Gekky fórum hozzászólásai

Gekky Elküldve: 2017-01-18 21:01 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem!

Nyárra vettem egy szett felnit baromi jó áron (8,5jx18 et48 tehát elvileg simán fel kell mennie e46 320ci 2.2 coupera ). 225/40 gumi jó lesz rá, vagy keskenyebb/szélesebb kéne inkább? Egyszéles a szett.

A másik kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi téli szettem 17-es alufelnin van, ezzel vettem a kocsit, de a későbbiekben szerintem ezt kisebbre cserélném, mert felesleges, és gumit is marha drága venni rá (télre nálam csak prémium jöhet szóba, ami 225/45 r17 méretben horror áron van) úgyhogy 15 vagy 16 colban gondolkodom. Felmegy a 15-ös felni rá, vagy 16 a minimum?


225/40 jó lesz rá, nem lesz gond. bár én hátra szélesebbet tennék. 245/35 vagy 255/35.
télre 16-os a minimum. 15-ös már nem megy fel neked. 205/55 R16 gumi kell rá.


Szélesebbtől kicsit fosok, hogy problémás lenne, mert a legnagyobb gyári ajánlott méret ha jól tudom 225/40 R18 8x18 és a felni így is 8,5x18 amit vettem, de az a fél col csak nem baszik ki velem... Másrészt meg nem fut valami sokat a kocsi (15-20 ezret évente) ezért az első gumik előbb öregednének le róla, minthogy elkopnának, ezért azt terveztem, hogy szezononként megcserélem az első-hátsó kerekeket, hogy egyenletesen kopjanak, mert a hátsók azért sokkal jobban fogynak, mint az elsők...

Téli viszont így dilemmás, hogy érdemes-e lejjebb mennem 1 collal és vegyek felnit meg gumit is, vagy maradjon a 17 és csak gumit kell vennem rá, bár erre még van időm, mert ezen kívül még 1 szezont biztos elfutnak a mostaniak, de eléggé csúszkál ez a noname gumi, hiába 2015-ös és van rajta 5-6mm profil. Havas úton 5.-ben 1500-as fordulaton nyomok egy padlót és bőszen villogni kezd a DSC, pedig a szívó benzines nyomatéka nem tépi szét a kasznit, és sajnos nagyjából fékezésnél is ugyanilyen hatékony, kanyarról nem is beszélve, úgy mozog a hátulja, mintha hajóval járnék...


E46-ra táblázat szerint is 255/35 R18 a legnagyobb gumi, ami a gyár által ajánlott. az más kérdés, hogy lehet nem ehhez a motorhoz. de nekem is 245 van hátul.
télinél pedig a prémium gumi is ki fog pörögni, ezt hidd el. meg tempótól függ mennyire fog csúszni.
én 16-osra akartam váltani télibél. de drágábbak voltak a felnik és a gumik, jóval drágábbak. aztán 10 évig 15-ös 195 széles volt fent, akkor már nem mindegy? legalább télen kímélem a futóművet, így martadtam ennél a méretnél. szóval érdemes kisebbre váltani, de ez a te döntésed. a 17-est könnyebb eladni, és 16-os olcsóbban vehetsz. télre felesleges a széles gumi. 17-esbe is inkább 205 lenen a célszerű gumi, 205/50 R17 méretben.


Néztem árakat, szinte biztos, hogy 16-ra váltok téli szettnek, mert egy conti/michelin kategóriájú guminál laza 10-12 ezer/db különbség van 205/55 R16 és akármilyen R17 méret között... a 4 gumin annyit spórolok, amennyiből megveszek egy egyszerű 16-os felni szettet, aztán vagy lesz 3 szett felnim, vagy eladom a 17-est.

Nyárra ilyet vettem, csak az enyém 4 egyforma X5-ről:
http://img.bmw-syndikat.de/gal...d_high.jpg


Elküldve: 2017. január 18. szerda, 21:00

van jó néhány oldal ahol meg tudod ezeket nézni...
pl:
http://www.vajdagumi.hu/hu/page/show/21
http://www.aabroncs.hu/kerek-et-kalkulator.html
http://auto.pasztoy.hu/gumi_felnire.html



Gekky Elküldve: 2016-09-11 10:03 E46 motorcsere, megéri?

Gekky írta: Üdv kedves Car-társak!

