Jocc fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Jocc Elküldve: 2015-04-22 22:45 Mi lehet a baj?

zolibaaa18 írta: Sziasztok,van egy BMW e46 facelift előti autóm,és vettem bele faceliftes hátsó lámpát,be is kötöttük világit is.De van egy olyan problémám,hogy a csomagtartóban nem világít,a belső megvilágítás,és a kompjúter azt jelzi hogy nem égnek a hátsó lámpák.Azt mondták hogy lehet tán venni direkt erre a célra,átalakító kábelt.Mit tudtok róla lehet tényleg venni,és honnan,és menyiért.Válaszotokat előre is köszönöm!


Szia. Elvileg kábelezésben tér el facelift az az előttitől.
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=637333 -> itt van leírás az átalakításról (angol).

Jocc Elküldve: 2015-04-18 01:29 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Az miért van mikor ha egy kicsit is lehúzom az ablakot, innentől mindegy, hogy teljesen le van vagy csak félig akkor mikor becsukom az ajtót olyan hangja van mint ha egy budiajtót csuknék be!!!
Zörgés,csattanás a bezárás hangja. Ha fel van húzva akkor normál hangja van.
Mi ment tönkre vagy mit kell cserélni?!
Ami van a kárpit lebontása után látható csavarok azokat már meghúztam, de nem segített!!
Előre is köszönöm!


mert az üveg mozog. ha fel van húzva, akkor felülre is befeszül és nem mozdul.


Aham... de akkor amibe az üveg mozog azt kellene cserélni?!
Azt a szövetes valamit?!


nekem 62ezernél (4,5 évesen)is olyan volt... ha jól emlékszem. van rá ápoló amúgy, mert nekem már ropog is, ki van száradva vagy fene se tudja, minek mondják ezt...


Hát az jó....
Azért elég gáz ez a hang, a Trabantnak nincs ilyen hangja......
Ha vesz bele az ember újat jó lesz, vagy megéri vajon?!



Nekem is ilyen, próbáld meg, hogy mikor lehúztad egy kicsit mozgasd felfelé is, nekem olyankor nem zörög.

Jocc Elküldve: 2015-01-26 21:45 Turbo

toki24 írta: Sziasztok!


Érdeklődnk,hogy a turbó halálának vannak előjelei?! teszem azt ,hogy vinnyog, vagy visit vagy hasonlók?
Vagy csak egyszer rotty?!


Nekem pl így csinál alapjáraton szerintetek?

köszi.


ui.: kis kati nincs bent csak cső.

http://auto.indavideo.hu/video/Huhog


Szia!
Nekem ennyire még nem "huhogott" mikor felújíttattam. Szerintem ez nevezhető előjelnek.



Jocc Elküldve: 2015-01-02 21:22 Autóvásárlás

bajzy írta:
dbtibi írta:
nickname írta:
dbtibi írta:
bajzy írta:
oxigen írta:
bajzy írta:
Jocc írta:
bajzy írta: Sziasztok!

Most regisztráltam ide Hozzátok!
Szeretnék egy faceliftes, benzines, E46 touringot venni, manuális váltóval.
Elsősorban 320i-t.

Segítséget szeretnék Tőletek kérni, hogy mire figyeljek a vásásrlásnál. Úgy tudom, hogy ez egy elég megbízható motor. DE mégis miket nézzek, tippek-trükkök? Tudom, hogy költeni kell rá, ezzel tisztában vagyok, de azért egy motorfelújításba vagy egy rommátörött autóba nem szeretnék beleszaladni. Érdemes BMW márkszervízbe elvinni átvizsgáltatni?
Van kettő kinézett a HAHU-n:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-8536730 - ez szimpatikus
http://www.hasznaltauto.hu/aut...xi-8552201 - kevés kép, ez gáz?

ui.(Esetleg, aki nagyon Fanatikus, Pest közeli és rá szokott érni eljöhetne velem megnézni a kiszemelt példányt), aki már közelebbről is ismer E46 benzineseket)

Köszönöm


Szia! Nem vagyok túl tapasztalt a témában, de ha megnézed a HAHU-n az általad kinézett típusok, igencsak az árpaletta aljáról származnak. Persze ez nem feltétlen jelenti, hogy nem érik meg az árukat, de ha egy kereskedő ennyiért adja gondolhatod, hogy mennyiért hozhatta be. Sajnos előfordulhat, hogy az ilyen autók több anyagi ráfordítást igényelnek majd a vásárlást követően.
Referenciának ajánlom, hogy nézz szét pl. egy német használt autós oldalon: pl. mobile.de , azért, hogy lásd, hogy a kinézett típus mennyibe kerül kint, így következtethetsz az itthoni reális(abb) árára.
Amennyiben tetszik az autó mindenképpen nézzétek meg, de legyetek kellően körültekintőek és kritikusak vele.

