Hondras fórum hozzászólásai
« előző123következő »

Hondras Elküldve: 2016-01-02 10:29 Lambdaszonda - benzinben

Motor M54B30
Lambda szonda hibánál a következő hibaüzenet van: lambda limit bank 2. Ez a hátsó hengersor lambda szondája és ezzel egy időben fellép az 1-3-6-os hengerek égés kimaradása (burning fail cylinder 1-3-6). Értelemszerűen cserélem minél előbb a szondát, de a két hiba között nem értem az összefüggést, 1,3 hengerbél miért keletkezik hiba?
A hátsó lambda szondák egyáltalán nincsenek beépítve. Ez mennyire probléma?

Köszönöm a válaszokat.

Hondras Elküldve: 2015-10-26 20:18 Adagoló

Tano írta:
Hondras írta: Sziasztok!

136 Le-s adagolo leszerelesi utmutatot tudtok mondani? Mit, hova kell jelre allitani?

Koszonom.


Itt a gyári leírás. Fent a Next-re kattintva tudsz lapozni.



Koszi

Hondras Elküldve: 2015-10-26 19:07 Adagoló

Sziasztok!

136 Le-s adagolo leszerelesi utmutatot tudtok mondani? Mit, hova kell jelre allitani?

Koszonom.

Hondras Elküldve: 2015-10-17 16:13 váltó

Sziasztok!

E46 320 D non facelift váltó kar eléggé lötyögős és nem is áll be középre, elég nehéz eltalálni a fokozatok útjait. Mit kell cserélni? Ha már járt így valaki és megoldotta a problémát, annak köszönöm a válaszát.

Üdv.

Hondras Elküldve: 2015-01-18 07:01 Fûtés - Klíma

usi írta:
Hondras írta:
usi írta:
Hondras írta: Sziasztok!

Ide is beírom a problémámat:

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még a motortérben található melegvíz szelepet és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.


Pár hete én is ugyanebben a cipőben jártam, semmi fűtésem nem volt. hiába cseréltünk benne fűtéscsapot. Én is arra lettem figyelmes, hogy a kiegyenlítőben fekete darabkák voltak.
A problémát az okozta nekem, hogy ezek a darabkák eltömítették a fűtőradiátort, ezért azon már abszolút nem tudott átáramlani a hűtőfolyadék.
Én átmostam a fűtőradiátort és a rajta lévő két csövet, természetesen visszafelé, nehogy még több mocsok kerüljön a radiátorba. Azóta tökéletes a fűtésem.


Köszi, ez már biztató, viszont jó lenne tudni, honnan jönnek azok a műanyag darabkák.





Nekem inkább festékdarabkáknak tűntek, szerintem valahonnan a fagyálló oldotta ki.

Na most már nekem is van fűtés, tényleg segített a kimosás, ehhez segített az enyhe téli idő is.

Hondras Elküldve: 2015-01-12 17:02 Fûtés - Klíma

usi írta:
Hondras írta: Sziasztok!

Ide is beírom a problémámat:

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még a motortérben található melegvíz szelepet és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.


Pár hete én is ugyanebben a cipőben jártam, semmi fűtésem nem volt. hiába cseréltünk benne fűtéscsapot. Én is arra lettem figyelmes, hogy a kiegyenlítőben fekete darabkák voltak.
A problémát az okozta nekem, hogy ezek a darabkák eltömítették a fűtőradiátort, ezért azon már abszolút nem tudott átáramlani a hűtőfolyadék.
Én átmostam a fűtőradiátort és a rajta lévő két csövet, természetesen visszafelé, nehogy még több mocsok kerüljön a radiátorba. Azóta tökéletes a fűtésem.


Köszi, ez már biztató, viszont jó lenne tudni, honnan jönnek azok a műanyag darabkák.



Hondras Elküldve: 2015-01-11 18:56 Társalgó

nickname írta:
jrtom írta:
Hondras írta:
jrtom írta:
Hondras írta:
jrtom írta:
Hondras írta: Sziasztok!

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még a motortérben a melegvíz szelepet és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.



Vízpumpa?


Szégyenszemre még nem cseréltem benne. Az kezd elporladni?


Vlószínű igen. Műanyag lapátja van és leszokott törni. Félóra alatt kilehet cserélni.


Sajnos nem a pumpából koptak le a műanyag darabok, tökéletes kopásmentes állapotban van, eredeti Bmw van benne.





Akkor elvan tömődve a fűtőradiátor.


A vízpumpánál az is lehet hogy a propeller elforog "vagyis nem forog" a saját tengelyén, próbáld meg lefogni és úgy pörgetni a tengelyt.

Ámbár ebben az esetben a motornak is melegedni kellene

A motor nem melegszik, ill. akkor pont fordítva, nagyobb fordulaton nem kellene forgatni a vizet, mert akkor fordulna meg a tengelyen. De azért megnézem. Végül lehet dugulás lesz, csak honnan jön az a műanyag reszelék???




Hondras Elküldve: 2015-01-11 17:47 Fûtés - Klíma

Sziasztok!

Ide is beírom a problémámat:

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még a motortérben található melegvíz szelepet és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.

Hondras Elküldve: 2015-01-11 17:42 Társalgó

jrtom írta:
Hondras írta:
jrtom írta:
Hondras írta: Sziasztok!

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még a motortérben a melegvíz szelepet és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.



Vízpumpa?


