Turbo73
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 328i
Évjárat: 1999

státusz Turbo73

Újonc

Elismertség: 21% (11 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2016. március 12. szombat, 12:29


flenfer írta: Sziasztok!
E46 kombi autóba hol van az antenna erősítő?


Csak egyet kell visszalapoznod, képek, link, minden.

flenfer
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz flenfer

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 154

Elküldve: 2016. március 12. szombat, 08:23


Sziasztok!
E46 kombi autóba hol van az antenna erősítő?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz L3oN1o7

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2016. február 24. szerda, 17:57


Sziasztok.

Van egy 1998-as E46 318i Sedanom. Végigolvastam a fórumot de nem találtam meg az én problémámra a megoldást. Na szóval, hátsó szélvédő cserém volt azóta a kp.-i záram és a rádió vételem rossz. A kp.-i záram távirányítóról csak közvetlen közelről működik, 1 méter távolságból már nem. Helyben /Szeged/ a helyi rádiókat tudom hallgatni csak néha sistereg. A class fm meg csak néha jön be és sűrűbben sistereg. Az egyik ismerősömmel rájöttünk hogy a szélvédő csere után az ablakos kihagyta belőle a képen lévő 6-os számú alkatrészt mivel az egy antenna jelerősítő tyúkbél. Rendeltem is hozzá a BMW-től megérkezett. Elkezdtem volna belerakni viszont a végén lévő 3 pólusú csatlakozót nem tudom hova dugni. Az ablakra forrasztott műanyag helyre beillesztettem a 4 pöcsöt viszont a 3 pólusúnak nincs helye. Mondom f@sz@ na mindegy beledugtam a 8 pólusúba ideiglenesen, gondoltam hátha jó lesz. Részben jó is lett mert a kp.-i zár mostmár nyit 10 méterről is viszont nem riaszt be csak lezár. A rádióm nem változott ugyanúgy működik mint előtte tehát sistereg. Akinek van ötlete szívesen meghallgatom. Ja és még mielőtt valaki azt írná hogy a képen illusztrálva van a 3 pólusú csati helye akkor annak elmondanám hogy nincs ott hely.







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2016. március 05. szombat, 10:47

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2016. február 20. szombat, 17:29


lantika írta:
Csabika136 írta:
hil írta:
asbi írta: Na közben lehet nekem is kiderült a dolog.. Hátsó ablakfűtésem egyáltalán nem megy. Gomb lenyomása után kattan a relé, de fűteni nem kezd az ablak. Gondolom meg vannak szakadva a szálak. Így akkor nem csoda ha nem vesz jelet, csak az oldalablakban.. Ahogy olvasgattam erre a megoldás az ablakcsere.

Szia!
Lehet kapni, például a Conrad-nál folyékony ezüst festéket, ami vezet is, nyákjavításra használatos, én azzal megpróbálnám a javítást....
bye:hil


Itt a megoldás

Ugyanaz lesz a gond ami az én Touringomon. Egyetlen szál sem fűt, mert a buzi német (bocsánat, de nem érdemel más szót) úgy csinálta meg a nyitható hátsó ablakot, hogy nem a teli rész zár a gumitömítésre, hanem a szálak vékony részei. Minden egyes nyitás-csukásnál koptatja, mert ahogy a gumi deformálódik, nem csak összenyomódik, hanem oldal irányba ki is fordul. Ezzel csúszik egyet az ablakon és a fűtőszálon is. Ha eléggé elvékonyodnak a szálak keresztmetszete, akkor szépen el is posszan mint egy biztosíték. Még nem javítottam ilyet, de van rá megfelelő anyag. Hamarosan én is rendelek egy ilyen anyagot, csak télen nem akartam a hideg és a pára miatt. Biztosabb ezt nyáron, de legalább jó időben. Hogy ezért nem veszek új ablakot az tuti. A bontott valószínű ugyanilyen, vagy majdnem ilyen. Nem beszélbe a munkáról. Nézegettem, hirtelen nem tudnám hogy álljak neki a javításnak úgy, hogy utána minden ugyanúgy álljon.


Csak javitäs utän ne felejtsd el lergasztani valamivel,legjobb ha rögtön lefoliäzod sötetre. Ha vedelem nelkül hagyod,akkor összel megint kezdheted elöröl.

