lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2013. május 19. vasárnap, 10:29


Csacsa12 írta:
kempelen írta:
lela írta: Üdv!

Szeretnék gyári westfalia vonóhorgot feltenni a vasamra.Az lenne a kérdésem hogy a hátsó lököst át lehet e alakítani olyanra mint a gyári és mit kell hozzá megvennem és hogy áll ez össze?
http://www.schmiedmann.hu/hu/T...=10#paging
http://www.ebay.de/itm/BMW-3er...0887285014
http://kleinanzeigen.ebay.de/a...1-223-7219
Ezek közül konkrétan miket?Sajnos nem találtam a neten ezzel kapcsolatban képeket amin jól látszik.Én erre a cikkszámra gondolnék: AHK46TOU
vagy erre:71-60-0-007-024 ez kábelszettel együtt.
Illetve ha megveszem a kábelszettet akkor kell e húzni előre kábelt vagy hátul csak összedugok mindent a helyére ,tehát elő van e készítve?Mert úgy tudom hogy ha becsatlakoztatok vmit akkor elől kigyújt egy lámpát a műszerfalon, de lehet azt Can buszon tolja.(siemens VDO modul)

Köszönöm a segítséget!




Szia!

Kempelen nagyon jól összefoglalta a bekötéssel kapcsolatos tennivalókat , nekem is jól jött volna annak idején egy ilyen szösszenet.
Pár dologgal egészíteném ki az Ő irását.
Ha jó minőségű kábelköteget veszel, a kábelvégeken azok a csatlakozókat fogod találni, amik egy az egyben passzolnak az előírt csatlakozási pont csatlakozójához és a vezetékhosszak is megfelelnek az autó típusának.
Ha eredeti BMW vonóhoroggal azonos a választásod (Westfália név alapján feltételezem, az) akkor a következő rajz 7-es elemére van csak szükséged, az erdetei lökhárító maradhat, én nem cseréltem ki, csak alkalmassá tettem egy dekopírfürész segítségével. Gondolkoztam ezen a 7-es számú takaró elemen, de inkább óvatosan vágtam többszöri próbával, így parányi kompromiszummal de megúsztam a beszerzést. Így legalább nem látszik hátulról a vonóhorog lét, míg a takaróelem látszana.
Vas felszerelése megvolt 1 óra alatt, de a vezetékek előrevitele és az ahhoz szükséges burkolatbontások, fűzögetések elvittek 3-4 órámat. Leírások szerint ez is kb 1-1,5 óra kellett volna, hogy legyen de nekem így jött ki.


Köszi a segítséget!

Az a helyzet hogy nem elég megvenni a 7es elemet mert az nem fog beakadni a kivágott lökhárítóba.Kell egy: Cikkszám: 51-12-8-218-165
Vagy ez kábelköteggel takaróval és kerettel de a keret itt más alakú:Cikkszám: 71-60-0-142-614
ebben pl van egy fém lemez is amit nem tudom hova való:Cikkszám: 71-60-0-301-739
Ez is valami keret féle:Cikkszám: 51-12-7-003-818
Ez egy megint másféle:Cikkszám: 51-12-8-251-569 ez a rajzon a 8 as elem.

Szóval egy kicsit tanácstalan vagyok.



lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2013. május 19. vasárnap, 10:16


kempelen írta:
lela írta: Üdv!

Szeretnék gyári westfalia vonóhorgot feltenni a vasamra.Az lenne a kérdésem hogy a hátsó lököst át lehet e alakítani olyanra mint a gyári és mit kell hozzá megvennem és hogy áll ez össze?
http://www.schmiedmann.hu/hu/T...=10#paging
http://www.ebay.de/itm/BMW-3er...0887285014
http://kleinanzeigen.ebay.de/a...1-223-7219
Ezek közül konkrétan miket?Sajnos nem találtam a neten ezzel kapcsolatban képeket amin jól látszik.Én erre a cikkszámra gondolnék: AHK46TOU
vagy erre:71-60-0-007-024 ez kábelszettel együtt.
Illetve ha megveszem a kábelszettet akkor kell e húzni előre kábelt vagy hátul csak összedugok mindent a helyére ,tehát elő van e készítve?Mert úgy tudom hogy ha becsatlakoztatok vmit akkor elől kigyújt egy lámpát a műszerfalon, de lehet azt Can buszon tolja.(siemens VDO modul)

Köszönöm a segítséget!


