seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 18:54


csatis1 írta:
hil írta:
Bero írta:

Direkt keresgéltem ezt a témát,de nem találtam meg! Lehet béna vagyok?! Akkor mivel ronthatom el a beszerelést? Buktatók? Köszi


Szia! Nagyon röviden: van az eszköz (pl rádió, erősítő, stb), ami kap tápfeszültséget: egyik a +, másik a -, autónál általában a test. Ezek egyikének hiánya miatt az nem fog működni. Aztán ez a berendezés (pl rádó) össze van kötve erősítővel árnyékolt jel kábellal. Itt követik el a hibát azzal, hogy a kábel árnyékolását a rádió és az erősítő oldalon is bekötik, mert ugye mindkét készülék a testre is le van kötve. Igy alakul ki a földhurok!


Tehát ha jól értem: ha meg akarom szüntetni a földhurkot, akkor az erősítő-rádió közötti kábel egyik oldalánál az árnyékolást meg kellene szakítani? Ugyanezzel a földhurok problémával küzdök jelenleg én is.


Egy jobbfajta erősítő és fejegység között nem lehet földhurok. Ha mégis van akkor lehet kapni egy galvanikus leválasztót. Ez egy pici fekete henger, kijön belőle 4 drót: 1-1 RCA anya és 1-1 RCA apa. Ezt be kell iktatni a rádio és az erősítő közé. Ezt csak mélynyomónál ajánlom, mert jelentősen gyengíti a jelet (halkabb lesz), de a rádion lehet állítani h erősebb jel menjen az RCA kimeneteire. Mélynyomónál nem annyira lényeges a jel tisztasága ezért a sima árnyékolt jelkábel is jo. Ha hangszórókat hajt meg az erősítőd, akkor csavart érpáros jelkábelt használj. Ja és a remote jelet semmiképp ne az acc-ről vedd, hanem a rádio "antenna" nevű (általában kék drót) kimenetéről, mert az egy szép szűrt jel, az acc pedig nem. illetve ha valami gagyi rádiod van (általában a 10-15.000Ft-os rádiok ilyenek), akkor már eleve a rádiotol is jöhet zavart jel (mélyládának ez is jo), mert a rádio tápja nicns szűrve. Ehhez is lehet amugy kapni zavarszűrőt (rádio táp zavarszűrő).

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 15:23


csatis1 írta:
hil írta:
Bero írta:

Direkt keresgéltem ezt a témát,de nem találtam meg! Lehet béna vagyok?! Akkor mivel ronthatom el a beszerelést? Buktatók? Köszi


Szia! Nagyon röviden: van az eszköz (pl rádió, erősítő, stb), ami kap tápfeszültséget: egyik a +, másik a -, autónál általában a test. Ezek egyikének hiánya miatt az nem fog működni. Aztán ez a berendezés (pl rádó) össze van kötve erősítővel árnyékolt jel kábellal. Itt követik el a hibát azzal, hogy a kábel árnyékolását a rádió és az erősítő oldalon is bekötik, mert ugye mindkét készülék a testre is le van kötve. Igy alakul ki a földhurok!


Tehát ha jól értem: ha meg akarom szüntetni a földhurkot, akkor az erősítő-rádió közötti kábel egyik oldalánál az árnyékolást meg kellene szakítani? Ugyanezzel a földhurok problémával küzdök jelenleg én is.


Én még mindig nem vágom nagyon Ami jobban idegesít: Ma szétszedtem a kocsit,beraktam a plusz kábelt,hátravezettem szépen,a másik oldalon az RCA-t. Csak ami nagyon idegesít,hogy a hátsó üléstámlát levettem ,vele együtt a küszöböt is (természetesen tört a patent),nem ez a baj,hanem hogy vissza akartam rakni a küszöböt hátul,ülést és nagyon eláll!! A küszöb azon része nem illeszkedik ami a hátsó üléstámlába megy! Valakinek van ötlete,rajza,hogy hogy kellene vissza tenni? egyszerűen nem tudom sehogyse vissza tenni,mindenhogy eláll! Köszi!

