JimiTudeski fórum hozzászólásai
« előző123következő »

JimiTudeski Elküldve: 2010-01-13 19:13 20d gázadásra megtorpanás

Idézet: Szerintem turbótöltés probléma, csak még mindig lusta voltam egy órát bekötni.

Geometriája a turbónak mennyire csinálhat hasonló hibát.

A geometria is ragadhat, de gyakoribb a vákuumcsõ és a szelep. Az AGR-el való felcserélés után gyakran megjavul.
Viszont az adaptációtörlés fontos!
Az új szoftver minden esetben megoldja ezt a problámát. ( ha a túltöltés a baja, pedig minden rendben van)


Köszi a tippeket! A vákumcsöves megoldást kipróbálom majd.

A MAF nemrég lett cserélve, az autó teljesítménye és fogyasztása is hibátlan.

Turbónyomásom is egészséges, én szereltem be egy turbónyomás-mérõt, nem "tûnt" el a nyomás, és extrém túlnyomás sincs.

Ezt az adaptációtörlést ki tudná nekem megoldani? Vagy szervíz?

JimiTudeski Elküldve: 2010-01-13 10:52 20d gázadásra megtorpanás

Üdv.
Mostanában egy új jelenség eszi a lelkemet:
"Hirtelen" gázadásra az autó gyorsítás helyett megtorpan, épp csak egy pillanatra, annyira hogy ránt egyet és utána gyorsít rendesen.
Ha finoman kezdem nyomni a pedált, akkor nem csinálja.
Ha tartott gázpedálnál - tehát állandó, folyamatos haladásnál - nyomok egy hirtelent, akkor sem csinálja.
Kizárólag teljesen visszaengedett gázpedálról indított, hirtelen gyorsításkor csinálja...
Nem hajtásláncból (kopottságból) adódó a torpanás/rángatás.
Motor eredetû a jelenség.
Hideg és üzemmeleg motornál is produkálja.
Turbónyomásom rendben. Talán túlságosan is
MAF szenzor is rendben.
Tanácstalan vagyok.
Valaki találkozott már ilyen jelenséggel?
Tanácsok - ötletek?
Köszi

JimiTudeski Elküldve: 2007-01-12 12:54 TURBÓ - Érdekes jelenség

Köszi a tippeket, beigazolódott a gyanú... Mivel egyre jobban csökkent a nyomás, megint nekiestem a dolognak és most már meg is találtam a hibát. A turbó és az interkukker összekötõ csöve repedt el (elfáradhatott), azért nem vettem észre elsõre, mert gondolom kisebb is volt a repedés, meg pont a csõ 90 fokos hajlatának belsõ ívén van, nehezen hozzáférhetõ/látható helyen....
A lényeg, hogy megvan a hiba, ha megérkezik az új csõ, akkor ki is cserélem. Remélem csak ennyi volt a baja......

JimiTudeski Elküldve: 2007-01-08 22:37 TURBÓ - Érdekes jelenség

"A gyári nyomás 0.8-0.9bar.Chipesek 0.3bart raknak rá.Nekem 1.4-1.5körüli"

Szia.

Az alapnyomás valóban 0.9 körüli, de fokozott terheléskor (pl hirtelen padlógáz) egy rövid ideig a rendszer engedélyez egy úgynevezett túltöltést, ekkor olyan 1.4-1.5 bar a nyomás. 3-4 másodperc után visszaejti 1 bar körülire és ha továbbra is tiporja neki az ember, akkor ott "ugrál" egy kicsit a nyomás értéke (egy-két tized), ahogy a szabályozó engedi...

JimiTudeski Elküldve: 2007-01-08 22:29 TURBÓ - Érdekes jelenség

"Mozog bennem a gondolat, hogy mégis valami repedés lesz ott a rendszerben... nem olyan nagy, hogy elszálljon a töltõnyomás, de elég ahhoz, hogy hangosan sziszegjen.... maximum a nyomásszabályzó tovább (jobban) engedi dolgozni a turbót...."

