SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. február 27. szerda, 11:51


Nekem meg ez jott le:

"Azonos teljesítmény esetén két motor közül az a gyorsabb, és az tûnik erõsebbnek, amelyikben több newtonméter van, tehát szeretjük a nagy nyomatékot. Az is elõfordul, hogy egy nyomatékosabb dízelmotor rugalmasabb egy nála jóval erõsebb benzinesnél. Ezért van, hogy egy 330-as dízel BMW lenyom egy nála könnyebb, és 50 lóerõvel erõsebb Porsche 911-est is, a 80-120 km/órás rugalmassági tesztben. "

Tehat ha lenne egyforma sulyu, loereju ( KW ) auto akkor a dizel gyorsul jobban. ( nagyobb nyomatek miatt )


320i M52TUB20 1998-2000 1991 I6, 24v 110 (150) 190 (140) 9,9 s

320d M47D20 1999-2001 1951 I4, 16v 100 (136) 280 (207) 9,9 s
320d/cd/td M47TUD20 2001-2007 1995 I4, 16v 110 (150) 330 (229) 8,9 s

es az ellenpelda

328i/Ci M52TUB28 1998-2000 2793 I6, 24v 141 (192) 275 (203) 7,0 s
330d/xd/cd M57TUD30 2004-2007 2993 150 (204) 410 (302) 7,2 s

státusz Estoril

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2008. február 26. kedd, 21:34


Üdv, találtam vonatkozó cikket:

http://www.vezess.hu/bview.php...at=magazin

A legfontosabb összefüggés, hogy a teljesítmény a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatából adódik. Az is látszik, hogy a teljesítmény hivatalos mértékegység a watt/kilowatt, nem a lóerõ. Ahhoz, hogy ezt megkapjuk a kW-ot 1,36-al kell beszoroznunk.

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. február 25. hétfő, 16:07


Estoril:

Hat igen , ebben is van vmi, .....de olyan jo hivatkozni valamire ami jo nagy

státusz Estoril

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2008. február 25. hétfő, 15:45


singletrack írta: Najó, azért így is 40-el több LE volt az M3-ban A nyomatéknak gondolom akkor lenne értelme, ha telepakolják a kocsit csomagokkal, meg rákötik a yachtot, akkor is szépen gyorsul

Tisztázzunk egy köznapi félreértést:

A teljesítmény a fizikai definíció szerint az egységnyi idõ alatt létrehozott energiaváltozás. Jelen esetben mozgási energia változás.

Véleményem szerint alapvetõen ez a mérvadó!

A nyomaték (a feltehetõen) fõtengelyen mért forgatónyomaték.
(Mekkora erõvel csavarják a hajtókarok a fõtengelyt)

A kettõ nagyon egyszerû módon függ össze:
teljesítmény = forgatónyomaték * fordulatszám.

Ha valakinek van kellõen részletes teljesítmény és nyomatékgörbéje, az nekiállhat szorozgatni.
Egyszer én megtettem, és be kellett látnom tényleg így van.

Az, hogy hogyan megy a géped
(ez alatt azt értem, mekkora mozgási energiaváltozást = sebességváltozást hoz létre egységnyi idõ alatt)
alapvetõen a teljesítménygörbétõl függ.


Egy dízel hatalmas nyomatékcsúcsa szorozva a viszonylag alacsony fordulatszámmal és máris kijön ugyanaz a diszkrétebb teljesítményadat.


Mindez véleményem szerint csak annyiban függ a mozgatandó súly
összegétõl, amennyire a mozgási energia a tömegtõl
(ha jól emlékszem: mozgási energia = tömeg * sebesség a négyzeten)

Kb 10 éve valamelyik autó motorban volt egy viszonylag közérthetõ levezetés ezzel kapcsolatban, kérdés hol lehetne megtalálni.

