részét nézzem meg alaposan ennek a típusnak, úgy értem mi a gyenge pontja amire figyelni kell mielőtt megveszem? Előre is köszi.


gyenge pont? elektronika és a dízel motorok + aut.váltó.
legkisebb szívás egy manuálváltós, típus eleji M54 benzines blokkal.

Adriano98
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2001

státusz Adriano98

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2018. június 22. péntek, 21:57


Sziasztok!

Már nézegetem a következő kocsimat, E60-at szeretnék venni. Melyik motorral és milyen évjárattal ajánljátok? Dízel vagy inkább benzines? Vásárlásnál melyik részét nézzem meg alaposan ennek a típusnak, úgy értem mi a gyenge pontja amire figyelni kell mielőtt megveszem? Előre is köszi.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. június 22. péntek, 21:58

státusz martinszathmari

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. június 20. szerda, 14:38


Sziasztok kedves fórumtagok!

Szeretnék vásárolni egy E46-os 320CD Coupe-t, és segítséget szeretnék kérni. Már volt egy E34-es 524td-m és sajnos azzal picit pórul jártam, így jól körbe akarom járni az új vásárlását. Mire érdemes figyelni ennél a motornál / modellnél? Ez már tudom hogy common-rail diesel, de van benne DPF? A kettőstömegű lendkerék elfáradása gyakori probléma? Vannak olyan típushibák a pillangószelep leszakadáson kívül amire érdemes nagyon figyelnem? Miket keressek tipikus árulkodó jelként?

Köszi előre is!

Martin


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15019 pont) | Hozzászólások: 16214

Elküldve: 2018. június 12. kedd, 11:40


Bal1 írta: Sziasztok!

Ezzel az autóval kapcsolatban tudnátok írni észrevételeket? Tipikus német öregapós autónak tűnik, de állapotra tetszik.

Illetve ettől a kereskedéstől vett már valaki autót, van tapasztalat velük?

Köszi!


lehet drágállani az árat, de szerintem ez lenne a reális egy szép példányért. nyilván lehet kapni 800-ért is, de az köszönő viszonyban sem lenne ezzel.
viszont szerintem ez már volt javítva rozsda miatt úgy gondolom. de attól szépnek tűnik. látszik szinte csak a vezető ülés volt használva.
szerintem nézd meg, mert a képek sokszor csalókák.
kereskedésről nem tudok mit nyilatkozni.
visszatérve az árra. lehet majd 20 éves autóról van szó, de egy jó állapotú E46 azért sok mai autóval felveszi a versenyt. lehet nincs annyi új extra benne, de inkább ezt vezetném, mint mást.

szerk.: ez 2001/11 havi. ami csak akkori forgalomba helyezésű lehet, ugyanis 9. hótól már FL-esenek kellene lennie. tehát ezt valahonnan raktárról vehették meg, vagy szalon autóként. közben megnéztem, lehet elírták, mert 2001/01 gyártás. 2001-01-11.
Vehicle information
VIN WBAAV31000FX01492
Type Code AV31
E Series E46 (4)
Series 3
Type LIM
Model 325I (EUR)
Steering LL
Doors 4
Engine M54
Displacement 2.50
Power 141
Drive HECK
Transmission MECH
Colour TOPASBLAU METALLIC (364)
Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Prod. Date 2001-01-11
Available upgrades
Spare/replacement key fob Check compatibility
Vehicle options
L801A National version Germany
P972A Comfort Package
S255A Sports leather steering wheel
S261A Side airbags for rear passengers
S279A BMW light-alloy wheel star spokes 45
S320A Deleted, model lettering
S411A Window lifts,electric,front/rear
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S435A Fine wood trim
S441A Smoker package
S465A Through-loading system
S473A Armrest front
S481A Sports seat
S494A Seat heating driver/passenger
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S520A Fog lights
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S661A Radio BMW Business (C43)
S672A CD changer for 6 CDs
S676A HiFi speaker system
S785A White direction indicator lights
S832A Battery in luggage compartment
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2018. június 12. kedd, 11:55

státusz Bal1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. június 12. kedd, 09:37


Sziasztok!

Ezzel az autóval kapcsolatban tudnátok írni észrevételeket? Tipikus német öregapós autónak tűnik, de állapotra tetszik.

Illetve ettől a kereskedéstől vett már valaki autót, van tapasztalat velük?

