SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 14:37


Szemy írta: Folytatva hil kollega gonolatmenetet: az is elgondolkodtato, hogy "kulturaltabb" orszagokban egyre fontosabb szempont egy auto vasarlasakor a környezetvedelem/karosanyag kibocsatas.

Szemy


....alakitsak ugy a torvenyeket,szabalyozast , hogy neveljek ra az embereket.... pl KW ado eltorlese ,uzemanyag afaja, jelentos ado vagy egyeb kedvezmenyek benyara....es meg fog fordulni.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 13:56


Folytatva hil kollega gonolatmenetet: az is elgondolkodtato, hogy "kulturaltabb" orszagokban egyre fontosabb szempont egy auto vasarlasakor a környezetvedelem/karosanyag kibocsatas.

Szemy

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 13:14


Sziasztok!
Rengeteg hozzászólást olvastan itt, mióta betettem a nem vitaindítónák szánt linket, akkor meg is említettem ezt, azzal, hogy OLVASÁSRA!
Sok marhaságot leírtatok (bocs) a környezetvédelem terén is ezzel kapcsolatban. Engem ez mint szempont az autó vásárlásnál nem érdekel, de azért elgonkoztató az, hogy kultúráltabb országokban szmogriadó esetén (részecskeszûrõ ide vagy oda) elsõsorban az öngyujtósokat korlátozzák. Ez tény, kár vitázni. Azt is olvastam, hogy a dizel fentartási költsége a szervízelés miatt több, több a meghibásodás is, mert a szerencsétlen, nem szgk. hajtásra tervezett dizel motor, hogy jól teljesítsen, mindenféle teljesítmény növelésre alkalmas berendezés létét kívánja (pl turbó) meg, ami ugye plusz hibaforrás, stb, stb még sokáig.....
Kár tovább vitázni ezen, mindenki azt vesz amit akar, úgysem tudja egyik fél sem meggyõzni a másikat az igazáról még észérvekkel sem, tehát ezért is hiábavaló egymás torkának esni. Egy a lényeg: BMW (mint ahogyan ezt már valaki korábban nagyon szépen leírta)

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 12:58


vsop14 írta: en mar azt sem ertem, hogy min megy a vita....


Hát ez az ...
Rengeteg féle szempontrendszer alapján választunk magunknak autót. Aztán bõszen megy a vitatkozás, hogy a saját szempontrendszer alapján milyen jól is választottam. Csak azt kellene fölfogni, hogy mások más szempontrendszer alapján döntenek, da ha ezt fölfognánk, akkor mirõl is lehetne hosssszan, indulatosan szájkaratézni????

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 11:37


en mar azt sem ertem, hogy min megy a vita......
az e39 oldalon is meg a videoban is az ember orvendezett, hogy hat a dizel mennyivel kevesebbet evett.... nem tudom mit vart? vagy ki az aki ezen meglepodik?

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2010. február 21. vasárnap, 11:05


E39.hu oldalon talaltam a dizel vs benzin topicba.....nemet osszhasonlitas 335d vs 335i .......videoval,100km uttal stb stb

http://www.e39.hu/modules.php?...;start=920

ez a hozzaszolas tetszett a legjobban:

és a konklúzió:

a diesel bmw a szegény ember ferrarija



lepke
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz lepke

Törzsvendég

Elismertség: 6% (8 pont) | Hozzászólások: 122

Elküldve: 2010. február 19. péntek, 17:35


csu2 írta: Szia lepke!

