F10 fórum hozzászólásai
« előző12következő »

F10 Elküldve: 2016-02-21 18:44 Autóvásárlás

én is most akarok németből hozni egy 30d-t.
3-4 évest nézegetek 100-130 e kmel, szervizkönyveseket, ezek mennyire valósak?
a németeknél a legtöbb magánszemély beadja kereskedésbe az autóját vagy hogy kereskedőnél van legtöbb ilyen autó?

F10 Elküldve: 2016-01-31 19:51 Replika felnik

ezekről a felnikről tudtok valamit? érdemes megvenni?
m3 vagy m5 replikára gondolok.
http://www.sargagumi.hu/shop/i...s=alufelni

F10 Elküldve: 2016-01-18 17:40 Autóvásárlás

lalada írta:
pityek1 írta: Sziasztok! En az F10-ben gondolkozom ha minden osszejon. Csak sajnos meg donteni nem sikerult hogy 520-525-530D legyen? Ha esetleg valakinek van tapasztalata vagy velemenye esetleg mi az amit mindenkepp erdemes megnezi annak elore is koszonom.


szia! egy ismerősöm is ilyen kérdés előtt állt. Ő végül az 520d mellett döntött. Az 525d és 530d közt már nem volt akkora különbség menetdinamikában mint a 20d és a 25/30d közt, de ez könnyen érthető a 4 vs 6 henger viszonylatában. El kell dönmteni mennyi pénzed áll rendelkezésre. A 20d-k adott pénzért jobban felszereltek voltak, ugyanannyiért csak fapad 6 hengereset tudott volna venni. Ezért döntött így. De ízlések és pofonok. Van akinek elég a nagy motor alacsony felszereltséggel, van akinek a nagy motor és jó felszereltség kell stb..Szóval közhely, de a pénztárca mondja meg leginkább..


Nekem van egy kitűzött listám mi kell bele mindenképp, pl nagynavi.bőr.automata.30d.nagyfelni.
De közben változott a terv mert most fullos Mpack e60 30dkkel szemezek. Az F szérián nem aokat dob a pakett mig az E szérián viazont igen.

F10 Elküldve: 2016-01-12 14:13 Megvegyem? Vegyek ilyet?

[quote="Narumon"]
F10 írta:
Narumon írta:
HTamas írta: Üdv mindenkinek!

200.000 alatti dizellel nem kéne nagy gondnak lennie , esetleges hiba részecskeszűrő eltömődés amit ha kidobsz nem lesz több gondod vele. Másik szóba jöhet egy turbócsere 300.000ft de akkor tudod hogy elmegy megint ennyit.
Szivósorra kell még figyelni de ha ledugózod az a hiba is kilőve pár 10esből.
Futómű és egyéb fékek elektronika a benzinesnél is ugyanugy szóba jön , ilyen olyan szondák.
Én automatát vennék ha belekell nyúlni nemsokkal van többe mint egy kuplung és ketttőstömegű csere viszont kényelem kárpótol.


Ez így oké lenne, de megeszem a kalapom ha egy itthon jó áron kapható E60 525D vagy 530D-ben 200.000 alatt van a km. Maximum ha 3x visszatekerték már...


Biztos hogy lehet talalni 200.000 alattit falumban is van egy 1 . Tulajos de még nem eladó.
Másik dolog érdemes bevinni diagra a szervizbe és kiderűl a tekergetés, vagy megemlited az eladónak és ha van rejteni valója nem fogja elvitetni kiolvasni.

F10 Elküldve: 2016-01-11 21:01 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Narumon írta:
HTamas írta: Üdv mindenkinek!

Nagy kéréssel fordulok hozzátok tapasztalt leendő márkatársaim. Ebben az évben elérhető közelségbe került a kiszemelt BMW(E60). Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy az eddig megszerzett tudásotokkal döntésre juttassatok 525D vagy 530D-t (E60 2005-2007)érdemesebb venni. Fő szempontom a megbízhatóság. Nagyjából 200.000km-t futott autók közül szemezgetek. Tisztában vagyok vele hogy ennyi megtett kilométer után kezdődnek a problémák. éppen ezért ha van hasznos tippetek a vásárlást illetően azokat is szívesen veszem.