(egy versenymotor volt a példa, amirõl azt nyilatkozta az illetékes, hogy az új modell nyomatékra van hangolva, amirõl aztán bizonyítgatta a cikkíró, hogy nem ez a mérvadó, hanem a nyomaték és a hozzá kapcsolódó fordulatszám)

UI: Ha valaki késõbb tanulta a fizikát mint én, és frissebbek az ismeretei, az kérem egészítse ki, vagy javítsa az általam írottakat.
Üdv, E

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. február 25. hétfő, 12:06


Na.....:

http://www.origo.hu/auto/20080...tml?pIdx=1

Dr. Anisits Ferenc

A dízelmotorok pápájaként emlegetett dr. Anisits Ferenc 1938-ban, Szolnokon született. A gépészmérnök végzettségû motorfejlesztõ hazánkban kezdte tanulmányait, aztán Németországba költözött. Dolgozott az MAN-nél, majd a svájci Saurernél, így részt vett buszok, teherautók és személyautók dízelmotorjainak a fejlesztésében. Egy barátja hívására került az éppen akkor alakuló BMW dízel-fejlesztõközpontjának az élére az ausztriai Steyrbe, ahol egészen 1999-es nyugdíjba vonulásáig dolgozott. Évtizedes fejlesztéseit számos díjjal értékelték már külföldön és hazánkban egyaránt. Motorjai több alkalommal megnyerték az Év Dízelmotorja díjat, de legnagyobb sikere mégsem ez, hanem az 1998-as nürburgringi 24 órás versenyen elért gyõzelem. Az általa fejlesztett 320d egy négyhengeres dízelmotorral megverte a gyári M3-as BMW-ket, Ferrarikat, Porschéket. Õ alkotta meg az elsõ közvetlen befecskendezéses V8-as turbódízelt, terveibõl a mai napig profitál a BMW. A Budapesti Mûszaki Egyetem Egyetemi Tanácsának tiszteletbeli tagja, Steyr és Szolnok díszpolgára. 60. születésnapján eredményei elõtt tisztelegve tudományos ülést rendeztek a Magyar Tudományos Akadémián.

státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. február 05. kedd, 09:52


Najó, azért így is 40-el több LE volt az M3-ban A nyomatéknak gondolom akkor lenne értelme, ha telepakolják a kocsit csomagokkal, meg rákötik a yachtot, akkor is szépen gyorsul

Élettartamban meg annyit tuti bír mint az M3, azok 60e környékén már motorcserések szoktak lenni

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2008. február 05. kedd, 06:36


Pont az látszik aminek kell...

0-60mph-ig fél másodpercet kapott a d
0-100mhp-ig majdnem 1 másodpercet kapott a d
1/4 mérföldön 1 másodpercet kapott
a d a csúcssebességbe volt jobb - itt jelentkezik a nyomatékosabb a motor, de ennek csak a versánypályán van értelme - a többi adattal együtt.

Ez a történet számomra egyet jelent - hiába a borzasztó nyomaték - azt mindet rátenni az útra úgysem tudod...

ui: meg nem jósólnék hosszú békés életet annak a d-nek...


státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. február 04. hétfő, 21:38


Tiba írta: Az m3 is fel volt tuningolva?


csak optikailag, a moci a gyári 343LE dehát az már úgyis ki van hegyezve!

Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2008. február 04. hétfő, 19:11


Az m3 is fel volt tuningolva?

státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. február 04. hétfő, 17:18


Na felélesztem a témát, legyen mit moderálni

http://www.gumball3000blog.com...30d-vs-m3/

kicsit tuningolt 330d - M3. Aki tud angolul az olvassa, aki nem annak a lényeg:

330d -305Le-re felhúzva, kétszer annyi nyomatékon mint az M3as. Gyorsulásban csak minimális mértékben tudott az M3 meglépni, végsebességben lenyomta a dízel

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. január 27. vasárnap, 20:36


Érdekes, mert dízel kombi 9,3 benzines sima 8,2 papíron.

u.i: bocsi ez a kéziváltós, az automata 9,5 a kombi és 9.3 a benzines. Kitúrtam végre a könyvekbõl.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2008. január 27. vasárnap, 19:45


bvanko1 írta:
Szóval tegnap megtörtént! 320ia vs 320da mind a kettõ 2002-es. Ráadásul a diesel kombi volt. Hát senkit nem akarok elkeseríteni, de 0-130-ig tökéletesen egymás mellett mentünk. Többször is próbálva. Sajnos tovább nem tudtuk próbálni, nem voltak rendes útviszonyok. Majd legközelebb kimegyünk a pályára, mondjuk ott lehet hogy 130 fölött elmegy a bengás. :