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 11:43


Köszönöm!

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 06:56


hil írta:
Bero írta:

Direkt keresgéltem ezt a témát,de nem találtam meg! Lehet béna vagyok?! Akkor mivel ronthatom el a beszerelést? Buktatók? Köszi


Szia! Nagyon röviden: van az eszköz (pl rádió, erősítő, stb), ami kap tápfeszültséget: egyik a +, másik a -, autónál általában a test. Ezek egyikének hiánya miatt az nem fog működni. Aztán ez a berendezés (pl rádó) össze van kötve erősítővel árnyékolt jel kábellal. Itt követik el a hibát azzal, hogy a kábel árnyékolását a rádió és az erősítő oldalon is bekötik, mert ugye mindkét készülék a testre is le van kötve. Igy alakul ki a földhurok!


Tehát ha jól értem: ha meg akarom szüntetni a földhurkot, akkor az erősítő-rádió közötti kábel egyik oldalánál az árnyékolást meg kellene szakítani? Ugyanezzel a földhurok problémával küzdök jelenleg én is.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. március 16. péntek, 06:39


Bero írta:

Direkt keresgéltem ezt a témát,de nem találtam meg! Lehet béna vagyok?! Akkor mivel ronthatom el a beszerelést? Buktatók? Köszi


Szia! Nagyon röviden: van az eszköz (pl rádió, erősítő, stb), ami kap tápfeszültséget: egyik a +, másik a -, autónál általában a test. Ezek egyikének hiánya miatt az nem fog működni. Aztán ez a berendezés (pl rádó) össze van kötve erősítővel árnyékolt jel kábellal. Itt követik el a hibát azzal, hogy a kábel árnyékolását a rádió és az erősítő oldalon is bekötik, mert ugye mindkét készülék a testre is le van kötve. Igy alakul ki a földhurok!


Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 21:55


hil írta:
Bero írta:
jrtom írta: Szia!
Küszöbburkolatok mindenhol patentosak, csak meg kell rántani egy határozott mozdulattal(nem szívbajosoknak ajánlott). Általában a patent benne marad a küszöbben azt meg egy csípőfogóval vagy valami hasonlóval kilehet szedni és visszarakhatod a burkolatokba. A rádiótól is elvezetném a jobbos köszöb fele és a tápkábellel együtt vinnám hátra.

Bero írta: Sziasztok! Segítség kellene Erősítőt + mélynyomót szeretnék a kocsiba. Beszerelést nem tudom,hogy kéne megoldani! Nekem az aksim elől van. Ezt hátra kéne vezetni. A fejegységemből kijövő jelet pedig szintén hátra. ötletek kellenének Az aksi kábelt,gondolom jobb küszöb alatt kéne,a jelet pedig a középkonzol alatt. Hogy kell szétszedni ehhez a kocsit? A küszöböt pl stb.. A középkonzolt már szedtem szét,de ott alatta hogy kéne elvezetni? Mindenféle tanácsot megköszönnék Bero




De,ha együtt viszem akkor lehet hogy földhurok lesz :S Azt meg nem akarom Mennyire bonyolult a művelet? Küszöbig és utána hogy vigyem? Valami konkrét leírás Amúgy köszi a válaszod,akkor határozott leszek


Szia!
Attól nem lesz földhurok. Ezt a földhurok kérdést egyszer jó régen már részletesen megírtam



Direkt keresgéltem ezt a témát,de nem találtam meg! Lehet béna vagyok?! Akkor mivel ronthatom el a beszerelést? Buktatók? Köszi

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 21:34


Bero írta:
jrtom írta: Szia!
Küszöbburkolatok mindenhol patentosak, csak meg kell rántani egy határozott mozdulattal(nem szívbajosoknak ajánlott). Általában a patent benne marad a küszöbben azt meg egy csípőfogóval vagy valami hasonlóval kilehet szedni és visszarakhatod a burkolatokba. A rádiótól is elvezetném a jobbos köszöb fele és a tápkábellel együtt vinnám hátra.