Te is nagyon a szívedre veszed úgy látom. Egyrészt minek kevered ide a saját autód? Senki nem beszélt az 535d-rõl úgy, hogy azt a sima szivó 3L benzines jobban gyorsul, csak te vettted magadra. nagyjából pont nem érdekel, hogy hogy neked az van! Azt sem vonta itt senki sem kétségbe, hogy a dupla turbóval nagyon jól megy. Az 530d-rõl volt szó, szóval ne keverj be 535d-vel. Továbbra is azt mondom, hogy ugyanolyan kasztniból és köbcentibõl a benyás kéne - hozzáteszem nekem! Ezenfelül az a véleményem, hogy a nagyköbcentis turbó nélküli benzinesek sokat bírnak, megbízhatóak, kevesbé szervízigényesek - mint a turbós társaik, füleg a csúcsra járatott új dezsõk - nevezzük igy. lehet vele egyet nem érteni, semmi gond. Az hogy te az 540-545i helyett 35d-t választottál az a te döntésed - lehet már bánod, azért pörögtél erre a témára rá ennyire. arról persze nem írsz, hogy mit cseréltél eddig rajta... az hogy nem mentem 535d-vel, és nem tudom összehasonlítani, sok hozzáfûznivalóm nincs - nagyon sok autóval nem mentem még - egyáltalán miért kéne kipróbálnom? nem lesz olyanom. rettentõ sok e60-at látni az utakon, nyomott árakon csereberélgetik ezeket a vasakat- nem szeretnék ilyet, bár a kasztni szemre szép. Szóval senki nem fikázott itt semmilyen autót, fel kéne fogni. Azt a listát nemtom honnan kopiztad, ezer ilyen lista van a neten, hasonló résztvevõkkel más más helyezésekkel.ez nem mindig az autón múlik. a másik, hogy ezek a gyorsulások nem mindig a stock autókról szólnak. azért az 0.1-0.2s-ért nem érdemes 911-et venni, m5-sem, sõt a legjobb vétel a toyota celica gt4 - a lista szerint. egyébként 645i-t lesz a következõ - legalábbis ez irányú elhatározásra jutottam. ja, a videókon szereplõ 530d mennyi lóerõs meg mikori kiadás, a f@sz se tudja. keress rá a guglin a linkjére, hátha más fórumon is kitárgyalják. belinkeltem a youtube-ról azt annyi. gondolom az újjabbat (ami valszeg az erõsebb) többet kell márkaszervízbe vinni. egyébként ez a 35s-es videó, biztos stock 535d? Na mindegy, egyébként hagyjuk már, unom. részemrõl ez volt a mostani etapban az utcsó.

Helo csu2
VELED nagyon jól el lehet írogatni errõl a benzin és diesel dologról
youtube-on megnézheted bármelyiket mindegyiknél a 250km/ó sebesség 35 másodperc
A kocsit 17-ezer kilométer környékén vettem 2007 decemberben
-kormányoszlop csere volt 30 ezernél
-kettõ darab akkumlátort kellet cserélni
-motortartó bakok 40-ezerenként cserélendõk
ezeket mind garanciába cserélték ki

Amikért fizetni kellet
-egy darab Xenon égõ,olajcserék,kormány Y-csere
-négyszázezer forint a 100-ezres nagy szerviz AMI nem kötelezõ
- legrosszabb pontja a kocsinak a fékek nagyon gyorsan kopnak és nagyon zsebbenyúlós
Eddig még nem volt más hibája igaz még csak 140-ezer van benne
üdv zoli


csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. február 19. péntek, 16:08


Nekem volt benzines és van dízel autóm. Igaz sem a benzinesek, sem a mostani dízel nem tartoztak a "versenyezzünk" kategóriába, de mégis mindegyikkel odaértem az úticélomhoz.
A kis benzines nekem elsõ autónak nagyon jó volt: olcsó vételár, kis ccm, aztán amikor cseréltem már más volt a szempont: kényelmes, szép, biztonságos, keveset egyen. Ezért lett ez a BMW.
Mindenki más és más szempont alapján választja ki az autóját. Aki egy benzinesbe szerelmesedik, azt vesz. Aki dízelbe, azt vesz. Egyiket se fogja meggyõzni a másik az igazáról.
Ez egy végtelen huzavona, errõl szól a történet.
Egy dolog biztos, és ez a legfontosabb: amikor eljön az ideje, a következõ autóm is BMW lesz!

státusz csu2

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 394

Elküldve: 2010. február 19. péntek, 06:35


Szia lepke!