Dízelt NE! Én mondjuk nem csak E60-ból de másból sem vennék ennyiket futott dieseleket. Körülöttem van egy pár ember csak a szívás van vele - mindig van valami gebasz. Ugyanakkor az én 2004-es 520i (2172ccm) E60-ommal soha semmi gond nem volt. Persze valamivel többet eszik de emennyivel szervíz igényesebb egy dízel nem éri meg szórakozni. Szerintem.


200.000 alatti dizellel nem kéne nagy gondnak lennie , esetleges hiba részecskeszűrő eltömődés amit ha kidobsz nem lesz több gondod vele. Másik szóba jöhet egy turbócsere 300.000ft de akkor tudod hogy elmegy megint ennyit.
Szivósorra kell még figyelni de ha ledugózod az a hiba is kilőve pár 10esből.
Futómű és egyéb fékek elektronika a benzinesnél is ugyanugy szóba jön , ilyen olyan szondák.
Én automatát vennék ha belekell nyúlni nemsokkal van többe mint egy kuplung és ketttőstömegű csere viszont kényelem kárpótol.

F10 Elküldve: 2015-12-27 21:38 Vezérműlánc

F10 írta: f10 30dnél kb . mennyi kmnél kell láncot cserélni?


Egyeltalán kell?

F10 Elküldve: 2015-12-12 09:34 Autóvásárlás

Ha már itt tartunk én olyat kérdeznék, hogy egy e60 30d mennyire jó vétel 3milla körűl?
2005-2006 évj. 200.e allatti km. Bőr. Nagynavi. Tolatóradar . Automata.
Ezek a fontosak, látok ilyeket 2.4 felfelé csak azokban kicsit több a km.

F10 Elküldve: 2015-12-06 22:13 Részecskeszûrõ_

lantika írta:
szotakdavid írta:
lantika írta: Annak lennek kiväncsi a velemenyere,aki e46-rol szedett mär le DPF-et,vagy katalizätort. A turbo utäni 2 csvarhoz mekkora cumi hozzäferni? Elvileg van hozzä egy speciälis kulcs,de azt nem fogja nekem kölcsönadni a BMW szakszerviz. Szoval rendes racsnis kulcs hosszabbitoval oda fog ferni,vagy felejtsem el.


E46-ban még mindig nincs DPF. A kérdésedre a vàlasz: szopàs és türelem


Tudom,hogy nincs benne DPF. De. A nemet import autok közül tuti van mär magyar utakon is utolagos DPF-el ellätott. Nekem pont nincs benne,viszont mär beszereztem,megvannak a zsir uj csavarok is a beszereleshez,TIS,beszerelesi utmutato,es a KBA papir is.

A generätor le/felszerelesnel nem hiszem(remelem),hogy nagyobb szopäs.


Miért akarod beletenni az a nyűgöt?

F10 Elküldve: 2015-12-03 17:21 Autóvásárlás

csatis1 írta:
F10 írta:
szotakdavid írta:
F10 írta: üdv.
érdeklődnék , hogy 2005 körűli e60 25-30i-knek van tipikus hibája mint a dízeleknek?
nézegetem őket jobban bízok bennük mint a dízelekben.


Egy bajuk van az hogy E60!


Miért is?


Ahogyan már előttem is sokan megfogalmazták: evolúciós zsákutca... Sry!


Akk mindegy ha dizelbe veszem?
Csak ez a széria jöhet szóba.

F10 Elküldve: 2015-12-03 13:01 Autóvásárlás

szotakdavid írta:
F10 írta: üdv.
érdeklődnék , hogy 2005 körűli e60 25-30i-knek van tipikus hibája mint a dízeleknek?
nézegetem őket jobban bízok bennük mint a dízelekben.


Egy bajuk van az hogy E60!


Miért is?

F10 Elküldve: 2015-12-02 21:54 Autóvásárlás

üdv.
érdeklődnék , hogy 2005 körűli e60 25-30i-knek van tipikus hibája mint a dízeleknek?
nézegetem őket jobban bízok bennük mint a dízelekben.