Szia!

Ha normál lökhárítód van, akkor sajnos cserélni kell, mert az egész elem egyben van és az alsó részét nem tudod szétszedni.
Ha M-es a lökhárítód, akkor csak a diffúzor részt kell kicserélni.

A gyári vonóhorognak is van külön vezérlőmodulja, touring esetében (látom neked az van) a pótkerék "előtt" található, ott ahol a navigáció rádiómodulja vagy a tolatóradar vezérlője.
Összedugni mindent biztosan nem tudsz, mert nem készítik elő a kábelkötegben.
Az alábbi képen látható a kapcsolási rajza (gyári kivitel, esetén).

Összesen négy szál vezetéket kellene hátrahúznod a biztosítéktáblából és környékéről.

Az X630 jelenti a vonóhorog EU szabványú csatiját, azaz amire majd az utánfutót vagy a kerékpárszállítót csatlakoztatod.

F107 a biztosítéktáblából megy a vonóhorog vezérlőmoduljába, az F44 szintén a biztosítéktáblából, közvetlen a vonóhorog csatlakozójába. Az A3 a világításmodulból indul a vonóhorog vezérlőmoduljába, valamint az F27 a tolatólámpa csatlakozást biztosítja. Ez utóbbi lecsatlakoztatható a biztosítéktábla felett található kis fekete dobozról.

Az előbb felsoroltakból az F107 és az F27 rendelkezésre áll, ezekből lehúzhatod a vezetéket hátra. Az A3 világításmodul 9-es pin-jéről kell még egy vezeték és ami "viszonylag" bonyolultabb, létrehozni az F44-es biztosítékot, mivel az nem lesz benne a biztosítéktáblában.

Ha ezt a négy vezetéket sikerült hátravinned - ami nem lehetetlen egyébként, csak éppen nem egy plug and play móka - utána már szinte gyerekjáték az egész.

Annyit még kiegészítésképpen: látom a schmiedmann-nál létezik a normál lökhárítóra is utólagos beszerelő készlet, ott majd fúrni-faragni kell a lökhárítóból. Ez valami retrofit készlethez hasonló. Igen a 71-60-0-007-024 cikkszámú jónak tűnik.

Nem tudom a schmiedmann-hoz hasonló retrofit esetben hogyan gondolkoznak, lehetséges, hogy nem kell vagy másképpen kell majd bekötni a vonóhorgot, mint ahogy fent elmondtam, kifejezetten az egyszerűsítés kedvéért...


Köszönöm a választ!

Annyival egészíteném ki:
Ha veszek egy kitett vagy esetleg bontottan veszek egy kábelköteget, akkor abban benne van az a négy vezeték amit előre kell vinnem is? Illetve milyen nyomvonalon, tehát vajon a gyárit hol viszik el hova van kötegelve vagy az bele van szőve egy nagy kötegbe, és nem is lehet kibontani?Mert itt is hirdettek köteggel együtt vonóhorgot.
http://www.bmwfanatics.hu/kere...kapcsolat=
Jó lenne ehhez egy rajz vagy ha valakinek van gyári vonóhorogja csinálhatna egy pár db képet a lökös aljáról meg a vezérlő környékéről hogy van odafogatva stb.
Szeretném minél "gyáribban" megoldani.
Az F44 et hogyan tudom megcsinálni?Mert a rajzon szerepel egy x10015 lecsatlakozási pont az nekem is megvan?
A második képen mutatja a fekete modult ahonnan le tudom venni az x428 at és azt bekötöm a 13 pólusú aljzat 8as pontjára.De mi az a x10189?A modulon így van feltüntetve?És a rajzon mutat egy nyíl x428 az hova megy? Az x498 pontok pedig a testkábelt jelentik?Azon gondolom van egy saru, és valahova oda vannak csavarozva.

Kicsit bőre sikeredett, elnézést érte!

Köszönöm a segítséget előre is!








autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2013. május 19. vasárnap, 07:57


kempelen írta:
lela írta: Üdv!