Ott a pont! Elfelejtettem ezt is odaírni.


lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. február 20. szombat, 17:15


Csabika136 írta:
hil írta:
asbi írta: Na közben lehet nekem is kiderült a dolog.. Hátsó ablakfűtésem egyáltalán nem megy. Gomb lenyomása után kattan a relé, de fűteni nem kezd az ablak. Gondolom meg vannak szakadva a szálak. Így akkor nem csoda ha nem vesz jelet, csak az oldalablakban.. Ahogy olvasgattam erre a megoldás az ablakcsere.

Szia!
Lehet kapni, például a Conrad-nál folyékony ezüst festéket, ami vezet is, nyákjavításra használatos, én azzal megpróbálnám a javítást....
bye:hil


Itt a megoldás

Ugyanaz lesz a gond ami az én Touringomon. Egyetlen szál sem fűt, mert a buzi német (bocsánat, de nem érdemel más szót) úgy csinálta meg a nyitható hátsó ablakot, hogy nem a teli rész zár a gumitömítésre, hanem a szálak vékony részei. Minden egyes nyitás-csukásnál koptatja, mert ahogy a gumi deformálódik, nem csak összenyomódik, hanem oldal irányba ki is fordul. Ezzel csúszik egyet az ablakon és a fűtőszálon is. Ha eléggé elvékonyodnak a szálak keresztmetszete, akkor szépen el is posszan mint egy biztosíték. Még nem javítottam ilyet, de van rá megfelelő anyag. Hamarosan én is rendelek egy ilyen anyagot, csak télen nem akartam a hideg és a pára miatt. Biztosabb ezt nyáron, de legalább jó időben. Hogy ezért nem veszek új ablakot az tuti. A bontott valószínű ugyanilyen, vagy majdnem ilyen. Nem beszélbe a munkáról. Nézegettem, hirtelen nem tudnám hogy álljak neki a javításnak úgy, hogy utána minden ugyanúgy álljon.


Csak javitäs utän ne felejtsd el lergasztani valamivel,legjobb ha rögtön lefoliäzod sötetre. Ha vedelem nelkül hagyod,akkor összel megint kezdheted elöröl.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Csabika136

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2016. február 20. szombat, 17:11


hil írta:
asbi írta: Na közben lehet nekem is kiderült a dolog.. Hátsó ablakfűtésem egyáltalán nem megy. Gomb lenyomása után kattan a relé, de fűteni nem kezd az ablak. Gondolom meg vannak szakadva a szálak. Így akkor nem csoda ha nem vesz jelet, csak az oldalablakban.. Ahogy olvasgattam erre a megoldás az ablakcsere.

Szia!
Lehet kapni, például a Conrad-nál folyékony ezüst festéket, ami vezet is, nyákjavításra használatos, én azzal megpróbálnám a javítást....
bye:hil


Itt a megoldás

Ugyanaz lesz a gond ami az én Touringomon. Egyetlen szál sem fűt, mert a buzi német (bocsánat, de nem érdemel más szót) úgy csinálta meg a nyitható hátsó ablakot, hogy nem a teli rész zár a gumitömítésre, hanem a szálak vékony részei. Minden egyes nyitás-csukásnál koptatja, mert ahogy a gumi deformálódik, nem csak összenyomódik, hanem oldal irányba ki is fordul. Ezzel csúszik egyet az ablakon és a fűtőszálon is. Ha eléggé elvékonyodnak a szálak keresztmetszete, akkor szépen el is posszan mint egy biztosíték. Még nem javítottam ilyet, de van rá megfelelő anyag. Hamarosan én is rendelek egy ilyen anyagot, csak télen nem akartam a hideg és a pára miatt. Biztosabb ezt nyáron, de legalább jó időben. Hogy ezért nem veszek új ablakot az tuti. A bontott valószínű ugyanilyen, vagy majdnem ilyen. Nem beszélbe a munkáról. Nézegettem, hirtelen nem tudnám hogy álljak neki a javításnak úgy, hogy utána minden ugyanúgy álljon.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. október 17. szombat, 12:54


asbi írta: Na közben lehet nekem is kiderült a dolog.. Hátsó ablakfűtésem egyáltalán nem megy. Gomb lenyomása után kattan a relé, de fűteni nem kezd az ablak. Gondolom meg vannak szakadva a szálak. Így akkor nem csoda ha nem vesz jelet, csak az oldalablakban.. Ahogy olvasgattam erre a megoldás az ablakcsere.