Bero írta: Sziasztok! Segítség kellene Erősítőt + mélynyomót szeretnék a kocsiba. Beszerelést nem tudom,hogy kéne megoldani! Nekem az aksim elől van. Ezt hátra kéne vezetni. A fejegységemből kijövő jelet pedig szintén hátra. ötletek kellenének Az aksi kábelt,gondolom jobb küszöb alatt kéne,a jelet pedig a középkonzol alatt. Hogy kell szétszedni ehhez a kocsit? A küszöböt pl stb.. A középkonzolt már szedtem szét,de ott alatta hogy kéne elvezetni? Mindenféle tanácsot megköszönnék Bero




De,ha együtt viszem akkor lehet hogy földhurok lesz :S Azt meg nem akarom Mennyire bonyolult a művelet? Küszöbig és utána hogy vigyem? Valami konkrét leírás Amúgy köszi a válaszod,akkor határozott leszek


Szia!
Attól nem lesz földhurok. Ezt a földhurok kérdést egyszer jó régen már részletesen megírtam




Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 20:54


jrtom írta: Általában ezek elég jól árnyékolt kábelek, de akkor vidd a bal oldalon az rca kábelt.
Elég egyszerű, felszeded a küszöbböket a hátsótámla mellett áthúzod és a csomiban is vagy.


Köszi!!

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 20:45


Általában ezek elég jól árnyékolt kábelek, de akkor vidd a bal oldalon az rca kábelt.
Elég egyszerű, felszeded a küszöbböket a hátsótámla mellett áthúzod és a csomiban is vagy.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 20:39


jrtom írta: Szia!
Küszöbburkolatok mindenhol patentosak, csak meg kell rántani egy határozott mozdulattal(nem szívbajosoknak ajánlott). Általában a patent benne marad a küszöbben azt meg egy csípőfogóval vagy valami hasonlóval kilehet szedni és visszarakhatod a burkolatokba. A rádiótól is elvezetném a jobbos köszöb fele és a tápkábellel együtt vinnám hátra.

Bero írta: Sziasztok! Segítség kellene Erősítőt + mélynyomót szeretnék a kocsiba. Beszerelést nem tudom,hogy kéne megoldani! Nekem az aksim elől van. Ezt hátra kéne vezetni. A fejegységemből kijövő jelet pedig szintén hátra. ötletek kellenének Az aksi kábelt,gondolom jobb küszöb alatt kéne,a jelet pedig a középkonzol alatt. Hogy kell szétszedni ehhez a kocsit? A küszöböt pl stb.. A középkonzolt már szedtem szét,de ott alatta hogy kéne elvezetni? Mindenféle tanácsot megköszönnék Bero




De,ha együtt viszem akkor lehet hogy földhurok lesz :S Azt meg nem akarom Mennyire bonyolult a művelet? Küszöbig és utána hogy vigyem? Valami konkrét leírás Amúgy köszi a válaszod,akkor határozott leszek

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 20:05


Szia!
Küszöbburkolatok mindenhol patentosak, csak meg kell rántani egy határozott mozdulattal(nem szívbajosoknak ajánlott). Általában a patent benne marad a küszöbben azt meg egy csípőfogóval vagy valami hasonlóval kilehet szedni és visszarakhatod a burkolatokba. A rádiótól is elvezetném a jobbos köszöb fele és a tápkábellel együtt vinnám hátra.

