Adriano98 fórum hozzászólásai

Adriano98 Elküldve: 2023-09-18 08:46 Olajcsere 320d

Sziasztok!
Valaki esetleg tudja, hogy 2011-es N47-nél mennyi a leeresztő csavar illetve a szűrőház meghúzási nyomatéka? Korábban láttam már valahol olajcsere útmutatóban de most sehol sem találom, ha jól emlékszem 25Nm mindkettő de nem vagyok benne biztos.
Valaki esetleg tud pontos adatot erről? Köszi!

Adriano98 Elküldve: 2022-12-02 20:47 Segítsetek!

vargerasz írta: üdv! e39-ben kormányt cseréltem,mert elszakadt a légzsák szalag. A másik beszerelése után továbbra is világít a légzsák lámpa. elkéne igy is tűnnie? vagy hiba kódot törölni és ugy tűnik el?


Csak úgy nem tűnik el, diaggal törölni kell. És ha minden rendben nem jön elő.

Adriano98 Elküldve: 2022-05-31 18:45 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?


meg kellene nézni, hogy reprodukálható-e a hiba. azaz hasonlóan megállva, csinálja-e ugyanezt. lehet a váltóban kevés az olaj, és már gondot okozott ennyi dőlés. talán pont azért nem indított. plusz indításgátló nem tudom milyen, de a gyári engedi indítani, csak épp anyagot nem ad a pumpa.


Kezd egyre érdekesebb lenni. Tegnap próbálgattam de üzemmelegen már nem csinálta ugyanott sem. Ma reggelre viszont megadta magát. Teker de nem indul, közben hajtáslánc, DSC, sebességszabályozás, guminyomás hibát dob fel egymás után. Legutóbb akkor csinált ilyet mikor haldoklott az akksi, 3 hónapja lett cserélve. Lehet ez mégsem a váltó lesz hanem valami elektromos. Vagy az üzemanyag, mutató szerint negyedig van de ki tudja jó-e vagy sem. Ott mondjuk számítana a dőlés.


bármely folyékony szintnél számít a dőlés. az akksit nem így jelzi, akkor csak kattog és villódzik minden. sajnos okosabbat nem tudok mondani. mert vagy eltalálnám vagy nem. jó lenne élő adatokat, konkrétan beírt hibákat megnézni. közeledben nincs BMW specialista? elég sokat szívsz ezzel az autóval, nekem úgy rémlik.


Na, úgy néz ki megvan a tettes. Az utólag beszerelt indításgátlóban merült le az elem. Nem tudom hogy számított ennél a dőlés meg miért dobott ilyen random hibákat, de ezzel úgy látszik megoldódott.
Igen, volt pár hibája a kocsinak ami csak a vétel után jött elő, de vezérlés cserénél az utolsó csavarig minden cserélve lett amit kellett

Adriano98 Elküldve: 2022-05-31 09:01 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?


meg kellene nézni, hogy reprodukálható-e a hiba. azaz hasonlóan megállva, csinálja-e ugyanezt. lehet a váltóban kevés az olaj, és már gondot okozott ennyi dőlés. talán pont azért nem indított. plusz indításgátló nem tudom milyen, de a gyári engedi indítani, csak épp anyagot nem ad a pumpa.


Kezd egyre érdekesebb lenni. Tegnap próbálgattam de üzemmelegen már nem csinálta ugyanott sem. Ma reggelre viszont megadta magát. Teker de nem indul, közben hajtáslánc, DSC, sebességszabályozás, guminyomás hibát dob fel egymás után. Legutóbb akkor csinált ilyet mikor haldoklott az akksi, 3 hónapja lett cserélve. Lehet ez mégsem a váltó lesz hanem valami elektromos. Vagy az üzemanyag, mutató szerint negyedig van de ki tudja jó-e vagy sem. Ott mondjuk számítana a dőlés.

Adriano98 Elküldve: 2022-05-30 15:10 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?

Adriano98 Elküldve: 2022-03-01 17:08 320d Motor

Sziasztok!
N47 az alany komplett vezérlés és tömítés csere után, a motortérben minden eltakarítva.
Néha, kb heti 1 alkalommal produkál olyat, hogy erős olvadt műanyag szag jön a motortérből, egyszer enyhén gőzölgött/füstölt is valami a kipufogócsonk felől elől-hátul. A hővédőpajzs miatt nem láttam be teljesen, de felette és körülötte minden porszáraz olajfolyás nincs, minden tömítés új. Például reggel 10-15 perc használat után elő jön ez a jelenség, fél órát áll a kocsi és utána már nem produkálja napokig-hetekig. Turbó, injektorok, DPF, EGR hűtő/szelep jó, szívósor takarítva. Már csak arra tudok gondolni hogy esetleg valami szennyeződés kerül be a kipufogócsonkra a menetszéllel és az ég rá.
Esetleg valakinek még tipp?

