GRM fórum hozzászólásai

GRM Elküldve: 2015-08-15 21:23 angel eye

lela írta:
morzseya írta:
lela írta:
morzseya írta:
lela írta:

Most nézem hogy ugyan azokat a linkeket adtam meg.(kikészít ez az állandó lefagyás:leveleInnen vásárolt már valaki?

Vagy innen . Bár ez utóbbi meglehetősen drága, és a feltüntetett 168 led-es sztem a máshol 120-ledes változat.


A BCF-től most vettem egy ilyet. Kínából is lehet rendelni, de nem sokkal olcsóbb. Vki már linkelte.

Ha nagyon rákoncentrálsz, kb 2 méterről látszik,h vibrál egy kicsit. Lehet,h az alapjárathoz volna köze?!





Szia!

Mire kötötted? Helyzetjelzőre?
Esetleg képet tudnál feltenni hogy nappal és éjjel milyen? Én is ezt a fajtát szándékozom venni, nekem is xenonos a kocsi.Mennyire látszódnak a led-ek? Azt mondják a COB-oson kevésbé, viszont annak kékes fénye van.




Ennek brutál fénye van. Más régebbi autók tompítottjai adnak ilyen fényt.
Éjjel nem lehet fotózni a kört, mert annyira erős a fénye hogy elvakítja a lencsét és csak 4db erős fényforrás látszik. (legalább is tegnap a telefonommal így volt.)
Ma tervezem bekötni rendesen, mert egyenlőre úgy van bent,h a helyzetjelző nincs a helyén, ezért jelez a komp,h kiégett a helyzetjelző. Mellé halványan elkezdni égetni az indexeket. A LED-ek kb semennyire se látszódnak. Szép fehér fénye van.
Helyzetjelző kábelére fogom kötni, egy az autós boltban kapható (nem tudom mi a neve) vezetékeket vágás/forrasztás nélkül összekötő cuccli. Beteszem az egyiket, mellé a másikat és összehajtom. 200 Ft volt 3db, elég egy is. Később esetleg tudok fotót küldeni róla. Így benne maradhat normálisan a helyzetjelző is, gondolom úgy is elnyomja majd a LED fényereje, mint ahogy itt korábban írta valaki.


Arról a "cuccliról" tudsz betenni linket/képet? Gondolom a w5w foglalatba bedugható és a végén lóg a kábel...


Szia, erről lehet szó - http://shop.traconelectric.com..._group.png - a két vezetéket beteszed egymás mellé, amikor összepattintod egy fém lemez megvágja mindkét vezeték szigetelését, ezáltal lesz kontakt.

GRM Elküldve: 2015-06-19 17:54 bmw diagnosztika

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Fórumtagokat kéremszépen,hogy nézzétek már megmhogy nálatok mit csinál a csappantyú,ha leveszitek a gyujtást.
elég a pollanszűrő takarot leszedni és látszik a csappantyú.
1 perces dolog kb megnézni ezt.
Még a BMW szervízben sem tudták megmondani ennek a pontos működését
Pocses megnéznéd te is(vgy pár más e46 tulaj még),hogy nálad mit alakítanak a csappantyúk?
Előre is köszi.
Ha valakinél még nyitva maradnak gyujtás levételkor akkor sztem kódolásfüggő.
De addig nem cseszek el 10 000 ft-ot,amíg nem tuti h. kódoloni kell.
Mert ugye lehet,hogy igy működik megfelelően,ahogy nálam van.
Nálam ugye kinyitnak gyujtás levételre.



majd ha lesz időm kiolvasom NCS-sel mi hogy van állítva nálam. de most elég sűrű lesz a program. műszaki, munkahelyi tréning, munka.


Köszi Rendes vagy!


Amúgy jó munkát


ezt egy 10 napra vetítettem elő


Nem baj,addig biztosan megnézik páran azért,hogy náluk mi a szitu csappantyú ügyben
Legalábbis remélem.


Nnna, én is megnéztem! Nálam alapból nyitva van mindig, kivéve, ha belső levegő keringetésre van kapcsolva, akkor zár be - de ha ilyenkor leveszem a gyújtást akkor is kinyit - újra ráadva a gyújtást megjegyzi a belső keringetés funkciót és visszazár.

GRM Elküldve: 2015-05-29 11:47 újonc kérdései :)

gyorfimiki írta:
Tano írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Tudna valaki képeket mutatni nekem, hogy E46-ban hol van a gyári emelő?
Szerintem az enyémben csak a helye van meg sajnos.

Köszönöm!


Ez touring, de azért látszik.
A csomagtartó bal oldalán, a képen a kerékkulcs és a szélső tálca között, a szines vezetékek alatt. Piros csavarós rögzítője van.