Te is nagyon a szívedre veszed úgy látom. Egyrészt minek kevered ide a saját autód? Senki nem beszélt az 535d-rõl úgy, hogy azt a sima szivó 3L benzines jobban gyorsul, csak te vettted magadra. nagyjából pont nem érdekel, hogy hogy neked az van! Azt sem vonta itt senki sem kétségbe, hogy a dupla turbóval nagyon jól megy. Az 530d-rõl volt szó, szóval ne keverj be 535d-vel. Továbbra is azt mondom, hogy ugyanolyan kasztniból és köbcentibõl a benyás kéne - hozzáteszem nekem! Ezenfelül az a véleményem, hogy a nagyköbcentis turbó nélküli benzinesek sokat bírnak, megbízhatóak, kevesbé szervízigényesek - mint a turbós társaik, füleg a csúcsra járatott új dezsõk - nevezzük igy. lehet vele egyet nem érteni, semmi gond. Az hogy te az 540-545i helyett 35d-t választottál az a te döntésed - lehet már bánod, azért pörögtél erre a témára rá ennyire. arról persze nem írsz, hogy mit cseréltél eddig rajta... az hogy nem mentem 535d-vel, és nem tudom összehasonlítani, sok hozzáfûznivalóm nincs - nagyon sok autóval nem mentem még - egyáltalán miért kéne kipróbálnom? nem lesz olyanom. rettentõ sok e60-at látni az utakon, nyomott árakon csereberélgetik ezeket a vasakat- nem szeretnék ilyet, bár a kasztni szemre szép. Szóval senki nem fikázott itt semmilyen autót, fel kéne fogni. Azt a listát nemtom honnan kopiztad, ezer ilyen lista van a neten, hasonló résztvevõkkel más más helyezésekkel.ez nem mindig az autón múlik. a másik, hogy ezek a gyorsulások nem mindig a stock autókról szólnak. azért az 0.1-0.2s-ért nem érdemes 911-et venni, m5-sem, sõt a legjobb vétel a toyota celica gt4 - a lista szerint. egyébként 645i-t lesz a következõ - legalábbis ez irányú elhatározásra jutottam. ja, a videókon szereplõ 530d mennyi lóerõs meg mikori kiadás, a f@sz se tudja. keress rá a guglin a linkjére, hátha más fórumon is kitárgyalják. belinkeltem a youtube-ról azt annyi. gondolom az újjabbat (ami valszeg az erõsebb) többet kell márkaszervízbe vinni. egyébként ez a 35s-es videó, biztos stock 535d? Na mindegy, egyébként hagyjuk már, unom. részemrõl ez volt a mostani etapban az utcsó.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. február 18. csütörtök, 23:03


Ennyi gittet elrágni ...............................

lepke
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz lepke

Törzsvendég

Elismertség: 6% (8 pont) | Hozzászólások: 122

Elküldve: 2010. február 18. csütörtök, 22:35


Helo csu2
A 250-es tempo 35 másodperc
[url]
YouTube videó
üdv zoli

lepke
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz lepke

Törzsvendég

Elismertség: 6% (8 pont) | Hozzászólások: 122

Elküldve: 2010. február 18. csütörtök, 22:31


csu2 írta: kedves lepke!