Köszi!

státusz Edmond

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. június 02. szombat, 17:29


Sziasztok.
Kérdésem lenne hozzátok,autó vásárlása előtt állok,2.5 milla a keret,3-as BMW-ben gondolkodom kizárólag szívó benzinesben max 2000 ccm-ig,4 ajtós sedan amit szeretnék.Első BMW-m lesz,tehát nagyon nincs tapasztalatom,rálátásom a típusokat illetően ezért is kérnék némi tájékoztatást Tőletek.Zömében városi használatban lenne az autó.1.6,1.8,2.0 ?
Automata váltóval szerelt,vagy inkább manuális legyen?Az építő jellegű hozzászólásokat előre is köszönöm !!!

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2018. május 15. kedd, 19:43


notoriusbg írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!


az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.


Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!

Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha

Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:

A link neve

A link neve


https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383

Vélemények?

( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )


mik ezek a szedett-vetett járgányok?
első kettőnek lógnak a lökösei, másodiknak még a csomiajtója lámpákkal együtt is FL előtti. de a belső lámpák FL előttiek az biztos.
nekem talán a 3. a legszimpatikusabb, az első sem lehet rossz, ennyi idő alatt éppen lóghat a lökös. legalább az összes kulcs meg van hozzá.


Értelek es koszonom a valaszt!
Mind kettő automata mire figyeljek oda azon kivul hogy valt minden fokozatot?
A valtonszoftveret kell e idokozonkent frissiteni?


ha frissítés nincs is a váltóra egy idő után, de újra lehet rá tölteni a szoftvert, néha nem árt.
van valami olyasmi, hogy ha D-be vagy R-be teszed a váltót, akkor ne érezd, hogy bólint a kaszni. ne mozduljon meg. hiába a féken állsz érezni, hogy meg akarna indulni. úgy tudom ez gond. váltás sima legyen.
én úgy tudom főleg 30d, 30i automatái szeretnek rángatni főleg olyan 2-3-4 fokozatok között.
ha nem ismert kézből veszed, vagy a tulajon nem látszik a fanatizmus, akkor erősen javasolt egy váltó olaj+szűrő csere is. sőt egy szoftver frissítés is jó lehet.
nekem automatával pont az a bajom mint dízellel is. jónak tartom, ha az ember 0 km-esen tud beleülni. akkor sokáig jó lehet.
hirtelen ennyit tudok hozzá tenni, de fórumon sokan írtak már automata váltókról, talán egy olyan topic-ban érdemes szétnézni, olvasgatni, automata váltó olajcserés, vagy ilyesmiben.


Sima automatánál, ha normál gyorsításkor beremeg az autó, amikor ötödikbe vált (olyan 70-80 km/h körül), az a wandler kopottságára utal, azt mondják. A wandler felújítása nagyságrendileg 150 ezres művelet (de nem 4-500e, mint egy teljes váltófelújítás). Hozzáteszem, nekem speciel ezt alig észrevehetően csinálja már vagy 50e km óta és egyébként működik tökéletesen.


Rendben köszönöm, ezeket mind szem előtt tartva leellenőrzöm amennyire csak lehet.
Az olajcsere mind a motorba a váltóba nálam alap használtautó vásárlásakor meg a vezérműlánc vízpumpa gyertya hűtőfolyadék stb...
Dieselbe anno nekem nem volt problémám az automatával.

A bólintást hogy érted? Mármint az eleje? mert ami nekem volt annál volt olyan, hogy mikor D be tettem akkor bólintott a feneke nagyon minimálisat ( és elindult ha a féket felengedtem.)

Élménybe gyorsításba gondolom lesz különbség a mostanihoz, de pl a 330i és a 323i között sok különbség van?


notoriusbg
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz notoriusbg

Újonc

Elismertség: 15% (13 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2018. május 15. kedd, 14:00


YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!


az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.


Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!

Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha

Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:

A link neve

A link neve


https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383

Vélemények?

( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )


mik ezek a szedett-vetett járgányok?
első kettőnek lógnak a lökösei, másodiknak még a csomiajtója lámpákkal együtt is FL előtti. de a belső lámpák FL előttiek az biztos.
nekem talán a 3. a legszimpatikusabb, az első sem lehet rossz, ennyi idő alatt éppen lóghat a lökös. legalább az összes kulcs meg van hozzá.


