Eric fórum hozzászólásai

Eric Elküldve: 2008-07-30 16:35 Turbo

A szívócsõ tisztítással kapcsolatban esetleg tudna valaki segíteni néhány praktikus tanáccsal?(merre van?, mire kell vigyázni stb)
Köszi!

Eric Elküldve: 2008-07-22 19:18 XENON utólag

Benten írta:
Eric írta:

Amúgy miért akarod cserélni a világításmodulodat?


Azért, hogy ne egyszerre kelljen kiadni 100x< HUF-ot, hanem - akár - darabjaiba is össze lehessen vásárolni.


Igazából az nem volt világos nekem, hogy az automata magasságállítást a kapcsoló modul tudja. Ha igen, akkor értem a csere okét, tiszta sor.

Eric Elküldve: 2008-07-22 13:56 XENON utólag

Benten írta: Hi,

gyári utólagos xenon szetten gondolkodok erõsen...
a fényszorókon, izzókón, trafókon kívül még erre is szükség van:

http://cgi.ebay.at/BMW-E46-Cou...dZViewItem

Ezen kívül mi?

Jahh, azt valaki nem tudja megmondani, hogy ez a modul vezérli-e az automatikus magasságállítás (is)? Vagy rosszul gondolom és a fényszóró mögötti cuccos? Különbözik ebbõl a szempontból a xenonos "ház", a sima halogén "háznál"?

Haver compaktjában van ilyen (fenti) modul, indításnál felkapcsolódik a lámpa, s beállítja egy magasságba (Automata funkció). Neki már csak izzó kéne + trafó, meglenne a gyári szettje?


Nekem normál szóróim vannak, de ettõl függetlenül megcsinálja felkapcsoláskor az állítást.
Mondjuk menet közben már nem valószínû, hogy állítgatja automatikusan.
A bal oldali A-betûs állása a kapcsolónak pedig a sötétedés érzékelõs állás. Mivel Mo-n lakott területen kívül folyamatosan kell világítania a tompítottnak, ennek a funkciónak én nem sok hasznát veszem.

Amúgy miért akarod cserélni a világításmodulodat?

Eric Elküldve: 2008-07-22 13:48 Gyári telefonkihangosító

Burns írta: Nekem S55-ös adapterem van, vettem hozzá telefont is, de a Nokia 6131-el párosítottam össze. Igaz így nincs antenna és töltés, de jól mûködik.


Nekem egy N95 a mindennapi használatú telefonom.
Ezzel az a baj(és ezt nem tudtam megszokni), hogy összepárosítható ugyan, de ha hívok valakit, akkor a kicsengést nem adja ki a hangszórókra, csak azt, amikor már felvette a másik fél.

Beszereztem egy használt S65-öt és egy autóskártyával használom a gyári kihangosító-telefonszettben.
Az autóskártya úgy mûködik, hogy ha bekapcsolom, akkor az összes hívásomat automatikusan átküldi arra a telefonra amiben használom. Ha errõl hívok, akkor is az eredeti számomat írja ki(csak az sms-ek nem küldi át). Ha kikapcsolom, akkor automatikusan az eredeti telómra jönnek megint a hívások.

Eric Elküldve: 2008-07-22 12:41 Gyári telefonkihangosító

von írta: Szerintem ha telefon könyvet tudod olvasni akkor az sms-t is kéne tudni, de ez csak a saját véleményem, a szakszervízt felhívsz szerintem megmondják, remélhetõleg.


Azt nem mondtam, hogy nekem van kihangosítóm, adapterrel, Siemens S65-el. És nincs ilyen funkció benne.

Szerk: Ja, de írtam korábban...

Eric Elküldve: 2008-07-22 12:00 Gyári telefonkihangosító

von írta: Annyit kell tudni nekem nagy navim van, és simán ha a 6230-at használom akkor olvassa, de a 6300-t már nem. Annak ellenére, hogy a snap in adapter SIEMENS S65
Van a telefonon belül olyan menü, hogy massege list és ott lehet olvasni, sõt ha nem olvasott üzid van akkor megjelenik 1 kis boriték ikon


Ééértem...
Nekem sajna kisnavim van, akkor innen az eltérés.

Eric Elküldve: 2008-07-22 10:49 Gyári telefonkihangosító

von írta: Sziasztok
Én kérdeztem szakszervízben az adapter cserét (most Siemens S65 van benne és Nokia 6230 vagy 6300 ra lenne szûkségem) lehet náluk vásárolni 25.000.- körül van és csak annyit tud, hogy tölti a telefont, de lehet a külsõ antenna is rá van kötve. Viszont nekem a Nokiáról így is olvassa a telefonkönyvet, a 6230ról még az sms.eket is meglehet nézni.
Ha valakinek lenne Nokia 6230-hoz adapterje szívesen elcserélném a Siemenses adapteremre.


6230-ról még az sms-eket is el lehet olvasni?
Hogyan?
Ha más adatpter kerül bele, akkor kiegészül menü a kijelzõn az sms olvasással?
Hmmm... ez így engem is érdekelne.