Igen, nekem csak a helye van meg és kicsit odébb van egy háromszög alakú vasdarab, vagy nem is tudom mi az, csak annyi van benne nekem.
Ezen a képen látszik az a vasdarab amit nem tudok hogy mire kell használni:
https://www.google.hu/search?q...B346%3B461


dehogynem - az a kerékkitámasztó ék..

GRM Elküldve: 2015-05-25 13:48 RunFlat / defektmentes

Coyote írta:
Bitu79 írta: :/ Sztem baromság ez a defektmentes gumi.K. drága,elcseszi a kocsi menetkomfortját,és csak arra elég,hogy elmenj a legközelebbi gumisig,aki lehet el sem vállalja...
Inkább a pótkerék cipelése....


Mindennel egyetértek, kivéve azzal, hogy a "defekttűrő gumi k. drága".
225/45 R17 méretben a leggagyibb gumi amit feltennék Hankook (bár csúszott vele az E46 segge), az 28.000 volt. A kedvencem a Continental, az 32.000 körül van.

Ugyanezek defekttűrő verzióban +6000 ft-ot jelentenek. Ez igazán nem "k. sok", akkor nevezném annak, ha 50ezer körül lennének.

Mivel a gumikat párban illik cserélni, 64 helyett 76-ot fizetek értük. Ez nem horribilis diffi szerintem.


Közlekedés biztonságtechnikai szempontból egyáltalán nem baromság, de nem a magyar utakra való. Jó utakon semmi kivetni való nincs benne, de nyomvályús, agyonfoltozott utakon egyáltalán nem komfortos vele a közlekedés. Most nem rft van fenn, látom a különbséget - jobb vezetni a kocsit, bár én nem autózom sem "határon", sem 160-nal!

GRM Elküldve: 2015-05-24 17:06 Gumi

nickname írta:
GRM írta: Sziasztok!
Nagyobb kerekek kerültek az autó alá, így változott a gumi is: a négy 205/55 R16 defekttűrő Bridgestone helyett 225/40 R18 elöl Uniroyal, hátul (még) sunny, ami már egyik sem defekttűrő! A lényeg amit megszeretnék osztani: érezhetően jobb lett az autó úttartása, a nyomvályú nem viszi, vagy legalábbis nem annyira, mint a defekttűrő gumikkal.
Eddig mindig azon matekoztam, hogy valami nincs rendben a futóművel, de most látom nagyon is gumifüggő a dolog.


Én maradtam volna a Bridgestone mellett, ilyen kinai hulladék gumikat biztos nem tennék rá.

Láttam már Wanlit 160 -nál szétszakadni, még látványnak sem kellemes.



Most nem a gumi márkákon van a hangsúly, hanem hogy a defekttűrő gumikkal mennyivel jobban mászkált az autó nyomvályús úton. Jó pár dolgot kicseréltem a futóművön, futómű beállításra is kétszer elvittem, mégsem voltam elégedett. Most egycsapásra megváltozott az autó viselkedése. A feleségem is mondta: ezekkel a nagy kerekekkel sokkal jobb vezetni. Kínai gumi, hát igen... még. Ezekkel vettem a felnit. Az első kettőt kapásból cseréltem: Uniroyal rainsport3 - ez Európában készül, a Continental csoport gyáraiban.
A hátsók is lesznek (5 mm mélységgel nem dobálunk csak úgy el gumit)- egyébként is gyakran járok gumishoz ellenőriztetni a kerekeket...




GRM Elküldve: 2015-05-24 09:46 Gumi

Sziasztok!
Nagyobb kerekek kerültek az autó alá, így változott a gumi is: a négy 205/55 R16 defekttűrő Bridgestone helyett 225/40 R18 elöl Uniroyal, hátul (még) sunny, ami már egyik sem defekttűrő! A lényeg amit megszeretnék osztani: érezhetően jobb lett az autó úttartása, a nyomvályú nem viszi, vagy legalábbis nem annyira, mint a defekttűrő gumikkal.
Eddig mindig azon matekoztam, hogy valami nincs rendben a futóművel, de most látom nagyon is gumifüggő a dolog.

GRM Elküldve: 2015-05-14 18:14 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lela írta:
Turbo73 írta:
lela írta:
Nem tudom ez milyen használatiból másoltad ki, de szart sem jelez kb egy hónapig nekem nem hogy nem volt jó, de utána míg nem jött meg az új ki is vettem, akkor sem jelzett.


A BMW hivatalos magyar nyelvű használati utasításából. Érdekes, a szintén hivatalos angol nyelvűben is ez van. Arra nem gondoltál, hogy esetleg a te kocsidban nem működik a visszajelző?