Bero írta: Sziasztok! Segítség kellene Erősítőt + mélynyomót szeretnék a kocsiba. Beszerelést nem tudom,hogy kéne megoldani! Nekem az aksim elől van. Ezt hátra kéne vezetni. A fejegységemből kijövő jelet pedig szintén hátra. ötletek kellenének Az aksi kábelt,gondolom jobb küszöb alatt kéne,a jelet pedig a középkonzol alatt. Hogy kell szétszedni ehhez a kocsit? A küszöböt pl stb.. A középkonzolt már szedtem szét,de ott alatta hogy kéne elvezetni? Mindenféle tanácsot megköszönnék Bero




Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. március 15. csütörtök, 19:56


Sziasztok! Segítség kellene Erősítőt + mélynyomót szeretnék a kocsiba. Beszerelést nem tudom,hogy kéne megoldani! Nekem az aksim elől van. Ezt hátra kéne vezetni. A fejegységemből kijövő jelet pedig szintén hátra. ötletek kellenének Az aksi kábelt,gondolom jobb küszöb alatt kéne,a jelet pedig a középkonzol alatt. Hogy kell szétszedni ehhez a kocsit? A küszöböt pl stb.. A középkonzolt már szedtem szét,de ott alatta hogy kéne elvezetni? Mindenféle tanácsot megköszönnék Bero

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. február 09. csütörtök, 06:42


hil írta:
pappcs01 írta: HEllo Fórum olvasók!

Olyan gondom lenne egy 2002es e46-val, hogy kicseréltem régi a gps egységet egy újra mert a régi nem tudott dvd- olvasni! kiszedtem, 3 csatlakozót átpakoltam és utána jött a meglepetés:
(16:9es nagy navim van)
minden funkció tökéletesen működik ami a zenével kapcsolatos rádió, cd tár stb
a gombnyomásokra is reagál

DE sajnos a képernyőn semmit nem lehet látni, feketén világít mint amikor leállítom a kocsit és semmit nem mutat.

Valakinek van ötlete hogy mit kezdjek vele?

Előre is köszönöm.


Szia! A GPS-nek mi köze a DVD olvasáshoz? Konkrétan, akkor mit is cseréltél?



Szerintem az MK4 naviolvasóra gondol, csak gps-nek hívja.

A probléma pedig ott lehet hogy az MK4 dvd olvasó egység kisnavira van kódolva ezért nem jelenít meg képet a 16:9-es nagyképernyőn.

Meg kell nézetni és átkódoltatni nagyképernyősre.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. február 08. szerda, 19:59


pappcs01 írta: HEllo Fórum olvasók!

Olyan gondom lenne egy 2002es e46-val, hogy kicseréltem régi a gps egységet egy újra mert a régi nem tudott dvd- olvasni! kiszedtem, 3 csatlakozót átpakoltam és utána jött a meglepetés:
(16:9es nagy navim van)
minden funkció tökéletesen működik ami a zenével kapcsolatos rádió, cd tár stb
a gombnyomásokra is reagál

DE sajnos a képernyőn semmit nem lehet látni, feketén világít mint amikor leállítom a kocsit és semmit nem mutat.

Valakinek van ötlete hogy mit kezdjek vele?

Előre is köszönöm.


Szia! A GPS-nek mi köze a DVD olvasáshoz? Konkrétan, akkor mit is cseréltél?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz pappcs01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2012. február 08. szerda, 19:20


HEllo Fórum olvasók!

Olyan gondom lenne egy 2002es e46-val, hogy kicseréltem régi a gps egységet egy újra mert a régi nem tudott dvd- olvasni! kiszedtem, 3 csatlakozót átpakoltam és utána jött a meglepetés:
(16:9es nagy navim van)
minden funkció tökéletesen működik ami a zenével kapcsolatos rádió, cd tár stb
a gombnyomásokra is reagál

DE sajnos a képernyőn semmit nem lehet látni, feketén világít mint amikor leállítom a kocsit és semmit nem mutat.

Valakinek van ötlete hogy mit kezdjek vele?

Előre is köszönöm.