BUÉK




Köszi, a véleményt. Hát igen, 700eFt- 2MFt-ig terjed a hazai paletta, a külföldi is kb.
Egy kicsit eltántorítottál tőle , de azért csak nem kell egyből több százezer Ft-os "beruhásásal" kezdeni (az alapdolgokaon kívül)
Szerinted nagy bukta lehet?


320i manuálisnál talán nagy gond nem lehet, de autót csak úgy szabad venni, ha rászánod azt a 20-30ezer forintot és (ha szerinted tényleg 100% rendben van) elviszed egy márkaszervízbe teljes átvizsgálásra. Amit nem mondott az eladó, de kiderült hiba, az mehet alkuba. Fontos, hogy a váltót soha nem nézik meg a márkaszervízben, legyen az manuális vagy automata. Egyébként ritka, hogy az alsó palettából választva problémamentes autóra talál az ember.


Ha nekem megfelel, akkor mindenképpen el akarom vinni márkaszervízbe átvizsgáltatni, tényleg ne azon a 30eFt-on múljon a dolog. Akkor szinte tuti, h lesz valami komolyabb hibája...(kettőstömegű, hardy tárcsa, vanos..?) arra számítok, hogy költeni kell rá, a mostanira is éves szintem min. 100eFt-ot költök. Csak nagy buktába nem akarok belefutni..
Köszi a tippeket!


szia,
ezt azért olvasd el mielőtt maximálisan megbízol a márkaszervízekben ...
Autót vesz? Így verik át

itt a szervíz válasza a megjelent cikkre :
A márkaszerviz visszalő

jobban járhatsz szerintem egy hozzáértő, laptoppal és programmal rendelkező BMW-khez hozzáértő emberrel (szerelő és karosszérialakatos ...)


Szerinted laptoppal meg tudja állapítani, a futómű vagy egyéb mechanikai problémák jeleit ??



ok, elismerem azért kell a szervízes átvizsgálás is ...


Már ismertem ezt a cikket, és eléggé kiborító mi meg nem történik!
Szerintetek milyen hibákkal számolhatok...Nektek mi volt vétel után?


Szia!
Na itt például megemlítenek párat... Árban közel az előzőkhöz.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...3i-8565013

Jocc Elküldve: 2015-01-01 23:59 Autóvásárlás

bajzy írta:
Jocc írta:
bajzy írta: Sziasztok!

Most regisztráltam ide Hozzátok!
Szeretnék egy faceliftes, benzines, E46 touringot venni, manuális váltóval.
Elsősorban 320i-t.

Segítséget szeretnék Tőletek kérni, hogy mire figyeljek a vásásrlásnál. Úgy tudom, hogy ez egy elég megbízható motor. DE mégis miket nézzek, tippek-trükkök? Tudom, hogy költeni kell rá, ezzel tisztában vagyok, de azért egy motorfelújításba vagy egy rommátörött autóba nem szeretnék beleszaladni. Érdemes BMW márkszervízbe elvinni átvizsgáltatni?
Van kettő kinézett a HAHU-n:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-8536730 - ez szimpatikus
http://www.hasznaltauto.hu/aut...xi-8552201 - kevés kép, ez gáz?

ui.(Esetleg, aki nagyon Fanatikus, Pest közeli és rá szokott érni eljöhetne velem megnézni a kiszemelt példányt), aki már közelebbről is ismer E46 benzineseket)

Köszönöm


Szia! Nem vagyok túl tapasztalt a témában, de ha megnézed a HAHU-n az általad kinézett típusok, igencsak az árpaletta aljáról származnak. Persze ez nem feltétlen jelenti, hogy nem érik meg az árukat, de ha egy kereskedő ennyiért adja gondolhatod, hogy mennyiért hozhatta be. Sajnos előfordulhat, hogy az ilyen autók több anyagi ráfordítást igényelnek majd a vásárlást követően.
Referenciának ajánlom, hogy nézz szét pl. egy német használt autós oldalon: pl. mobile.de , azért, hogy lásd, hogy a kinézett típus mennyibe kerül kint, így következtethetsz az itthoni reális(abb) árára.
Amennyiben tetszik az autó mindenképpen nézzétek meg, de legyetek kellően körültekintőek és kritikusak vele.

