Diabolica fórum hozzászólásai

Diabolica Elküldve: 2008-06-12 17:37 biztosítéktábla...

Theo írta: Sokat gondolkodom azon miként vagy mivel lehetne minnél jobban megvédeni a vasat az illetéktelenektõl, ha otthagyom parkolni valami sunyi helyen. És tegnap egy olyan jutott eszembe mi van ha én parkolás után a biztosítéktáblából kihúzok egy olyan biztosítékot ami nélkül az autó el sem indul... majd indulás elött vissza dugom és ennyi. Szerintetek ez mennyire hatékony? És a kérdés melyik biztosítékot kellene kivennem? Na meg honnan, habár az németül le van irva a táblázat mellett egy papírra azt hiszem... A számítógépet meghülyítem ha gyujtás nélkül veszem ki és teszem vissza?


nekem van egy ilyen utólagos kialakítás....

Már írtam itt korábban, hogyamikor vettem a kocsit törtötten,a régi tulajd ezt a biztit kivette és elfelejtette közölni ezt a védelmet.

2-3 nap volt amíg rájöttem mi a gond az indítással.

Diabolica Elküldve: 2008-06-06 20:20 BMW autókulcs

nyitáskor tartsd nyomva a gombot miután kinyitotta a zárakat - meg fogsz döbbenni.....

újkorában 2 frankó kulcs jár a kocsihoz, egy jeladó nélküli, illetve egy mûanyag demo kulcs , azaz 4 darab összesen

320DE46 írta:
bmw320 írta: Hali!
Tudtátok hogy a rombusz alakú kulcsnál ha le vannnak húzva az ablakok és az auto zárásakor a gombot nyomvatartjátok akkor felhúzza az ablakokat és nyitáskor le is huzza! Azt hittem külön meg kell venni a modult ehhez a funkcióhoz de már 3 e46 havernál mûködött csak eddig soha nem nyomtam a gombot olyan sokáig!


Ez tök jó! mik vannak még ? mondjuk nyitáskor nem húzta le, de gondolom azt már programozni kell.

Diabolica Elküldve: 2008-06-03 14:12 Kipuffogórendszer

www.dinamit-kipufogo.hu/

10-12 ezer forint újban egy ilyen felxi tag, olcsón be is szerelik

atidesign írta: Kérdésem a következõ. /320 d T. F.L./
A napokban nagyon erõss fémes zajra lettem figyelmes az autó leálításakor és indításakor a kipufogó felõ.
Leszedtem alul a burkolatokat elkezdtem rángatni a kipufcsövet és a katalizátor alatt lévõ "torziós egység"-tõl jön a hang ami rögzíti a kipufcsövet a katalizátorhoz.

Volt már valakinek ilyen problémája?
Lehet külön a "torziós egység"-et cserélni?
Hol lehet beszerezni?
Köszi...

Diabolica Elküldve: 2008-05-28 14:48 Elsõ lengõkar hátsó szilent

igen, felmegy, nekem is háromszög volt eredetileg, de cseréltem lemezre

alfatone írta: Úgy néz ki, a bölcsõ minden E46-on ugyanolyan, még az M3-nál is.
http://www.realoem.com/bmw/par...showeur=on
És az az érdekes, hogy ezt is hozza minden típushoz:
http://www.realoem.com/bmw/sho...p;amp;hl=5
Az lehet az oka, hogy 2001-tõl már csak ilyennel szerelték a gépeket, de még a háromszöget is lehet kapni. Majd benézek a bontóba, hátha akad egy lemez, és kipróbálom, felmegy-e.

Diabolica Elküldve: 2008-05-27 21:37 Elsõ lengõkar hátsó szilent

nagyon jól néz ki, grat.

Nekem ehelyett a fekete csõbõl készült háromszög merevítés helyett ami neked a kengyel alatt látszik, egy többrétegû alu"lemezem" van (gyári, talán m-es de nem biztos, nem tudom, stabilnak tûnt azárt választottam ezt, felverõdésektõl, felüléstõl is védhet). Ha jól nézem, akkor ezt a kengyelt még ahhoz is hozzá lehetne csavarozni, ha te is ilyet tennél fel.


alfatone írta: Szilent projekt kész.
Megvettem az M3 szilentet kengyelestül. Szépen felment a régi helyére. Az elõzõt kicsit nehéz volt lemûteni, nagyon rá volt szorulva.
A végeredménnyel meg vagyok elégedve, 20km gyorsteszt kanyargós dombvidéki úton, stabilabb, direktebb, nem rángatja a kormányt mint az elõzõ.
http://www.bmwe46.hu/modules.p...;amp;pos=0

Mint a képen is látszik, ez tömör szilent, ha jól gondolom nem olajcellás.
Az persze világos, hogy a többi elem így nagyobb igénybevételt kap. Ha szétmennek a gömbfejek, majd szólok.