Igen, valszeg valami repedés lesz. Lecsúszva nincs semmi, minden a helyén van... Biztos, hogy nem a kipuff oldalon van a probléma, mert egyrészt most mikor szétszedtem, nem volt korom sehol, másrészt meg ha a kipuff lenne, akkor mindig lehetne hallani a kifújást.. Ez meg csak akkor sziszeg, ha már felépült a töltõnyomás és csak addíg amíg van...

Fel kellene tennem fékpadra és ott járatva "kihallgatni" honnan jön a hang, mert üresben túráztatva ugye a rendszer nem engedi nagyon tölteni a turbót...

Nincs valakinek egy fékpadja véletlenül kéznél???

JimiTudeski Elküldve: 2007-01-08 21:59 TURBÓ - Érdekes jelenség

Szia!

Tudomásom szerint teljesen gyári a Gép, nem lett piszkálva (a menetteljesítmények is ezt támasztják alá). Egyetlen plusz dolog a töltõnyomás-mérõ mûszer, amit én építettem be utólag, de hát ez ugye nem kimondottan teljesítményfokozó beavatkozás... (bár ha jobban belegondolok azóta hússzal jobban megy, és mintha jobban is gyorsulna )

A másik érdekesség pedig, hogy szinte egyik pillanatról a másikra jött elõ ez a jelenség... menet közben...

Mozog bennem a gondolat, hogy mégis valami repedés lesz ott a rendszerben... nem olyan nagy, hogy elszálljon a töltõnyomás, de elég ahhoz, hogy hangosan sziszegjen.... maximum a nyomásszabályzó tovább (jobban) engedi dolgozni a turbót....

JimiTudeski Elküldve: 2007-01-08 18:14 TURBÓ - Érdekes jelenség

Üdv.

Turbó mágusok tanácsaira, javaslataira lenne szükségem. Tegnap este a hazafelé tartó éjszakai suhanás alatt arra lettem figyelmes, hogy gyorsításkor mintha valami susogást-sziszegést hallanék. Kikapcsoltam a zenét és tényleg jól hallottam, leengedett ablaknál meg nagyon erõsen hallatszik a dolog. Gázadásra olyan hangokat (ffffffhfhfhffhffffffff-ssssssszzzzzzzzz...) ad ki magából a Gép (320d), mintha egy szénné tuningolt, négy Kamaz-turbóval megépített kettes-dízel-golffal (nem bántani akarom õket - Respect..) ámítanám az utca mitsemsejtõ népét, csakhogy ez nagyon nem illik a konszolidált, középszürke -átlagpolgár kombi béjemvémhez ...
Elsõre azt hittem, hogy valami csõ szétugrott, de a töltõnyomás nem ment el, mivel az autó ugyanúgy megy, nem lett gyengébb, nem torpan meg, nem füstöl és a töltõnyomás-mérõm is ugyanúgy 1.5 bar-on áll ....
Gondoltam akkor a szívó oldalon pattant meg vagy le valami, ezért aztán szétkaptam az elõbb a motorteret, de SEMMI!!! Sem a turbó elõtt (szívó oldal), sem a turbó után (nyomott oldal) nincs leesve semmi csõ, csatlakozó, interkukker, semmi..... A kipuff sem fúj ki....
Tehát semmi hátrányos jelenség, csak mikor tölt a turbó elkezd sziszegni-fújtatni...
Lehet hogy maga a turbó haldoklik? De a hang nem mechanikus jellegû...

Találkozott már valaki esetleg ilyen jelenséggel? Várom a véleményeket..

ciao

JimiTudeski Elküldve: 2006-12-20 10:24 Hidegindítás - diesel

Igazad lehet, nem valószínû, hogy az izzítási idõt is fokozatosan változtatná....
A bajom viszont az, hogy most a hidegben is csak "rövidet" izzít...
Tudja esetleg valaki, hogy honnan veszi az Agy ehhez a hõmérséklet jelet?

JimiTudeski Elküldve: 2006-12-20 08:32 Hidegindítás - diesel

Sziasztok!