BUÉK




Köszi, a véleményt. Hát igen, 700eFt- 2MFt-ig terjed a hazai paletta, a külföldi is kb.
Egy kicsit eltántorítottál tőle , de azért csak nem kell egyből több százezer Ft-os "beruhásásal" kezdeni (az alapdolgokaon kívül)
Szerinted nagy bukta lehet?


Nem akartalak eltántorítani..
Mindenképpen kell egy hozzáértő személy és egy szerviz általi állapotfelmérés (bár én ezt kihagytam, volt is bennem para mikor kifizettem,de szerencsére jól jöttem ki belőle). Itt a fórumon szemezgethetsz a megbízható szervizekből kedvedre.
Nem ismerem a specifikus hibáit a benzines E46-nak, de biztos lesz itt valaki aki tud segíteni benne.
Sok sikert és hideg fejet kívánok a keresgéléshez...


Jocc Elküldve: 2015-01-01 23:03 Kipufogo füst!

oxigen írta:
Jocc írta:
oxigen írta: Sziasztok, indításkor fehéres füst jön a kipufogóból, utána 5-10 perc múlva "eltűnik". 10e km alatt fogyott 3dl hűtővíz és az olaj a max-ról lement a min-re. Ez mondható normálisnak egy 2004es E46 320d-nél? Kinti hőmérséklet valahol -5ºC körül.

videó



Azt nem merem állítani, hogy normális, de az enyém is ilyen. A szerelőm nem tulajdonított neki nagy jelentőséget, mikor felhívtam rá a figyelmét.



Neked is fogy a hűtővíz és/vagy az olaj?


Az olaj igen, kb. hasonló mértékben. A hűtőfolyadékon nem vettem észre. Hideg motornál a füst pont ilyen, mondtak rá olyat is, hogy lehet izzítás hiba (mellesleg valóban volt a hibatárolóban az egyik hengerre izzítás hiba)


Jocc Elküldve: 2015-01-01 22:57 Autóvásárlás

bajzy írta: Sziasztok!

Most regisztráltam ide Hozzátok!
Szeretnék egy faceliftes, benzines, E46 touringot venni, manuális váltóval.
Elsősorban 320i-t.

Segítséget szeretnék Tőletek kérni, hogy mire figyeljek a vásásrlásnál. Úgy tudom, hogy ez egy elég megbízható motor. DE mégis miket nézzek, tippek-trükkök? Tudom, hogy költeni kell rá, ezzel tisztában vagyok, de azért egy motorfelújításba vagy egy rommátörött autóba nem szeretnék beleszaladni. Érdemes BMW márkszervízbe elvinni átvizsgáltatni?
Van kettő kinézett a HAHU-n:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ng-8536730 - ez szimpatikus
http://www.hasznaltauto.hu/aut...xi-8552201 - kevés kép, ez gáz?

ui.(Esetleg, aki nagyon Fanatikus, Pest közeli és rá szokott érni eljöhetne velem megnézni a kiszemelt példányt), aki már közelebbről is ismer E46 benzineseket)

Köszönöm


Szia! Nem vagyok túl tapasztalt a témában, de ha megnézed a HAHU-n az általad kinézett típusok, igencsak az árpaletta aljáról származnak. Persze ez nem feltétlen jelenti, hogy nem érik meg az árukat, de ha egy kereskedő ennyiért adja gondolhatod, hogy mennyiért hozhatta be. Sajnos előfordulhat, hogy az ilyen autók több anyagi ráfordítást igényelnek majd a vásárlást követően.
Referenciának ajánlom, hogy nézz szét pl. egy német használt autós oldalon: pl. mobile.de , azért, hogy lásd, hogy a kinézett típus mennyibe kerül kint, így következtethetsz az itthoni reális(abb) árára.
Amennyiben tetszik az autó mindenképpen nézzétek meg, de legyetek kellően körültekintőek és kritikusak vele.

BUÉK


Jocc Elküldve: 2015-01-01 22:41 Kipufogo füst!

oxigen írta: Sziasztok, indításkor fehéres füst jön a kipufogóból, utána 5-10 perc múlva "eltűnik". 10e km alatt fogyott 3dl hűtővíz és az olaj a max-ról lement a min-re. Ez mondható normálisnak egy 2004es E46 320d-nél? Kinti hőmérséklet valahol -5ºC körül.

videó



Azt nem merem állítani, hogy normális, de az enyém is ilyen. A szerelőm nem tulajdonított neki nagy jelentőséget, mikor felhívtam rá a figyelmét.