Hát ez nem meglepõ, mert nemrég írta itt valaki, hogy a 2001 utáni 20i-20d csak tizedmásodperces eltéréssel gyorsulnak 100ig.

státusz bvanko1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2008. január 27. vasárnap, 19:18


singletrack írta:
bvanko1 írta:
paci írta: Én még nem nyitottam itt soha új topicot, és most úgy érzem, hogy itt az ideje egy benzin kontra dizel társalgóra, hiszen ez örök téma volt és lesz is mindíg, habár már vagy ezerszer megtárgyaltuk, hogy kinek a pap, kinek a papné.

Szóval szertintem az I.-es swit gti lenyomja a 320d-t...még a chip-es Viktor_E46-ét is


Értem én, hogy nem igazán lehet a turbó dízeleket összehasonlítani a szívó benzinesekkel, de egy igen fontos tényt nem szabad elfelejteni. A benzines sportosabb,pörgõsebb, strapabíróbb = jobb [/b]


Szóval tegnap megtörtént! 320ia vs 320da mind a kettõ 2002-es. Ráadásul a diesel kombi volt. Hát senkit nem akarok elkeseríteni, de 0-130-ig tökéletesen egymás mellett mentünk. Többször is próbálva. Sajnos tovább nem tudtuk próbálni, nem voltak rendes útviszonyok. Majd legközelebb kimegyünk a pályára, mondjuk ott lehet hogy 130 fölött elmegy a bengás. :


és ez egy 2.2-es 320-as volt?


Igen!

státusz singletrack

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 261

Elküldve: 2008. január 27. vasárnap, 19:10


bvanko1 írta:
paci írta: Én még nem nyitottam itt soha új topicot, és most úgy érzem, hogy itt az ideje egy benzin kontra dizel társalgóra, hiszen ez örök téma volt és lesz is mindíg, habár már vagy ezerszer megtárgyaltuk, hogy kinek a pap, kinek a papné.

Szóval szertintem az I.-es swit gti lenyomja a 320d-t...még a chip-es Viktor_E46-ét is


Értem én, hogy nem igazán lehet a turbó dízeleket összehasonlítani a szívó benzinesekkel, de egy igen fontos tényt nem szabad elfelejteni. A benzines sportosabb,pörgõsebb, strapabíróbb = jobb [/b]


Szóval tegnap megtörtént! 320ia vs 320da mind a kettõ 2002-es. Ráadásul a diesel kombi volt. Hát senkit nem akarok elkeseríteni, de 0-130-ig tökéletesen egymás mellett mentünk. Többször is próbálva. Sajnos tovább nem tudtuk próbálni, nem voltak rendes útviszonyok. Majd legközelebb kimegyünk a pályára, mondjuk ott lehet hogy 130 fölött elmegy a bengás. :


és ez egy 2.2-es 320-as volt?

státusz bvanko1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 97

Elküldve: 2008. január 27. vasárnap, 18:15


paci írta: Én még nem nyitottam itt soha új topicot, és most úgy érzem, hogy itt az ideje egy benzin kontra dizel társalgóra, hiszen ez örök téma volt és lesz is mindíg, habár már vagy ezerszer megtárgyaltuk, hogy kinek a pap, kinek a papné.

Szóval szertintem az I.-es swit gti lenyomja a 320d-t...még a chip-es Viktor_E46-ét is


Értem én, hogy nem igazán lehet a turbó dízeleket összehasonlítani a szívó benzinesekkel, de egy igen fontos tényt nem szabad elfelejteni. A benzines sportosabb,pörgõsebb, strapabíróbb = jobb [/b]


Szóval tegnap megtörtént! 320ia vs 320da mind a kettõ 2002-es. Ráadásul a diesel kombi volt. Hát senkit nem akarok elkeseríteni, de 0-130-ig tökéletesen egymás mellett mentünk. Többször is próbálva. Sajnos tovább nem tudtuk próbálni, nem voltak rendes útviszonyok. Majd legközelebb kimegyünk a pályára, mondjuk ott lehet hogy 130 fölött elmegy a bengás. :