státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 14:06


Mesélj csak, honnan csurran?! D

Pzs


bmw320 írta: Hali!
Azért ha megnézitek 100db d-re jut kb 10db i-s és a benzines is behiztiszhet fojtószelep jeledók...Ja és benzint nem szerzel sehonnan de viszont nekem szokott csurranni gázolaj 220-ért de legrosszabb a tegnapi 270ft-volt. De a 20i-m hangja még mindig hiányzik!


státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 13:14


bmw320 írta: Hali!
Azért ha megnézitek 100db d-re jut kb 10db i-s és a benzines is behiztiszhet fojtószelep jeledók...Ja és benzint nem szerzel sehonnan de viszont nekem szokott csurranni gázolaj 220-ért de legrosszabb a tegnapi 270ft-volt. De a 20i-m hangja még mindig hiányzik!

Na jó, de azért ne abból induljunk ki hogy te tudsz olcsón csepegtetni gázolajat A többségnek nem így megy...

bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 12:52


Hali!
Azért ha megnézitek 100db d-re jut kb 10db i-s és a benzines is behiztiszhet fojtószelep jeledók...Ja és benzint nem szerzel sehonnan de viszont nekem szokott csurranni gázolaj 220-ért de legrosszabb a tegnapi 270ft-volt. De a 20i-m hangja még mindig hiányzik!

státusz Pozsika

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 12:04


Én mikor a dízeles mellett döntöttem, akkor úgy számoltam, hogy amíg nem 100 Ft a két üa. között a különbség, addig megéri a dízel. És az még azért odébb van. Nem igaz az, hogy a drágább dízel eldöntötte a versenyt. És én a benzines autómat is hordtam majdnem minden hónapban szervízbe vmi hülyeség miatt.

Pzs


SoundkeY írta: terv évi km 22000
üzemanyag kapacítás 63

Dízel
terv fogyasztás 7,5
Üzemanyag ára: 333
össz km / tank 840
terv havi km 1833
évi üzemanyag költség 549.450
havi üzemanyag költség 45.787,5

Benzinl
terv fogyasztás 10
Üzemanyag ára: 310
össz km / tank 630
terv havi km 1833
évi üzemanyag költség 682.000
havi üzemanyag költség 56.833,33


Azert nem vagyok elfogult, elovettem a regi excel tablazatom amit a tavalyi gepkocsi vasarlas elott keszitettem es kitoltottem a mai arakkal. ( a fogyit benzinesnel a kollegak szerinti elmondas alapjan "varosira" lottem be )

Szal evente kb 130.000.- el olcsobb a dizel de ha bekakil vmi .........
NEM mondom ha ma vennek ill tortenne vmi nem valtanek.


státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 09:50


Jó a számítás, nekem is hasnonló eredmény jött ki, én 2 literes fogyi különbséget tételeztem fel (6,5 - 8,5). Aki 20ezer km körül megy (mint én is), annak már erõsen rezeg a léc, hogy inkább benzines. Dupla ennyi km-nél talán még mindig megéri a dízel.

Ja, szedjük már még össze mik is mennek tönkre a dízelben ami a benyákosban nem. Az árakat majd javítsa már át, aki pontosan tudja.

Turbó (kb 300e?)
Csúcsok (kb 50-60e/db?)
Nagynyomású szivattyú (300e?)
Ékszíjtárcsa (40e?)

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 09:41


terv évi km 22000
üzemanyag kapacítás 63

Dízel
terv fogyasztás 7,5
Üzemanyag ára: 333
össz km / tank 840
terv havi km 1833
évi üzemanyag költség 549.450
havi üzemanyag költség 45.787,5

Benzinl
terv fogyasztás 10
Üzemanyag ára: 310
össz km / tank 630
terv havi km 1833
évi üzemanyag költség 682.000
havi üzemanyag költség 56.833,33


Azert nem vagyok elfogult, elovettem a regi excel tablazatom amit a tavalyi gepkocsi vasarlas elott keszitettem es kitoltottem a mai arakkal. ( a fogyit benzinesnel a kollegak szerinti elmondas alapjan "varosira" lottem be )

Szal evente kb 130.000.- el olcsobb a dizel de ha bekakil vmi .........
NEM mondom ha ma vennek ill tortenne vmi nem valtanek.

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 09:16


Azért az még mindig igaz, hogy több itthon a dízel, ezért nyilván több a meghibásodás is belõle (320d, 320i viszonylatban).


státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 08:41


A dízel szervizelése drága. A szerelõ haverom mondta, hogy 20 motorjavításból 1 benzines.
Addig nem volt ez gond, amíg az üzemanyag ára+kevesebb fogyasztás még így is gazdaságosabbá tette. De most.... És olcsóbb nem lesz. Sõt a benzin kéne olcsóbb legyen, hiszen az a gázolaj mellékterméke. Tehát minél több gázolajat állítanak elõ, annál olcsóbb kéne legyen, de nem lesz, mert így is megveszik.

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 08:25


Attól tartok ez a magas dízel üzemanyag ár eldöntötte a vitát és nincs mirõl beszélni. Tavaly óta tankolásonként 4000Ft-al fizetek többet...(míg benzines kollegák kb 1500al) Ha most még ki kell cserélnem 1-2 csúcsot a melegen való nehezen indulás miatt, már meg is b@szhatom a dízelt, már bocsánat Sajnos ez van, csak reménykedhetünk hogy visszamegy a nafta ár a benzin alá.

