EstokSzabi fórum hozzászólásai

EstokSzabi Elküldve: 2017-03-11 17:25 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
EstokSzabi írta: És az mitől lehet szerintetek, hogy tankolás és kilométer óra állás alapján számolva az autó városban mondjuk 8,2 litert eszik, de a board computer vidáman 7,1 literes fogyasztást mutat?


korrekciós tényező. ahogy csaltak autógyárak az emissziós mérésekkel, úgy ezzel is jobb színben tüntetnek fel dolgokat.
azt jelzi ki, amit az ember látni szeretne.
ez a probléma főként dízelekre jellemző, hogy nem jó a korrekciós tényező beállítása.
elvileg lehet módosítani, gyakorlatilag nem mindig sikerül.


Próbáltam egyébként a korrekciós tényezőt állítani a titkos menüben, de a 20-as pont alatt nekem semmilyen alpont nincs ahol meg tudnám adni a tényezőt...

EstokSzabi Elküldve: 2017-03-11 13:16 Üzemanyag fogyasztás

És az mitől lehet szerintetek, hogy tankolás és kilométer óra állás alapján számolva az autó városban mondjuk 8,2 litert eszik, de a board computer vidáman 7,1 literes fogyasztást mutat?

EstokSzabi Elküldve: 2017-03-10 20:06 Üzemanyag fogyasztás

Tapasztalatotok alapján automata 320d-nek (151LE) Budapesten belül közlekedve mennyit kellene fogyasztania?

A 7,8 - 8,2 reális lehet?

EstokSzabi Elküldve: 2017-03-10 20:03 Üzemanyag fogyasztás

lela írta:
borbelyi írta:
YELLOW írta:
EstokSzabi írta: Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy az áron kívül van-e valamilyen más lényegi különbség a gyári BMW légtömeg mérő között (110e Ft), amit a Bosch gyárt és a Unixnál kapható Bosch között (60e Ft).

Előre is köszönöm a segítséget!


szerintem nincs. én a 60ezrest venném. hivatalos helyen amúgy is nagy árréssel dolgoznak.
de várj még pár választ, ez csak az én saját véleményem.


Ránéztem a Fékmester oldalon, s íme az eredmény (innen szoktam alkatrészt venni, sajnos nem mindenük van):
http://www.fekmester.hu/websho...mero-bosch
Persze ez az én autómhoz való, válogass!



Kérdezd meg Gábor Tamást, az e46 fanatics FB csoportban, tuti jobb árat ad.


Köszönöm a válaszokat és a segítséget. A kérdésem igazán arra irányult, hogy érdemes-e megvenni a gyári BMW légtömeg mérőt, mert esetleg az utángyártott nem ugyanolyan jó minőségű.

EstokSzabi Elküldve: 2017-03-10 07:47 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok!

Kérdésem az lenne, hogy az áron kívül van-e valamilyen más lényegi különbség a gyári BMW légtömeg mérő között (110e Ft), amit a Bosch gyárt és a Unixnál kapható Bosch között (60e Ft).

Előre is köszönöm a segítséget!

EstokSzabi Elküldve: 2016-09-02 11:05 Motor-váltó

YELLOW írta:
EstokSzabi írta:
YELLOW írta:
EstokSzabi írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.


én is a wandler-t mondtam volna, de ahogy látom 2x is volt megnézve.
én a helyedben már rég vettem volna egy bontott váltót, és azt felújítani, ha nagyon szükséges.
egyébként sosem árt egy váltó program frissítés sem, bár a búgó hanghoz nem nagyon lehet köze.
nem tudom mennyi a valós km-ed, de olyan 80 körül lehet kapni váltót (ha jól emlékszem), 1 millát biztos nem költöttem volna rá.
sajnos jó váltóst nem tudok ajánlani, akikről itt szó volt, most egy sem jut az eszembe, bízzunk benne, hogy másnak igen.