Jocc Elküldve: 2014-12-29 22:24 Egr szelep

SP_323i írta: Vki nem tudja fejből, hogy az EGR előtti gumicső belső mérete mi pontosan?
Nemrég néztem meg mitől nem megy (cserébe kormol ezerrel) a kocsi és ezen a csövön találtam egy 3-4 cm-es repedést
Most meg van tuningolva csigetelő szallaggal (powertape nem volt a kezem ügyében), de tartok tőle, hogy nem lesz hosszú életű megoldás...
Gondoltam ha van méretben kap vmi szép kék vagy piros szilikoncsövet oda, de méretet nem tudok, viszont izgat a mentális +10 paci amit elérnék a színes csővel


Átmérő 55 mm elvileg

Jocc Elküldve: 2014-09-17 21:33 Turbo

rece65 írta:
gyurigyuri írta:
laszlo0918 írta:
takytomy1 írta: Sziasztok!!!
Többen is írták,hogy fütyül a turbo.Hát nekem is ez a gondom
Hallottam ha szarakodik a turbo akkor eszi az olajat az enyém 10 ezer km 1-1,5 litert evett meg.Nem tudom az sok vagy nem.A kérdésem az lenne,hogy más is okozhatja a fütyülést pl. kipufogó vagy valami cső vagy haldoklik a turbom?


Ez a téma engem is érdekelne mert az enyém is fütyül olyan mintha mentő autó jönne mögöttem.Mondjuk nekem már csinálja majdnem egy éve azóta kb 20 ezret mentem vele így.de engem is idegesít nekem olajat nem kell utána töltenem cserétől cseréig leeszi az alsó csíkig és ennyi.Szívesen vennénk a kollégával egy hozzáértő véleményt


Nekem is van hangja a turbónak. Többféle is!
Azt figyeltem meg, hogy hidegen egy picit mélyebb hangon tutúl. De abszolut nem vészes. Legalább is az én megítélésem szerint nem hangos. Csak akkor hallani mikor a fordulat 1800-at eléri vagy fölözi.Persze hidegen csak pillanatokig engedem ilyen fordulatra. Csak míg jön a következő fokozat. És mire kiér a hőfok a kékből vagy picit feljebb megy, már ezt a hangot elhagyja.
Melegen már csak a jól ismert diszkrét fütyörészés van 1800-tól felfelé...Szerintem az az üzemi hangja. A nagy légárammal tudom azonosítani.
Ja, és ilyen a megvásárlás napjától, és azóta 20ezer ment bele. Olajat egy picit sem eszi. Bár amiket itt olvasok, ez szinte hihetetlen, de ez van....

Nekem is fütyül már egy ideje,nekem nem eszi az olajat.
És nem állandóan de egyre sűrűbben és csak ha nagy csend van az autóban akkor zavaró..



Hasonló tünetek vannak nálam is.
"mentőautós hang" kb. 2000-es fordulatig hidegen, olajfogyás és talán lomhább alacsonyabb ford. tartományban. Ettől eltekintve az autó teljesítményére nincs panaszom.
A szerelőm azt mondta, miután megvizsgálta,hogy 70%-os a turbó, nem tudom, hogy honnan jön ez az érték. Mindenesetre el lett küldve felújításra. ~260ekm van az autóban, nem volt még a turbóhoz nyúlva.
Ha visszakapom referálok róla, hogy mi helyzet.

Jocc Elküldve: 2014-08-27 21:00 angel eye

Zoli200 írta:
csbalu írta:
Zoli200 írta:
kzste írta:
Zoli200 írta:
solyom76 írta:
Rulez78 írta: Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy garnitúra angel eye-t(CCFL).Úgy látom a lámpa kiszerelésével boldogulni fogok amit viszont nem tudok,hogy a kábel kötegből melyik drótokra kéne majd rákötnöm a karikákat.Kimérni nem tudom nincs hozzá műszerem.Úgy tudom a helyzetjelzőre kéne rákötni de fogalmam sincs melyik drótok mennek oda.
Nincs esetleg valami színkód útmutatásnak?Esetleg valaki nem fényképezte,videózta le a folyamatot?
A youtyubon találtam útmutatót de ott csak a beszerelést mutatták.
https://www.youtube.com/watch?v=heppcGJf3h8
És ha jól értettem gyér angol tudásommal a végén azt mondja a pali,hogy egyszerű mert feketét a feketéhez piros kábelt a piroshoz.
Mondjuk ha ezek jól látom led karikák mert nincs inverter hozzá.
Egyébként ezt az angel eyet vásároltam meg.Remélem nem nyúltam mellé...
http://www.ebay.com/itm/141345...EBIDX%3AIT
A válaszokat és a segítséget előre is köszönöm!