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. július 10. csütörtök, 08:13


Eapa írta: Steve és Mindenki!

Szerintem a szabad vélemény kinyilvánítás mindenkinek kijár. Ezért élünk demokráciában. Ezért nem tetszik pl. egyes hozzászólások törlése.
Mert lehet, hogy valaki éppen valamelyik hozzászólás alapján választ dieselt vagy benzinest. Egy biztos, mind a két oldal kompromisszumoktól hemzseg, aki dieselt válasz, válaszja a fogyasztást, aki a benzinest, az a dinamikát és a hangot, a fodulatot, ahol behal a diesel, ott még szárnyalok. Alattam a diesel hamar meghalna, szétpörgetném, stb.. Most írjam le, hogy múlt héten, a 35-ösön, klíma, gyerek, 110 km/h, 7,7 l/100 fogyi. Ez nem igaz, mert az átlagom, 9,5 liter, százon, vegyes, város, országút, 328i. Ez "csak" azért vigasztal, mert annó az e30 318i M40 is 9 literbõl jött ki. Ez tényleg inkább a Suzuki topicba való.
Nem akarok senkit se megsérteni és meggyõzni se.
Abban mindnyájan egyetértünk, hogy BMW-zni jó.

Éapa


Van benne igazsag.....de szerintem igy helyes

diesel:
- fogyasztas
- dinamika

benzin
- hang
- feeling
- ugyan olyan ccm3-n nagyobb LE es jobb gyorsulas ( nullarol )


Eppenhogy a dizelt mondhatnam dinamikusnak, 3. ba 30km/h-110km/h tudok autozni, mert extrem alacson fordulaton is van nyomatek.
( nezd meg a 80-120 gyorsulas eredmenyeit adott sebessegi fokozatba )

A fodulatban is igazad van, a dizelnel 1500-4000 ( 4200 ) , nalad meg joval magasabban "eled".
De dizelnel nincs szukseg magasabbra, minek, alacsony fordulaton van LE es nyomatek. MAS karakterisztika.

Es ha kihuzatod 1esbe utana nem 3000 tol porgeted ujra hanem pl visszaesik 5000 re tehat ugyan ugy marad a 2000-2500as tartomany, amit alairok SOKKAL nagyobb feeling !

Szoktuk emlegetni de hiaba "sporolsz" a dizellel ha beszarik vmi elvesz az elony.....( porlasztocsucs, turbo, stb ) igen, ha velem tortenik ilyen lehet megutalom



Jah es azt hallottam hogy lesz forma 1 be dizelmotor.

Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2008. július 10. csütörtök, 08:36

státusz Gomb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2008. április 19. szombat, 11:23


csu2 írta: A szombat éjszakában összeakadtam egy subarus fickoval... 150-ig nem tudtam megfogni, 150 fölött azonban simán. Jól ment annyi szent. m3-mal összemérve is nyer? valakinek tapasztalat esetleg?



www.timeslip.hu

itt találsz mért M3-akat, Sti-ket is.

Össze is tudod rakni õket versenyeztetni.

Egy példa:

http://www.timeslip.hu/virtual...amp;scope=

Fent a kis csíkban látod, ahogy mennek az autók virtuálisan piros és zöld pontként. Látható, hogy az M3 hogy lemarad rajtnál. Utána végig marad a táv a 2 kocsi között.

státusz Gomb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 23

Elküldve: 2008. április 19. szombat, 11:09


SoundkeY írta: E46 M3 lenyomja, ( amugy wrx sti volt ? az a legdurvabb )

M3 4,8 0-100 3200cm3 szivo
Subaru wrx sti 5,0 0-100 2000cm3 turbo


Azért a 0-100 adat az nem minden.

A BMW elev hátránnyal indul a rajtkészsége miatt. 200 méteren esélye nincs az M3-nak, 400-on talán. Ha gurulóból mennének, mondjuk 40-rõl egyszerre indulnának, akkor az M3 nyerne, mivel erõsebb, kisebb a hajtási vesztesége és kiesik a versenybõl a 4kerékmeghajtás elõnye.

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. április 07. hétfő, 18:28


E46 M3 lenyomja, ( amugy wrx sti volt ? az a legdurvabb )

M3 4,8 0-100 3200cm3 szivo
Subaru wrx sti 5,0 0-100 2000cm3 turbo

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2008. április 07. hétfő, 18:02


A szombat éjszakában összeakadtam egy subarus fickoval... 150-ig nem tudtam megfogni, 150 fölött azonban simán. Jól ment annyi szent. m3-mal összemérve is nyer? valakinek tapasztalat esetleg?

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. március 05. szerda, 20:36


WTCC:

http://motor-sport.hu/article/...__20080214

A BMW is megprobalja a dizelt.....( Seat leon 2000cm3 280le es nyer )

es az emlitett dizel leon:
http://www.seatcupra.net/index...p;Itemid=1

WTCCs BMW ( 2006 ):
http://www.netcarshow.com/bmw/..._e90_wtcc/

es a TDIk elonye ( egyelore csak seat oldalon.... )
http://motor-sport.hu/article/...n_20080302