Szégyenszemre még nem cseréltem benne. Az kezd elporladni?


Vlószínű igen. Műanyag lapátja van és leszokott törni. Félóra alatt kilehet cserélni.


Sajnos nem a pumpából koptak le a műanyag darabok, tökéletes kopásmentes állapotban van, eredeti Bmw van benne.



Hondras Elküldve: 2015-01-11 13:21 Társalgó

jrtom írta:
Hondras írta: Sziasztok!

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még az utastérben található vízszivattyút és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.



Vízpumpa?


Szégyenszemre még nem cseréltem benne. Az kezd elporladni?

Hondras Elküldve: 2015-01-11 11:29 Társalgó

Sziasztok!

E46 benzinesben (323) nincs utastér fűtésem, szellőző ventilátor működik, kicseréltem még az utastérben található vízszivattyút és sajnos semmi eredmény. Két jelenséget vettem észre: 1. nagy fordulaton (40001/min) elkezd meleg levegőt befújni, valamint a hűtő kupakján és a szintjelzőn apró műanyag reszelék található.
Ezzel kapcsolatban tudtok okosat mondani melyik irányba induljak?

Ui.: a motor vízhőfok szépen eléri az üzemi hőmérsékletet és tartja is.

Hondras Elküldve: 2014-03-16 10:30 manuális váltó

YELLOW írta:
Hondras írta:
YELLOW írta:
Hondras írta:
Lion82 írta: Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.


A váltón van egy sárga matrica ahol rá van írva, milyen kell bele. Valószínű MTF-LT 2 fog rajta lenni. Mindenki csak a gyárit javasolja, én több helyen kerestem, csak a szalonban adnak ilyet. 1,1L kell bele brutto 8000Ft/L az ára.



én nem csak azt javaslom. hanem manuálba is ATF olajat, ami automata váltóba kell. külföldi oldalakon is ezt ajánlják.


Igen, tudom én is, de ebbe nem akartam belebonyolódni, nekem sehol nem ajánlották (Bmw szervíz) ezért maradt a manuális, de biztos jó az ATF is....



miért ajánlana egy BMW szervíz ilyet? nem dolgozik sneki maga ellen, főleg nem ők. 1 liter ATF kerül 3500-ba, míg mint írtad 8ezer a "gyári"-nak mondott cucc, oszt úgysem látod mit tesznek bele.
kezdjuk azzal, hogy a gyári amivel töltötték olaj, ugyanolyan állagú, mint az ATF. én vettem bele manuális váltóhoz való olajat, ami teljesen más, és érezni is lehetett, hogy nem olyan a váltás. tehát manuális olajat semmiképp. annyi, hogy gyárilag sárgás az olaj, a legtöbb ATF meg piros.


Én láttam mit adtak, előttem bontotta ki a raktáros, az eredeti 5 literes kiszerelést, és adott belőle a kért mennyiséget, nem volt kötelező náluk cseréltetni. Nekem még jól működik vele...


Hondras Elküldve: 2014-03-16 10:16 manuális váltó

YELLOW írta:
Hondras írta:
Lion82 írta: Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.


A váltón van egy sárga matrica ahol rá van írva, milyen kell bele. Valószínű MTF-LT 2 fog rajta lenni. Mindenki csak a gyárit javasolja, én több helyen kerestem, csak a szalonban adnak ilyet. 1,1L kell bele brutto 8000Ft/L az ára.



én nem csak azt javaslom. hanem manuálba is ATF olajat, ami automata váltóba kell. külföldi oldalakon is ezt ajánlják.


Igen, tudom én is, de ebbe nem akartam belebonyolódni, nekem sehol nem ajánlották (Bmw szervíz) ezért maradt a manuális, de biztos jó az ATF is....

Hondras Elküldve: 2014-03-16 09:56 manuális váltó

Lion82 írta: Sziasztok!
Szeretnék olajat cserélni a váltóba és a difibe.Milyet javasoltok?Manuális váltó, és 320d.


A váltón van egy sárga matrica ahol rá van írva, milyen kell bele. Valószínű MTF-LT 2 fog rajta lenni. Mindenki csak a gyárit javasolja, én több helyen kerestem, csak a szalonban adnak ilyet. 1,1L kell bele brutto 8000Ft/L az ára.

Hondras Elküldve: 2014-03-09 19:57 manuális váltó

bmw320d4 írta:
Hondras írta:
szotakdavid írta:
Hondras írta: Sziasztok!

E46 manuális váltót ki szerelt már le?
Kivettem az összes motor-váltó rögzítő csavarokat és kb. 2cm-re tudtam csak lehúzni és ott megállt a művelet.
Segítsen aki már csinált ilyet!

Köszönöm.


Pedig jön az húzzad csak.váltó kulisszát lekötötted?


Igen lekotottem, a kulisszanal kellett szimeringet cserelni, de inkabb megcsinaltam a helyen sajnos a valto nem jott le vissza is nagyon nehezen ment. Neztem videot is rola, 1 mp. alatt lejott az egesz. En igy jartam.




Összerohadt a nyelestengely és a főtengelyben lévő csapágy. Szívás...


Úgy néz ki, hogy amit terveztem elvégezni az sikerült, de egy esetleges kuplung cserénél, majd ki kell venni a motorral együtt? Szerintem még nem volt megbontva, mennyit bír ki a gyári kuplung? (E46 323 CI)

« előző123következő »