Szeretnék gyári westfalia vonóhorgot feltenni a vasamra.Az lenne a kérdésem hogy a hátsó lököst át lehet e alakítani olyanra mint a gyári és mit kell hozzá megvennem és hogy áll ez össze?
http://www.schmiedmann.hu/hu/T...=10#paging
http://www.ebay.de/itm/BMW-3er...0887285014
http://kleinanzeigen.ebay.de/a...1-223-7219
Ezek közül konkrétan miket?Sajnos nem találtam a neten ezzel kapcsolatban képeket amin jól látszik.Én erre a cikkszámra gondolnék: AHK46TOU
vagy erre:71-60-0-007-024 ez kábelszettel együtt.
Illetve ha megveszem a kábelszettet akkor kell e húzni előre kábelt vagy hátul csak összedugok mindent a helyére ,tehát elő van e készítve?Mert úgy tudom hogy ha becsatlakoztatok vmit akkor elől kigyújt egy lámpát a műszerfalon, de lehet azt Can buszon tolja.(siemens VDO modul)

Köszönöm a segítséget!




Szia!

Kempelen nagyon jól összefoglalta a bekötéssel kapcsolatos tennivalókat , nekem is jól jött volna annak idején egy ilyen szösszenet.
Pár dologgal egészíteném ki az Ő irását.
Ha jó minőségű kábelköteget veszel, a kábelvégeken azok a csatlakozókat fogod találni, amik egy az egyben passzolnak az előírt csatlakozási pont csatlakozójához és a vezetékhosszak is megfelelnek az autó típusának.
Ha eredeti BMW vonóhoroggal azonos a választásod (Westfália név alapján feltételezem, az) akkor a következő rajz 7-es elemére van csak szükséged, az erdetei lökhárító maradhat, én nem cseréltem ki, csak alkalmassá tettem egy dekopírfürész segítségével. Gondolkoztam ezen a 7-es számú takaró elemen, de inkább óvatosan vágtam többszöri próbával, így parányi kompromiszummal de megúsztam a beszerzést. Így legalább nem látszik hátulról a vonóhorog lét, míg a takaróelem látszana.
Vas felszerelése megvolt 1 óra alatt, de a vezetékek előrevitele és az ahhoz szükséges burkolatbontások, fűzögetések elvittek 3-4 órámat. Leírások szerint ez is kb 1-1,5 óra kellett volna, hogy legyen de nekem így jött ki.

Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2013. május 19. vasárnap, 08:00

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2013. május 19. vasárnap, 06:48


lela írta: Üdv!

Szeretnék gyári westfalia vonóhorgot feltenni a vasamra.Az lenne a kérdésem hogy a hátsó lököst át lehet e alakítani olyanra mint a gyári és mit kell hozzá megvennem és hogy áll ez össze?
http://www.schmiedmann.hu/hu/T...=10#paging
http://www.ebay.de/itm/BMW-3er...0887285014
http://kleinanzeigen.ebay.de/a...1-223-7219
Ezek közül konkrétan miket?Sajnos nem találtam a neten ezzel kapcsolatban képeket amin jól látszik.Én erre a cikkszámra gondolnék: AHK46TOU
vagy erre:71-60-0-007-024 ez kábelszettel együtt.
Illetve ha megveszem a kábelszettet akkor kell e húzni előre kábelt vagy hátul csak összedugok mindent a helyére ,tehát elő van e készítve?Mert úgy tudom hogy ha becsatlakoztatok vmit akkor elől kigyújt egy lámpát a műszerfalon, de lehet azt Can buszon tolja.(siemens VDO modul)

Köszönöm a segítséget!


Szia!

Ha normál lökhárítód van, akkor sajnos cserélni kell, mert az egész elem egyben van és az alsó részét nem tudod szétszedni.
Ha M-es a lökhárítód, akkor csak a diffúzor részt kell kicserélni.

A gyári vonóhorognak is van külön vezérlőmodulja, touring esetében (látom neked az van) a pótkerék "előtt" található, ott ahol a navigáció rádiómodulja vagy a tolatóradar vezérlője.
Összedugni mindent biztosan nem tudsz, mert nem készítik elő a kábelkötegben.
Az alábbi képen látható a kapcsolási rajza (gyári kivitel, esetén).

Összesen négy szál vezetéket kellene hátrahúznod a biztosítéktáblából és környékéről.

Az X630 jelenti a vonóhorog EU szabványú csatiját, azaz amire majd az utánfutót vagy a kerékpárszállítót csatlakoztatod.

F107 a biztosítéktáblából megy a vonóhorog vezérlőmoduljába, az F44 szintén a biztosítéktáblából, közvetlen a vonóhorog csatlakozójába. Az A3 a világításmodulból indul a vonóhorog vezérlőmoduljába, valamint az F27 a tolatólámpa csatlakozást biztosítja. Ez utóbbi lecsatlakoztatható a biztosítéktábla felett található kis fekete dobozról.