Adriano98 Elküldve: 2022-01-19 20:24 ablakmosó folyadékok

kisskarex írta: Sziasztok!
Compact hátsó ablakmosó csak szakaszosan működik hiába tolom a kart folyamatosan.
Bekapcsol megy dolgozik rendesen a törlő de ha vizet szeretnék engedni rá csak szakaszosan működik hol spriccel hol nem.
Az ablakmosó maxon van azt gondoltam az a baja utántöltöttem de semmi változás.
Lehet esetleg hogy a spricni el van dugulva?
Előre is köszi!


Több oka is lehet. Feltételezem hogy megfelelő téli mosó van benne és nem fagyhatott be. Compactban külön tartály van a hátsónak így külön szivattyúja is. Búgni folyamatosan búg, vagy a hangja is szakaszos? Mert ha nem is búg akkor szivattyú vagy kábel gond lesz.

Adriano98 Elküldve: 2021-12-26 22:29 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Mindig van valami apróság....
Mostanában hogy megjött a hideg, indításnál észre vettem hogy néha-néha mikor beindul a motor abban a pillanatban koppan valami egy kisebbet. Egyetlen egy koppanás az beröffenés pillanatában. Akár hideg akár meleg a motor. Ezt csinálja mondjuk 5 indításnál aztán a következő 10-nél semmi, majd újra elkezdi.
Esetleg valakinek valami ötlete? N47


próbáld már ki, hogy állítsd le a motort benyomott kuplunggal és kuplung nélkül. természetesen üresben.
ha kuplung nélkül másabb a hangja, főként rosszabb, csörren, vagy koppan a kuplungoshoz képest, akkor kettőstömegű is lehet.
illetve a vezérlés környékére is gondolok, a patron nem feszíti eléggé már a láncot, mert annyira meg van nyúlva, esetleg főtengely szíjtárcsa.
hirtelen nekem ez jut az eszembe. bár lehet, hogy hajtókarcsapágy.


Közben bújom neten a videókat, valószínű a szíjtárcsa lesz, most hogy belegondolok már enyhén nyikorog a szíj is. A vezérlés nem csörög sem hidegen sem melegen, bár már amúgy is itt az ideje a cserének.

Adriano98 Elküldve: 2021-12-26 21:00 320d Motor

Sziasztok!
Mindig van valami apróság....
Mostanában hogy megjött a hideg, indításnál észre vettem hogy néha-néha mikor beindul a motor abban a pillanatban koppan valami egy kisebbet. Egyetlen egy koppanás az beröffenés pillanatában. Akár hideg akár meleg a motor. Ezt csinálja mondjuk 5 indításnál aztán a következő 10-nél semmi, majd újra elkezdi.
Esetleg valakinek valami ötlete? N47

Adriano98 Elküldve: 2021-12-21 15:41 Fûtés - Klíma

[quote="Robi1990"]
Seresdani írta:
Adriano98 írta:
peti9577 írta: Sziasztok adott egy 2007 es e90
Abban kérnek segítséget hogy mitől van az hogy csak a bal oldalon jön a meleg levegő a jobb oldalon pedig hideg! (Kétzónás digit klima)


Helló. Én ugyan ezzel a problémával szenvedek. Kicseréltem a segéd vízpumpát. Lecseréltem a hűtő folyadékot. A műszerfalon lévő hideg meleg állító rész. Kicseréltem a fűtőmotornál lévő ellenállást és még mindig ugyan úgy szar. Valaki megtaláltam már az okát esetleg?




Hali nekem ugyan ez a hiba e60! Esetleg valaki tudja mi lehet a hiba?


Nekem közben úgy néz ki megoldódott magától, szóval elég fura. Lehet tényleg csak meghülyül az automatika.


Adriano98 Elküldve: 2021-12-14 20:16 ablakmosó folyadékok

Sziasztok!
Mostanában van olyan problémám, hogy néha benyomja az unalmast a szélvédőmosó. Van hogy többször használom menet közben, első pár alkalommal szépen spriccel, aztán egyszer csak megadja magát és onnantól kezdve nem akar működni, de mégcsak nem is búg. Ha leálltom a kocsit az indítást követően ismét működik aztán pár nap elteltével kezdődik előről.
Motorja haldoklik talán?

Adriano98 Elküldve: 2021-11-27 13:16 xenon próbléma.