Hirtelen gondolat soha nem jó gondolat, vagy csak ritkán...
Néhány napja azon agyalok, vajh érdemes lenne-e E46 316i vasamban egy motorcserében gondolkodni...
Most egy 1,8-as benyás moci van benne, a maga 115 csikójával, amit szívesen megizmosítanék...
A kiszemelt motor egy N20B20 lenne, a 135 KW-os, ami 180 lovat tart kordában...
Az E46 már nem mai darab, de szerintem a formája még mindig szép...
Mivel az én gépem 2002-es évjárat az N20B20 -at pedig 2011 körül kezdték gyártani (és egyéb más okokból is), értelemszerűen nem kompatibilis a kettő. legalábbis így gondolom...
Hallomásaim szerint nem elég csak motort cserélni egy "műtét" során, indokolt a váltó a hűtő és valszeg még néhány dolog cseréje, és hát ugye a motortartó is igencsak más lehet...

Kérdésem az lenne, hogy a fórumon van-e olyan aki belevágott már egy ilyen műveletbe, és ha igen mi a tapasztalata???
Egyáltalán kivitelezhető-e vagy olyan nagy a "különbség", hogy egyáltalán nincs értelme neki kezdeni, és csak érdekes teória marad az egész???

Előre is köszönöm a gondolatokat, esetleges véleményeket, netán talán tapasztalatokat!






Esetleg van valakinek a csapatból ilyen N20B20 motorral szerelt gépe???
Ha van valaki akinek ilyen mocival szerelt gépe van, mik a tapasztalatai?

Gekky Elküldve: 2016-04-13 18:40 E46 motorcsere, megéri?

Üdv kedves Car-társak!

Hirtelen gondolat soha nem jó gondolat, vagy csak ritkán...
Néhány napja azon agyalok, vajh érdemes lenne-e E46 316i vasamban egy motorcserében gondolkodni...
Most egy 1,8-as benyás moci van benne, a maga 115 csikójával, amit szívesen megizmosítanék...
A kiszemelt motor egy N20B20 lenne, a 135 KW-os, ami 180 lovat tart kordában...
Az E46 már nem mai darab, de szerintem a formája még mindig szép...
Mivel az én gépem 2002-es évjárat az N20B20 -at pedig 2011 körül kezdték gyártani (és egyéb más okokból is), értelemszerűen nem kompatibilis a kettő. legalábbis így gondolom...
Hallomásaim szerint nem elég csak motort cserélni egy "műtét" során, indokolt a váltó a hűtő és valszeg még néhány dolog cseréje, és hát ugye a motortartó is igencsak más lehet...

Kérdésem az lenne, hogy a fórumon van-e olyan aki belevágott már egy ilyen műveletbe, és ha igen mi a tapasztalata???
Egyáltalán kivitelezhető-e vagy olyan nagy a "különbség", hogy egyáltalán nincs értelme neki kezdeni, és csak érdekes teória marad az egész???

Előre is köszönöm a gondolatokat, esetleges véleményeket, netán talán tapasztalatokat!



Gekky Elküldve: 2016-03-24 17:38 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

muszi71 írta: Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni.
Szerintetek ezek a felnik rámennek e46 touringra egy az egyben, vagy kell még valami hozzá, vagy egyáltalán nem?

Elsők: X5 E53 9x19 front ET 48 18,50
Hátsók: X5 E53 10x19 back ET 45 12,63


Itt egy kalkulátor, ezzel meg tudod nézni, hogy az eredetitől bentebb vagy kintebb esik-e a felni széle, és ha igen mennyivel:

http://www.autogumibolt.hu/aut...kalkulator

Írd be a mostani felnid méreteit a felső sorba az alsóba pedig azt amit fel akarsz rakni!!!

(szerintem nem...
ha 7*17 -es felnit nézek, akkor ha jól látom a belső széle 26-36 mm-el (9-10 J) kerülne bentebb, kifelé pedig 24-40 mm-el (9-10 J) állna kintebb, nekem az soknak tűnik...)

remélem segít!



Gekky Elküldve: 2016-03-23 17:03 Alufelni méretek

csatis1 írta:
szasza82 írta:
csatis1 írta:
szasza82 írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy egy E90-esre (aminek ha jól tudom, akkor ET34-35 körüli a gyári R16 méret) rámegy e az E46 gyári R16 felnije? Aminek ET47 a mérete. Elvileg 12mm-el kerül beljebb az egész felni. Az a kérdés, hogy befele tud e tolódni annyit a felni? Nem ér e bele esetleg vmibe. Illetve futómű szempontjából mennyire befolyásolja vajon ez az 1cm?
Előre is köszi a válaszokat!


