JaKi fórum hozzászólásai

JaKi Elküldve: 2011-06-02 09:36 NEM HÚZ 1500-2000 fordulaton

Én is gondoltam rá, mondjuk ezt azért a C-Mobilra bíznám (ha csak jobbat nem tanácsoltok).

Lehet az új turbo (hiába a sorozatszám stb. egyezés) nem biztos, hogy ugyanolyan, mint a régi volt? Gondolom maga a szoftver nem állítódott el, amikor a turbo meghalt. (Hozzáteszem, hogy amikor elszállt a turbo és elfogyott az erő, folyt az olaj, füstölt stb.. a kocsi nem mutatott semmiféle hibát a műszerfalon. Ez nem tudom mennyire "normális", nem nagyon találtam infót a turbos topic-okba erről.)

YELLOW írta: én mint nagyon hozzáértő dízeles arra gondolok, hogy lehet elég lenne, csak egy szoftver frissítés. persze megnézni az élő adatok mit mutatnak.


JaKi Elküldve: 2011-06-02 09:29 NEM HÚZ 1500-2000 fordulaton


Ha a diagnosztika nem hoz eredményt, megpróbálok beszélni mindkét műhellyel, köszi!
Nincs koromfelhő.. egyáltalán nem kormol és nem eszi az olajat sem. A turbo-csere után közvetlenül nem lett kartergáz-szűrő cserélve, csak kitisztítva. Na addig kékes-feketés füstöt adott ki magából nagyobb gázadáskor, de a csere óta se indulásnál, se magas fordulaton nem látszik ilyesmi.


DzsanniE írta:

Lehet hogy találnak rá megoldást a C-Mobilnál, de vastagon fogó ceruzát használnak. Egy Bosch dízel szakműhelyt láttam a 43-as mellett Újszegeden, illetve egy CR dízel műhelyt az M5 Szeged déli felhajtója előtt. Azt figyelted már, hogy van-e nagy sötét koromfelhő, amikor megindul az autó? Üzemanyag ellátás hiba gyanús a jelenség.




JaKi Elküldve: 2011-06-02 09:25 NEM HÚZ 1500-2000 fordulaton


Köszi Anubisz! Igen, igazad van ebben, teljesen egyetértek! Annyi a szerencsém, hogy a szerelőt régóta ismerem, nagyon rajta van a problémán (gondolom őt is idegesíti, hogy nem jön rá) és ezért a C-Mobil vizsgálatot is és az ő munkadíját is vékony ceruzásra próbálja intézni (nem a C-Mobilnál lesz a végén javíttatva, ha rájövünk).

Eddig ő szervizelte és minden problémát meg tudott oldani .. kicsit olyan ő is, mint a legtöbb fodrász, ha elmész egy másikhoz utána "véletlen" s*arul vágja majd a hajad


anubisz írta:

Ilyen összetett hibára ritkán találsz itt megoldást. Itt bármi lehet. Profi dízeles szerelőhöz vidd,aki vágja ezt a típust,és nem árt, ha ért a diaghoz nem amatőr módon.
Ha nem azt teszed,apránként többet fogsz hiba felderítésre költeni,mintha egy komolyabb szerelőhöz vinnéd.Ha be válik,mindig egy helyre járj vissza,mert ismerni fogják a kocsit,azt is mit cseréltek,hogy szerelték. Mindig más szerelő,mindig más hiba tipp, mindig más nulla a számla végén. Vannak profik akik mennek vele pár kört,és nagyjából ki szűrik a hiba lehetőségeket. Hidd el,itt csak tippeket,és tapasztalatokat fogsz kapni,ettől nem fog meg javulni. Rengeteg okos tipp is van,de ilyen hibát nehéz online meg javítani. Hát a BMW ilyen csodás típus,ritkán szakad törik valami. Megy,köhög,prüszköl,szegény amíg bír,és így a hiba felderítés nagyon nehéz,mert ha elszáll valami,tudja az ember mit kel cserélni,rengeteg hibát a diag se mutat ki. Na akkor lehet kiszűrni,és az mindig úgy kezdődik,csere,ez csere az, stb... hiba megmarad persze. Kivéve, ha tipikus hibát, egy tipikus alkatrész okoz. De van itt annyi, szenzor,relé,érzékelő,stb.. na győzd szelektálni. Egy kis repedés,egy kis fals levegő,stb...


JaKi Elküldve: 2011-06-02 00:27 NEM HÚZ 1500-2000 fordulaton

Sziasztok!


A segítségetek szeretném kérni!

Hibajelenség:

A turbo csere óta (új Garrett) a kocsi körülbelül 2500-3000 körül kezd el húzni. Elvileg lapátdarab nem került a rendszerbe. Az alapjárat nem ingadozik, de amikor teljesen benyomom a gázpedált a fordulat nagyon lassan, de egyenletesen kezd emelkedni, a fogyasztás közel maximumra ugrik. Ha hirtelen csak rálépek a gázra (pl. 1500nál) akkor pillanatra, mintha húzni akarna, de utána folytatja a nagypapás tempót.
Szerintem kicsit hangosabb is a motor, bár egyenletesen jár, elég "zötyögős" diesel hangja lett, talán egy kis kereplő hang is társult. (Nem ez a fő gond, csak azért írtam le, hátha köze lehet a problémához)


A szerelő eddig a következőket próbálta a csere után:

- Teljesen kitisztította a rendszert
- Olajcsere
- Kartergáz-szűrő (és szokásos szűrők) cseréje
- Ellenőrizte a vákumcsöveket, EGR-szelepet, szerintem kb mindent, amit itt a fórumon eddig találtam a válaszok között
- Kipróbáltunk egy biztosan jól működő, ugyanilyen típusú gyári Bosch légtömegmérőt (hála Technoise cimborámnak! )
- Kipufogó-oldalon megfelelőnek tűnik a kiáramló gáz mennyisége


Az univerzális mérőműszer szerint 0,6 a nyomás.
Szintén lehet hülyeség / képzelgés: úgy érzem, mintha hidegen kicsit gyorsabban emelkedne a gázadásra a fordulatszám. (ma már arra is gondoltam, hogy reggel keveset klímázok és több erő marad.. vagy nem tudom ..)

Bocsi, hogy az első hozzászólásom ilyen összefüggéstelen, néhol találgatásokra utaló lett, de picit tanácstalan vagyok (ahogy a szerelő is) .. az autót elvisszük a héten C-Mobil-hoz diagnosztikára, de attól félek (ahogy pár fórumozónál is olvastam) hogy a megoldást nem ők fogják megtalálni :S


Előre is nagyon köszönöm a segítséget!!