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 az alany
Ma vettem észre, hogy a fényszóró rosszul állítja be magának a szintet. Mikor indítom a kocsit, látszik hogy szintezi magát (le-fel mozog) viszont a vetítési kép kissé felfelé mutat. Távolsági az rendben van, annak maradt ugyanaz a szintje (nem kanyarkövetős, ugyanaz az izzó a tompított és a távolsági is). Voltam vele hosszabb úton, senki sem villogott hogy vakítana, viszont szeretnék utána járni hogy ez vajon mitől lehet. És mindkét fényszórót egyszerre állítja. Szintszabályzó hiba lehet? A kocsi minden esetre hibát nem dob.
Plusz: nemrég volt műszakin, ott beállították és eddig rendesen tartotta a magasságot.


refin nem fogod észre venni, ha magasabbra világít. de egyszerre állítja mindkettőt. mármint a tompított és a refi "fejet" is.
attól, hogy xenon és automata, ugyanúgy manuálisan lehet állítani.
van leírás, hogy kell megterhelni az autót. ekkor kézzel be kell állítani a jó értékre. aztán a többit terheléstől függően végzi az automata.
ha rosszul állítják be, mondjuk üresen, akkor terhelve csinálhat anomáliát.
de talán lehet kell diag, amivel rögzíteni kell a lámpamodulnak, hogy a szenzorok a beállításkor alapértéket vegyenek fel, az legyen az alap.


Ma már ismét jó, szóval nem értem. Kétlem hogy az eső közre játszott volna azon kívül hogy esetleg beázott az elektronika.

Adriano98 Elküldve: 2021-11-26 20:09 xenon próbléma.

Sziasztok!
E91 2011 az alany
Ma vettem észre, hogy a fényszóró rosszul állítja be magának a szintet. Mikor indítom a kocsit, látszik hogy szintezi magát (le-fel mozog) viszont a vetítési kép kissé felfelé mutat. Távolsági az rendben van, annak maradt ugyanaz a szintje (nem kanyarkövetős, ugyanaz az izzó a tompított és a távolsági is). Voltam vele hosszabb úton, senki sem villogott hogy vakítana, viszont szeretnék utána járni hogy ez vajon mitől lehet. És mindkét fényszórót egyszerre állítja. Szintszabályzó hiba lehet? A kocsi minden esetre hibát nem dob.
Plusz: nemrég volt műszakin, ott beállították és eddig rendesen tartotta a magasságot.

Adriano98 Elküldve: 2021-11-05 22:34 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.


Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!

https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/


Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.


azért itt van némi tévedés. azért gyulladnak ki, mert a szívósor a tűzfalnál lévő saroknál kilyukad, és keletkezik egy szúróláng, ami az ott menő üzemanyagcsövet éri.
nyilván a lerakódás, hozzá járul ehhez, de én kapásból máshol vezetném el azt a csövet, vagy valami lemez darabbal bevédeném. Az is igaz, hogy az EGR hűtőtől indul az egész folyamat. de ami kigyullad az már attól gyullad ki, hogy az üzemanyagcsövet a szúróláng kiégeti.


Ez igaz, olvastam már olyat hogy szerencsés módon a szívósor tetejét égette ki, ott nem is lett kigyulladás. Bár szerintem ha nincs lerakódás akkor szúróláng sem tudna kialakulni, kétlem hogy az EGR-hűtőből szivárgó fagyálló önmagában képes lenne rá. De tény hogy máshol kellene elvezetni azt a csövet, ez a gondolat már engem is foglalkoztatott ahogy az is hogy valami lemezzel védeni. Nagyon még nem jártam utána milyen módja lehet ennek hol férne el, lehet ha lesz rá időm hétvégén mögé nézek hogy mit lehetne ezzel kezdeni.
Amúgy itt jól le vezeti hogy mitől van a kigyulladás.

Adriano98 Elküldve: 2021-11-05 21:44 320d Motor

Tibus1 írta:
Adriano98 írta:
Tibus1 írta: Üdv!
E90-es 318D/143 LE (ami konstrukcióban megegyezik a 320d-vel) kocsim van, melyet 2011.10.24-én gyártottak német honban.
A dátumot csak azért írtam, mivel (állítólag) a 2011.03-tól gyártott N47-es kódú motoroknál történt változás, pozitív irányban.
Az autót különben mo-on helyezték először forgalomba 2012.05-hóban, 147E Km van benne.
Keveset használtam eddig céges autó miatt.
A lényeg, szerintetek ilyen paraméterekkel érdemes "vele" hosszútávon terveznem, vagy inkább most amíg relatíve jól el tudnám adni menjen a háztól?!
Egyik oldalt a várható (?) kiadások, a dízelek várható (?) betiltása, a másik oldalon, hogy akkor MIT vegyek ha eladom????