Fontos megjegyezni hogy az ET önmagában nem jelent semmit! A felni szélességével együtt lehet róla beszélni.
E46 gyári 16-os felni ha ET47, akkor keskenyebbnek kell lenni mint 8". Abból gondolom, hogy már próbáltam felrakni 8J ET47-es felnit, de elöl beleért a lengéscsillapítóba éppen...
Szóval szerintem max 7,5 szélesnek kell lenni ahhoz hogy ET47-el felmenjen.
Sanszos hogy az E46 gyári 16-os felnije nem szélesebb mint 7,5", de lehet hogy határeset.

szerk: a gumit nem is említettem! Ha még az is kilóg a felnitől, akkor a 7,5J is sok lesz.


Szia!
Köszi a válasz!
El is felejtettem írni hogy 7-es szélességű és 205 széles a gumi. Elvileg ez akkor jónak tűnik? Futómű nem probléma vele?


Nem gondolnám hogy probléma...


Ezt Nézd meg:

http://www.autogumibolt.hu/aut...kalkulator

vagyis fordítva:

http://www.autogumibolt.hu/aut...kalkulator

hátha segít a döntésben


Gekky Elküldve: 2016-01-10 11:36 Tolató radar

zsozseszka írta:
Zolika1980 írta:
KGR írta:
Zolika1980 írta: Sziasztok.

Gyári PDC van az autóban. Tolatáskor hosszan sípol és utána semmi. Gépre dugtuk,bal külső szenzor hibás frekvencia. Ok. Viszont 0fok alatt rendesen működik, jelez és nem hosszú sípolással indít. Valaki találkozott már ilyennel. Illetve nem ebbe a topicba való, de a gyári zene is ilyet produkál. Amíg hideg van az utastérben szól minden hangszóró rendesen, utána csak a jobb hátsó.

Ötlet valakinek?

Köszi


Szia! Hallottam olyat, hogy a BMW elkezdi letiltani az extrákat, ha az akksi vacakol. Hirtelen ez jutott eszembe, bár ha jól emlékszek, csak E90-es szériától van ilyen. Talán a többiek meg tudnak erősíteni/cáfolni ebben.

Egyéb esetben kontakthibának tűnik. Biztosítékok, vezetékek, stb.
Még egy dolog eszembe jutott. Nekem úgy van beállítva az autó, hogy 3 fok alatt automatikusan kapcsolja gyújtásra a hátsó ablakfűtést (teljesen feleslegesen, mert touring és már rég elkoptak a fűtőszálak). Nem lehet, hogy hasonló beállítás van nálad is és amikor beindul ez az új fogyasztó, akkor az okozza ezt a hibát?


Szia. Nem gondolom, hogy akksi probléma lenne, mert kb 1hónapja lett berakva az új. Kontakthibára gondoltam én is, de a csatik le lettek szedve a PDCről, takarítva és vissza. 4ből 3hangszórót letilt? Ötletem sincs. Fűtőszál el volt kopva nekem is, de UNIX a barátunk. Lehet kapni fűtőszáljavítót+egy tekercs cellux. Ezt pedig manuálisan kapcsolom. Csak a tükör+az ablakspricni fűtés automata. Nálam.


Szia!
Nekem egyszer jelentkezett ez a sípolás egyszer nem. Ez így ment vagy 1 évig miután minden egyes tolatáskor sípolt. Gépre rakattam és az egyik szenzor beteg volt. Csere után megszűnt a probléma.


Szia!
Ha lesz időd szerintem érdemes lenne ráméretni a kábelekre...
Lehet, hogy már el vannak öregedve, akár itt - ott eltöredezve, és emiatt vannak néha kontakt hibák...

Gekky Elküldve: 2015-12-27 21:28 Autóvásárlás

Narumon írta: Hosszabb BMW mentes szünet után (kb 3 év BMW nélkül, de egyébként hoszzú évek alatt E30, E36, E46, E60 nyúzása is megvolt), ismét BMW-re adnám a fejem. E46-ot szeretnék venni 2002 utánit, 316i (1.8-as) 318i-320i ami érdekel, olyan 1-1.2 misi környékén. Tudtok valami megbízható eladót? Esetleg hogy áll most a külföldi német ár? Húgomék Münchentől 100km-re laknak, tehát "egyszerűen" tudnék külföldről behozni. Érdemes ezt az utat választani inkább?
Köszi az infokat!