Nem tudom, de kizártnak tartom hogy nem lenne jó nekem sem meg a kollégának sem. Sztem mivel ledes ezért ennél nem tudom hogy működhet a hideg teszt, de ha tényleg van ilyen visszajelző akkor valahogy működnie kellene. Majd valaki válaszol rá.


nem akartam beleszólni, de kicsi az áramfelvétele, így szerintem nem is tudja érzékelni. tapasztalatom nincs belőle szóval nem tudom jelzi-e vagy sem. én úgy szoktam ellenőrizni, hogy a garázsban, vagy ha úgy állok kirakatnál, akkor abban figyelem, világít-e.


Ellenörzes nälam is igy van ahogy YELLOW irta. A "hazai" könyvben sincs benne a potfeklämpa kontrollra utalo szöveg.



akár diaggal is megnézhetném, de azért lusta vagyok rádugni


Csináltam műszerfal tesztet: működik a lámpahiba visszajelző szimbólum.
Amiről Turbó73 írt, valóban megtalálható az e46 magyar nyelvű kezelési útmutatóban.
Mégsem jelzett hibát...
A lényeg, hogy működik a harmadik féklámpám

GRM Elküldve: 2015-05-13 21:54 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

Turbo73 írta:
lela írta:
GRM írta:
lela írta:
GRM írta: Sziasztok!
HA a pótféklámpa nem világít, a műszerfalon van-e visszajelzés róla? Minden lámpám működik rendesen, kivéve a harmadik féklámpát és a csomagtér ajtóban az osztott búrás piros- fehér lámpát. Touringról van szó - lehet hogy eltört a vezeték az ajtóátvezetésnél.


Szia!
A pótféklámpámat nekem is cserélnem kellett 24 a gyári és egy 100ft os 1n4001 dióda ment ki benne, és mivel össze van ragasztva ezért javíthatatlan. Persze az is lehet hogy az átvezetőnél tört el a kábel. Az osztott piros fehér búrát ha leveszed(műanyag feszítővel) akkor ott meg tudod nézni van e 12v.


A vicc az egészben, hogy elvittem átvizsgálásra műszaki előtt, az autó kifogástalan állapotban van, kivéve ez a két lámpa, de pótféklámpa nélkül nem megy át a vizsgán...
Amikor Neked rossz volt, a műszerfalon jelezte a hibát?

Sajnos semmilyen visszajelzés nincs róla hogy jó vagy nem.


Már hogyne lenne. A kijelzőn a jobb felső pilács az.






Hát, valamiért nekem nem jelezte, de most már jó. A pótféklámpa és csatlakozója közötti kb 5 centis vezeték teljesen eloxidálódott, vezeték csere megoldotta a problémát.
Az osztott búra alatt csak kiégett az izzó.
lela, Turbo73 köszönöm az infókat!

GRM Elküldve: 2015-05-12 22:37 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

lela írta:
GRM írta:
lela írta:
GRM írta: Sziasztok!
HA a pótféklámpa nem világít, a műszerfalon van-e visszajelzés róla? Minden lámpám működik rendesen, kivéve a harmadik féklámpát és a csomagtér ajtóban az osztott búrás piros- fehér lámpát. Touringról van szó - lehet hogy eltört a vezeték az ajtóátvezetésnél.


Szia!
A pótféklámpámat nekem is cserélnem kellett 24 a gyári és egy 100ft os 1n4001 dióda ment ki benne, és mivel össze van ragasztva ezért javíthatatlan. Persze az is lehet hogy az átvezetőnél tört el a kábel. Az osztott piros fehér búrát ha leveszed(műanyag feszítővel) akkor ott meg tudod nézni van e 12v.


A vicc az egészben, hogy elvittem átvizsgálásra műszaki előtt, az autó kifogástalan állapotban van, kivéve ez a két lámpa, de pótféklámpa nélkül nem megy át a vizsgán...
Amikor Neked rossz volt, a műszerfalon jelezte a hibát?

Sajnos semmilyen visszajelzés nincs róla hogy jó vagy nem. Egy ledsor van benne, és ha emlékezetem nem csal egy két pólusú csati megy rá, le kell hozzá bontani a szárnyat ami nem gond csakhogy azt úgy tudod megtenni ha kinyitod a kis ablakot és ott eltávolítod a műanyag burkolatot. Na az tuti nem fog lejönni csak úgy hogyha letörik vagy két füle. Úgyhogy nagyon óvatosan kell csinálni az új műanyag 24 papír, de persze vissza lehet rakni FBS és társaival is kókányba.


ok, köszönöm - holnap megnézem!