F10 Elküldve: 2015-10-31 22:08 Részecskeszûrõ_

jrtom írta: A legfőbb probléma az a rossz termosztát miatt van. Nem tud üzemi hőfokra melegedni a motor és így nem regenerál a kocsi. Tartós 70 fokos víz kell, hogy elindítsa a folyamatot, ami egy rossz termosztáttal nincs meg főleg hideg időben városon kívül. Egy jó termosztáttal 90 fok környékén van. A sok városjárat is a DPF halálát okozza, mert ott se tud regenerálni.


Városjárat miatt akarom majd kidobni.
Kb mennyiért csinálják?

F10 Elküldve: 2015-10-31 21:31 Részecskeszûrõ_

BarG írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
jokerface írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Tuti nem szednem ki. "Európa számos városában, már környezetvédelmi zónákat jelöltek ki vagy hamarosan fognak. Magyarországon is tervezik Európa több városával együtt, környezetvédelmi zónák létrehozását."


ezzel is kényszerítik az embereket, hogy ezeket vegyék. az addig oké, hogy fekete és piros matricásakat kitiltanak, de csak részecskeszűrősöket beengedni az eléggé nem kóser.
Mazda5-nél konkrétan láttam mérést, minimálisan volt rosszabb, mint DPF-el. mondhatnám, hogy humbuk az egész. félre értés ne essék, nem rábeszélni akarom, hogy vegye ki.


A legapróbb,szemmel láthatatlan,legkárosabb részecskéket a környezetre,élö szerveztre nem fogja meg. De lényeg az,hogy amit nem látunk,az nem is létezik. Ez van. Attól még én sem vetetném ki.


de most gondolj bele.
különleges olaj kell bele. a legtöbb DPF-es autóban hígul az olaj, mert gázolaj kerül bele. szerintem annyira nem jó az. az a abj, hogy jóval több kerül bele, mint kellene, de ugye valahogy regenerálni kell a szűrőt. egy plusz hibaforrás. a normális olajok drágák, a szűrő drága, és úgyis cserélni kell majd. plusz üzemanyga fogyasztás, stb. ez nem a környezet védelmét szolgálja. tisztasor, mint számos oylan dolog, amik feleslegesen vannak az autóba, hasonló címszavakkal telepítve. persze amíg jó én sem venném ki. viszont ha cserélni kell, nem költenék rá. pedig ahhoz képest elég környezet tudatos vagyok. csak ezzel valójában semmire nem mennek. az emberiség nagy része elszegényedés útján van. régi autókkal járnak, amikben nincs, vagy ha később ezeket veszik meg, nem elsz pénz, cseréltetni. szóval semmire nem leszünk előre. viszoint elég jó út egy apokliptikus világ felé, ahol a gazdagok külön élnek, elszeparálva. lassan a filmek valóságok lesznek.


En pont most akarom beletenni. Hiäba tiltakozik valaki a szabälyok ellen,attol azok megmaradnak,es be kell tartani. Persze mäs olaj kell bele,stb de ha egyszer benne van. Azonos autonäl a DPF-es es anelküli autok produkälhatnak hasonlo meresi eredmenyt,de azt a motor teljesitmenyenek szabälyozäsäval szoktäk elerni. A nem DPF-es gyengebb igy ugyan azt tudja mint egy DPF-es. E46-ban is van 320d 150 lovas DPF nelkül,ami euro 4-es. Ezek mind 6 sebesseges vältoval,mäs turboval vannak szerelve. Viszont ami pl nekem van az 5-ös vältos,igy csak DPF-el tudja hozni az euro4 szintet.


Nekem meg most van 42000 km a gépemben és azon agyalok, hogy ki kellene venni a dpf-et. Persze mindenki akkor veszi ki, amikor már elromlott és szembesül azzal, hogy 6-800e Ft-ot kellene elkölteni, hogy pótolja. Ha meg most kiveszem, akkor meg van egy jó dpf-em, amit amikor eladom, vissza tudok szereltetni és az új gazda se fog átkozni.

