státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 12:11


Senki nem állította, hogy szar, egyébként. Amít írtam azt pont azt jelenti, hogy 735i után nincs különösebben mit átélned a 320d-ben. (hacsak ide nem vesszük a fogyasztást), de cáfolj meg nyugodtan. Nem tudom milyen konstrukció az e32, de hasonló motorral rendelkezõ e39-el így van. Üdv!

Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 11:15


Nekem is ez az elsõ dízel autóm, és nem tudok hozzászokni ahhoz a nyomatékhoz, amit ez produkál. Kicsit zavaró, hogy várni kell a turbóra, de ha pörgetem, akkor még az sincs. Bár az meg elvileg nem nagyon tesz jót neki(?). Néha megfordul a fejemben, hogy jobb lett volna egy 6 hengeres verzió, de ezzel sincs semmi bajom. Sõt. Ha már ez van, élvezem a nyomatékot, és a 900km-t egy tankkal intenzív pörgetés mellett

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 09:17


Szerintem a 320d (nekem a 110kW-os van) tökéletes családi autó. Takarékos, de azért gyors is, ha kell.
Nekem ez az elsõ diesel autóm, de nem bántam meg. A környezetemben lévõ benzines tulajok (minek vettél dieselt) is sorozatban meglepõdnek mindkét adaton

státusz zsolesz1971

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2008. október 25. szombat, 03:57


Tehát neked külön mégegyszer.
"a diesel dinamikája meglepetés amit ..."
Röviden rosszabbat vártam.325i touringom volt e30-as,170 ló, a diesel a nyomaték miatt nagyobbat üt érzésre, fõleg magasabb sebességnél..A 735i e32-es volt 211 le, az durvább volt egyértelmüen bár 1900 kg körül van és automata,csak pontosan háromszor annyit evett.6.5 X 3=19.5 liter. Jó az a 136 paci, Csu...
Ha te mást tapasztaltál a volt 4 db benzines és a mostani diesel bmw-d között írd le te is bátran, amit írtam csak annyi hogy a diesel is bmw és tényleg nem szar.(Bár én is azt hittem.)
csö zsolesz

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2008. október 24. péntek, 09:24


325i és a 735i után azért nem mehet olyan túl jól az a 136paripa...

státusz zsolesz1971

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2008. október 24. péntek, 04:17


Sziasztok! Hát kétszer olvastam végig ezt a topicot.Egyszer két hónapja, mielõtt megvettem volna egy 320d touring-ot (136 le), és most hogy már megvan.Egy hónapos az autó nálam ami lehet hogy nem jogositana fel arra amit most írni fogok ,hiszen a sokszor emlegetett típushibák egyenlõre elkerültek.....,de:
-nekem csak benzines bmw-m volt idáig 323i,325i,735i és még egy 323i.
a mostani diesel,azért vettem mert szeretem a bmw-t és ki akartam egyszer próbálni egy olajkályhát.
Szeretem!Csendes,keveset eszik szép és persze mindehhez valós 133 000 km.Lehet hogy ez indokolja egyben a a hibamentességet, de amit mondani akartam; ajánlom mindenkinek, nagyon jó konstrukció nagy autó benyomását kelti amikor vezeted, masszív és mégis halálpontosan irányítható.A diesel dinamikája meglepetés amit mindennap újra átélek.
Szóval ennyi asszem eléggé szétfényeztem.De ez az igazság.Jó a benzines is , bár a motor kultúráltsága csak alapjáraton veri a dieselt.De egy 1500 kg-os autót, amelyik jól is néz ki, megy is, 6.5 literrel használni elég sportos vezetéssel a városban ez is egyfajta BMW flash.És szintén megalkuvás nélküli.
Kicsit hosszú lett.Mindenkinek kellemes suhanást.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. augusztus 18. hétfő, 11:46


Nekem kicsit pechem volt, eleg sokmindent kellett cserelni az auton. Remelhetoleg most mar rendben lesz. Mondjuk azt a BMW szerelo haver is mondta, meg mas BMW tulaj ismeros is, hogy felejtsem el, amit a Hondanal megszoktam, hogy csak egy olajcsere, esetleg fekbetet-fektarcsa csere kell. Persze hozzatettek, h igencsak szeretheto auto ez is. Ami igy is van, neha legszivesebben felgyujtanam, de amikor megy, akkor orom vele autozni. Szoval tenyleg nem az az elso szempont, h milyen uzemanyaggal megy az auto, hanem h mennyire van szerencsed vele.
Hogy benzines vagy diesel ez szerintem egyebkent is egy "hitvita", kinek melyik tetszik jobban. A diesel zakatolasa, keves fogyasztassal, nagyobb nyomatekkal, vagy a benzines csendes, kiegyensulyozott jarasa, amibol azert elotor a vadallat, ha megkeri ra az ember... Mindegyiknek van elonye, ha valamelyik egyertelmuen jobb lenne, mint a masik, egyszeruen nem is gyartanak a rosszabbat, mert a kutyanak sem kellene. Annyit talan, hogy ha benzines akkor 6 hengerest... Kisebbet ugyan soha nem vezettem, de a 320i mar eleg a kenyelmes, dinamikus autokazashoz, bar 120-130 felett mar eleg "erotlen". A fogyasztas topikban olvashatsz rola, kinek mennyit eszik. Ha sokat kozlekedsz varosban, dugoban, akkor azert a dieselt javasolnam annak ellenere, h benzines parti vagyok. Bar havi 3-4000km eseten ez mar jelentos megtakaritas akkor is, ha ebbol nem sok a varos..