Előre is köszi az építő jellegű tanácsokat, véleményeket


Én nem feltétlen mondanám, hogy 2011-től pozitív irányban módosították volna ezt a motort. A lánc ugyanúgy kényes, annyi hogy itt nem 150ezer fele tépi mint a korai modellekben, 200 ezer kilóméter fele itt is ajánlott a csere. Persze aki óvatos a gázpedállal annak el futhat 250ezer fele is de nem érdemes kockáztatni. Na meg ezzel a módosítással jöttek be a kigyulladások. Bár hiába ugyanaz a motor, inkább a 20d-k gyulladnak ki de mivel echte ugyanaz a motor így a 18d-nél sem zárható ki. Alaposan mosni kell a rendszert és nem lesz gond, illetve ismerősöktől már hallottam hogy ha vissza viszed márkaszervizbe, a rossz EGR-hűtőt garanciába cserélik ingyen. Ha ezek rendben vannak akkor jó motor egyébként jó fogyasztással.
Hosszú távon is jó választás szerintem, futnak már példányok félmillió kilóméter fele is és teljesen rendben vannak, igaz a szervizelésük is.
A betiltással szerintem egyelőre ne foglalkozz, ha be is tiltiják akkor is valamelyik nagyobb nyugati város belső kerületeiben s nem a magyar vidéken.

Szia!
Köszönöm a hozzászólásodat, alább egy jó kis cikk erről a motorról, érdemes átolvasni sztem...
Az EGR-hűtőt alvázszám alapján lekérdeztem két (Debrecen, Szhely) hivatalos szervizben is, és mindkét helyen biztosítottak, hogy ez nem a gyulladós széria.
Vagy csak nem akarták a garanciális keretüket terhelni
A rendszer mosásával kapcsolatban mire gondoltál?
A kiegyenlítő tartályt folyamatosan figyelem, nem csökken a szint.
Egyébként szimpatikus az autó, eddig VW-es voltam (Passat) de stabilitás, kidolgozás szempontjából ez az autó más kávéház, meg persze az sem mindegy, hogy elég megkímélt, kevés Km-es autóról beszélünk.
Szóval jó lenne sokat elmenni még ezzel az autóval, nyilván kell majd rá költeni, de próbálom ezeket minimalizálni odafigyeléssel, ésszerű használattal.
Meg különben is melyik autóra nem kell költeni?!

Köszi még egyszer az építő jellegű kommentedet!

Üdv!


https://www.vezess.hu/vezetunk...zai-pelda/










Mikor megvettem én is hasonlóan jártam. Weboldalon ezerszer lekérdeztem és azt írta hogy nincs rá visszahívás. Utána felhívtam a Wallist akkor szintén megerősítettek hogy nincs visszahívás a kocsimra. És amúgy de, ez a kigyulladós széria. Másnap hogy megvettem a kocsimat, a szemem láttára égett ki egy 20d. És arra sem volt visszahívás pedig az már egy fiatalabb F31-es volt. Ismerősöm csinálta azt, hogy vissza vitte márkaszervizbe a kocsit olyan indokkal hogy fogy a kocsiból a hűtővíz. Kiszerelték az EGR-hűtőt, amúgy nem volt baja rendben volt az alkatrész de a márkaszervizben(!!) azt mondták hogy egye fene, a munkalapra rá írták hogy hibás, a kérvényt elküldték a BMW központba és kapott a kocsi egy új EGR-hűtőt, ingyen. Ez után felhívtam a kecskeméti márkaszervizt hasonlóval és megerősítettek, hogy ha hibás az EGR-hűtő akkor ingyen cserélik akár van visszahívás a kocsira akár nem. Ja és ez a csere már a B47-esekre is érvényes. Szóval a kocsira lehet hogy nincs visszahívás, ettől függetlenül az alkatrészt cserélik minden áron. Mert ugye amiben nincs haszon mert ingyen van, azt nem reklámozzák.

Mosásra csak annyit értettem, hogy EGR-hűtőt, szívósort ki kell venni és kitakarítani belőlük a lerakódást. Ha értesz valamelyest az autókhoz vagy szoktál barkácsolni, otthon is elvégezhető dolog, pár csavarás az egész. Nekem is ki jött vagy két maréknyi lerakódás, erősen ajánlott ezt elvégezni mert ha nincs lerakódás nincs mi begyulladjon.