nem tépem a szám többször, turbóst csak turbóssal, duplaturbóst csak duplaturbóssal, szívót csak szivóval. azt írtam, a d-re, nem tetszik a füst. továbbra sem. vezettem 30d, meg 30i-t, tudom mi a különbség. mitõl lenne más ha mindkettõn dupla turbó van? amúgy mennyit költöttél szervízre az elmúlt két évben? és mennyit fogsz, ha megmarad még két évig? Úgy tudom, a 535d-vel amúgy sok a szervizes probléma... de lehet vigyázol rá, és a tiéddel másképp van. A hajtás ellen semmi kifogásom.üdv!ja, igen, nem arról szól az egész, hogy az enyém vagy a te lovad, hanem, hogy a csíkos vagy a kockás. Szóval nem kellene mellre szívni, mert mindamellett, hogy hangoztatjátok, úgy érzem, titeket érzékenyebben érint mint engem. ti éltek a tiétekkel én az enyémmel.nekem semmi gondom.remélem nektek sincs.

Helo csu2
Mint ahogyan leírtam az elõbbiekben mivel TE még nem mentél 35d-vel ezért nem kell összehasonlítani olyan kocsikat X kocsikkal amirõl FINGOD nincs
Elmondanám kedves barátom ha egy kicsit tájékozott lennél a teljesítményekkel akkor tudnád hogy mi a különbség a kettõ között
EZER méteren a 645i és a 35dezsõ egyforma idõt ért el



26 s. -> Porsche 911 Cabriolet 272 cv.
26 s. -> Audi S6 Avant 328 cv.
26 s. -> Jaguar XKR 395 cv.

26.1 s. -> Subaru Impreza WRX Sti 265 cv.
26.1 s. -> Porsche 944 Turbo 250 cv.
26.1 s. -> Audi S4 265 cv.
26.1 s. -> TVR Chimaera 400 240 cv.
26.1 s. -> Subaru Impreza GT 211 cv.
26.1 s. -> BMW 645 Ci Cab 333 cv.
26.1 s. -> Renault Megane II R26 R 230 cv.
26.1 s. -> BMW 535d 272 cv.

26.2 s. -> TVR Chimaera 400 228 cv.
26.2 s. -> Nissan 350 Z 280 cv.
26.2 s. -> Chrysler 300 C 5.7 Hemi 340 cv.
26.2 s. -> Toyota Celica Gt4 242 cv.
26.2 s. -> BMW M5 315 cv.

üdv zoli

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. február 18. csütörtök, 22:39

Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. február 18. csütörtök, 22:30


lepke írta:
Hori írta:
bmw520ds írta:
SoundkeY írta: HAt 330i kemeny azer gyari adat 6,5 ha meg van direktszuro, kipufogo meg mittomen mi akkor az 530d 218lovas kb 7,1 ( 7,3 automata ) ideje keveskenek tunik. Kerdes van e chip az 530-ba vagy mar a faceliftes 235lovas.......meg mennyire tudja hozni a kezivaltoval a "gyari" gyorsulast a 30i illetve a 30d automataval......

A 35d meg 6,5 ir ha 272 lovas, 100 felett tuti elmenne szerintem.

TESZTELJUNK ! :p
Az e-90 30i Coupé az M-6-on csak kanyarban tudta lerázni magáról és természetes hogy manuál.Nézd meg az 535d adatait,azt tudja.Egy turbóval.A szaktárs írásában pl.ezzel sem értek egyet,mert mondjuk míg a 20i 150 le addig a 20d 136le,az egyik 6hengerrel a másik néggyel.Akkor miért nem reális.Mindig a köbcenti lóerõ arányt kell hasonlítani egymáshoz.Ha meg a 30i automata akkor ott már sok elvész a gyorsulásnál,míg a diesel két tizeddel rosszabb.Azt érezni vajon?Ami még kell az igazsághoz,nézd meg a 80-120km adatokat.Magáért beszél.



na azért azt megnézném hogy a 530d hogy tudja tartani a 330i-t, szeretek hülyeségeket olvasni de egy kicsit nézzünk már utána. ha a legujabb 30d akkor is 245 le forgatónyomatékban elég jó DE a 30i 25lóval erösebb 7900nál vált el 4400helyett és vagy 2-300kg könyebb, kisebb a légellenállása, a következõ az lesz hogy 535d-vel ütöttük az M5öt, földbedöngöltük az M3at, és épp hogy megfogtuk az RS6ot?