Robinson
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530d
Évjárat: 2005

státusz Robinson

BMWfanatic

Elismertség: 20% (662 pont) | Hozzászólások: 3229

Elküldve: 2008. augusztus 18. hétfő, 11:02


Hello,

Szerintem mint minden autónál, itt is igaz, hogy ki kell fogni, mind a nagyon rosszat, mind pedig a nagyon jót. Használt esetén elég valószinû, hogy költeni kell rá, az a nem mindegy, hogy mennyit. Nekem pl. sose volt dízelem, most elõször vettem rá magam. Ugyan csak egy hónapos lesz a 20d-vel a kapcsolatom, de eddig még semmi panaszom nem volt rá, és remélem ez így is marad. Nem hiszem, hogy a BMW kockázatosabb lenne, mint egy audi vagy vw vagy akármi.. (mielõtt megvettem, még én sem így gondoltam, kérdeztem is itt a fórumon, hogy mire kell vigyázni, mennyire szerviz igényes stb.)
Visszakanyarodva a dízelre, ugye mint elsõ dízel autó, totál meg vagyok lepõdve, hogy most az utóbbi két hétben betegség miatt ne tudtam annyit hajtani, mint alapértelmezetten szoktam, de azért nem mindegy, hogy ezzel a legutóbbi tankolás óta most tartok 630km-nél, és BC szerint még van benne majdnem 400km-nyi anyag. Hozzáteszem, hogy ez városi adat, egyszer voltam vele tatabányán... (ja nem, mert voltam még törökbálinton is 3x )

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. augusztus 18. hétfő, 07:22


Szerintem mindegy melyik változatot veszed, mert a vásárlás a lényeg. Ha egy jó állapotú, használt gépet kifogsz, ami rendesen volt szervizelve, akkor nagy baj nem lehet. A diesel 5,5-7l között eszik normál használat mellett. Benzines E46 nem volt még a tulajdonomban, így arról majd más nyilatkozik. Az autó szerintem egy jó konstrukció. Kényelmes, stabil, csöndes és még szép is. Szóval, ne add fel

státusz leto

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2008. augusztus 17. vasárnap, 23:58


Sziasztok!

Ez az elsõ hozzászólásom mint e46 fórumozó. Eddig az e39 klub oldalon írogattam, sajnos nem sokáig, mert van egy 1996-os 523i-m amirõl a napokban derült ki, hogy valószínûleg hengerfejes. A gatyámat is ráköltöttem arra a kocsira mire idáig eljutottam, és most egy gyerekkori álom omlott össze bennem. Évek kemény munkája, spórolás, álmok, és megvettem a hõn áhított E39-et, és fõleg azért benzinest, mert a dieselekrõl én szinte csak rosszakat hallottam eddig.

Szóval eljutottam eddig a pontig, hogy brutális bukóval megpróbálok "kiszállni" a bömösbõl... DE nem akarom még itt feladni. Úgy döntöttem, hogy adok sanszot az E46-nak, mert viszont azt is sokan mondják, és olvasom is, hogy sokkal kevesebb baj van az E46-al mint az E39-el.

Visszatérve a topic-hoz. most ott tartok, hogy összeszedtem annyi pénzt amennyibõl már tudnék venni (egyelõre részletre, amíg a régibõl pénzt nem csinálok) egy E46-ot, csak az a baj, hogy miután ezen az oldalon is próbáltam dönteni vajon diesel vagy benzin, hát sajna még rosszabb lett mint elõtte Totál összezavarodtam.

Elõször azért is gondolkodtam dieselben, mert a munkám miatt sokat utazok havonata, kb 3-4000 Km-t. Egyébként már az is gáz volt, hogy az 523i 10-12-t lazán benyelte, de ez lett volna a legkissebb bajom. Szóval mivel munkaeszközöm is az autó, ezért sokat számoltam utána és rájöttem, hogy HA valóban hihetõ az, hogy a 20d motorok vegyesen 5-7 liter között elmennek, az már önmagában nagy spórolás lenne nekem.

Jelenleg egy 320d-ben gondolkodok, de szerintem csak kb 99-es vagy 2000-es évjáratot tudok árban bevállalni. Ez ugyebár a 136 LE változat.

Láttam néhányat a neten zömében 150-200 e Km-el és hát elég szkeptikus vagyok. Fõleg azok után amit itt írtatok.