Eric Elküldve: 2008-07-21 22:10 Gyári telefonkihangosító

A kódot a telefonhoz kapott füzeten találod egy kis matricán. Az enyém legalábbis ott volt.(azt pedig a szervizfüzetes kis tasakban )

A szett tölti a telefont, külsõ antenna kapcsolata van, valamint be tudja olvasni a kézi készülék telefonkönyvét. No meg persze kihangosít, és a kormányról tudod vezérelni.
Arra figyelj, hogy miután sikerült párosítani, csak úgy mûködik normálisan, ha bekapcsolt telefon mellett indítasz. Ha a telefont(kézi) csak azután kapcsolod be, miután elindultál, nem fog csatlakozni. Legalábbis nálam így van és nagyon idegesítõ(Siemens S65)

Eric Elküldve: 2008-07-21 14:04 Üzemanyag fogyasztás

A legutóbbi telitankot kiváncsiságból - a szokásostól eltérõen - nyugisan, úgymond fogyasztásra gyúrva fogyasztottam el.
Ez konkrétan 80% városon kívüli forgalmat jelentett, jellemzõen 100-110-es tempóban, helyenként egy-egy elõzés erejéig(vagy versenyzõ típusú opelastrás és társai okán) 140-150-el hajtva. 20% pedig Pécs és Szekszárd városában.
A végeredmény a számolt adatok szerint 5.8 l/100km lett(BC szerint 6.0)

Ezt még lehetne kb 2-3 decivel lejjebb szorítani, de az már nem fehérembernek való közlekedési tempó. Pláne egy BMW-vel.

Ja, amúgy a másik fogyasztásmérõmet kb 5-6000 km óta nem nulláztam, 6.5 litert mutat.

Eric Elküldve: 2008-07-19 20:01 Féktárcsa és fékbetét

Tib írta: Sziasztok!

Mostanában a kézifék használata után szaggatott surlódási hangot lehet hallani, ami a sebességgel együtt gyorsul.
Ha menet közben behúzom a kéziféket felerõsödik ez a hang, de néhány kanyar után enyhül ill. eltûnik ez a hang.

Nem tudna segíteni valaki, hogy mivel lehetne ezt orvosolni?

Köszi


Szerintem a rugókkal lesz gond a kézifék pofáknál. Nem húzza vissza a helyére õket rendesen.
Vagy egy alapos tisztítással megoldódik, vagy elfáradt-törött, és akkor csere.

Eric Elküldve: 2008-07-18 17:26 újonc kérdései :)

Woockie írta:
Amit irtal, gondolom az ujabbakra vonatkozik.


Igen

Eric Elküldve: 2008-07-18 16:12 újonc kérdései :)

Robinson írta:
Lehet, hogy hülye kérdés, de minden 20i 6 hengeres? Kerestem 20i-t is, csak az érdekesség kedvéért. A meglepõ az volt, hogy 1 misivel drágábban adják õket minimum, mind a 20d-ket. Ez vajon hogy lehet?


E46-ban igen.
Csak a legújabb 20i-k(E60, E90) négyhengeresek(2007-tõl)
Elõtte nagyon sokáig 6 hengeresek voltak. Talán a 70-es években gyártottak még 4 hengeres 20i-ket...
Van egy kis trükk viszont a számozásban. A 6 hengeres 20i-k 2170 ccm-esek, a 4 hengeresek meg 2000-esek(ezerkilencszáz valamennyi).

Eric Elküldve: 2008-07-18 16:08 újonc kérdései :)

Robinson írta:
Pozsika írta: Az 1.6 eléggé alulmotorizált, jóhogy sokat eszik. És cserébe nem is megy. 2.0 ehet kevesebbet emiatt.


Azt jól sejtem, hogy a 20d alázza a 20i-t?


Attól függ melyik-melyiket.

Az új E90-ek esetében a 320d egyértelmûen rugalmasabb és jobban gyorsul, mint a 320i (170 vs 177LE, 210 vs 350 Nm)

Az E46 esetében:
320i - 150LE, 190Nm 2000-ig
320i - 170LE, 210Nm 2001-tõl (viszont ez 2170ccm!)

320d - 136LE, 280Nm 2001-ig
320d - 151LE, 330 Nm 2001-tõl

Vagyis az E46-osok esetében nem feltétlenül igaz. Lóerõben és gyorsulásban veri az 'i' a 'd'-t. Viszont nyomatékban és rugalmasságban a 'd' a jobb(meg fogyasztásban).
Hogy kinek melyik jön be jobban? Vérmérséklet kérdése. Nekem a 'd' !

Eric Elküldve: 2008-07-18 15:45 GPS

Zsolti írta: Üdv Urak


Lenne egy olyan jellegü problémám hogy a navigácio sokszor nem veszi a gps jeleket.van amikor egy hétig jó aztán semmi egy-két napig. kérdeztem szakszervizben, azt mondták lehet egy szoftverfrissités megoldja. elkezdtem közben utánajárni merre van a vevõfej de nem találtam.én állat elõször a telefon antennát csavargattam le már vagy 10szer ami a tetõn van.
valakinek ötlet?
320d 2003-as touring 16:9-es navival



köszi



A hátsó spoiler alatt kell lennie.
Check this:
http://www.stradasystems.com/b...ouring.pdf

Eric Elküldve: 2008-07-09 23:28 Ablaktörlõ lapát

Burns írta:
Eric írta: Én 1 hónapja vettem Championt és azt cseréltem le Bosch-ra. Sajnos a Champion nem váltotta be a hozzá fûzött reményeket. Ez amúgy érdekes, mert az elõzõ autóimon a Champion-ok tökéletesen mûködtek. Úgy látszik a BMW nemn szereti...

A Champion nem gyárt gyári formátumú ablaktörlõt E46-ra. A Bosch lapát ugyan drága, de tudja is azt ami a dolga


Ez a Bosch sem kimondottan gyári formátumú(bármit is értettél ezen), és a Champion sem volt az. Ennek ellenére a Bosch sokkal jobb. És még drága sem volt(~4500 Ft/pár).