Az előbb felsoroltakból az F107 és az F27 rendelkezésre áll, ezekből lehúzhatod a vezetéket hátra. Az A3 világításmodul 9-es pin-jéről kell még egy vezeték és ami "viszonylag" bonyolultabb, létrehozni az F44-es biztosítékot, mivel az nem lesz benne a biztosítéktáblában.

Ha ezt a négy vezetéket sikerült hátravinned - ami nem lehetetlen egyébként, csak éppen nem egy plug and play móka - utána már szinte gyerekjáték az egész.

Annyit még kiegészítésképpen: látom a schmiedmann-nál létezik a normál lökhárítóra is utólagos beszerelő készlet, ott majd fúrni-faragni kell a lökhárítóból. Ez valami retrofit készlethez hasonló. Igen a 71-60-0-007-024 cikkszámú jónak tűnik.

Nem tudom a schmiedmann-hoz hasonló retrofit esetben hogyan gondolkoznak, lehetséges, hogy nem kell vagy másképpen kell majd bekötni a vonóhorgot, mint ahogy fent elmondtam, kifejezetten az egyszerűsítés kedvéért...








Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2013. május 19. vasárnap, 07:06

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2013. május 18. szombat, 20:06


Üdv!

Szeretnék gyári westfalia vonóhorgot feltenni a vasamra.Az lenne a kérdésem hogy a hátsó lököst át lehet e alakítani olyanra mint a gyári és mit kell hozzá megvennem és hogy áll ez össze?
http://www.schmiedmann.hu/hu/T...=10#paging
http://www.ebay.de/itm/BMW-3er...0887285014
http://kleinanzeigen.ebay.de/a...1-223-7219
Ezek közül konkrétan miket?Sajnos nem találtam a neten ezzel kapcsolatban képeket amin jól látszik.Én erre a cikkszámra gondolnék: AHK46TOU
vagy erre:71-60-0-007-024 ez kábelszettel együtt.
Illetve ha megveszem a kábelszettet akkor kell e húzni előre kábelt vagy hátul csak összedugok mindent a helyére ,tehát elő van e készítve?Mert úgy tudom hogy ha becsatlakoztatok vmit akkor elől kigyújt egy lámpát a műszerfalon, de lehet azt Can buszon tolja.(siemens VDO modul)

Köszönöm a segítséget!

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2013. március 21. csütörtök, 20:04


Mondjuk attól függ melyiket akarod kivenni mert a szélsőket nem lehetettlen kivenni, de a belsők neccesebbek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. március 21. csütörtök, 18:41


jrtom írta:
ember84 írta:
ember84 írta:
ember84 írta:
nickname írta:
ember84 írta: Sziasztok!Valaki leg tudja írni,mi az e46 facelift hátsó lökös leszerelés menete?Hol vannak a csavarok?Állítólag 4 csavar tarja?egy pdc szenzort kell cserélnemKöszönöm szépen


A PDC szenzor kiszereléséhez nem kell levenni a lökhárítót, csak azt a díszlécet kell kipattintani amiben a szenzor elhelyezkedik.


Levettem a díszléceket,de hogy jön ki a szenzor??

Látom két pöcök látszik kívülről,be kell nyomni,és csvarni?vagy hogy?


Senki??


FL-es e46 sedannak lekell venni a lökösét mert abba vannak bepattintva a szenzorok és hátrafele jönnek ki. Két nagy torx csavar fogja allulról, látni fogod, meg a kerékjárati ívnél két-két csavar. Ha ezek kint vannak akkor a két sarkát kikell akaszrani egy műanyag fülből és hátrafele lecsúsztatni.

Kössz haver,hála istennek sikerült a levétele nélkül!



jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2013. március 20. szerda, 20:14


ember84 írta:
ember84 írta:
ember84 írta:
nickname írta:
ember84 írta: Sziasztok!Valaki leg tudja írni,mi az e46 facelift hátsó lökös leszerelés menete?Hol vannak a csavarok?Állítólag 4 csavar tarja?egy pdc szenzort kell cserélnemKöszönöm szépen


A PDC szenzor kiszereléséhez nem kell levenni a lökhárítót, csak azt a díszlécet kell kipattintani amiben a szenzor elhelyezkedik.


Levettem a díszléceket,de hogy jön ki a szenzor??

