vsop14 írta:
bmw520ds írta:
vsop14 írta:
bmw520ds írta:
hil írta:
Nem akartam errõl írni, de mégis. nekem benzines. Nem a környezetvédelem miatt, mert az nem is érdekel, hiszen mást sem a zöldeken kívûl de: ugye a dizel motort nem elsõsorban személygk hajtáshoz taláták ki. Hogy tudják ott is alkalmazni, mindenféle egyéb okosságot fejlesztettek ki rá és valóban, a menetteljesítményt nézve messze leelõzi a benyást, mindez vitathatatlan. De állíts egymás mellé egy mondjuk 20 évvel ezelõtti benzinest és dizelet, na hát ott látható, hogy a dizel közelébe sem ér a benzinesnek. Mára a sok fejlesztés eredményeként megveri. Viszont ennek ára van: 200 000Km felett már rengeteg baj tud adódni a dizel motorral, mig a benzinessel szinte alig, és ez köszönhetõ az újítások során bele került rengeteg "felzárkózást segítõ" kütyünek egységnek, amibõl minél több van, annál nagyobjavascript:emoticon('')b a hiba lehetõség. Itt is több dizel hibáról esik szó mint benzinesrõl, erre azt írta valaki, hogy mert a dizelbõl több van,de szerintem ez nem biztos, hogy így van. Nekem ezért inkább a benzines, mert egyszerûbb, kissebb a hiba lehetõség.
Szia!Jól írtad, az arány bõven 70-30 arányú a dízel javára.Evidens a nagy számok törvénye is.De egy dologban vitatkoznék Veled.Az én dízelem 382000 km-es futás teljesítménnyel van, soha nem volt vele aksi lemerülésen kívüli bénultság, igaz rakoncátlan hibakódok vannak benne, de azt hogy sok baj van velük, szerintem egy ráragasztott béklyó!Nekem volt benzinesem is, akkor alig vártam hogy valaki végre megvegye és átülhessek egy dízelbe.Örök vitatéma marad,az is tény hogy a szervizekbe is több a dízel,de a nagy számok törvénye dolgozik,a futott kilométerek,darabszám,hozzá nem értésbõl fakadó problémák.Én abba untam bele hogy a 520i-t, 150 lóerõvel, szétszopatták a dízel népautók, kevesebb lóerõvel!Az üzemanyag pedig mindig megvehetõ olcsóbban!Sok jellegzetes dízel hiba kivédhetõ lehetne apró odafigyeléssel, gondolkodással!De imádom a benzineseket is, ne haragudj, de nem fogom õket szidni!A régi dízeleket sem kell nagyon bántani, mert igaz hogy eleinte tetû lassúak voltak, de hát szépen feljöttek és ha reális akarsz lenni, a 25tds simán jobb volt menetteljesítményben és gazdaságosságban, mint a hét lóerõvel több 20i.A Dr Anisits által vezetett gyári csapat és a 320d pedig elverte a gyári M3-at anno...Saját nyilatkozata alapján, hiszti volt az M-Gmbh részérõl, mert komoly borsót törtek a sport autó eladások üzletmenetére, ezért vissza kellett vonulni az ez irányú fejlesztésektõl.Az alkatrész üzletág is nagyon komoly bevételi forrás egy autógyárnak!De ezen sem vitázok, talán egyszerûbb felépítésének köszönhetõen, a benzines nem hajlamos a meghibásodásokra, de ha egyszerûbb, akkor új autóként miért volt egyforma vagy drágább árban?
na azt megnezem mikor ver oda engem egy 325tds. raadasul orok problema van annak az adagolojaval is.
nem akarlak megbantani, de ugy megis mit vartal egy 520i-tol? hogy egy tobbszaz kiloval konyebb xy autó egy normalisabb motorral majd nem fog otthagyni?
Nem bántasz meg!Ez tíz éve volt,nem hiszem hogy ezen kellene vitázni,mert tíz éve ez a bizonyos tds még csak nyolc éves volt és 520i-bõl 525tds be ültem át,úgy hogy tudom mit írok.A kiló és lóerõ eltérés pedig azt hiszem egál!Tök sima gázpedállal!!!Semi adagoló hiba nem volt,a mai napig rendesen megy,úgy hogy ez is bizonyítja hogy nem minden dízel szar!Igen 150lóerõ 110-zel szemben,az aztán normális motor)Egy vicc.Még egy fontos érvem van.El lehet jönni és megnézni a csavarokat hogy nem volt adagoló,turbó meg egyéb, szóbeszéd tárgyává vált alkatrész lecserélve!Ez csak egy lehetõség.Ha írsz,sosem indulatból tedd,érvelj és bizonyítsd az érveid,akkor helytállnak...
en arra irtam, hogy allandoan szopattak teged a dizel nepautok egyebkent......................................
Jó-jó!Semmi gond nincs ezzel!Elõkotortam a kezelési könyvét az E-34-nek
520i 0 - 100 km/ h 10.6 s 525tds 0 - 100 km/ h 11 s
0 - 120 km/ h 14.2 s 0 - 120 km/ h 15 s
4.fokozat 80 - 120 km/h 11.6 s 80 - 120 km/ h 10.1 s
0 - 1000 méter megtétele 31.5 s 32.1 s
Ezek a száraz adatok.Ha jön egy kisebb emelkedõ, már kijön a nyomaték különbség, elõzések, kigyorsítások, minden ilyen esetben jobb volt a dízel.Autópályán volna igazi megpróbálni õket, ott ha nincs más csak a menetszél, akkor az mérvadó.De nem akarok ezzel tovább okoskodni, csak nekem ez a sok dízel hiba nem elfogadható szempont, lehet kifogtam a jót!Nem tudom.A 20d pedig ahhoz a tds-hez egy sokkal jobban autózható vas.Én is láttam most fõtengelytöréses 20d-t, kérdeztem is félve, mi történt vele?Azt mondta a szervizes, kettõs tömegû lendkerék tönkre ment, nem lett kijavítva és eltört!Akkor ez szerintem nem az autó hibája.Az sem, hogy sokan nem járatják hajtás után a motort és nem cserélik ki a kartergáz szûrõt, ezért egy idõ után szétmegy a turbó!Az sem, hogy valaki szar gázolajat tankol és meghal a VP adagoló!Az én autómnak semmi ilyen jellegû baja nincs, termosztátok, EGR szelep takarítás, fõtengely gumis ékszíjtárcsa, ékszíj, feszítõ, vízpumpa, generátor felújítás, izzító gyertya csere, meg kopó alkatrészek, ami tök mindegy benzin vagy dízel!Akkor sok volt vele a baj?380000 van benne.A népautókat meg tényleg utáltam, de a szomszédom annyit szopott vele, hogy én egy hónap után eladtam volna az elsõ embernek, mert az egy pénznyelõ volt.Ez a benzin-dízel mindig csak a vitát gerjeszti