Helo Hori
Nem azt mondtam hogy egy egy M-es BMW-t lenyom a 35dezsõ
üdv zoli




Szia Lepke

Nem nekd céloztam azt a beirást, te reálisan látod a menetteljesitményeket de van itt akinek e60 30d je van és lassan ott tart hogy unalmas délutánjain F430akat aláz a porba

lepke
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz lepke

Törzsvendég

Elismertség: 6% (8 pont) | Hozzászólások: 122

Elküldve: 2010. február 18. csütörtök, 21:42


Hori írta:
bmw520ds írta:
SoundkeY írta: HAt 330i kemeny azer gyari adat 6,5 ha meg van direktszuro, kipufogo meg mittomen mi akkor az 530d 218lovas kb 7,1 ( 7,3 automata ) ideje keveskenek tunik. Kerdes van e chip az 530-ba vagy mar a faceliftes 235lovas.......meg mennyire tudja hozni a kezivaltoval a "gyari" gyorsulast a 30i illetve a 30d automataval......

A 35d meg 6,5 ir ha 272 lovas, 100 felett tuti elmenne szerintem.

TESZTELJUNK ! :p
Az e-90 30i Coupé az M-6-on csak kanyarban tudta lerázni magáról és természetes hogy manuál.Nézd meg az 535d adatait,azt tudja.Egy turbóval.A szaktárs írásában pl.ezzel sem értek egyet,mert mondjuk míg a 20i 150 le addig a 20d 136le,az egyik 6hengerrel a másik néggyel.Akkor miért nem reális.Mindig a köbcenti lóerõ arányt kell hasonlítani egymáshoz.Ha meg a 30i automata akkor ott már sok elvész a gyorsulásnál,míg a diesel két tizeddel rosszabb.Azt érezni vajon?Ami még kell az igazsághoz,nézd meg a 80-120km adatokat.Magáért beszél.



na azért azt megnézném hogy a 530d hogy tudja tartani a 330i-t, szeretek hülyeségeket olvasni de egy kicsit nézzünk már utána. ha a legujabb 30d akkor is 245 le forgatónyomatékban elég jó DE a 30i 25lóval erösebb 7900nál vált el 4400helyett és vagy 2-300kg könyebb, kisebb a légellenállása, a következõ az lesz hogy 535d-vel ütöttük az M5öt, földbedöngöltük az M3at, és épp hogy megfogtuk az RS6ot?

Helo Hori
Nem azt mondtam hogy egy egy M-es BMW-t lenyom a 35dezsõ
üdv zoli

lepke
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz lepke

Törzsvendég

Elismertség: 6% (8 pont) | Hozzászólások: 122

Elküldve: 2010. február 18. csütörtök, 21:32


csu2 írta:
bmw520ds írta:
csu2 írta:
bmw520ds írta:
csu2 írta: egyrészt az e60 30d mellé szivesen odaállok. a gyári adat szerint is kap úgy majdnem 1 mp-et 100-ig, 200-ig meg vagy 3-at. 535d-vel valóban nem mentem, ellenben viszont 645i-vel igen és 35i-vel is. továbbá megbeszéltük, ha duplaturbós vezetési élményt akarok, akkor elõveszem a 35i-t. és már megint ott tartunk, hogy összeveted a duplaturbós dét a szivó benzinessel. ha venni akarnék akkor az ár miatt is marad a benyás. van olyan autóm is ami keveset fogyaszt, a bmw-t másért tartom. másrészt, e60-ból minden utcára jut 1, marha sokat importáltak belõle, és nagyon nem tartja az árát, ezért már maga az e60 kasztni sem érdekel. ja, és továbbra sem érdekel a d. és nem is fog. nem kell mellre szivni, mindenkinek álljon a farka, hogy a saját választása a legjobb. ebben maradhatunk...
Szia!Bátaszék-Bonyhád útvonal megfelel egy tesztre?Rendesen kanyargós,meg lehet mutatni ki hány kilós,milyen gyors,hogy kanyarodik,van lejtõ,emelkedõ.Nézd meg,gyakorold be,ha úgy érzed akarod,vállalod, részünkrõl alig várjuk!A másik pedig M-9 Szekszárd-Duna-híd.Nekem elegem van a hülye írásokból már.Persze telefonon megbeszéljük mikor szeretnéd kivitelezni.Ami fontos!Vegyük videóra és ne halljon bele senki!Ennyi.Egymásmellé áll a két autó,mindkettõben két ember,mindkettõ veszi videóra,megtesszük amit kell és lefutott dolog.Ez így nem hülyeség?