Dehogy nem tudod hiszen leírtad.. adott hozzá minden..a karikákon lévő csatikat az inverter csatikba dugod.. az inverteren lévő piros és fekete kábelt meg össze kötöd a helyzetjelző kábelével....ennyi..


Ne vágd le,használd ezt gyors praktikus,bontható



Ennek amúgy mi a szakszerű megnevezése, ami alapján kereshetem?


Kábeltoldó



Ez a sátán találmánya, undorító megoldás, forrassz!


Sátán találmánya


Egyet kell értsek, engem is megszopatott, pedig még gondosan össze is szorítottam szigetelőszalaggal. Egy élmény volt a lebontani a tecso parkolóban...
Előbb utóbb úgyis forrasztani fogod.

Jocc Elküldve: 2014-04-01 21:54 320d Motor

leroyclub írta:
Jocc írta:
kbalint írta:
rece65 írta:
Jocc írta:
rece65 írta:
compact írta:
rece65 írta:
rece65 írta: Hi!

Pár napja vettem észre hogy fütyülő hang jön az utastérbe.
Azt gondoltam menetzaj(olyan is volt)de most ránéztünk ismerőssel és a turbóra gyanakszik.
Azért nem egyértelmű mert amikor a motortérben hallgatja akkor a szívósor felől hallja nem kimondottan a turbótól!
Amikor benn ülünk az autóban akkor is egyértelműen a turbóra mondja.
Nem erőteljes a hang csak éppen zavaró a csendes autóban amikor olyan hangot hallok mintha pici lukon befúj a szél...

Mit tanácsoltok mit nézzünk meg,volt-e másnak is ilyen hang-al problémája?
A pillangó szelepek ki lettek véve ha ez esetleg fontos.
A motor szépen megy,nem eszi az olajat 5,5-6 litert fogyaszt 110-120-as sebességnél is!

Erre vki tudna okosat mondani?
Azért nem a turbó-s topicba írtam mert nem tudom biztosan hogy az a baja...
Érdekelne hogy ki melyik irányba indulna el a helyemben mert sok mindent olvastam a turbó topicban de egyik sem volt egyértelmű megoldás,csak a csere.(amit egyenlőre remélem kizárhatok)



Nem egyszerű a távjavítás ilyen dologban, de azt meg tudjátok nézni, hogy pl egyenletes 100-as haladásnál amikor hallod a hangot padlózd le pár másodpercig és engedd el utánna a gázt. ha a hang a motor fordulattal arányosan változik, vagy a menetsebességgel akkor én a turbót kizárnám. Turbó hangot pl tartós motorféknél nem is igazán lehet hallani még akkor sem ha haldoklik, csak terheléskor.


Annyiban változik a fordulatszámmal a hang hogy magasabb hangon visít.
Egyébként 100-110-es tempónál folyamatos tempomat-al is hallottam meg hallom most már bent a városban is folyamatos 40-50-nél is.
Nem hangos hanem csak zavaró éles-magas hang mert amúgy meg csend lenne a kocsiban..
Ha nem turbóra gondolsz akkor mi lehet szted?

Két szerelő haveromnak is mutattam és ők turbót mondtak rá egyértelműen.
A turbós topic-ban olvastam hogy van akinek abba maradt a sípolás amikor cseréltek karter gázszűrőt vagy éppen porlasztót.
Nem tudom ezek mennyire befolyásolhatják a hangot..


Olyan mintha egy mentőautó követne szirénázva..
Nekem is hasonló tünetek vannak, főleg akkor hallom ha hideg a motor. 2000-es fordulat felett rendszerint elhalkul.
A szerelő nekem is egyértelműen turbófelújítást javasolt.