Amúgy jó dolog ez a dpf, csak a gyár nem olyanra csinálja, hogy kibírja az autó élettartamát. Mert akkor senki se szedné ki. De sajnos 1-200e km környékén beadja a kulcsot, a enyémben a komputer 260e km-ről számolja visszafelé az élettartamát. Hogy honnan tudom? Vettem diagot, amivel nézem, hogy hogyan működik. És abból azt látom, hogy jó állapotban abszolut nem fogja a motort, szinte nincs is ellenállása. Szóval azok, akik kiszedték és azt mondják, hogy mennyivel jobban megy az autó, azok lódítanak - vagy már nagyon odavolt a régi.

Van barátom, aki foglalkozik dpf-telenítéssel. És a dpf-telenített autók nem füstölnek durván - kivéve, ha a dpf is azért döglött meg, mert extrán füstöl az autó valamilyen mechanikus hiba miatt. Kérdeztem, hogy hogy mennek át az autók a műszakin? SIMÁN! Ha amúgy jó az autó, a mérés nem mutatja ki a dpf hiányát. Ami már kritikusabb, hogy a dpf sok esetben egybe van építve a katalizátorral, ha az is kivan szedve, akkor viszont büdös lesz a kipufogó és az már lebuktatja a módosítást. Ezért a közös házból csak a dpf-et vágják ki, a katalizátor bennmarad. Ayoutube-on is rengeteg video van fenn, dpf-telenített autókról, meg lehet nézni, mennyire füstölnek.

Nemrég munkahelyen is szóba került a vw botrány, meg a dpf. Kolléga mondta, hogy nyáron, meg fűtési szezonon kívül nyugodtan kiteregetik az udvaron a mosott ruhát szárítani, semmi baja nem lesz. Amikortól viszont bejön a fűtési szezon, ha egy délelőtt kinn van a ruha, akkor az fekete lesz - a sok spórolós fatüzeléstől. Szerinte a fával tüzelőkre kellene részecskeszűrőt szerelni!

Hol van helyileg a dpf telenitő ismerősöd?

F10 Elküldve: 2015-10-30 20:55 Részecskeszûrõ_

Műszakin nem lesz gondja?
Am érdekes számomra ez a fórum-válasz funkció főleg telóról.

YELLOW írta:
F10 írta:
YELLOW írta:
F10 írta:
F10nél lehet manuálisan elinditani részecskeszűrő tisztítást?


nem tudom BMW-nél ez hogy van. de off márkáknál állítólag tudja a rendszer hogyan közlekedtek vele, fordulatokból, fogyasztásból, sebességből. így ha autópályára mész, azt pár km után érzékeli a rendszer és elindítja a tisztítást, ami kb 10-20km-en ekresztül tart. tehát manuális indítás úgymond ez lehet. talán ha országúton, egyel kisebb fokozatban mész, akkor is elkezdheti a fordulat miatt.


F10 ből kilehet dobni a dpfet?
Youtubon vannak fennt kiszedett dpfel.


na ezt jól meg varriáltad alig győztem kibogozni
szerintem ki lehet venni, viszont szintén off márkák esetében tudok nyilatkozni, az ECU-ban módosítani kell a progit ennek megfelelően. nem tudom ki vállal ilyet BMW-nél.


F10 Elküldve: 2015-10-30 20:41 Részecskeszûrõ_

F10 ből kilehet dobni a dpfet?
Youtubon vannak fennt kiszedett dpfel.
[quote="YELLOW"]
F10 írta: F10nél lehet manuálisan elinditani részecskeszűrő tisztítást?[/q

nem tudom BMW-nél ez hogy van. de off márkáknál állítólag tudja a rendszer hogyan közlekedtek vele, fordulatokból, fogyasztásból, sebességből. így ha autópályára mész, azt pár km után érzékeli a rendszer és elindítja a tisztítást, ami kb 10-20km-en ekresztül tart. tehát manuális indítás úgymond ez lehet. talán ha országúton, egyel kisebb fokozatban mész, akkor is elkezdheti a fordulat miatt.




« előző12következő »