Diabolica Elküldve: 2008-05-22 18:01 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"

Theo írta: Sziasztok hol tudok venni szélesítõ pogácsákhoz hosszabb csavarokat?


www.summitracing.com - itt rendelni lehet, egy hét alatt megérkezik

amúgy komolyabb gumisnál is szokott lenni

Diabolica Elküldve: 2008-05-09 19:33 Differenciálmû

Az elég komoly....

És mi ennek az oka? Azt is kiderítetted már?
Annyira nem szabadna neki azért.....

Mondjuk kétségtelen magyarázata annak, hogy miért állt egy helyben a kocsi


silver_e46 írta:
Diabolica írta: A három szilent 12ezer volt Rhantosnál.
Otthon cseréltem magamnak, a munka ingyen volt.

A szilent miatt biztos nem állt meg a kocsid. A difi egy aránylag egyszerû valami (váltóhoz képest) de egy óra alatt véglegesre nem lehet megcsinálni, ennyi szinte csak a tisztításával elmegy. Ha ott szétforgácsolódott bármi (pl ricni a kardán végénél) és azt nem vakarják utána szépen tisztára, akkor a napjai meg vannak számlálva.
Szvsz erre utólag nem nagyon lehet rájönni, hogy mit csináltak vagy mi lehetett a hiba - én emiatt aggódnék a legjobban, különösen ha kérték, hogy kanyarban ne csapass vele saját érdekedben.



silver_e46 írta:
Diabolica írta:
silver_e46 írta: Köszi a gyors választ.

A lengéscsillapítót nem érzem rossznak, szerintem csak a szilenteket és a gumibakot cserélem elsõ körben. Végülis az miatt állhatott meg a kocsi, hogy a szilentbõl kifordult a gumi?


Én is most cseréltem, nekem mindhárom szilent teljes egészében át volt szakadva, de kocsi ettõl még megy. Kopogó hangot hallottam, ennek a hangja volt.


Mennyi idõ kicserélni? Munkadíj?


megvan a hiba: bal hátsó féltengely kiugrik a helyérõl.

Tud valaki bontottat vagy újat?

Diabolica Elküldve: 2008-05-09 14:30 Differenciálmû

A három szilent 12ezer volt Rhantosnál.
Otthon cseréltem magamnak, a munka ingyen volt.

A szilent miatt biztos nem állt meg a kocsid. A difi egy aránylag egyszerû valami (váltóhoz képest) de egy óra alatt véglegesre nem lehet megcsinálni, ennyi szinte csak a tisztításával elmegy. Ha ott szétforgácsolódott bármi (pl ricni a kardán végénél) és azt nem vakarják utána szépen tisztára, akkor a napjai meg vannak számlálva.
Szvsz erre utólag nem nagyon lehet rájönni, hogy mit csináltak vagy mi lehetett a hiba - én emiatt aggódnék a legjobban, különösen ha kérték, hogy kanyarban ne csapass vele saját érdekedben.



silver_e46 írta:
Diabolica írta:
silver_e46 írta: Köszi a gyors választ.

A lengéscsillapítót nem érzem rossznak, szerintem csak a szilenteket és a gumibakot cserélem elsõ körben. Végülis az miatt állhatott meg a kocsi, hogy a szilentbõl kifordult a gumi?


Én is most cseréltem, nekem mindhárom szilent teljes egészében át volt szakadva, de kocsi ettõl még megy. Kopogó hangot hallottam, ennek a hangja volt.


Mennyi idõ kicserélni? Munkadíj?

Diabolica Elküldve: 2008-05-08 18:58 Differenciálmû

peetie írta:
Diabolica írta:
Én is most cseréltem, nekem mindhárom szilent teljes egészében át volt szakadva, de kocsi ettõl még megy. Kopogó hangot hallottam, ennek a hangja volt.

Folyamatosan kopogott mikor mentél?


Nem, csak indulásnál, amikor kitámasztotta magát, akkor koppant egyet. Utána a nyomaték összepréselte a leszakadt darabokat és csendben volt.

Diabolica Elküldve: 2008-05-08 17:43 Differenciálmû

silver_e46 írta: Köszi a gyors választ.

A lengéscsillapítót nem érzem rossznak, szerintem csak a szilenteket és a gumibakot cserélem elsõ körben. Végülis az miatt állhatott meg a kocsi, hogy a szilentbõl kifordult a gumi?