Nem,egyáltalán nem hangos inkább a menetszélre hasonlít!
Csak mivel egyébként csend van az autóban zavaróan fütyül...
Csak azt szerettem volna tudni hogy mit lehetne tenni de látom hogy túl sokat nem,figyelni kell rá és ha erősödik a hang és el kezd erősen füstölni,olajat fogyasztani stb..
Remélem még sokat elmegyek vele mire hozzá kell nyúlni a turbóhoz!



Megnézem neked szívesen ha lesz időd és nekem is végre
Elsősorban átnézném az összes csövet ami a turbótól megy a szívótorokig.
Nekem szét volt nyomva az egyik és ugyanez a tünet volt, de amíg szét nem nyílt sokkal jobban addig észre se vettük, mert ugye csak nyomás alatt látszik majd.
Ráadásul az enyém kicsit engedte már az olajat és tiszta gané lett tőle a motor eleje ahogy kinyomta a cooler kimenő csövén a cuccost, de a te autódat ismerve amiben egy csepp olaj se volt nem is fog ilyen könnyen megmutatkozni ha ez a bibi valahol.

Másodsorban le lett dugózva a torkod, annak a környékét is jól átnézném.

Szerintem sem a turbód lesz a gyenge pont


Érdekelne a végkifejlet, mert nekem is hasonló a tünet mint rece65-nek.
Nem hangos, csak engem is zavar, ha maxon megy a levegőbefúvás, vagy közép hangerőn van a rádió nem is hallom.
A torok nekem is ki lett herélve, nem is régen.
Szóval kérlek osszátok meg a tapasztalataitokat.


Most olvastam egy cikket, ahol ugyanez volt a probléma egy 320D-nél. Kiderült hogy a turbó közelében rohadt volt a kipufogó és ott fújt ki a levegő aminek sípoló hangja volt.


Egy külföldi oldalon én is olvastam, hogy nem turbó, szinte szóról szóra azt írta le tünetként amit én is tapasztalok.
Érdekes, hogy a legtöbben azt mondták, hogy ez normális... :

Jocc Elküldve: 2014-03-30 15:10 320d Motor

kbalint írta:
rece65 írta:
Jocc írta:
rece65 írta:
compact írta:
rece65 írta:
rece65 írta: Hi!

Pár napja vettem észre hogy fütyülő hang jön az utastérbe.
Azt gondoltam menetzaj(olyan is volt)de most ránéztünk ismerőssel és a turbóra gyanakszik.
Azért nem egyértelmű mert amikor a motortérben hallgatja akkor a szívósor felől hallja nem kimondottan a turbótól!
Amikor benn ülünk az autóban akkor is egyértelműen a turbóra mondja.
Nem erőteljes a hang csak éppen zavaró a csendes autóban amikor olyan hangot hallok mintha pici lukon befúj a szél...

Mit tanácsoltok mit nézzünk meg,volt-e másnak is ilyen hang-al problémája?
A pillangó szelepek ki lettek véve ha ez esetleg fontos.
A motor szépen megy,nem eszi az olajat 5,5-6 litert fogyaszt 110-120-as sebességnél is!

Erre vki tudna okosat mondani?
Azért nem a turbó-s topicba írtam mert nem tudom biztosan hogy az a baja...
Érdekelne hogy ki melyik irányba indulna el a helyemben mert sok mindent olvastam a turbó topicban de egyik sem volt egyértelmű megoldás,csak a csere.(amit egyenlőre remélem kizárhatok)



Nem egyszerű a távjavítás ilyen dologban, de azt meg tudjátok nézni, hogy pl egyenletes 100-as haladásnál amikor hallod a hangot padlózd le pár másodpercig és engedd el utánna a gázt. ha a hang a motor fordulattal arányosan változik, vagy a menetsebességgel akkor én a turbót kizárnám. Turbó hangot pl tartós motorféknél nem is igazán lehet hallani még akkor sem ha haldoklik, csak terheléskor.


Annyiban változik a fordulatszámmal a hang hogy magasabb hangon visít.
Egyébként 100-110-es tempónál folyamatos tempomat-al is hallottam meg hallom most már bent a városban is folyamatos 40-50-nél is.
Nem hangos hanem csak zavaró éles-magas hang mert amúgy meg csend lenne a kocsiban..
Ha nem turbóra gondolsz akkor mi lehet szted?

Két szerelő haveromnak is mutattam és ők turbót mondtak rá egyértelműen.
A turbós topic-ban olvastam hogy van akinek abba maradt a sípolás amikor cseréltek karter gázszűrőt vagy éppen porlasztót.
Nem tudom ezek mennyire befolyásolhatják a hangot..