A következõ dologban várnám véleményeiteket, tapasztalataitokat:
2001-es E46 320d, még a 136 LE-s verzió.
Mostanában, a hidegebb idõ beálltával ugye szegény Vas is átfagy és indítás elõtt felgyullad az "izzitás" jelzõ kis sárga visszajelzõ. Nyáron ugye szinte csak egy pilanatra, hiszen meleg van.
Na amit viszont mostanában megfigyeltem, hogy elõzõ télhez képest megváltozott a viselkedése, múlt télen úgy vettem észre, hogy az "izzító" szerkezet okos, a motor hõmérsékletétõl függõen hosszabb vagy rövidebb ideig izzított, mindíg pöccre beindult. Ezzel ellentétben most teljesen kihûlt állapotban is (egész éjszakás kintparkolás után) csak egy picit jelez a lámpa és ha indítózok, elég soket kell tekertetni, hogy beugorjon a motor. Valamelyik reggel megpróbáltam átverni az "agyát", gyyújtás ráad, majd mikor elaludt az izzitásjelzõ, akkor levettem, megint ráad és izzít, megint levettem a gyújtást, megint ráad és izzít, na és így szinte egybõl indult.....
Ebbõl a barbárkodásból is azt szûrtem le, hogy ennek bizony ilyen hidegen tovább kellene izzítania....

Vajon ezt mi szabályozza??? állítható ez???

Valaki tapasztalt már ilyet?

Hopp, ez kicsit hosszú lett, bocs.

Köszi a véleményeket. Üdv.

JimiTudeski Elküldve: 2006-09-08 20:41 Új számlap- FOOSE

Hoppá...

Látod ez nekem eddig fel sem tûnt....

Sebaj, majd megpróbálom ennek megfelelõen módosítani a skálát...

Köszi

JimiTudeski Elküldve: 2006-09-07 21:28 Új számlap- FOOSE

Hali!

Igen, ez nagyon jó megoldás lenne... Milyen szoftvert használtál a szerkesztéshez?
Az emil címem vagy ami a profilomban van, vagy bmw320d@totalcar.hu

Elõre is köszönet: Jimi T.

JimiTudeski Elküldve: 2006-09-06 18:23 Új számlap- FOOSE

Aha...

Kicsit bíztam benne, hogy valahol megvásárolható.... az lett volna az egyszerûbb megoldás...

Nem tudom nem megkérdezni: lenne-e mód arra, hogy esetleg készüljön még további példány, természetesen más felirattal (nem szándékozom utánozni) és természetesen megfelelõ díjazás fejében?

Üdv: Jimi T.

JimiTudeski Elküldve: 2006-09-06 16:40 Új számlap- FOOSE

Hali!

Gratula! Nekem nagyon tetszik! Mondjuk én mindig is fehér számlap mániás voltam...

Jól értettem, ezt te csináltad? Vagy hol lehet ilyet beszerezni? Engem speciel érdekelne.....

JimiTudeski Elküldve: 2006-08-29 08:33 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

!rulez

Nem vagyunk hozzád méltók..
Köszi a tartalmas és kimerítõ választ...
Most két napig nyomkodok...

JimiTudeski Elküldve: 2006-08-28 17:18 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?

bmwe46 írta:
paci írta: Ezt tuti igy csinaljak? Csak mert en ugy kepzeltem el, hogy radugjak a szamitogepre a csatit, es azzal nullazzak ki..


Igy csinaljak markaszervizbe is. Abba a menube szinte minden benne van... Lehet sok jó dolgot csinalni vele..pl. sebesseg mutatasa digitalisan (tuti a pontos erteket mutatja), fordulatszam digitalisan (ez is pontos) stb... : )


Szia!

Nem tudod véletlenül ezeket a trükköket konkrétan hogyan kell végrehajtani? A szerviz-intervallum nullázása pöpecül mûködik, de a menüben tovább kutakodva csak érdekes kódokat találtam (2001-es 320d).
A digi sebesség kijelzés pl érdekes lehet....
« előző123következő »