Látom két pöcök látszik kívülről,be kell nyomni,és csvarni?vagy hogy?


Senki??


FL-es e46 sedannak lekell venni a lökösét mert abba vannak bepattintva a szenzorok és hátrafele jönnek ki. Két nagy torx csavar fogja allulról, látni fogod, meg a kerékjárati ívnél két-két csavar. Ha ezek kint vannak akkor a két sarkát kikell akaszrani egy műanyag fülből és hátrafele lecsúsztatni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. március 20. szerda, 12:44


ember84 írta:
ember84 írta:
nickname írta:
ember84 írta: Sziasztok!Valaki leg tudja írni,mi az e46 facelift hátsó lökös leszerelés menete?Hol vannak a csavarok?Állítólag 4 csavar tarja?egy pdc szenzort kell cserélnemKöszönöm szépen


A PDC szenzor kiszereléséhez nem kell levenni a lökhárítót, csak azt a díszlécet kell kipattintani amiben a szenzor elhelyezkedik.


Levettem a díszléceket,de hogy jön ki a szenzor??

Látom két pöcök látszik kívülről,be kell nyomni,és csvarni?vagy hogy?


Senki??

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. március 20. szerda, 09:56


ember84 írta:
nickname írta:
ember84 írta: Sziasztok!Valaki leg tudja írni,mi az e46 facelift hátsó lökös leszerelés menete?Hol vannak a csavarok?Állítólag 4 csavar tarja?egy pdc szenzort kell cserélnemKöszönöm szépen


A PDC szenzor kiszereléséhez nem kell levenni a lökhárítót, csak azt a díszlécet kell kipattintani amiben a szenzor elhelyezkedik.


Levettem a díszléceket,de hogy jön ki a szenzor??

Látom két pöcök látszik kívülről,be kell nyomni,és csvarni?vagy hogy?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. március 20. szerda, 09:55


nickname írta:
ember84 írta: Sziasztok!Valaki leg tudja írni,mi az e46 facelift hátsó lökös leszerelés menete?Hol vannak a csavarok?Állítólag 4 csavar tarja?egy pdc szenzort kell cserélnemKöszönöm szépen


A PDC szenzor kiszereléséhez nem kell levenni a lökhárítót, csak azt a díszlécet kell kipattintani amiben a szenzor elhelyezkedik.


Levettem a díszléceket,de hogy jön ki a szenzor??


nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2013. március 20. szerda, 09:54


ember84 írta: Sziasztok!Valaki leg tudja írni,mi az e46 facelift hátsó lökös leszerelés menete?Hol vannak a csavarok?Állítólag 4 csavar tarja?egy pdc szenzort kell cserélnemKöszönöm szépen


A PDC szenzor kiszereléséhez nem kell levenni a lökhárítót, csak azt a díszlécet kell kipattintani amiben a szenzor elhelyezkedik.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz ember84

BMWfanatic

Elismertség: 3% (24 pont) | Hozzászólások: 627

Elküldve: 2013. március 20. szerda, 09:50


Sziasztok!Valaki leg tudja írni,mi az e46 facelift hátsó lökös leszerelés menete?Hol vannak a csavarok?Állítólag 4 csavar tarja?egy pdc szenzort kell cserélnemKöszönöm szépen

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2013. január 06. vasárnap, 13:27


Kertesz írta: Sziasztok

tudna valaki segíteni hogy hol érdemes első lökhárító ( E46 318 ) vonóhorog takaró burkolatot venni? Szalonban 20e Ft körül ajánlottak színre fújva..ami egy ekkora müanyagért..Próbálkozzak bontóban keresni?

köszi!


Szia,

Ha gyárilag kérted lefényezve a vonószem takarót, akkor ne csodálkozz, hogy ennyit kérnek érte.

Amúgy alapozva 2800,- +ÁFA és egy ügyes fényező lefújja neked.

Bontós nem fogja odaadni a lökhárítóról a takarót, másrészt pedig ha mégis , akkor mindig az a szín nem lesz ami éppen kellene, tehát ugyanúgy fényeztetned kellene.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz Kertesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2013. január 06. vasárnap, 11:18


Sziasztok

tudna valaki segíteni hogy hol érdemes első lökhárító ( E46 318 ) vonóhorog takaró burkolatot venni? Szalonban 20e Ft körül ajánlottak színre fújva..ami egy ekkora müanyagért..Próbálkozzak bontóban keresni?

köszi!