Olyan mintha egy mentőautó követne szirénázva..
Nekem is hasonló tünetek vannak, főleg akkor hallom ha hideg a motor. 2000-es fordulat felett rendszerint elhalkul.
A szerelő nekem is egyértelműen turbófelújítást javasolt.

Nem,egyáltalán nem hangos inkább a menetszélre hasonlít!
Csak mivel egyébként csend van az autóban zavaróan fütyül...
Csak azt szerettem volna tudni hogy mit lehetne tenni de látom hogy túl sokat nem,figyelni kell rá és ha erősödik a hang és el kezd erősen füstölni,olajat fogyasztani stb..
Remélem még sokat elmegyek vele mire hozzá kell nyúlni a turbóhoz!



Megnézem neked szívesen ha lesz időd és nekem is végre
Elsősorban átnézném az összes csövet ami a turbótól megy a szívótorokig.
Nekem szét volt nyomva az egyik és ugyanez a tünet volt, de amíg szét nem nyílt sokkal jobban addig észre se vettük, mert ugye csak nyomás alatt látszik majd.
Ráadásul az enyém kicsit engedte már az olajat és tiszta gané lett tőle a motor eleje ahogy kinyomta a cooler kimenő csövén a cuccost, de a te autódat ismerve amiben egy csepp olaj se volt nem is fog ilyen könnyen megmutatkozni ha ez a bibi valahol.

Másodsorban le lett dugózva a torkod, annak a környékét is jól átnézném.

Szerintem sem a turbód lesz a gyenge pont


Érdekelne a végkifejlet, mert nekem is hasonló a tünet mint rece65-nek.
Nem hangos, csak engem is zavar, ha maxon megy a levegőbefúvás, vagy közép hangerőn van a rádió nem is hallom.
A torok nekem is ki lett herélve, nem is régen.
Szóval kérlek osszátok meg a tapasztalataitokat.

Jocc Elküldve: 2014-03-26 22:31 320d Motor

rece65 írta:
compact írta:
rece65 írta:
rece65 írta: Hi!

Pár napja vettem észre hogy fütyülő hang jön az utastérbe.
Azt gondoltam menetzaj(olyan is volt)de most ránéztünk ismerőssel és a turbóra gyanakszik.
Azért nem egyértelmű mert amikor a motortérben hallgatja akkor a szívósor felől hallja nem kimondottan a turbótól!
Amikor benn ülünk az autóban akkor is egyértelműen a turbóra mondja.
Nem erőteljes a hang csak éppen zavaró a csendes autóban amikor olyan hangot hallok mintha pici lukon befúj a szél...

Mit tanácsoltok mit nézzünk meg,volt-e másnak is ilyen hang-al problémája?
A pillangó szelepek ki lettek véve ha ez esetleg fontos.
A motor szépen megy,nem eszi az olajat 5,5-6 litert fogyaszt 110-120-as sebességnél is!

Erre vki tudna okosat mondani?
Azért nem a turbó-s topicba írtam mert nem tudom biztosan hogy az a baja...
Érdekelne hogy ki melyik irányba indulna el a helyemben mert sok mindent olvastam a turbó topicban de egyik sem volt egyértelmű megoldás,csak a csere.(amit egyenlőre remélem kizárhatok)



Nem egyszerű a távjavítás ilyen dologban, de azt meg tudjátok nézni, hogy pl egyenletes 100-as haladásnál amikor hallod a hangot padlózd le pár másodpercig és engedd el utánna a gázt. ha a hang a motor fordulattal arányosan változik, vagy a menetsebességgel akkor én a turbót kizárnám. Turbó hangot pl tartós motorféknél nem is igazán lehet hallani még akkor sem ha haldoklik, csak terheléskor.


Annyiban változik a fordulatszámmal a hang hogy magasabb hangon visít.
Egyébként 100-110-es tempónál folyamatos tempomat-al is hallottam meg hallom most már bent a városban is folyamatos 40-50-nél is.
Nem hangos hanem csak zavaró éles-magas hang mert amúgy meg csend lenne a kocsiban..
Ha nem turbóra gondolsz akkor mi lehet szted?

Két szerelő haveromnak is mutattam és ők turbót mondtak rá egyértelműen.
A turbós topic-ban olvastam hogy van akinek abba maradt a sípolás amikor cseréltek karter gázszűrőt vagy éppen porlasztót.
Nem tudom ezek mennyire befolyásolhatják a hangot..