Értelek es koszonom a valaszt!
Mind kettő automata mire figyeljek oda azon kivul hogy valt minden fokozatot?
A valtonszoftveret kell e idokozonkent frissiteni?


ha frissítés nincs is a váltóra egy idő után, de újra lehet rá tölteni a szoftvert, néha nem árt.
van valami olyasmi, hogy ha D-be vagy R-be teszed a váltót, akkor ne érezd, hogy bólint a kaszni. ne mozduljon meg. hiába a féken állsz érezni, hogy meg akarna indulni. úgy tudom ez gond. váltás sima legyen.
én úgy tudom főleg 30d, 30i automatái szeretnek rángatni főleg olyan 2-3-4 fokozatok között.
ha nem ismert kézből veszed, vagy a tulajon nem látszik a fanatizmus, akkor erősen javasolt egy váltó olaj+szűrő csere is. sőt egy szoftver frissítés is jó lehet.
nekem automatával pont az a bajom mint dízellel is. jónak tartom, ha az ember 0 km-esen tud beleülni. akkor sokáig jó lehet.
hirtelen ennyit tudok hozzá tenni, de fórumon sokan írtak már automata váltókról, talán egy olyan topic-ban érdemes szétnézni, olvasgatni, automata váltó olajcserés, vagy ilyesmiben.


Sima automatánál, ha normál gyorsításkor beremeg az autó, amikor ötödikbe vált (olyan 70-80 km/h körül), az a wandler kopottságára utal, azt mondják. A wandler felújítása nagyságrendileg 150 ezres művelet (de nem 4-500e, mint egy teljes váltófelújítás). Hozzáteszem, nekem speciel ezt alig észrevehetően csinálja már vagy 50e km óta és egyébként működik tökéletesen.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15019 pont) | Hozzászólások: 16214

Elküldve: 2018. május 15. kedd, 07:59


mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!


az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.


Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!

Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha

Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:

A link neve

A link neve


https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383

Vélemények?

( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )


mik ezek a szedett-vetett járgányok?
első kettőnek lógnak a lökösei, másodiknak még a csomiajtója lámpákkal együtt is FL előtti. de a belső lámpák FL előttiek az biztos.
nekem talán a 3. a legszimpatikusabb, az első sem lehet rossz, ennyi idő alatt éppen lóghat a lökös. legalább az összes kulcs meg van hozzá.


Értelek es koszonom a valaszt!
Mind kettő automata mire figyeljek oda azon kivul hogy valt minden fokozatot?
A valtonszoftveret kell e idokozonkent frissiteni?


ha frissítés nincs is a váltóra egy idő után, de újra lehet rá tölteni a szoftvert, néha nem árt.
van valami olyasmi, hogy ha D-be vagy R-be teszed a váltót, akkor ne érezd, hogy bólint a kaszni. ne mozduljon meg. hiába a féken állsz érezni, hogy meg akarna indulni. úgy tudom ez gond. váltás sima legyen.
én úgy tudom főleg 30d, 30i automatái szeretnek rángatni főleg olyan 2-3-4 fokozatok között.
ha nem ismert kézből veszed, vagy a tulajon nem látszik a fanatizmus, akkor erősen javasolt egy váltó olaj+szűrő csere is. sőt egy szoftver frissítés is jó lehet.
nekem automatával pont az a bajom mint dízellel is. jónak tartom, ha az ember 0 km-esen tud beleülni. akkor sokáig jó lehet.
hirtelen ennyit tudok hozzá tenni, de fórumon sokan írtak már automata váltókról, talán egy olyan topic-ban érdemes szétnézni, olvasgatni, automata váltó olajcserés, vagy ilyesmiben.

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 78

Elküldve: 2018. május 15. kedd, 07:49


YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!


az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.


Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!

Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha

Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:

A link neve

A link neve


https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383

Vélemények?

( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )


mik ezek a szedett-vetett járgányok?
első kettőnek lógnak a lökösei, másodiknak még a csomiajtója lámpákkal együtt is FL előtti. de a belső lámpák FL előttiek az biztos.
nekem talán a 3. a legszimpatikusabb, az első sem lehet rossz, ennyi idő alatt éppen lóghat a lökös. legalább az összes kulcs meg van hozzá.


Értelek es koszonom a valaszt!
Mind kettő automata mire figyeljek oda azon kivul hogy valt minden fokozatot?
A valtonszoftveret kell e idokozonkent frissiteni?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15019 pont) | Hozzászólások: 16214

Elküldve: 2018. május 14. hétfő, 19:27


mrdani írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!


az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.


Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!

Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha

Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:

A link neve

A link neve


https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383

Vélemények?

( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )


mik ezek a szedett-vetett járgányok?
első kettőnek lógnak a lökösei, másodiknak még a csomiajtója lámpákkal együtt is FL előtti. de a belső lámpák FL előttiek az biztos.
nekem talán a 3. a legszimpatikusabb, az első sem lehet rossz, ennyi idő alatt éppen lóghat a lökös. legalább az összes kulcs meg van hozzá.