Hali!
Én októberben vettem egy 316i-t (1,8-as moci) kintről hozták...
143.000 km volt benne, 2002-es évjárat, végig BMW szervizben szervizelve...
Tempomat, multi kormány, tolató radar, eső szenzor, sötétedő belső tükör, kipörgésgátló, osztva dönthető hátsó ülések, sízsák, tetőcsomag tartó előkészítés, digit klíma...
odakint 3000 euró volt az ára...
szóval lehet találni szerintem olyan autót amit érdemes behozni (bár az is igaz, hogy nekem ez az első BMW-m, én eddig olaszokat hajtottam...)
Sok sikert!
G

Gekky Elküldve: 2015-11-30 17:14 E90 vásárlás

kukoricatolvaj írta: Üdv. Mindenkinek!

Srácok, tud valaki valamilyen hasznos információt erről az autóról?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ep-9583786

Túl szép, hogy igaz legyen? Vagy akár reális is lehet?

Minden észrevételt szívesen fogadok.

Előre is köszi a fáradtságot.





Szia!
Én sokáig egy másik márkát használtam (olasz) és annak a márkának a web oldalát napi szinten olvasgattam, még most is sokat...
Ha jól emlékszem erről a kereskedésről "nem sok jót" írtak, nem tanácsolták a "márkatársaknak" az ott történő vásárlást...
Ismétlem, ha jól emlékszem...
Egyébként kivétel erősíti a szabályt
ha megteheted vigyél magaddal egy olyan embert aki ért hozzá, tudja miket kell megnézni, megmérni, akinek esetleg van hiba olvasója....
Ha engedik, hogy körbe nézzétek, megemeljétek és kiolvassátok a hiba kódokat, akkor van esély rá, hogy jó lehet a gép...
Vannak sasszemű "kollégák" akik képek alapján is tudnak neked segíteni, az illesztésekből, vonalak futásából, ülés- kormány és pedál kopásából, akik igazán jól ismerik ezt a szériát!
Sok sikert!

Gekky Elküldve: 2015-11-07 14:10 Teligumiszett

mike46 írta: Sziasztok!

Nem rég vettem egy E46 323Ci-t és 15" felnire keresek most téli gumit.
Kérdésem, hogy szerintetek érdemes-e télen is hátulra szélesebb gumit rakni? Van-e aki így használja? Ha igen akkor milyen méretekben használja? Köszi!


Hali!
Hóban nem jó ha széles a gumi, hacsak nem csúszkálni akarsz vele ))

Gekky Elküldve: 2015-10-27 17:55 Felniméret E46/316

Egon írta:
Gekky írta:
Gekky írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


Szia!

A neten vannak kalkulátorok, amivel meg tudod nézni, hogy egy adott felni egy másikhoz képest mennyivel áll "kintebb" vagy "bentebb".
Ha tudod mindkét felni pl: nyári - téli adatait ki tudod számolni a kettő állásának a különbségét!

Remélem segít valamit amit írtam.

http://www.aabroncs.hu/kerek-et-kalkulator.html

ez pl. egy olyan link, ahol a progi ET és szélesség alapján számol neked!

Gekky



a felni - gumi méret kapcsán pedig itt tudod megnézni, milyen széles felnihez milyen méretű gumikat ajánlanak:

http://automax.hu/jelolesek-az-autogumin/4/i




Hi! Én télre nem tennék fel ekkora felnit a 316-osra. Egyel kisebbet és 185/65-70-nél nem szélesebb gumit neki!


http://bmw.gumi.hu/






szerintem a /65-nél magasabb profil már nem igazán jó, szerintem túl magas, így kevésbé stabil az autó...
ezzel nem "fikázni" akarom a méretet, na és persze ahány ház annyi szokás vagy ízlések és pofonok...
vagyis ki hogyan használja az autóját, ha kicsit belemenősebben akkor a /70 már nagyon libegős... de ez csak az én véleményem...
én is 15-ös felnit vettem télre, most keresek hozzá, 195/65 -ös gumit...