Mit javasolnátok? DIESEL vagy BENZIN? Régebben úgy voltam, hogy legyen minél pörgõsebb és tapossuk ki a belét de mára úgy vagyok, hogy nekem az is jó ha pályán tudok 130-150-el menni. Kezdek átállni a papásabb vezetésre. Azt hiszem kezd benõni a fejem lágya Szóval remélhetõleg nem taposnám agyon a dieselt. Viszont ahhoz sincs kedvem, hogy minden évben porlasztó csúcsot, vagy turbót cseréljek.

Egyik BMW-s haverom erre azt mondta, hogy vegyek 316i vagy 318i-t, mert jó értelemben véve "igénytelen" motorjuk van, és még a fogyasztásuk is elmegy. Van egy másik haverom, akinek 318iA-ja van, és õ is rengeteget megy vele, de komolyabb motor problémával még nem vitte szervízbe és már közel 300.000 Km van az övében, ami tuti valós is.

Szóval totál el vagyok bizonytalanodva

BENZIN vagy DIESEL???? :

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 23:35


Tano írta: Azért a közös alatt nem azt értettem hogy csereszabatos is , hanem csak arra céloztam, hogy azonos funkciójú cuccok vannak mindegyikben.


Ja, vegulis.. mindegyikben van motor meg futomu )) Szal az, h azonos funkcioju van benne, nem jelenti azt, h a masikban is hasonloan eselyesen megy tonkre (szandekosan nem irom, h melyikben, hisz lehet, h van amelyik a dieselben jobb konstrukcio, van amelyik a benzinesben). Persze ez szigoruan csak imho. A masik meg h nem is biztos, h rossz konstrukciok ezek a cuccok, amik meghibasodnak, hanem egyszeruen vmibol elni kell a gyarnak, az alkatreszt is el kell adni...

Tano írta: Ezek éppúgy meghibásodhatnak akár dízel, akár benya. Úgyhogy szerintem felesleges arról vitatkozni melyik jobb. MINDEGYIK JÓ mert BMW Murphy törvénye persze igaz erre is.


Hat... BMW... Ma egy 730d-t nezegettunk... Tele extraval. Es tenyleg jo dolgok, jol megcsinalva, legalabbis ugy tunt. De ilyen aprosagokat elszurtak benne. Pl. van benne hutoszekreny, korben minden bor, igenyes anyagbol stb., a huto ajtaja meg a legolcsobb, legszarabb muanyagbol. Meg tobb ilyen bosszanto aprosagot talaltunk egy oras szorakozas kozben. Nagyon meglepett, h egy luxusmarka felsokategorias autojaban ilyeneket talalok en, aki nem ertek hozza..

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 19:38


Azért a közös alatt nem azt értettem hogy csereszabatos is , hanem csak arra céloztam, hogy azonos funkciójú cuccok vannak mindegyikben. Ezek éppúgy meghibásodhatnak akár dízel, akár benya. Úgyhogy szerintem felesleges arról vitatkozni melyik jobb. MINDEGYIK JÓ mert BMW Murphy törvénye persze igaz erre is.
Ki ki az izlésének megfelelõen választ. Én pl azért vettem dízelt, mert ennek a karakterisztikája jobban megy a vezetési stílusomhoz, kész. És nem zavar a "traktor" hangja, sportdobbal még tetszik is. Nagyon állat amikor a turbó hallatszik váltáskor Tisztában voltam vele, hogy vannak típushibák, de ezzel kénytelen vagyok együttélni. Valamit valamiért.

De kivûrõl ez nem látszik, GYÖNYÖRÛ ez a típus és kész

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 18:09


Tano írta: És egyéb alkatrészek tekintetében pedig majdhogynem mindegy hogy benyás vagy dízel, mert közössek.

Mint -szamomra sajnos- kiderult, azert nem minden kozos meg azok kozul sem, amik nyugodtan lehetnenek azok. Ilyen pl. a szervopumpa, a diesel teljesen mas, mint a benzinese.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 16:29


Hm, errõl eszembe jutott a régi vicc:

Fószer a benzinkútnál megkérdezi a kutast:
- Mondja kérem, mennyibe kerül egy csepp üzemanyag?
- Egy csepp? Annyi kérem semmibe.
- Akkor megkérném hogy csepegtesse tele a tankomat

Amúgy én is azon a véleményen vagyok, hogy a benzinesekkel is ugyanúgy elõfordulnak kissebb-nagyobb hibák. Itt a fórumon pl azokból is látok eleget. Igaz hogy a dízelnek a technológiájából adódóan tényeg van 1-2 olyan alkatrésze ami borsossabb ha tönkremegy(pl a már említett turbó, porlasztó, szivattyú), de kérem szépen ezek azért nem 10-20 ezer km alatt mennek tönkre. És 100-200 ezer alatt már behozza az árát. És egyéb alkatrészek tekintetében pedig majdhogynem mindegy hogy benyás vagy dízel, mert közössek.

bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 15:30


Benzinkút pisztolyából!