látom rápörögtél a dologra. Most vezetési tudást akarsz tesztelni, vagy az én lovamat a tiéddel akarod összemérni, vagy tényleg a témáról beszélünk, hogy benzin vagy a diesel a gyorsabb? Csak azért mert mint már említettem én nem személyeskedni akarok, de úgy tûnik nagyon magadra vetted. Nincs kifogásom a teszt ellen, de menjunk egy reptéri talira, és csak simán gyorsuljunk, vagy ha lesz valami ringes sztori, akkor menjünk ott. hetven-3tizenhét-negyven5-harmic7.Egyébként nekem automatám van, és nincs benne sem direktszûrõ, sem chip. stock 530d-t hozzatok.csõ.
Szevasz!Nem teljesen.De van benne igazság.Ahhoz nem kell ész hogy letrepnizel valamit és mész elõre.A kiló meg a kanyarvétel,meg a plusz ennyi lóerõ,meg a plusz annyi lóerõ.Ezt egyszer eljátsszuk és a becsület megmarad.Ha így megfelel,rendben van,ha nem akkor részünkrõl elismerted az igazunk.Köszönöm a számot,holnap hívni foglak!Jó éjt!


Most megint személyeskedsz. nem észrõl meg vezetési tudásról szól az itt felparázslott vita, én azt gondolom, hanem a dieselrõl és a benzinesrõl. te mégis ezt erõlteted, mert sértve érzed magad. Az hogy az maga az e46 az egyik legjobban eltalált bmw (kasztni,futómû), ez nem hiszem hogy kérdés. jól ragad az úthoz,bizonyított sokhelyen sokszor, tele van a net vele.hivj nyugodtan,de most mondom, nem megyek neked 300km-t gyakorolni -ezt te sem gondolhattad komolyan, meg, hogy az m9-en vagy azon a környéken menjünk egy kört.benned vagy bennetek van csak ekkora bizonyitasi vágy, én nem pótolom a lóerõk hiányát vakmerõséggel - ahoz túl sok kockáztatnivalóm van - elmúltam 35 és nem aputól kaptam az autóim. viszont az elsõ klubtalira szivesen elmegyek, és ott csinálhatjuk kedvünkre.nézõk elõtt.egyébként sokkal nagyobb kihívás, hogy miskolc-eger, a bükkön keresztül.

egyébként a 330ci valami ilyesmi:

YouTube videó

YouTube videó

YouTube videó

YouTube videó
azé ezek is jó videók, bár itt kompresszoros az e46:

YouTube videó

YouTube videó

YouTube videó

a 530d meg ilyen:

YouTube videó

YouTube videó

de biztos láttál már ilyeneket.

van 530i - 530d:

YouTube videó

YouTube videó

az e46 kaszti könnyebb - a motor meg a jól bevállt - csak halkan mondom.

Helo csu2
Lenne egy költõi kérdésem az 530dezsõ milyen motoros mennyi lóerõs mert nem mindegy
üdv zoli