Gekky Elküldve: 2015-10-13 20:02 Felniméret E46/316

Gekky írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


Szia!

A neten vannak kalkulátorok, amivel meg tudod nézni, hogy egy adott felni egy másikhoz képest mennyivel áll "kintebb" vagy "bentebb".
Ha tudod mindkét felni pl: nyári - téli adatait ki tudod számolni a kettő állásának a különbségét!

Remélem segít valamit amit írtam.

http://www.aabroncs.hu/kerek-et-kalkulator.html

ez pl. egy olyan link, ahol a progi ET és szélesség alapján számol neked!

Gekky



a felni - gumi méret kapcsán pedig itt tudod megnézni, milyen széles felnihez milyen méretű gumikat ajánlanak:

http://automax.hu/jelolesek-az-autogumin/4/i



Gekky Elküldve: 2015-10-13 17:38 Felniméret E46/316

Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


Szia!

A neten vannak kalkulátorok, amivel meg tudod nézni, hogy egy adott felni egy másikhoz képest mennyivel áll "kintebb" vagy "bentebb".
Ha tudod mindkét felni pl: nyári - téli adatait ki tudod számolni a kettő állásának a különbségét!

Remélem segít valamit amit írtam.

http://www.aabroncs.hu/kerek-et-kalkulator.html

ez pl. egy olyan link, ahol a progi ET és szélesség alapján számol neked!

Gekky

Gekky Elküldve: 2015-10-12 17:59 Kuplung__

YELLOW írta:
Gekky írta: Sziasztok!

Újdonsült E46 tulaj vagyok, és ez az első BMW -m.
Egy 2002 -es évjáratú 316i (1,8 -as motor) tulaja lettem, (manuális váltóval) amiben 142 és pár száz kilométer van.
Azt tapasztaltam, hogy a kuplung "magasan" fog...
Kérdésem az, hogy ez tipikus vagy várható valamilyen probléma!? (ha igen mi a gond)
Ha valaki találkozott már ilyennel (gondolom néhányan már biztosan) megköszönném a tapasztalatokat, illetve, ha valaki tudja mivel lehet (kell -e) orvosolni, megköszönném...
(csúsztatott kuplungnál kicsit "bedadog" az autóm, emelkedőn felfelé...)

Egy másik kérdésem pedig az lenne, hogy mi lehet az oka annak, hogy az 1. és 2. sebességi fokozatba kicsit nehezen lehet berakni a sebváltót!?

Ha esetleg valaki tud jó és megbízható szerelőt Debrecenben, azt az infót is megköszönném!!!

Gekky


BMW-knél általábban fentebb fog a kuplung mint kellene. legalábbis olyan 2005-2006-ig beszárólag gondolok itt az E46, E39 típusokig. én is tappasztalom ezt a remegést. szerelőm Z4-esében 2.2-es moci van, annál is van. ő azt mondja kopoott kuplung.
szerintem meg inkább szoruló kinyimócsapágy inkább, vagy a kuplung munkahengernél lévő szűkítő (fojtás) dugulása lehet. egyébként nagyobb gázzal mész, akkor nincs gond.
nekem nem csúszik a kuplung, így én nem foglalkozom vele. sokáig azt hittem kettőstömegű, de nem az.


Köszönöm!


Gekky Elküldve: 2015-10-11 14:12 Kuplung__

Sziasztok!

Újdonsült E46 tulaj vagyok, és ez az első BMW -m.
Egy 2002 -es évjáratú 316i (1,8 -as motor) tulaja lettem, (manuális váltóval) amiben 142 és pár száz kilométer van.
Azt tapasztaltam, hogy a kuplung "magasan" fog...
Kérdésem az, hogy ez tipikus vagy várható valamilyen probléma!? (ha igen mi a gond)
Ha valaki találkozott már ilyennel (gondolom néhányan már biztosan) megköszönném a tapasztalatokat, illetve, ha valaki tudja mivel lehet (kell -e) orvosolni, megköszönném...
(csúsztatott kuplungnál kicsit "bedadog" az autóm, emelkedőn felfelé...)

Egy másik kérdésem pedig az lenne, hogy mi lehet az oka annak, hogy az 1. és 2. sebességi fokozatba kicsit nehezen lehet berakni a sebváltót!?

Ha esetleg valaki tud jó és megbízható szerelőt Debrecenben, azt az infót is megköszönném!!!

Gekky