Köszi a hozzászólást. Természetesen a váltóprogram is volt frissítve. Jelenleg 230e KM van az autóban és ez olyan 150e km környékén jelentkezett elsőnek. Lehet esetleg érdemes lenne inkább csak a wandlert cserélni? Mert mind a két váltós azt mondta, hogy maga a váltó jó állapotban van, tehát semmi extra hiba nem látszódik rajta. Csak azt nem értem, hogy ezt miért nem javasolták Ők vagy miért nem mondták, hogy vegyek egy bontott váltót és azt újítsuk fel....


mert olyan szerelők. nem tudom kikről van szó, lehet nem igaz rájuk, de általánosságban azt javasol, vagy azért nem javasol, hogy neki több csepegjen.
ha egy páran nem fizetnének semmit, mivel a hibát nem oldotta meg, lehet elgondolkozna, hogy nem kóklerkedik inkább. alkatrészen, munkadíjon neki mindig haszon van, és minél több a munka, annál több a haszon. ezért van az, hogy emberekkel komplett motort kicserélik mire meg lesz a hiba, mert vagy annyira buta a szerelő és találgat, vagy szándékosan nem a hibaforrással kezd.
viszont nem tudom az autód előéletét, új kora óta nálad van-e, de 150ezernél még gyári olajjal sem kellene rosszalkodnia. vannak akik hibamentesen 400ezret elmegy gyári olajjal. mondjuk a GM ha jól tudom nem éppen a jobb fajta váltó.


Elég jó az autóm előélete és teljesen visszakövethető. Éppen 3 éves kora után vettem meg 91 000 KM-el, Németországból egy BMW márkakereskedéstől. Én vagyok a második tulajdonosa és a fickó előtte lényegében autópályán használta Berlin közelében és 3 éves kora után visszavitte és elhozott egy új coupét a kereskedésből. Megvan minden szervizelése, számlája, stb... amikor megvettem összesen a motorháztető volt fújva kőfelverődés miatt (biztosan nem volt törve). Összeségében még most is nagyon penge az autó - minden hibátlan benne, kivéve a váltóját... és erre szeretnék most megoldást találni, de már nagyon...

EstokSzabi Elküldve: 2016-09-02 10:46 Motor-váltó

YELLOW írta:
EstokSzabi írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.


én is a wandler-t mondtam volna, de ahogy látom 2x is volt megnézve.
én a helyedben már rég vettem volna egy bontott váltót, és azt felújítani, ha nagyon szükséges.
egyébként sosem árt egy váltó program frissítés sem, bár a búgó hanghoz nem nagyon lehet köze.
nem tudom mennyi a valós km-ed, de olyan 80 körül lehet kapni váltót (ha jól emlékszem), 1 millát biztos nem költöttem volna rá.
sajnos jó váltóst nem tudok ajánlani, akikről itt szó volt, most egy sem jut az eszembe, bízzunk benne, hogy másnak igen.


Köszi a hozzászólást. Természetesen a váltóprogram is volt frissítve. Jelenleg 230e KM van az autóban és ez olyan 150e km környékén jelentkezett elsőnek. Lehet esetleg érdemes lenne inkább csak a wandlert cserélni? Mert mind a két váltós azt mondta, hogy maga a váltó jó állapotban van, tehát semmi extra hiba nem látszódik rajta. Csak azt nem értem, hogy ezt miért nem javasolták Ők vagy miért nem mondták, hogy vegyek egy bontott váltót és azt újítsuk fel....

EstokSzabi Elküldve: 2016-09-02 09:41 Motor-váltó

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.

EstokSzabi Elküldve: 2011-02-10 17:48 Tükör

hil írta:
EstokSzabi írta:

Szóval senki nem tudja, hogy mi az a barna feluszó folt a visszapillantó tükör alján? Mitől keletkezik? Kuka a tükör és lehet másikat venni?

Köszi előre is!