Én is most cseréltem, nekem mindhárom szilent teljes egészében át volt szakadva, de kocsi ettõl még megy. Kopogó hangot hallottam, ennek a hangja volt.

Diabolica Elküldve: 2008-05-05 19:11 Elsõ lengõkar hátsó szilent

nekem is két jobbos hal meg mire a bal is kipurcan....
nincs ebben semmi....szvsz

elméletiileg persze igazad van Tiba

Tiba írta: Csak az egyik oldalt cserélték ki?...ehhez csak gratulálni tudok

Diabolica Elküldve: 2008-05-02 21:51 M3

bocika írta:
Tiba írta: Ez feltünõen olcsó.


Az E46 M3 topic-ban írt a masináról ocsi328, az õ kereskedésükben volt
korábban. Nem szûz, de szép állapotaban van. Kár, hogy nem számít be másik járányt


épp csak 1.5 éve van eladósorban
persze ettõl még lehet jó....

Diabolica Elküldve: 2008-05-02 19:09 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Szerintem kár a lentiekben gondolkodni ha csak nem valami dragracinges vagy egyéb ilyen jellegû kocsit építesz. Én egy spec esethez (EDC-s teló) kerestem rugókat, az általad felsoroltak valamennyien feltették a kezüket, és a világon semmire nem vállaltak garanciát - csilliókért. Végül megvettem azt amit Zotya is forgalmaz és király lett. Nagyon jól mûködik pontosan annyit ültetett mint amit elõre megbeszéltünk, a kocsi csak elõnyére változott. (Leszámítva a rugók okádék piros színét, amivel a mai napig nem tudok megbarátkozni, de szerencsére ez nem látszik ki és csak én tudom, hogy ronda, egy fokkal jobb mintha tuningsárga lenne....)



karbon írta: E46-os BMW-m van, gyártási év 2001. Az eredeti gyári futómû nagyon el van találva, mondhatni tökéletes. Azonban egy dologgal nem vagyok elégedett, az pedig a futómû magassága. Egy "elsõ szintû" ültetéssel nagyon jól nézne ki az autó, azonban nem szeretném leveszíteni a "komfortot". Korábban, más autókba több ültetett futómûvet tettem. Minden rugó és gátló oltári nagy lutri. Akkor derül ki, hogy milyen, amikor már benne van. Sokszor nem teljesül, az amit a gyár ígér. A futómû (rugó) keménysége, az ültetés mértéke is relatív, én már volt, hogy nagyon pórul jártam. Utánanéztem a lehetõségeknek. Lehetséges ültetõrugót cserélni, vagy komplett ültetõrugó szettet (rugó és gátló). Van valakinek tapasztalata? Az elsõ futómûvet kb. 30-40 mm-el, a hátsó futómûvet kb. 20 mm-el lenne jó leültetni. Akkor lássuk a konkrétumokat: AC Schnitzer, HAMANN, Bavarian Autosport, Eibach Pro-Kit, KW, MK, H&R...
Kedves BMW társak várom a tapasztalatokat.

Diabolica Elküldve: 2008-04-30 21:55 Elsõ lengõkar hátsó szilent

alfatone írta: Lesz még kutakodás, próbálgatás.


közben kicsit gondolkoztam én is rajta

Nem vagyok biztos benne, hogy annyira jó ötlet az amit írtam a csak gumiszilent cserérõl.

Ma cseréltem magamnak difiszilenteket és hát mit ne mondjak, nem egy piskóta meló ezeket bepréselni a helyükre. A difinél nem volt annyira lehetetlen mert ott vasgyûrû tartja õket, kis ügyeskedéssel, be tudtam préselni. (Kifelé simán ki tudtam ütni egy 5 kilós kalimpáccsal, az nem volt gond, bár jó nagyot kellett ütni. )

De az elsõnél szerintem egy alugyûrû van, ami ugyan vastag, de az bármkor szétrepedhet egy ilyen mûveletnél. Állat keményem benn van ez azért a helyén, nem egyszerû ügy.
Szóval csak óvatosan.

Asszem én inkább szétszedem 2 évente az elejdt és megveszem 16-ért a párat foglalattal együtt, egyszerûbbnek tûnik....

Diabolica Elküldve: 2008-04-26 14:41 Elsõ lengõkar hátsó szilent

alfatone írta:
Diabolica írta:


Kérdés azért, hogy megéri-e. Lehet már kapni csak gumiszilentet, amit csak bele kell préselni régi helyére, egy párnak 5ezer forint az ára, nem annyira vészes.



Na és azt hol lehet kapni? Gyárilag nem lehet hozzá a szervíz szerint.


Igen márkaszervíz nem árul ilyet, az ETK-ban sincs, több helyen láttam már, az Unix-ban is van .