Olyan mintha egy mentőautó követne szirénázva..
Nekem is hasonló tünetek vannak, főleg akkor hallom ha hideg a motor. 2000-es fordulat felett rendszerint elhalkul.
A szerelő nekem is egyértelműen turbófelújítást javasolt.

Jocc Elküldve: 2013-12-26 13:43 DSC

sbalazs22 írta:
baleez írta:
Jocc írta:
baleez írta:
sbalazs22 írta:
YELLOW írta:
sbalazs22 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
sbalazs22 írta:
YELLOW írta:
baleez írta:
YELLOW írta:
baleez írta: Sziasztok,
2004-es 320d, fél éve használom, néhányszor kikapcsolt a DSC menet közben, de leállítás-újraindítás után rendben volt. Pár napja viszont állandóan kikapcsol, sőt, most már ha ráadom a gyujtást is jelzi a lámpa hogy nincs DSC. Tud valaki segíteni diagban illetve javításban? (Pesten elsősorban).


biztosítékok jók? vagy a kapcsoló kontaktos. mondjuk a kapcsolót diaggal lehet ellenőrizni, de akár otthon is, ha kiszereled és van multiméter. illetve lehet valamelyik ABS jeladód csatlakozója kontaktos.


Bár nem értek hozzá, de én is kontakt hibára gondolok, visszaolvasva a fórumot láttam hogy volt aki a chip spray-el fújta be, de én nem tudom hogy hol van amit be kell fújni. Biztosítékot megnézem, kösz a tippet!


a kerékdob nál kell nézelődni, a gátló meleltt van a dob betétben csatlakozó doboz. olyasmi van hátul is valahol, talán a lengőkaron, vagy annak a környékén.


Először mindenképpen egy diagnosztika javasolt.De ha nincs akkor próbáld ki,hogy van e ABS (csúszós úton padlófék)ha nincs akkor valamelyik jeladó vacakol a 4-ből valószínüleg .Azokat sajna manuálisan nem lehet kimérni mert hal jeladók ezért kell mindenképpen a diag.De ez csak 4 hibalehetőség a több tucat verzióból de a leggyakoribbak.


Szia!
Bocs, de nem hall jeladók azok, hanem indukciósak (szedtem már szét, ezért tapasztalatból írom) Lehet még gyári rossz forrasztás is a vezérlő egységben (lásd csináld magad: ABS vezérlő javítás leírás szerint) Diag mindenképpen jól jön a javítás előtt.
hil



de a DSC-snél, FL-nél is induktív? én még nem néztem nem tom, csak lehet volt váltás. mondjuk ha két vezetékes, akkor biztos induktív. ha 3, akkor mér induktív, de azé nem mérnék rá multiméterrel


A halos is két vezetékes.Teljesen úgy néz ki a csatlakozója mint az induktívosé ezért nagyon könnyű összekeverni.Ezért ajánlott gyári cikkszám alapján rendeli,ha van az a biztos. Tudom mert cseréltem már jó párat.


ez tutti? mármint, hogy a Hall-os az 2 vezetékes?


Tuti biztos.Amikor először találkoztam vele engem is megkevert egy kicsit a 2 vezeték de halos.Nem csak a BMW sok autógyártó alkalmazza ezt a verziót. pl:renault clio stb.Átverős mert az érzékrlőn nem tudsz mérni semmit, ha megpróbálod lehet,hogy tönkre vágod a jeladót.Egyik kábelen kapja 12v-ot a másikon megy a négyszög jel a vezérlőbe(oscilloscop).
De nézz utána.
Üdv


Kösz a sok infót! Remélem hamarosan beszámolhatok a javulásról is!


A műszerfalon más jelzőfény is felgyullad? Vagy csak a DSC középen? Nekem is művelt hasonlót, igaz csak induláskor és a fékolaj szintjével volt baja. Csere óta nincs ilyen hiba.


Nem csak a középső - DSC - hanem jobb oldalt a fék, sárgán világít és most már egyet csipog is induláskor - eddig csipogás nem volt. Mint a képen: http://i60.photobucket.com/alb...lights.jpg
A fékolajat már néztem, maxon van.


Nézd meg a fékbetéteket.Ha azok rendben a kopás jelzőket kellene megnézni nincs-e vzeték hiba vagy kontakt hiba.


Szerintem is, ABS hibánál tudtommal van egy 3. jelzőfény is.
« előző12következő »