5 HSz-el korábban, február 2-án 22:02-kor megválaszoltam. Csodálkozok, hogy nem találtad



Tok bocs van, en kereknelnezest! Hat nagyon elkerulte a figyelmem! Looser voltam

EstokSzabi Elküldve: 2011-02-09 20:14 Tükör

anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta: Nekem is barna alul a bal oldali. Ez mindig fűt? Nyáron is? Nem csak 3 fok alatt? Végül is a hátsó ablak fűtés akkor kapcsol be automatikusan. Azt hittem szinkronba vannak kötve.
Nem előnyös hogy 35 fokba még rá is fűt.


Azt nem tudom, hogy a hátsó szálvédő fűtésre is igaz-e az automatikus bekapcsolás. Tudomásom szerint a tükör fűtésre 3 variáció volt: 1:3 fok alatt bekapcsol, 2:állandóan fűt, 3: a hátsó szélvédővel együtt kapcsol be (mint nekem az átalakítás után, de ez a nem gyári változat) Az aut változatnak úgy emlékszema, motortér jobb oldalán alul az első híd és a hűtő között, (ha szembe állsz az autóval), van egy lapos kerek szenzor, az vezérli.




Nálam kapcsol automatán a hátsó szélvédő,ha 3 fok alatt van,világit is a gombja,ha nem párás ki is szoktam kapcsolni,ha 3 fok felett van,már nem kapcsol be,persze a tükör fűtés is indul vele,de kíváncsi vagyok hogy ki lehet e kapcsolni a tükör fűtést,meg nézem ,ha nem kapcsolom be a hátsót,a tükör külön fűt e. Végül is nem egy világ rengető dolog,de kíváncsi vagyok most már, hogy működik ez a fűtés dolog.


Szóval senki nem tudja, hogy mi az a barna feluszó folt a visszapillantó tükör alján? Mitől keletkezik? Kuka a tükör és lehet másikat venni?

Köszi előre is!

EstokSzabi Elküldve: 2011-02-02 11:01 Tükör

Tisztelt Urak!

Két kérdésem is lenne külső visszapillantó tükörrel kapcsolatosan.

1. A tükör alján elkezdett egy nagyszép barna trutyi feluszni a kemény tél végezetével. Mi lehet ez, miért van és hogyan tudom orvosolni? Úgy tudom, hogy ez sok BMW-nél probláma - már láttam egy párat hasonló tünetekkel.

2. E46 Coupé tükrébe lehet utólagosan motort szerelni, hogy ne a kezemmel kelljen felhajtani a tükröket, hanem az autó távirányítójáról mondjuk?

Előre is köszönöm a válaszokat!


Üdv,

EstokSzabi Elküldve: 2010-12-05 22:10 au. váltó olaj

kempelen írta:
Fekete320d írta: Sziasztok

Voltam szerelőnél. Azt mondta, hogy csak akkor cseréli le a váltóban az olajat ha rendesen 60000Km-enként volt cserélve. Amit viszek, azt rakja bele. Mondtam neki, hogy nem volt még elméletileg soha. El küldött nagy sajnálkozva. Azt is mondta, hogy a mutkorjában is bevállaltak egy hasonlót. Olajcsere aután 200m-t ment a kocsi. Pedig nem volt gond a váltójával, csak egy olajcserét kellett csinálni. Valami régi koszt kimosott magából. Szedhették szét sz egészet. Igaz ez passat volt.



Ööööööö izééééé, szóval:
Hogyan lehetne valamit rendesen 60 ezrenként cserélni, ha a hivatalos gyári leírás szerint soha nem kell benne cserélni???
Másképpen: hogyan várható el a kedves ügyféltől hogy 60 ezrenként cseréltessen olajat a váltóban, ha azt elméletileg soha nem kell cserélni? Tehát minden egyes potenciális ügyfélnek értenie is kellene az automata váltók nem hivatalos, de gyakorlati olajcsere periódusáról??? Szerintük?
Ezek alapján mit jelent a "rendesen" szó?