GRM Elküldve: 2015-05-12 21:59 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

lela írta:
GRM írta: Sziasztok!
HA a pótféklámpa nem világít, a műszerfalon van-e visszajelzés róla? Minden lámpám működik rendesen, kivéve a harmadik féklámpát és a csomagtér ajtóban az osztott búrás piros- fehér lámpát. Touringról van szó - lehet hogy eltört a vezeték az ajtóátvezetésnél.


Szia!
A pótféklámpámat nekem is cserélnem kellett 24 a gyári és egy 100ft os 1n4001 dióda ment ki benne, és mivel össze van ragasztva ezért javíthatatlan. Persze az is lehet hogy az átvezetőnél tört el a kábel. Az osztott piros fehér búrát ha leveszed(műanyag feszítővel) akkor ott meg tudod nézni van e 12v.


A vicc az egészben, hogy elvittem átvizsgálásra műszaki előtt, az autó kifogástalan állapotban van, kivéve ez a két lámpa, de pótféklámpa nélkül nem megy át a vizsgán...
Amikor Neked rossz volt, a műszerfalon jelezte a hibát?

GRM Elküldve: 2015-05-12 20:30 Hátsó lámpa hiba - visszajelző

Sziasztok!
HA a pótféklámpa nem világít, a műszerfalon van-e visszajelzés róla? Minden lámpám működik rendesen, kivéve a harmadik féklámpát és a csomagtér ajtóban az osztott búrás piros- fehér lámpát. Touringról van szó - lehet hogy eltört a vezeték az ajtóátvezetésnél.

GRM Elküldve: 2015-01-07 21:50 manuális váltó

lela írta:
GRM írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Ugyanez a jelenség nálam is, ezzel a hideg idővel úgy kell induláskor keresni egy sebességet ahová könnyen megy, ez lehet öt, vagy három - változó. Utána már könnyen megy egybe vagy hátramenetbe is. Én is kuplungcserén gondolkodtam, de akkor más valami lesz...
A stiftek hibája esetén "lötyögős" lesz a váltó, nem? Nálam a váltókar helyzete hibátlan - nem lötyög, jó helyzetben áll.
Olajat nem cseréltem még benne.



Ugyan ez nekem is a problémám , én sem cseréltem még olajat.Jó lenne tudni ha megveszem bele a gyári MTF LT-2 vagy LTT-3 olajat akkor vajon megoldódik e?Nem tudom ezek között van e különbség, mert nálam mindkettőt hozza.


szia, lela! A váltón van egy sárga matrica, azon rajta van milyen olaj kell bele.

GRM Elküldve: 2015-01-07 20:24 manuális váltó

YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyre nehezebb váltani a kocsival,mármint maga a váltót nehézkes sebességbe rakni! Kuplung csere volt, váltóolaj csere is volt de mégis nehézkes váltogatni!
Olvastam, hogy valami stifteket kell cserélni mert az okozhatja!?
Nálam is ez lehet a baj?
Hol tudok hozzávalóstiftet venni ill. mennyire bonyolult azt kicserélni?!
Előre is köszönöm!


nekem azt akkor csinálta mikor a gyári olajat lecseréltem castrol által javasol manuális olajra. külföldi oldalakon is panaszkodtak erre. ha gyári olajat nem tudsz szerezni, akkor a legtöbben automata váltóolajat javasolnak.


Ugyanez a jelenség nálam is, ezzel a hideg idővel úgy kell induláskor keresni egy sebességet ahová könnyen megy, ez lehet öt, vagy három - változó. Utána már könnyen megy egybe vagy hátramenetbe is. Én is kuplungcserén gondolkodtam, de akkor más valami lesz...
A stiftek hibája esetén "lötyögős" lesz a váltó, nem? Nálam a váltókar helyzete hibátlan - nem lötyög, jó helyzetben áll.
Olajat nem cseréltem még benne.

GRM Elküldve: 2015-01-07 20:08 BMW kulcsok

pcash írta: Sziasztok! 320ci e46. Indítókulcsot honnan érdemes? Előre is köszi!


Szia, nála is érdeklődhetsz:http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=4977

GRM Elküldve: 2015-01-03 19:53 Fékjavítás

krissz írta: Le tudom úgy szedni valahogy a féknyerget, hogy nem kell leeresztenem a fékolajat? Igazából a dugattyut szeretném kiszedni.


Igen, példának ebben a videóban van egy-két eszköz:
https://www.youtube.com/watch?v=drHby5xKN-w#t=94
kb 2.30-tól látni fogod a használatát + különböző csőszorítók is léteznek. Bár ezeket nem favorizálom, én is a "ledugózós" módszerrel vettem le a féknyerget.