Szia!
Lehet kapni, például a Conrad-nál folyékony ezüst festéket, ami vezet is, nyákjavításra használatos, én azzal megpróbálnám a javítást....
bye:hil




lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. október 17. szombat, 10:46


asbi írta: Na közben lehet nekem is kiderült a dolog.. Hátsó ablakfűtésem egyáltalán nem megy. Gomb lenyomása után kattan a relé, de fűteni nem kezd az ablak. Gondolom meg vannak szakadva a szálak. Így akkor nem csoda ha nem vesz jelet, csak az oldalablakban.. Ahogy olvasgattam erre a megoldás az ablakcsere.


Véleményem szerint a fűtés az a vízszintes szálak, a függőlegesek az antennáé, szóval nem sok összefüggés van a kettő közt.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. október 17. szombat, 09:55


Na közben lehet nekem is kiderült a dolog.. Hátsó ablakfűtésem egyáltalán nem megy. Gomb lenyomása után kattan a relé, de fűteni nem kezd az ablak. Gondolom meg vannak szakadva a szálak. Így akkor nem csoda ha nem vesz jelet, csak az oldalablakban.. Ahogy olvasgattam erre a megoldás az ablakcsere.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. október 10. szombat, 17:01


lantika írta:

Nem feltetlenül. Az üvegekröl szalagkäbellel szoktäk levenni a jelet. A koax merev,viszont az erösitö elött nem lenyeg,hogy milyen käbel van.


Sziasztok!
Túl vagyok az antennán. Először ohmosan mértem a raádió és az első erősítő közötti kábelt. Szakadás volt. Gondoltam, lehet, hogy egy kondival le van választva, ezért hosszas tanakodás után kivittem az autóhoz a hálózat analizátoromat és úgy rámértem a kábelre. SWR az egekben. Viszaot a visszaverődésből ki tudtam számolni, hogy a betáplálástól kb milyen távolságra van a szakadás. Túrtam a rádió helyén és kijött két gyári kábeltoldás, mert ugye a reverse és business ant csatlakozója nem egyforma. Nézegettem ezeket a kábel darabokat és az egyik csatlakozóból ki volt csúszva a koax belső ere. Megjavítottam, de közben azon gondolkoztam, hogy minek oda az a plusz 4db csatlakozó (minden csatlakozó nagyfrekisen -3db csillapítást jelent), kivettem azokat és a rádió tökéletesen működik. Nekem szerencsém volt ezzel a hibával.
Nagyon köszönöm Mindenkinek az ebben az ügyben nyújtott segítségét!
bye: hil



lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. október 10. szombat, 09:59


Turbo73 írta:
csbalu írta:

Valóban az FM vételre egy mezei drót is megfelel, azonban ahhoz, hogy ezt előrevezesd a rádióhoz már árnyékolt kábel kell, praktikusan olyan amit használnak hozzá Elmegy sok olyan vezetékek közelében is, vagy pl a fűtésbox (amiben ott vannak a pici motorok és a venti is) mellett ahol sok zavart össze tud szedni ha nem árnyékolt.


Ez valóban így van, de a megjegyzés arra volt válasz, hogy ha az ablak felé menő drót nem koax, akkor az AM antenna lehet.



Nem feltetlenül. Az üvegekröl szalagkäbellel szoktäk levenni a jelet. A koax merev,viszont az erösitö elött nem lenyeg,hogy milyen käbel van.

Turbo73
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 328i
Évjárat: 1999

státusz Turbo73

Újonc

Elismertség: 21% (11 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2015. október 09. péntek, 21:29


csbalu írta:

Valóban az FM vételre egy mezei drót is megfelel, azonban ahhoz, hogy ezt előrevezesd a rádióhoz már árnyékolt kábel kell, praktikusan olyan amit használnak hozzá Elmegy sok olyan vezetékek közelében is, vagy pl a fűtésbox (amiben ott vannak a pici motorok és a venti is) mellett ahol sok zavart össze tud szedni ha nem árnyékolt.


