GRM fórum hozzászólásai
« előző1234következő »

GRM Elküldve: 2013-12-26 15:48 DSC

sbalazs22 írta:
baleez írta:
Jocc írta:
baleez írta:
sbalazs22 írta:
YELLOW írta:
sbalazs22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
sbalazs22 írta:
YELLOW írta:
baleez írta:
YELLOW írta:
baleez írta: Sziasztok,
2004-es 320d, fél éve használom, néhányszor kikapcsolt a DSC menet közben, de leállítás-újraindítás után rendben volt. Pár napja viszont állandóan kikapcsol, sőt, most már ha ráadom a gyujtást is jelzi a lámpa hogy nincs DSC. Tud valaki segíteni diagban illetve javításban? (Pesten elsősorban).


biztosítékok jók? vagy a kapcsoló kontaktos. mondjuk a kapcsolót diaggal lehet ellenőrizni, de akár otthon is, ha kiszereled és van multiméter. illetve lehet valamelyik ABS jeladód csatlakozója kontaktos.


Bár nem értek hozzá, de én is kontakt hibára gondolok, visszaolvasva a fórumot láttam hogy volt aki a chip spray-el fújta be, de én nem tudom hogy hol van amit be kell fújni. Biztosítékot megnézem, kösz a tippet!


a kerékdob nál kell nézelődni, a gátló meleltt van a dob betétben csatlakozó doboz. olyasmi van hátul is valahol, talán a lengőkaron, vagy annak a környékén.


Először mindenképpen egy diagnosztika javasolt.De ha nincs akkor próbáld ki,hogy van e ABS (csúszós úton padlófék)ha nincs akkor valamelyik jeladó vacakol a 4-ből valószínüleg .Azokat sajna manuálisan nem lehet kimérni mert hal jeladók ezért kell mindenképpen a diag.De ez csak 4 hibalehetőség a több tucat verzióból de a leggyakoribbak.


Szia!
Bocs, de nem hall jeladók azok, hanem indukciósak (szedtem már szét, ezért tapasztalatból írom) Lehet még gyári rossz forrasztás is a vezérlő egységben (lásd csináld magad: ABS vezérlő javítás leírás szerint) Diag mindenképpen jól jön a javítás előtt.
hil



de a DSC-snél, FL-nél is induktív? én még nem néztem nem tom, csak lehet volt váltás. mondjuk ha két vezetékes, akkor biztos induktív. ha 3, akkor mér induktív, de azé nem mérnék rá multiméterrel


A halos is két vezetékes.Teljesen úgy néz ki a csatlakozója mint az induktívosé ezért nagyon könnyű összekeverni.Ezért ajánlott gyári cikkszám alapján rendeli,ha van az a biztos. Tudom mert cseréltem már jó párat.


ez tutti? mármint, hogy a Hall-os az 2 vezetékes?


Tuti biztos.Amikor először találkoztam vele engem is megkevert egy kicsit a 2 vezeték de halos.Nem csak a BMW sok autógyártó alkalmazza ezt a verziót. pl:renault clio stb.Átverős mert az érzékrlőn nem tudsz mérni semmit, ha megpróbálod lehet,hogy tönkre vágod a jeladót.Egyik kábelen kapja 12v-ot a másikon megy a négyszög jel a vezérlőbe(oscilloscop).
De nézz utána.
Üdv


Kösz a sok infót! Remélem hamarosan beszámolhatok a javulásról is!


A műszerfalon más jelzőfény is felgyullad? Vagy csak a DSC középen? Nekem is művelt hasonlót, igaz csak induláskor és a fékolaj szintjével volt baja. Csere óta nincs ilyen hiba.


Nem csak a középső - DSC - hanem jobb oldalt a fék, sárgán világít és most már egyet csipog is induláskor - eddig csipogás nem volt. Mint a képen: http://i60.photobucket.com/alb...lights.jpg
A fékolajat már néztem, maxon van.


Nézd meg a fékbetéteket.Ha azok rendben a kopás jelzőket kellene megnézni nincs-e vzeték hiba vagy kontakt hiba.






A csipogás szerintem az alacsony külső hőmérsékletre figyelmeztet (3 fok alatt),
A fékbetétek kopása: kör és mellette körben szaggatott vonal, a körben a felkiáltójel sárgán: fékhidraulika hibára utal, a ha a dsc-vel egyszerre gyulladnak ki , akkor a teljes abs, dsc rendszer működésképtelen.

GRM Elküldve: 2013-12-08 21:02 Első ablaktörlő

szotakdavid írta:
GRM írta:
szotakdavid írta:
GRM írta: Sziasztok!



"Felső csillapítógyűrű" csere megszünteti ezt a befolyást az ablaktörlő tengelye mellett?
Amikor kihajtom az ablaktörlőt lötyög a tengely egy kicsit. A képen látszik, hogy az a gumigyűrű nem hibátlan vagy esetleg más is okozhatja a lógását?