Hivatalos automataváltós szervízről van szó? Mi alapján lett szétszedve a váltó miután kimosott valamit az új olaj annak tükrében hogy azt az olajat teszi bele amit a kedves ügyfél hoz, eleve kizárva annak lehetőségét hogy felelősséget vállaljon az olajjal kapcsolatban? Most akkor ért a váltókhoz (ha szétszedi) vagy nem ért (ha nem tudja milyen olaj kell bele)????

Szerintem búcsúzzatok el illedelmesen egymástól...
(azaz már el is búcsúztatok, hiszen nem vállalja)





Azt azért jó lenne tudni, hogy melyik szerelőnél volt, nemde?

EstokSzabi Elküldve: 2010-12-01 13:25 M3 vásárlás

YELLOW írta:
Qucsy írta:
hancurozo írta:
NemethZoltan írta: Sziasztok,

Abban kérném segítségeiteket (elsősorban tapasztalaton alapuló-korrekt- vélemény érdekel), hogy az alábbi nem fiatal autó vásárlásánál MIRE kellene KONKRÉTAN odafigyelnem, illetve ár-érték arány milyen, mert nekem laikusnak elég olcsónak tűnik a verda..

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ad-4322358

Amit még tudok.

Amerikai modell, manuális, és a hírdetés szerint-illetve ezt elmondták telefonon is- kupplungcsere megvolt, hiba nincs.

A tulajok számát nem tudta az, Akitől kérdeztem, és azt sem, hogy egyéb hiányosság, vagy hiba van-e, azon kívül, hogy 320 paci, meg chipptunning.

Ami érdekelne, és ez sürgős:

-Érdemes megvenni, vagy sem? (Inkább hagyjam a fenébe..)
- Fenti írtam ár-érték arány-nekem olcsónak tűnik...
- Fogyasztása mi lehet, illetve milyen egyéb járulékos költségekre kell számítanom?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat!



Én kihagynám. A belsőből kiindulva, a km. nem valós, vagy nagyon elhanyagolták. A kormány sem M3-ba való. (ez a fajta olcsóbb lufival)
Mivel új rendszámos vagy külföldi autó, vagy újra forgalomba helyezett.
A homlokfal sem áll túl egyenesen, valamint nincs alsó motorburkolat. (akár törött is lehetett)



gyerekek csak én látom hogy ezzel az autóval v.kit nagyon meg akarnak szívatni??


Csonti-Car ilyen. van aki komolyan tudja venni őket?



Megnevedd

EstokSzabi Elküldve: 2010-11-30 19:15 Ülés

Tisztelt Urak!

A vezető oldali első ülés, tehát amiben állandóan ülök , elkezdett nyikorogni amikor huppan egyet az autó a jóságos magyar utakon. A háttámlája igazából. Tipp, hogy mitől lehet?

Előre is köszönöm!

EstokSzabi Elküldve: 2010-11-30 10:57 Autóvásárlás

balesz írta:
EstokSzabi írta:
K_Gergo írta:
balesz írta: annak tudatában hogy a szomszéd srác féléve, a mo-i, 330cd-jét (2004-es) 2,7mért vette, hát nevetségesen magas ár a 2,8m!!!

ha ez a szomszéd srác kocsija komolyabb sérüléstől mentes, jó állapotú, akkor 2,7 nevetségesen kevés volt érte...


Csatlakozom, ott valami bibi volt az autóval vagy volt benne 500e km-et.


sztem egész jó állapotban van, majd egyszer megpróbálom elcsalni az egyik pénteki gyors talira, és akkor megnézhetitek az ő kocsiját is
200e kmrel vette, és megvétel után költeni is kellett rá, ezért volt enniy az ára.
futóműben 1-2 dolog, szilntek lengőkar stb...
+ egy turbo csere
azt mondta h inkább olcsóban vesz egy kocsit és ezeket kicserélteti, mint egy kevesebbet futottat (ami jobban vissza van tekerve) ahol majd 10e km múlva jönnek elő ugyan ezek a dolgok!

Ok, mikor és hol szoktak lenni a pénteki gyors talik?