Ez valóban így van, de a megjegyzés arra volt válasz, hogy ha az ablak felé menő drót nem koax, akkor az AM antenna lehet.



lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. október 09. péntek, 15:53


lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta: És azt meg tudja valaki mondani hogy a touringnak a TV antennája hol van elhelyezve? Lökhárító vagy a hátsó oldalsó szélvédőben? Esetleg van valakinek képe róla?


Ha utolag akarod betenni akkor a lökhärito alatt. Ez csak faceliftre ervenyes. Van eredeti leiräsom beszereleshez,ha kell.


Úgy hallottam hogy a gyári megoldással szemben az utólagos lökhárítós verzió közel sem tud olyan vételt produkálni. Ezért érdekelne hogy hol van a gyárin. Mert lehet hogy csak egyféle szélvédő van, magyarul a szál benne van csak nincs rákötve semmi..


Ha a szäl benne lenne,akkor az utolagos beszerelest is meg lehetne oldani a lökhäritos verzio kihagyäsäval.


Ezért lenne jó egy fotó hogy hogy is néz ki egy gyári megoldás...
Csak olyan érdekes számomra hogy külön gyártanak olyat amelyikben van, meg amelyikben nincs. Mivel az csak egy vezető szál a szélvédőre felgőzölve.
A jobb hátsó oldal ablakon van két csík ami alul össze van kötve, de felül nem.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. október 09. péntek, 16:07

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2015. október 09. péntek, 11:09


asbi írta:
Turbo73 írta:
Hali,

Ha gyári Business fejegységed van, akkor a legegyszerűbben úgy tudod megnézni, hogy megy-e a vezérlés, hogy a hátulján lévő koax kimenetere rámérsz egy multiméterrel. (Nem az antennára, hanem a kicsi arany színű koax-ra) Normálisan 5-12V-nak kell lennie rajta. Ezzel vezérli, hogy melyik FM antennát használja. Ugyanezt a mérést csináld meg a hátsó bal oldali antenna erősítőn is.

Közben megtaláltam, hogy mégiscsak elsőre írtam jól. A kombiban 3 db FM antenna van, az FM1 a hátsó ablak jobb oldalán, az FM2 a hátsó ablak közepén (nézd meg, hogy függőleges szálak is vannak, az pedig nem a fűtés), az FM3 pedig a bal hátsó ablakban. Az AM antenna van a spoiler-ben. Linkelek hozzá egy leírást:

Antenna manuál

Ja még valami: az FM antennához nem kell koax, egy mezei drót is megteszi.

Üdv



Szia!

Uhhh, köszi szépen! Ezer hála! Végre megvilágosodtam a doksiból. Így azért könnyebb elindulni. Bár jó bonyolulttá tették a dolgot

Üdv


Faceliftben nincs külön koax (antenna diversity), csak az antenna vezeték és egy fehér kapcsoló szál amin megy a 12/14V (ez kapcsolja az erősítőt is pl). Valóban az FM vételre egy mezei drót is megfelel, azonban ahhoz, hogy ezt előrevezesd a rádióhoz már árnyékolt kábel kell, praktikusan olyan amit használnak hozzá Elmegy sok olyan vezetékek közelében is, vagy pl a fűtésbox (amiben ott vannak a pici motorok és a venti is) mellett ahol sok zavart össze tud szedni ha nem árnyékolt.


lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. október 09. péntek, 09:20


lela írta:
lantika írta:
lela írta: És azt meg tudja valaki mondani hogy a touringnak a TV antennája hol van elhelyezve? Lökhárító vagy a hátsó oldalsó szélvédőben? Esetleg van valakinek képe róla?


Ha utolag akarod betenni akkor a lökhärito alatt. Ez csak faceliftre ervenyes. Van eredeti leiräsom beszereleshez,ha kell.


Úgy hallottam hogy a gyári megoldással szemben az utólagos lökhárítós verzió közel sem tud olyan vételt produkálni. Ezért érdekelne hogy hol van a gyárin. Mert lehet hogy csak egyféle szélvédő van, magyarul a szál benne van csak nincs rákötve semmi..


Ha a szäl benne lenne,akkor az utolagos beszerelest is meg lehetne oldani a lökhäritos verzio kihagyäsäval.