Nem tudsz külön gumigyűrűt cserélni csak egybe a szélvédő alatti műanyaggal.


http://bmwfans.info/parts-cata...system_lhd
Itt külön hozza a gumigyűrűt, de persze lehet hogy neked van igazad. Most cseréltem két termosztátot, levegő és pollenszűrőt, szívósornál új tömítéseket, fagyállót - ennyi már elég lenne a fa alá...
Még két gumigyűrű beleférne, de ha egyben van akkor most nem szedem szét.



Pontos képet nem találok,de lehet h az az 900ft/db.


Igen erre gondoltam én is, csak régebben olvastam itt a fórumon ezt a lötyögést - de akkor ablaktörlő lapátok miatt keresgéltem - és úgy emlékszem már valaki írt erről, hogy valami "szétmállott" ami nem cserélhető és műanyagból esztergáltak hozzá. Kerestem de már nem találom sehol.
Köszönöm a segítséged.

GRM Elküldve: 2013-12-08 20:40 Első ablaktörlő

szotakdavid írta:
GRM írta: Sziasztok!



"Felső csillapítógyűrű" csere megszünteti ezt a befolyást az ablaktörlő tengelye mellett?
Amikor kihajtom az ablaktörlőt lötyög a tengely egy kicsit. A képen látszik, hogy az a gumigyűrű nem hibátlan vagy esetleg más is okozhatja a lógását?


Nem tudsz külön gumigyűrűt cserélni csak egybe a szélvédő alatti műanyaggal.


http://bmwfans.info/parts-cata...system_lhd
Itt külön hozza a gumigyűrűt, de persze lehet hogy neked van igazad. Most cseréltem két termosztátot, levegő és pollenszűrőt, szívósornál új tömítéseket, fagyállót - ennyi már elég lenne a fa alá...
Még két gumigyűrű beleférne, de ha egyben van akkor most nem szedem szét.

GRM Elküldve: 2013-12-08 19:53 Első ablaktörlő

Sziasztok!



"Felső csillapítógyűrű" csere megszünteti ezt a befolyást az ablaktörlő tengelye mellett?
Amikor kihajtom az ablaktörlőt lötyög a tengely egy kicsit. A képen látszik, hogy az a gumigyűrű nem hibátlan vagy esetleg más is okozhatja a lógását?

GRM Elküldve: 2013-11-12 20:12 Termosztát

YELLOW írta:
GRM írta: Sziasztok!

Nem melegszik fel üzemi hőfokra a hűtővíz. Az autó 320d – EU4-es motorral.
Tegnap éjjel visszaolvastam itt több mint húsz oldalt, ezért a kis termosztát cserével fogom kezdeni.
Ma még azért megnéztem a rejtett menüvel is – külső hőmérséklet 12 fok – autó indít, kis járatás után 27 fokos vízzel indultam, nyugodt tempóval kb. 15 km – az eredmény 67 fokos víz.
Levettem a motor burkolatot, gyári a kis termosztát – lehet még az eredeti. (8 éves a kocsi)
Viszont meglepődve tapasztaltam a kiegyenlítő tartályban kevés a víz, a kis pálca nem teljesen hideg motornál lent van a tartály pereme alatt.(legalább 2 centivel) Még azért „úszik” – lenyomtam egy párszor.
Most a kérdés: miért nem jelzi a műszerfalon hogy kevés a hűtővíz? A műszerfal tesztet gyorsan megcsináltam és ott világít a szimbólum.


nekem sem jelezte anno, amikor ilyen keves volt benne, de mégis melegedett rendesen, és nem melegedett sosem túl. hidegen önts hozzá, bár annak a hőfokhoz nem lesz köze. valamelyik termosztát lesz.


Vadászom az Egr-hez a termosztátot: 11-71-7-787-870 gyári cikkszám. A Schmiedmann- nál volna gyári csak nincs raktáron. A többit nem ismerem. Ajánlat?


GRM Elküldve: 2013-11-12 20:00 Termosztát

Sziasztok!

Nem melegszik fel üzemi hőfokra a hűtővíz. Az autó 320d – EU4-es motorral.
Tegnap éjjel visszaolvastam itt több mint húsz oldalt, ezért a kis termosztát cserével fogom kezdeni.
Ma még azért megnéztem a rejtett menüvel is – külső hőmérséklet 12 fok – autó indít, kis járatás után 27 fokos vízzel indultam, nyugodt tempóval kb. 15 km – az eredmény 67 fokos víz.
Levettem a motor burkolatot, gyári a kis termosztát – lehet még az eredeti. (8 éves a kocsi)
Viszont meglepődve tapasztaltam a kiegyenlítő tartályban kevés a víz, a kis pálca nem teljesen hideg motornál lent van a tartály pereme alatt.(legalább 2 centivel) Még azért „úszik” – lenyomtam egy párszor.
Most a kérdés: miért nem jelzi a műszerfalon hogy kevés a hűtővíz? A műszerfal tesztet gyorsan megcsináltam és ott világít a szimbólum.
« előző1234következő »